Siewca_Spustoszenia Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Drodzy Forumowicze, Mam taki problem: w świeżo kupionym, niejeżdżonym rowerze, po przewiezieniu go w samochodzie do domu, w czasie zaciśnięcia klamki przedniego hamulca spod tłoczka zacisku pojawił się mały wyciek (kilka kropel, może 2-3 ml), a klamka przy naciskaniu zapadła się całkowicie. Tłoczek nie wrócił do pozycji wyjściowej i włożenie koła z tarczą jest bardzo utrudnione z uwagi na małą ilość miejsca między klockami. Klamka teraz lata luźno, choć jak się ją naciska, to tłoczki poruszają się - może jakieś 0,5 mm każdy. W związku z tym mam pytania: 1) czy jest to coś poważniejszego, czy tylko np. hamulce zapowietrzyły się podczas transportu (rower był trochę obracany)? 2) czy taki - jak na razie - jednorazowy i mały wyciek może oznaczać jakiś problem z uszczelką zacisku?3) czy konieczne jest uzupełnienie układu o te mililitry, które wyciekły? Z góry dzięki za wszelkie (p)odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 (edytowane) Nie powinno nic lecieć , więc jak dla mnie coś jest z nimi nie tak. Jeśli klamka idzie do kierownicy to są zapowietrzone ale przy wycieku i tak się zapowietrza. Edytowane 13 Lutego 2016 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Skoro tyle razy naciskałeś klamkę bez tarczy to co my tu mamy poradzić?? Na pewno musisz wszystko wyczyścić a jak zalałeś klocki żywiczne to śmietnik. Potem odpowietrzyć układ i zobaczyć co jest dalej grane. Jak po takiej reanimacji zacisk nadal będzie się pocił to również śmietnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Prawdopodobnie wypadły tloczki z zacisku. Jak przewoziłeś rower ze zdjętym kołem i przypadkowo nacisłes klamkę hamulca to wyciek gwarantaowany. Hamule do uratowania, zmontować zalać płynem odpowietrzyć odtłuścić, jak się nie czujesz na siłach to oddać do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siewca_Spustoszenia Napisano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 (edytowane) Skoro tyle razy naciskałeś klamkę bez tarczy to co my tu mamy poradzić?? Beskid, może się nie złość, tylko mi np.powiedz, czy mam uzupełniać płyn hamulcowy (ad 3)? Ad meritum - ani klocki, ani tarcza nie zostały zalane. Sęk w tym, że wcześniej kilkukrotnie zaciskałem przedni zacisk na tarczy i wszystko było ok. Później jeszcze jednak ruszałem rowerem (wymieniałem klocki właśnie) i dopiero przy próbie zaciśnięcia hamulca bez założonych klocków spod (tak mi się wydaje, że spod) tłoczka pojawił się ten feralny wyciek. Wyczyściłem więc zacisk i okolice, postarałem się rozepchać delikatnie suche tłoczki, delikatnie włożyłem zacisk na tarcze i spróbowałem zacisnąć ale mimo ciasnym ułożeniu na tarczy klocki, klamka i tak chodzi luźno. edit: @GREEQ - dziękuję za odpowiedź, może uda mi się to zrobić samodzielnie, a jak dalej będzie źle, to serwis. Edytowane 13 Lutego 2016 przez Siewca_Spustoszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Prawdopodobnie wypadły tloczki z zacisku. Jak przewoziłeś rower ze zdjętym kołem i przypadkowo nacisłes klamkę hamulca to wyciek gwarantaowany. Hamule do uratowania, zmontować zalać płynem odpowietrzyć odtłuścić, jak się nie czujesz na siłach to oddać do serwisu.Od naciśnięcia klamki, czy nawet dwóch nie wypadna tloczki.Ile okładziny jest ma klockach? Milimetr, mniej, więcej? Żaden wyciek nie jest gwarantowany, chyba że z klocków zostały tylko blachy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Nie wiem po czym wnosisz, że się złoszczę. Dziwie się tylko, że popełniasz podstawowy błąd. I nie płyn hamulcowy tylko olej więc żebyż znowu tutaj nie dołożył do pieca. Tak czy inaczej podstawa to odpowietrzenie układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Jeśli hamulec jest nowy to masz również szansę że zacisk leje. Taki to urok Shimano i ich jakości. Doczytałem teraz pierwszy post - w nowym hamulcu z nowymi tloczkami można naciskać klamkę aż do zejścia się klockow, bez roszczelnienia układu. Ubytek 2-3 ml płynu to znaczna część jego objętości w układzie. Uzupełnienie jest konieczne, by zapewnić 100 % poprawnej pracy układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siewca_Spustoszenia Napisano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Dziwie się tylko, że popełniasz podstawowy błąd Nie ma się co szczególnie dziwić, przecież nad moim avatarem widnieje jasno: "Amator" Gdybym posiadał wiedzę, nie byłoby błędu, a więc nie byłoby tego tematu. Proste. Niemniej, dziękuję za Twoje odpowiedzi. Te merytoryczne. Doczytałem teraz pierwszy post - w nowym hamulcu z nowymi tłoczkami można naciskać klamkę aż do zejścia się klockow, bez roszczelnienia układu. Dziękuję za odpowiedź. Czy możesz mi napisać, co w przypadku, gdy jednak nastąpiło rozszczelnienie układu? Rozumiem, że wówczas po zacisku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Jeśli wyciek był spowodowany uszkodzoną uszczelką to tak. Jeśli za mocno wysuniętym tłoczkiem to nie. Wciśnij tłoczki na miejsce, odpowietrz hamulec. I wtedy zobacz czy nie cieknie. Jak będzie wyciek to wymiana uszczelek/zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Lutego 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 kilka kropel, może 2-3 ml Kila kropel to nie 2-3ml. Na smarowanie łańcucha schodzi mi ok. 1ml Rohloffa, daję po kropli na ogniwo, a ogniw jest koło setki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Od naciśnięcia klamki, czy nawet dwóch nie wypadna tloczki. Ile okładziny jest ma klockach? Milimetr, mniej, więcej? Żaden wyciek nie jest gwarantowany, chyba że z klocków zostały tylko blachy Pod warunkiem że wychodzą równo,a wystarczy że jeden pojdzie cięzej i drugi wyskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Lutego 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Raczej nigdy idealnie równo nie będą wychodzić. Kiedyś, jak wymieniałem uszczelki w zacisku, to zeby tłoczek wyskoczył musiałem z kilkanaście razy klamkę wcisnąć. No i oczywiście jednemu sie bardziej śpieszyło i trzeba było go hamować śrubokrętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siewca_Spustoszenia Napisano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Kila kropel to nie 2-3ml. Na smarowanie łańcucha schodzi mi ok. 1ml Rohloffa Hmm, słuszna uwaga, na co dzień nie obcuję z tak aptekarskimi ilościami, więc może przesadziłem. Zrobiłem teraz mały test ze strzykawką i skłaniam się raczej ku maks. 1 ml. Niemniej, i tak pozostaje mi czekać aż dojdzie zamówiony olej... Jeśli wyciek był spowodowany uszkodzoną uszczelką to tak. Jeśli za mocno wysuniętym tłoczkiem to nie. Od wciśnięcia tłoczków nie wyciekła ani kropla, więc mam nadzieję, że to drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 (edytowane) Chodzi o zbyt mocne wysunięcie tłoczka spowodowane pompowaniem klamką przy ściagniętym kole. Przy wciskaniu tłoczków nie ma prawa pojawić się żaden wyciek. Opisz może w którym dokładnie momencie zauważyłeś wyciek z układu. Edytowane 14 Lutego 2016 przez krzych0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siewca_Spustoszenia Napisano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Wyciek zauważyłem w momencie, gdy tłoczek był już dość mocno wysunięty. Po wsunięciu go z powrotem i wytarciu wszystkiego naokoło było i jest sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 To uszczelki wydają się ok. Przelanie i odpowietrzenie hamulca powinno wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Jeśli tloczek się wysunął rozszczelniając układ to po jego wsunięciu w środku jest powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Masz na myśli, że powietrze blokuje ewentualny wyciek oleju w przypadku gdyby zacisk był nieszczelny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 15 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Yyy ? Nie. Ma na myśli to że układ po takim zdarzeniu należy odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siewca_Spustoszenia Napisano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Dobra, Panowie, dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Wszystko sprowadza się do tego, że przede wszystkim muszę odpowietrzyć hamulce, co nastąpi najwcześniej w piątek. Zdam relację czy to pomogło, jak już to zrobię. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siewca_Spustoszenia Napisano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 (edytowane) No, po odpowietrzeniu hamulec zaciska, także dzięki tym wszystkim, którzy nie pogrzebali mojego zacisku Teraz mam inny problem - wstawiłem nową tarczę rt66 i nowe klocki metaliczne. Hamulec jednak nie daje się wyregulować - słychać albo ocieranie w pewnym interwale czasowym albo miarowe "cykanie" jakby ktoś jakimś patykiem po szprychach przeskakiwał. Czy mógłbym Was prosić o informację o jakimś sprawdzonym sposobie regulacji nowej tarczy? Do tej pory regulowałem metodą na dokręcanie przy zaciśniętej klatce. Ale jakoś teraz nie wychodzi. Czy może jednak to chodzi o dotarcie samych klocków? I jaką odległość powinny mieć funkiel nowe klocki metaliczne od tarczy? U mnie jest ona bardzo niewielka (ok. 0,5 mm maks.) Z góry dzięki za wszystkie kolejne odpowiedzi! Edytowane 21 Lutego 2016 przez Siewca_Spustoszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 (edytowane) sprawdz tarczę hamulcową - pewno skrzywiona lub może nie dokręcona do piasty Edytowane 21 Lutego 2016 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Ten dźwięk uderzenia o szprychy to prawdopodobnie skutek stykania się zacisku z tarczą, okolice dolnego albo górnego gniazda śruby, częściej dolnego. Metoda na zacisnieta klamkę działa zawsze tylko w książkach i poradnikach Zacisk musisz ustawiać przesuwając go przy lekko odkreconych śrubach, sprawdzając prześwit od przodu i od tylu zacisku. Wsun jednak jeszcze raz tloczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siewca_Spustoszenia Napisano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Dziękuję Wam za pomoc. No więc tak: sprawdziłem tarczę, czy nie jest jakoś minimalnie wygięta, mimo że nowa. Nie jest. Wepchnąłem tłoczek do równego z zaciskiem, założyłem tarczę, klocki. Tarczy nie dokręciłem do końca. Po chwili naprzemiennego dokręcania i luzowania śrub tarczy w zależności od tego, czy słychać było ocieranie, czy nie, udało mi się ustawić ją do pionu Teraz mam chyba już ostatnie dwa pytania z cyklu "nowicjusz w świcie hamulców hydraulicznych", mianowicie: 1) czy odległość nowych klocków od tarczy w wymiarze maks. 0,5 mm jest prawidłowa? 2) czy jeden z tłoczków zacisku zawsze jest bardziej wysunięty niż drugi i czy po zwolnieniu klamki powinno być tak, że się nie chowa całkowicie w zacisku? U mnie wystaje na ok. 2-3 mm. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.