Skocz do zawartości

[Deore M615] Mały wyciek spod tłoczka


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Forumowicze,
 
Mam taki problem: w świeżo kupionym, niejeżdżonym rowerze, po przewiezieniu go w samochodzie do domu, w czasie zaciśnięcia klamki przedniego hamulca spod tłoczka zacisku pojawił się mały wyciek (kilka kropel, może 2-3 ml), a klamka przy naciskaniu zapadła się całkowicie. Tłoczek nie wrócił do pozycji wyjściowej i włożenie koła z tarczą jest bardzo utrudnione z uwagi na małą ilość miejsca między klockami.
Klamka teraz lata luźno, choć jak się ją naciska, to tłoczki poruszają się - może jakieś 0,5 mm każdy.
 

W związku z tym mam pytania:

1) czy jest to coś poważniejszego, czy tylko np. hamulce zapowietrzyły się podczas transportu (rower był trochę obracany)?

2) czy taki - jak na razie - jednorazowy i mały wyciek może oznaczać jakiś problem z uszczelką zacisku?
3) czy konieczne jest uzupełnienie układu o te mililitry, które wyciekły?

Z góry dzięki za wszelkie (p)odpowiedzi! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tyle razy naciskałeś klamkę bez tarczy to co my tu mamy poradzić?? Na pewno musisz wszystko wyczyścić a jak zalałeś klocki żywiczne to śmietnik. Potem odpowietrzyć układ i zobaczyć co jest dalej grane. Jak po takiej reanimacji zacisk nadal będzie się pocił to również śmietnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wypadły tloczki z zacisku. Jak przewoziłeś rower ze zdjętym kołem i przypadkowo nacisłes klamkę hamulca to wyciek gwarantaowany. Hamule do uratowania, zmontować zalać płynem odpowietrzyć odtłuścić, jak się nie czujesz na siłach to oddać do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tyle razy naciskałeś klamkę bez tarczy to co my tu mamy poradzić??

 

Beskid, może się nie złość, tylko mi np.powiedz, czy mam uzupełniać płyn hamulcowy (ad 3)?

 

Ad meritum - ani klocki, ani tarcza nie zostały zalane. Sęk w tym, że wcześniej kilkukrotnie zaciskałem przedni zacisk na tarczy i wszystko było ok.

Później jeszcze jednak ruszałem rowerem (wymieniałem klocki właśnie) i dopiero przy próbie zaciśnięcia hamulca bez założonych klocków spod (tak mi się wydaje, że spod) tłoczka pojawił się ten feralny wyciek. Wyczyściłem więc zacisk i okolice, postarałem się rozepchać delikatnie suche tłoczki, delikatnie włożyłem zacisk na tarcze i spróbowałem zacisnąć ale mimo ciasnym ułożeniu na tarczy klocki, klamka i tak chodzi luźno.

 

edit: @GREEQ - dziękuję za odpowiedź, może uda mi się to zrobić samodzielnie, a jak dalej będzie źle, to serwis.

Edytowane przez Siewca_Spustoszenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wypadły tloczki z zacisku. Jak przewoziłeś rower ze zdjętym kołem i przypadkowo nacisłes klamkę hamulca to wyciek gwarantaowany. Hamule do uratowania, zmontować zalać płynem odpowietrzyć odtłuścić, jak się nie czujesz na siłach to oddać do serwisu.

Od naciśnięcia klamki, czy nawet dwóch nie wypadna tloczki.

Ile okładziny jest ma klockach? Milimetr, mniej, więcej?

Żaden wyciek nie jest gwarantowany, chyba że z klocków zostały tylko blachy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli hamulec jest nowy to masz również szansę że zacisk leje. Taki to urok Shimano i ich jakości.

Doczytałem teraz pierwszy post - w nowym hamulcu z nowymi tloczkami można naciskać klamkę aż do zejścia się klockow, bez roszczelnienia układu.

Ubytek 2-3 ml płynu to znaczna część jego objętości w układzie. Uzupełnienie jest konieczne, by zapewnić 100 % poprawnej pracy układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziwie się tylko, że popełniasz podstawowy błąd

 

Nie ma się co szczególnie dziwić, przecież nad moim avatarem widnieje jasno: "Amator" :P

Gdybym posiadał wiedzę, nie byłoby błędu, a więc nie byłoby tego tematu. Proste.

 

Niemniej, dziękuję za Twoje odpowiedzi. Te merytoryczne.

 

 

 

Doczytałem teraz pierwszy post - w nowym hamulcu z nowymi tłoczkami można naciskać klamkę aż do zejścia się klockow, bez roszczelnienia układu.

 

Dziękuję za odpowiedź. Czy możesz mi napisać, co w przypadku, gdy jednak nastąpiło rozszczelnienie układu? Rozumiem, że wówczas po zacisku?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od naciśnięcia klamki, czy nawet dwóch nie wypadna tloczki.

Ile okładziny jest ma klockach? Milimetr, mniej, więcej?

Żaden wyciek nie jest gwarantowany, chyba że z klocków zostały tylko blachy

Pod warunkiem że wychodzą równo,a wystarczy że jeden pojdzie cięzej i drugi wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kila kropel to nie 2-3ml. Na smarowanie łańcucha schodzi mi ok. 1ml Rohloffa

 

Hmm, słuszna uwaga, na co dzień nie obcuję z tak aptekarskimi ilościami, więc może przesadziłem. Zrobiłem teraz mały test ze strzykawką i skłaniam się raczej ku maks. 1 ml.

Niemniej, i tak pozostaje mi czekać aż dojdzie zamówiony olej...

 

 

 

Jeśli wyciek był spowodowany uszkodzoną uszczelką to tak. Jeśli za mocno wysuniętym tłoczkiem to nie.

 

Od wciśnięcia tłoczków nie wyciekła ani kropla, więc mam nadzieję, że to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zbyt mocne wysunięcie tłoczka spowodowane pompowaniem klamką przy ściagniętym kole. Przy wciskaniu tłoczków nie ma prawa pojawić się żaden wyciek. Opisz może w którym dokładnie momencie zauważyłeś wyciek z układu.

Edytowane przez krzych0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, po odpowietrzeniu hamulec zaciska, także dzięki tym wszystkim, którzy nie pogrzebali mojego zacisku :)

 

Teraz mam inny problem - wstawiłem nową tarczę rt66 i nowe klocki metaliczne. Hamulec jednak nie daje się wyregulować - słychać albo ocieranie w pewnym interwale czasowym albo miarowe "cykanie" jakby ktoś jakimś patykiem po szprychach przeskakiwał.

Czy mógłbym Was prosić o informację o jakimś sprawdzonym sposobie regulacji nowej tarczy? Do tej pory regulowałem metodą na dokręcanie przy zaciśniętej klatce. Ale jakoś teraz nie wychodzi.

 

Czy może jednak to chodzi o dotarcie samych klocków?

I jaką odległość powinny mieć funkiel nowe klocki metaliczne od tarczy? U mnie jest ona bardzo niewielka (ok. 0,5 mm maks.)

 

Z góry dzięki za wszystkie kolejne odpowiedzi!

Edytowane przez Siewca_Spustoszenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk uderzenia o szprychy to prawdopodobnie skutek stykania się zacisku z tarczą, okolice dolnego albo górnego gniazda śruby, częściej dolnego. Metoda na zacisnieta klamkę działa zawsze tylko w książkach i poradnikach :)

Zacisk musisz ustawiać przesuwając go przy lekko odkreconych śrubach, sprawdzając prześwit od przodu i od tylu zacisku. Wsun jednak jeszcze raz tloczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za pomoc.

 

No więc tak: sprawdziłem tarczę, czy nie jest jakoś minimalnie wygięta, mimo że nowa. Nie jest.

Wepchnąłem tłoczek do równego z zaciskiem, założyłem tarczę, klocki. Tarczy nie dokręciłem do końca.

Po chwili naprzemiennego dokręcania i luzowania śrub tarczy w zależności od tego, czy słychać było ocieranie, czy nie, udało mi się ustawić ją do pionu :)

 

Teraz mam chyba już ostatnie dwa pytania z cyklu "nowicjusz w świcie hamulców hydraulicznych", mianowicie:

1) czy odległość nowych klocków od tarczy w wymiarze maks. 0,5 mm jest prawidłowa?

2) czy jeden z tłoczków zacisku zawsze jest bardziej wysunięty niż drugi i czy po zwolnieniu klamki powinno być tak, że się nie chowa całkowicie w zacisku? U mnie wystaje na ok. 2-3 mm.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...