Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam panowie.

Jestem posiadaczem Epixona xc rl rc 2015 - zakupiony u znanego forumowicza pana Piotra.

Pytanie dotyczy funkcjonowania blokady skoku.

Po użyciu manetki uruchamia sie blokada, na początku trzyma ok natomiast jeśli powoli zacznę naciskać na kierownice amorek powoli z oporami sie chowa.

Czy to prawidłowe działanie blokady?

Wcześniej miałem manitou r7 i jak włączyłem blokadę to trzymał cały czas aż do odblokowania.

Napisano

W tym rzecz Panie Piotrze ze jak od razu od Pana otrzymałem amorek było wszystko cacy, obecnie zaobserwowałem taki dziwny objaw przy blokadzie, w momencie gwałtownego wciskania amortyzatora blokada na początku jest, natomiast w momencie dalszego nacisku czuć opor ale amorek mogę znacząco wcisnąć co by oznaczało,ze blokada jakby puszczała. Z linka nic na chwile obecna nie kombinowałem bo do tej pory amorek działał rewelacyjnie.

Napisano

Witam panowie.

Jestem posiadaczem Epixona xc rl rc 2015 - zakupiony u znanego forumowicza pana Piotra.

Pytanie dotyczy funkcjonowania blokady skoku.

Po użyciu manetki uruchamia sie blokada, na początku trzyma ok natomiast jeśli powoli zacznę naciskać na kierownice amorek powoli z oporami sie chowa.

Czy to prawidłowe działanie blokady?

Wcześniej miałem manitou r7 i jak włączyłem blokadę to trzymał cały czas aż do odblokowania.

 

 

Cześć, czy rozwiązałeś swój problem?

Pozdrawiam.

Napisano

Panowie napinałem linkę ale sytuacja podobnie wygląda :-) tzn po włączeniu blokady jak ugnę szybkim ruchem to rzeczywiście blokuje lecz jak zacznę naciskać na kierownice powolnym ruchem amorek sie powoli i z oporem chowa. W sumie juz zgłupiałem - a może tak działa Epixon? Moja waga ok 95 kg i 70 psi.

Przyzwyczajony do manitou r7 gdzie jak uruchomiłem blokadę to cały czas sztywniak :-).

 

Panie Piotrze czy tak działa Epixon?

Napisano

Waga ok 95 kg i napompowałeś do 70 PSI? Optymalnie daj ciśnienie na 120 PSI i objaw powinien zniknąć bo na chwilę obecną jest słabo nabity i zapada się pod twoją wagą

Napisano

Venom nie ukrywam ze chciałem sobie poprawić z lekka komfort i wykorzystać tutaj skok który wynosi w epixonie 120 mm stad takie ciśnienie ustawiłem. Jak pompowalem 90psi wydawał mi sie mniej komfortowy i twardy. Ponadto przy 70 psi sag wynosi u mnie ok 25% .

Napisano (edytowane)

Posiadam podobną wagę i mam SIDA 29" ciśnienie jest na 120 przy 100mm skoku,dasz zbyt nisko to dobijesz amora i szybko złapiesz na nim luzy,komfort jest nadal ten sam i działa wtedy kiedy ma zadziałać a nie pitolenie że ma wybierać liście bo coś takiego nie istnieje no i daj troszkę niższe ciśnienie w gumach to polepsza komfort jazdy

Edytowane przez venom2000
Napisano

Panowie napinałem linkę ale sytuacja podobnie wygląda :-) tzn po włączeniu blokady jak ugnę szybkim ruchem to rzeczywiście blokuje lecz jak zacznę naciskać na kierownice powolnym ruchem amorek sie powoli i z oporem chowa. W sumie juz zgłupiałem - a może tak działa Epixon? Moja waga ok 95 kg i 70 psi.

Przyzwyczajony do manitou r7 gdzie jak uruchomiłem blokadę to cały czas sztywniak :-).

 

Panie Piotrze czy tak działa Epixon?

Przy twojej wadze tak będziesz miał. To nie jest blokada na której mógł byś jeździć na sztywniaka bez komory powietrznej. Ciśnienie oraz gęstość oleju bardzo wpływa na działanie blokady

Napisano

Na większym ciśnieniu efekt zapadania się nadal będzie widoczny ale zdecydowanie mniej,w każdym bądź razie amorek nadal będzie pracował jak należy,na twoim miejscu dopompować go do 120 i śmigać 

Napisano (edytowane)

No i niestety waga bardzo wpływa na te amorki. Sam waże ponad 100kg, mam Aurona ustawionego na 150, sprężyny dopasowane do swojego ciśnienia, lecz tak żeby był pluszowy to muszę pompować tam ok 70 PSI, Sprężyny negatywne dopasowane tak żeby rower bezemnie miał pełen skok, Lecz i tak jak siądę to momentalnie 5cm się ugina - ZE WZGLĘDU MOJEGO CIĘŻARU CIAŁA. Niestety trzeba napompować więcej powietrza, lecz zaś przy dopompowaniu trzeba dopasować sprężyny negatywne na trochę twardsze - po to żeby był pełen skok już z ciężarem roweru, Jest trochę zabawy przy tym lecz naprawdę idzie sobie ten amorek bardzo dopasować do siebie,

Są niestety takie czarne owce co myślą że kupią i ma wszystko pasować, nieważnie czy wazysz 50kg czy 100kg

Edytowane przez ACTIVIA
Napisano

Dziekuje jeszcze raz za wyczerpująca odpowiedz. Protestuje jazdę na rożnych ciśnieniach. Ewentualnie jak efekt będzie średni będzie trzeba pomysleć o zmianie sprężyny .

Napisano

podłączę się do tematu bo dotyczy epixona 2015 aczkolwiek rlr. 

 

Pytanie jest takie. Jakim cudem im więcej powietrza w nim tym większy jest skok? Dziś dla testów nadmuchałem 130psi i wg miarki pokazało mi sie 120mm skoku?

Napisano (edytowane)

No to normalne, czym więcej powietrza w komorze pozytywnej to tym bardziej naciskane są sprężyny negatywne co powoduje zwiększenie skoku. Niektórzy z was myślą że nieważne czy po napompowaniu 50 psi czy 150 psi będzie ten sam skok. Wszystko jest bardzo łatwo do siebie dopasować za pomocą sprężyn negatywnych, lecz nigdy tego nie dopasujesz jak dziennie byś zmieniał ciśnienie w amorku

Edytowane przez ACTIVIA

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...