m4tti Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Cześć Stoję przed dylematem jak w temacie . Chętnie bym poznał opinie/sugestie które ułatwiłyby ten jakże trudny wybór. Parametry ridera: 190cm noga 94cm 80kg Zastosowanie : na codzień treningi w niezbyt wymagającym terenie plus maratony kilka razy w sezonie. Zawodnicy to: Kellys Gate 50 2015 - do dostania za ok 4.5k http://www.bikko.pl/rowery-29er/rower-gorski-kellys-gate-50-2015.html Kross B9 2013 - 3.9k http://allegro.pl/rower-kross-level-b9-2013-rozmiar-21-carbon-i5960788885.html Dzięki serdeczne z góry za wszelakie opinie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) jakby nie patrzeć to kellys jest lepszy, ale cena to tłumaczy te 700zł nie wzięło się z niczego, tylko hamulce w obu jakichś wysokich lotów nie są Edytowane 12 Lutego 2016 przez piciu256 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Jeśli chcesz jak najmniej wsadzić dodatkowo pieniędzy w rower to Kellys(choć hamulce z czasem do wymiany ~`500 PLN za SLX i opony na zwijane 200-300 PLN). Kross lepsza rama, ale osprzęt gorszy. Z czasem do wymiany amor (1500-2000 PLN + hamulce 500 PLN) . Podsumowująć Kross lepsza rama i baza do rozbudowy. Kellys słabsza technologicznie rama, ale osprzęt lepszy. Z doświadczenia powiem, że im więcej będziesz czytał forum tym będziesz bardziej będziesz chciał modernizować rower. Sugeruje Krossa + późniejsze rozbudowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Moim zdaniem zdecydowanie Kellys ma sztywne osie przód + tył (to jest rozwojowe rozwiązanie), lepszy osprzęt (jedynie hamulce do wymiany) . Kross jedyne czym kusi to carbonową ramą . W geometrii Kellys ma górną dłuższą i krótszy ogon za to Kros mniejszy kąt główki (teraz modne rozwiązanie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m4tti Napisano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 ...właśnie temat "zwinności" roweru głównie spedza mi sen z powiek. Niestety żadnego z nich nie jestem w stanie przymierzyć . Czy parametr bazy kół w tym kontekscie nie będzie decydujący? ..Kellys 1158mm z tego co wyklikałem praktycznie tak dużej bazy sie nie spotyka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Ja na przekór powiem że ten Kross byłby dobry na rozbudowę jakby miał sztywną oś z tyłu ... W dzisiejszych czasach mimo że rama jest karbonowa to w swojej kategorii jest zwyczajnie przeciętna. Bardziej kuszący mimo wszystko jest Kellys ... ma zdecydowanie mniej słabszych punktów. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 jak dla mnie kellys lepszy- z opisu wynika że wystarczy wymienić zaciski (dźwignie hamulców są xt) koła są na sztywne osie, i ogólnie solidny rower- nie trzeba nic na starcie wymieniać, a w krossie jest do wymiany dużo, jakby go kupić i sprzedać te części które się wymienia itak wyjdzie o wiele drożej niż ten kellys z już "ulepszonymi" hamulcami. ja bym go kupił, jeśli boisz się bazy kół to upewnij się że nie czytałeś przypadkiem o 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogal150 Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Mam gate 50 z 2015, kolega ma b9 chyba nawet od tego samego sprzedawcy. Generalnie oba rowerki bardzo fajne. Miałem identyczny dylemat, wybrałem gate. Hamulce faktycznie nie najwyższej klasy, reszta osprzętu zdecydowanie lepsza, sztywne ośki, amorek bez porównania. Sprawdź pobliskie GoSport-y mieli gate-y 50, mi udało się kupić po wakacjach za 4100 była promocja rowery bez VAT-u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Lutego 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Jak 4100, to była okazja, bo w tej chwili stoi w GS za prawie 5 k. Klamki hamulcowe oczywiście Deore, a nie XT - sądząc po oznaczeniu. Tak z ciekawości - ważyłeś może rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m4tti Napisano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Mam gate 50 z 2015, kolega ma b9 chyba nawet od tego samego sprzedawcy. Generalnie oba rowerki bardzo fajne. Miałem identyczny dylemat, wybrałem gate. Hamulce faktycznie nie najwyższej klasy, reszta osprzętu zdecydowanie lepsza, sztywne ośki, amorek bez porównania. Sprawdź pobliskie GoSport-y mieli gate-y 50, mi udało się kupić po wakacjach za 4100 była promocja rowery bez VAT-u. Na jakiej ramie jeździsz ?.. W zasadzie patrząc na specyfikację nie ma alternatywy , tylko tej geometrii nie jestem pewny. Zakup niestety online. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogal150 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Mam 188 waga ok. 95kg, noga cos powyżej 90. Tak że rower nie ma lekko. To jest mój drugi rower, pierwszy służy do enduro. Tak ze kellys nie ma lekko na zjazdach i różnych innych przeszkodach. Generalnie w rowerze wystarczy tylko zamontować bidon i śmiali można lecieć na maraton. Często robię nim 40km w terenie i nie mam problemu z pozycją. Kolega na Kross-e tez nie narzeka. Kupilem rozmiar 21. W 19 podejrzewam ze zabraknie Ci seryjnej sztycy, u mnie w ramie zostało jej o ile pamiętam 10cm + zapas producenta. Czyli w miarę bezpiecznie. Mam wrażenie że rama jest trochę dłuższa od Krossa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davos Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Ktoś z was miał ostatnio doswiadcznia z realizacja powazniejszej gwarancji w Krossie? Podobno te ramy z 2013r to średnio im się udały. Może to jest powód do tak dużej przeceny tych rowerów? Sam byłem zainteresowany zakupem tego B9 ale dałem sobie spokój właśnie ze względu na gwarancję - kilkumiesięczne przepychanie się z producentem może rozwalic cały sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Problem dotyczył aluminiaków i zostal rozwiązany w późniejszych modelach. Przecena duża bo rocznik, rower to nie wino. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davos Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Problem dotyczył aluminiaków i zostal rozwiązany w późniejszych modelach. Przecena duża bo rocznik, rower to nie wino.Widzę, że sprzedawca z allegro zauważył ten wątek, bo cena podskoczyła o 3 stowki. A wcześniej cena stała przez pół roku i nikt go nie kupił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Widocznie nie chce go sprzedać i dodatkowo przechyla szalę na korzyść Kellys`a . Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davos Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Taka "promocja" dla forumowiczow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qamian Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Podbiję temat, bo sam mam Gate50. Wcześniej jeździłem na Hexagonie X7, więc porównania nie ma, ale Gate bardzo mi odpowiada. Przy 177 i 73kg kupiłem ramę 19" i jest elegancko. Na początku było trochę dziwnie, bo rower sztywniejszy i dłuższy, kierownica szersza, ale po około 50km już wszystko było git. Było pytanie dot. ważenia: 12,53 bez pedałów (z koszykiem KLS, taki zwykły). Podobno koła w nim (Mavic Crossride) są „tubeless ready”, więc można pomyśleć o bezdętkowcu w razie czego. Albo wymienić je na lżejsze, bo te ważą nie mało. Myślę, że jeżeli ktoś byłby zdeterminowany i wrzuciłby tutaj np. 1x10/11 zamiast 2x10, zmienił koła, hamulce i może jeszcze kilka pierdół, można zejść do 11,5kg. Mówicie tutaj o zmianie hamulców/zacisków - co byście polecali? Startuję głównie w maratonach, ale chciałbym w tym roku spróbować także XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 19 cali przy 177 cm i jest elegancko? 12,53 kg pokazała Ci waga czy dane producenta? 0,25 kg to byś zszedł z wagi roweru zakładając porządne opony. edit...Nie 0,25 tylko 0,5 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qamian Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Tak, rama M - 19" wszystko jest spoko. Po ustawieniu siodła poprawnie mam je wyżej od kierownicy, dosięgam normalnie, nie mam żadnego problemu. 12.53 na wadze. Na razie zmieniłem chwyty i pedały - nie będę wymieniał opon tylko dlatego, że są kowadła - nie mam manii kilogramów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Podrzuć zdjęcie ustawionego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qamian Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Spoko, gdy wrócę do domu Proszę bardzo: Gate 50 '15. Rama M (19") - 483mm długość nogi - 80cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Co sądzicie o takim rozwiązaniu w rozmiarze 21 w podobnych pieniądzach jak Gate 50 pod 190/90cm? http://www.scott.pl/produkt/157/453/rower-scale-950/ Gate 50 można mieć nowke, Scotta roczną uzywke a parę zł można wtedy przeznaczyć na nowe heble i serwis foxa. Wagowo Scott lepiej. Osprzęt myślę podobnej klasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi