Skocz do zawartości

[amortyzator] Przedni 80mm B'twin RR 500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem roweru B'twin Rockrider 500 (tak z Decathlonu  :sweat: ), i mam problem mianowicie gdy jezdze tym rowerkiem gdy jest na dworze temperatura np. 8 stopni, to wtedy amortyzator(olejowo-sprężynowy) przestaje działać tak jak powinien(czasem w ogole nie chce się wbijać), juz wiem ze jest to problem oleju, który gęstnieje pod wpływem temperatury, zakupiłem nowy olej(mechaniczny) i tutaj jest następny problem.. Mianowicie jak wymienić olej, z tego co wiem w każdych innych amortyzatorach jest zakres w ilu ml się tego oleju wlewa, natomiast w tym amortyzatorze nie ma kompletnie nic informacji ile tego oleju wlać.. 

 

Proszę o pomoc!

 

Pozdrawiam,

Skalny335

 

 

 

@PS: Tutaj zamieszczam link do tego roweru

https://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-id_8293150.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym amortyzatorze jest w ogóle tłumik olejowy? A jeżeli jest to zapewne jest to konstrukcja zamknięta, nierozbieralna. Amortyzator ma zapewne slizgi na których jest smar stały i to on pod wpływem temperatury może gęstnieć i to może utrudniać pracę. Ale tylko domniemywam, nie miałem do czynienia z tym amortyzatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że tam nie ma oleju, tylko ma to budowę jak każdy tani uginacz, tj. sprężyna + elastomer zapobiegający dobiciu. Wedle opisu z internetów siedzi tam Suntour XCT 80mm, instrukcję do serwisowania tego znajdziesz bez problemu chociażby w postaci filmiku na jutubie.

I niestety co byś nie robił on się będzie tak zachowywał w niskich temperaturach. Możesz spróbować na własne ryzyko wyjąć elastomer. Tak czy siak to nie jest amortyzator tylko atrapa, więc poza rozebraniem, wyczyszczeniem i daniem nowego smaru nie opłaca się tu nic więcej robić.

 

EDIT: Stop, przepraszam, popatrzyłem na to https://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500--id_8207349.html?gclid=CMf21fHE98oCFQtAGwodtiUJwA a nie na Twój link ;) Nie wiem co to za Manitou-podobne cudo, niemniej dużo wyższej klasy niż XCT bym się nie spodziewał. Jeśli nie ma to żadnej regulacji tłumienia powrotu, to jedno z dwojga: albo ma tłumik zamknięty jak np. XCM albo w ogóle nie ma tłumika. I w jednym i drugim przypadku oleju nigdzie tam nie nalejesz. Jeśli ma regulację tłumienia powrotu, to możemy dalej kombinować, niemniej zachowanie w niskich temperaturach sugeruje konstrukcję o której na początku wspominałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...