montell81 Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Prezentuję Wam authorski projekt roweru, który składam i modernizuję od około czterech lat. W tym czasie przeszedł kilka aktualizacji. Rower do najnowszych nie należy ale myślę, że z najnowszymi może śmiało konkurować. Oto specyfikacja: Bar Ends: (Rogi) Trigon - 52g/kompletBar Plugs: (Korki do kierownicy) BONTRAGER - 5g/paraBottle Cage: (Koszyk na bidon) BONTRAGER - 16g x2Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR V-Brake - 188g + 3g fajkaBrake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR V-Brake - 189g + 3g fajkaBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano XTR bl-m770 - 164g/kompletCables: (Pancerze i linki) Gore Ride On (pancerze) b/dCassette: (Kaseta) Shimano SLX CS-HG80-9 11-28T - 232gChain: (łańuch) Campagnolo Record C9 - 270gCrankset: (Korby) TRUVATIV NOIR 3.3 CARBON RED 3x9 - 685g + Giga X Pipe Team BB - 107gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M971 Down Swing - 147gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M972 GS - 179gFork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 100mm - 1480gRear Shock: (Damper) -Frame: (Rama) Author Master Carbon monocoque 2009 - 1438gGrips: (Gripy) KCNC - 11g/paraHandlebar: (Kierownica) KCNC SC Bone Scandium 25,4mm - 114gHandlebar Tape: (Owijka) -Headset: (Stery) RITCHEY Zero Logic Integ Pro 1-1/8" (ahead) - 66gPedals: (Pedały) Exustar E-PM25SL - 254g/kompletSeat: (Siodło) Selle San Marco Aspide Arrowhead - 181gSeatpost: (Sztyca) TOKEN Carbon ASP9141 Marble Ø31.6x350mm - 159gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) Mortop - 11gShifters: (Manetki) Shimano XTR SL-M970 - 122g (lewa+linka), 129g (prawa+linka)Skewers: (Zaciski koł) KCNC - 50gSpacers: (Podkładki pod mostek) - Alu - 5gStarnut: (Gwiazdka) - b/dStem: (Mostek) Smica 120mm 7075 Forged - 118gTire (Front): (Opona przednia) Continental X-King 2.0 Supersonic - 405gTire (Rear): (Opona tylna) Continental X-King 2.0 Supersonic - 403gTop Cap: (Top cap) Aerozine - 7gTubes: (Dętki) Schwalbe XX-Light - 95g x 2Wheel Front: (Koło przednie) - 703g-Hub: (Piasta) Shimano XTR fh-m970-Rim: (Obręcz) DT 4.1-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK-Nipples: (Nyple) b/d-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20gWheel Rear: (Koło tylne) - 842g-Hub: (Piasta) Shimano XTR hb-m970-Rim: (Obręcz) DT 4.1-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK-Nipples: (Nyple) b/d-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20gMisc : (Inne) - śruby pod bidon - 10g - taśma izolacyjna na tylne widełki - 18g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Lekki klasyk na bardzo dobrych V-kach Dwie rzeczy mnie tylko zastanawiają. Pierwsza rzecz to kierownica. Miałem tą KCNC i była niemiłosiernie miękka Na Twoim mijescu poszedłbym w kierę karbonową. Druga rzecz to połączenie bardzo lekkich gum Continentala z cieniutkimi dętkami XX-light. Lepiej omijać igiełki z drzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Odnośnie kierownicy wypowiedzieć się nie mogę ponieważ jest świeżo założona i w terenie jeszcze nie miała okazji być testowana. Co do połączenia opon Conti z dętkami XX-light nie miałem z tym nigdy kłopotu. Trafi się kapeć raz na 1000 - 2000 km więc wynik całkiem niezły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Lutego 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Może pochwal się dobrymi zdjęciami, bo opis jest, a przyjrzeć się dokładniej nie można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mishaf Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Zdjecia załącze jak zaktualizuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mishaf Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 (edytowane) W najbliższym czasie planuję odchudzić rower o około 50 gram zmieniając kasetę na szosową Ultegra CS 6500 11-23T. Zyskam dzięki temu nie tylko na wadze ale też uzyskam lepszy zakres przełożeń do mojego stylu jazdy. Muszę jeszcze poszperać po forach i poczytać czy nie będzie problemów z kompatybilnością. P.S. Piszę z tapatalk i nie wiem dlaczego zmienia mi nazwę nicku. Edytowane 14 Lutego 2016 przez mishaf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Może spróbuj tematu z nowymi detkami Schwalbe (70g). Zyskasz kolejne 50-60g http://www.forumrowerowe.org/topic/195804-2016-detka-schwalbe-evotube/ Cos wymieniałeś w hamulcach? Normalnie zestaw na jedno koło waży 200g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 W V-kach nic nie ruszałem. Waga katalogowa podawana jest z fajkami. U mnie z fajkami wychodzi około 192g więc myślę, że 8g mieści się w granicach błędu podawanego przez producenta. Wszystko ważyłem na swojej wadze kuchennej, której dokładność wynosi 1g. Dętki o których piszesz niestety są dedykowane wyłącznie do tarczówek. Wg producenta nie mogą być stosowane w V-kach ze względu na nacisk klocków na obręcz. Poczekam na pierwsze testy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Druga rzecz to połączenie bardzo lekkich gum Continentala z cieniutkimi dętkami XX-light. Lepiej omijać igiełki z drzew Ja mam to samo z przodu a z tylu race kinga z tą samą dętką w zeszlym sezonie 3tys km i tylko pare gum, z czego 3 to snejki przy za niskim cisnieniu nie widze prblemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2016 Bardzo fajny rowerek, czekam na więcej zdjęć, pomysł z kasetą szosową jest dobry, sam używam takiego rozwiązania i jestem zadowolony, mały skok ułatwia dobór przełożenia ale też same biegi zmieniają się szybciej i ciszej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 (edytowane) Nadszedł czas sporej modernizacji. Tym razem motywem było przejście na napęd 2x10 Wymienione zostały obie przerzutki, kaseta, korba, łańcuch i manetki. Tak się prezentuje rower: Bar Ends: (Rogi) Trigon - 52g/kompletBar Plugs: (Korki do kierownicy) BONTRAGER - 5g/paraBottle Cage: (Koszyk na bidon) BONTRAGER - 16g x2Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR V-Brake - 188g + 3g fajkaBrake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR V-Brake - 189g + 3g fajkaBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano XTR BL-M770 - 164g/kompletCables: (Pancerze i linki) XTR (pancerze) 102g (50 przetutki, 52 hamulców)Cassette: (Kaseta) XT CS-M771 11-32T - 282gChain: (łańuch) Campagnolo Record C10 - 232g + spinka conneX 3gCrankset: (Korby) XT FCM-785 26/38 - 808gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M986 Down Swing - 123gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M981 GS - 180gFork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 100mm - 1480gRear Shock: (Damper) -Frame: (Rama) Author Master Carbon monocoque 2009 - 1438gGrips: (Gripy) KCNC - 11g/paraHandlebar: (Kierownica) KCNC SC Bone Scandium 25,4mm - 114gHandlebar Tape: (Owijka) -Headset: (Stery) RITCHEY Zero Logic Integ Pro 1-1/8" (ahead) - 66gPedals: (Pedały) Ritchey Pro Paradigm Red - 254g/kompletSeat: (Siodło) Selle San Marco Aspide Arrowhead - 181gSeatpost: (Sztyca) TOKEN Carbon ASP9141 Marble Ø31.6x350mm - 159gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) Mortop - 11gShifters: (Manetki) Shimano XTR SL-M980 - 111g (lewa+linka), 118g (prawa+linka)Skewers: (Zaciski koł) KCNC - 50gSpacers: (Podkładki pod mostek) - Alu - 3gStarnut: (Gwiazdka) - 9gStem: (Mostek) Smica 120mm 7075 Forged - 118gTire (Front): (Opona przednia) Continental X-King 2.0 Supersonic - 405gTire (Rear): (Opona tylna) Rubena Zefhyros 2.1 - 416gTop Cap: (Top cap) Carbon - 6g + śruba 4gTubes: (Dętki) Schwalbe XX-Light - 95g x 2Wheel Front: (Koło przednie) - 703g-Hub: (Piasta) Shimano XTR fh-m970-Rim: (Obręcz) DT 4.1-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK-Nipples: (Nyple) b/d-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20gWheel Rear: (Koło tylne) - 842g-Hub: (Piasta) Shimano XTR hb-m970-Rim: (Obręcz) DT 4.1-Spokes: (Szprychy) DT REVOLUTION BLACK-Nipples: (Nyple) b/d-Rim tape: (Opaska) Schwalbe - 20gMisc : (Inne) - Suma: 9055g Zdjęcia do obejrzenia w galerii: http://www.forumrowerowe.org/gallery/album/3531-author-master/ Edytowane 2 Czerwca 2016 przez montell81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Mała poprawka: Cables: (Pancerze i linki) XTR (pancerze przerzutki) - 50g, Niro Glide (pancerze i linki hamulca) - 52g Linki przerzutek wliczone w wagę manetek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Najnowsze zdjęcia w galerii i tutaj: http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/20485-imag0001/ http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/20486-imag0008/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Blisko przełamania bariery 8xxx g Nie ma za bardzo z czego zbijać. Niezły wynik tak czy inaczej. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Oprócz wyrzucenia rogów można ugrać jeszcze na kasecie - zmiana na XTRa albo XXa, do tego korba na XTRa/XX i to chyba jedyne drogi. Projekt bardzo sensowny, ale wygląd średnio mi się podoba. Czarny widelec o wiele lepiej by pasował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 Myślę o korbie Aerozine X10 BX A2D. Jej katalogowa waga to 568gr + suport. W sumie będzie to około 670gr więc pęknie magiczna granica 8xxx gr Muszę poszperać opinie o tej korbie i na przyszły sezon być może się zdecyduję na zmianę. Szukałem kaset XTR, jednak nie znalazłem stopniowania 11-32T, a bardziej niż na większych koronkach zależy mi na płynnym stopniowaniu. Z rogów nie zamierzam rezygnować, bo nie wyobrażam sobie jazdy bez nich. Widelec faktycznie odstaje wizualnie, jednak muszę o niego dbać. Obecnie nierealne jest znalezienie podobnej klasy amortyzatora z piwotami na V-brake. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym3k Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 odradzam tą korbę, pod moimi 74 kg mocno pływała :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Do tej korby się niestety nie wypowiem. Miałem model bodajże X12 i byłem zadowolony dopóki nie połamałem zębatki(sic!) a w tym samym okresie nie widziałem złamanego ramienia. Korby aerozine nie są jakieś super, więc po tych incydentach czym prędzej się jej pozbyłem. Jak zależy Ci na wadze to może sram X0? Waga porównywalna lub niższa od XX1 czy a cena używek o połowę niższa (z tym że XX1 jest tylko jednorzędowa)Właśnie sam taką kupiłem i wygląda fajnie. Same ramiona wazą u mnie dokładnie 458. Do tego możesz sobie dobrać pająk w zależności od napędu na 1,2 lub 3 rzędy bez obawy o linię łańcucha. Bardzo fajna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 (edytowane) Zatem zmiana korb pozostaje do przemyślenia. Mam jeszcze na to czas. Tymczasem mój rower przytył w ostatnim czasie. Po odbiorze amortyzatora z przeglądu waga wskazała 1544g (więcej o 64g). Nie wiem czy to kwestia błędnego poprzedniego pomiaru, jednak uzupełniony olej swoje dał. Poza tym zmieniłem pedały, które ważą 261g (więcej o 7g). Magiczna granica 8xxx niestety oddala się. Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 100mm - 1544g Pedals: (Pedały) XLC PD-S05 - 261g/komplet Suma: 9126g Edytowane 6 Lipca 2016 przez montell81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2016 Nadszedł dzień, w którym powyższy rower przechodzi do historii. Długo się przed tym broniłem, jednak dłużej się nie da. Przechodzę na koło 29" Niedługo przedstawię Wam mój projekt 29er'a o wadze niewiele wyższej od powyższego Authora (+/- 9500gr). Rama, koła, klamki i hamulce oraz amortyzator idą na sprzedaż (zainteresowanych zapraszam na priv). Napęd i rurki będą częścią nowego roweru. Dziękuję za wszystkie komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.