bikeart Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Cześć, Przy pierwszej jeździe po zimie zauważyłem, że amortyzator ustawiony w pozycji C , ugina sie przy intensywnym obciażeniu ca 2-3cm. Rowerem jeździłem w ubiegłym roku ok 2 m-ce i nie zwróciłem na to uwagi. Czy to jest wada, czy ten typ tak ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 tak one tak mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawlos88 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Te widelce nie mają pełnej blokady, w jakimś stopniu zawsze będzie się uginać. Ciśnienie sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Ciśnienia nie sprawdzałem, ale w jeździe zachowywal sie jak zwykle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawlos88 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Generalnie, moim zdaniem nie masz powodów do obaw, ale raz na jakiś czas warto ciśnienie skontrolować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Cześć, Kolejny defekt. Jeżdżąc po wertepach słuchać ciche trzaski dochdzace z przedniej czesci roweru. Dzieje sie to nie przy samym uginaniu amortyzatora, lecz jakby przy pracy w osi podłużnej roweru. Wydaje mi sie, że źródłem jest amortyzator albo glowka ramy. Trzaski nie są emitowane przy jeździe po płaskim. Byłem w serwisie, ale po plaskim nic sie nie dzieje, wiec zalecili obserwację. Nie chciałbym aby problem sie pogłebiał podczas obserwacji, bo obserwować to se można do utraty gwarancji, albo jak tu na forum pisaliscie potraktują jako zbyt późne zgłoszenie. Coś możecie doradzać gdzie szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Sprawdź czy masz luz na sterach, a najlepiej jak zdjąłbyś amortyzator i sprawdził czy nie dostał się tam piasek. Przy okazji dobrze posmaruj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 masz wersję evolution OC czy fit? jeśli OC sprawdź na zablokowanym widelcu ww blokadę, jeśli możesz stosunkowo łatwo wcisnąć poniżej tych 2 - 3cm, może to świadczyć o awarii tłumika. Wysyłałem do cult bikes ww objawami po demontażu stwierdzili, rozłączenie elementów tłumienia kompresji w tłumiku oraz rozdzielenie dolnej części tłumika. Co ciekawe tłumik z 2014 roku niby poprawiony w stosunku do wadliwych 2013. Wymienili na nowy w wersji fit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 (edytowane) Mam wersję OC. Sprawdzałem ugięcie w trybie C właśnie, więc zablokowany. Jak dynamicznie wciskam amortyzator napierając całym ciałem to ugina się nawet 4, 5 cm. Przy ugięciu, na początku, czuć jakby pokonanie zwiększonego oporu i słychać ciche puknięcie, jakby przełamanie blokady. Edytowane 6 Marca 2016 przez bikeart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Rower wrócił z serwisu, amortyzator dalej się ugina 5cm na pozycji climb. Rzekomo wszystko w amortyzatorze sprawne, taki dali dokument. Serwis był robiony w Gregorio. Myślałem, że te ugięcia są spowodowane wadą tłumika, bo wcześniej amortyzator był wysłany do Cult-bike i tam uznali reklamację. Sprawdzałem ugięcia innych Foxów w sklepie i okazuje się, że nie uginają się tyle co mój. Sprzedawca twierdzi, że to dlatego, że sklepowe są napompowane na wyższe ciśnienie ja miałem ok. 95PSI przy 81 kg. Możliwe to? Jak wróciłem to domu to zrobiłem próbę ostrego hamowanie przy trybie amortyzatora climb (tylne koło się uniosło). Ugiął się na 5,5cm, podczas gdy pełne ugięcie w trybie descent to 8cm. Co z tym dalej robić? Przy okazji zrobiłem serwis amortyzatora. Odesłane uszczelki kurzowe mają olej koloru żółtego. Fluid jest niebieski więc oryginalnie leją inny olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.