Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, pytanie takie jak powyżej, co lepiej wybrać do sportowej jazdy w terenie? Cena Kross B7 2016 to 3400 zł, Cube LTD Pro 2015 to 4150 zł. Czy warto dopłacać 750 zł do Cube? Poniżej specyfikacja obu rowerów:

 

Kross Level B7 2016 http://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/kross/46119/level_b7

 

Cube LTD Pro 2015 http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/cube/39943/ltd_pro_29

 

Martwi mnie trochę geometria w Krossie, wydaje się długi i dla jeźdźca 187 cm może być za długi...

 

Bardzo proszę o opinie, zależy mi na czasie. Rower nie dla mnie :)

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Kross jest długi, ale ma krótszy mostek co przekłada się na lepsze prowadzenie, a w terenie to raczej potrzebne. (wymiary nie są dobrane znikąd tylko pod "standardowego" jeźdźca przecież) Cube'y są ogólnie krótkie i mają raczej rekreacyjną geometrię. Co do osprzętu to Cube ma suport PressFit i hamulce Shimano - poniżej SLX chodzą dość mieszane opinie. Do tego korba 3 rzędowa.

 

Osobiście bym nie dopłacał i sprzętowo wziąłbym Krossa chociaż z drugiej strony Kross już podobno uporał się z problemem ram, ale wsparcie reklamacyjne ma ponoć i tak kulawe...

 

A Silverback'i i Romety? Ostatnio są dość często są tutaj polecane w tych cenach - ludzie śmigają i sobie chwalą.

Edytowane przez seraph
Napisano

A jak się ma Reba do Recona? I hamulce w Krossie Avid DB1 to odpowiedniki, jeśli tak można to nazwać, jakiej grupy Shimano?

 

Z Silverbacka w zasadzie są 2 modele, które mają dostępną ramę w dobrym rozmiarze, ale wydaje mi się, że nie są zbyt ciekawe, kiedyś ponoć ceny były lepsze na nie i bardziej się je opłacało. A z Rometa to myślałem o Mustangu 1 z 2016 za 3100 zł -> http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_1,10,690,693,14400,2016.html Nie jestem przekonany do sprężynowo-olejowego Raidona i piast Altusa, to drugie jeszcze jakoś by przeszło, ale amortyzator musi być dobry :) Kierowca waży 70 kg i nie wiem, czy sprężyna się dopasuje do tej wagi. 

Napisano (edytowane)

A jak się ma Reba do Recona? I hamulce w Krossie Avid DB1 to odpowiedniki, jeśli tak można to nazwać...

Czytałem gdzieś kiedyś, że te Avidy są w tej samej grupie co Elixir1 i te hamulce z serii DB montowane były tylko w nowych rowerach, i nie dało ich się kupić w sklepie. Nie wiem jak jest teraz. Miałem te hamulce w moim Krossie ale zmieniłem na Shimano Deore.

Edytowane przez siemalysy
Napisano (edytowane)

A jak się ma Reba do Recona?

 

Recon Silver do Reby ma sporą różnicę wagowa (+/- 500g) i ma prostszy tłumik.

 

Z Rometa pomyśl o Ramblerze R-line 5.0 http://allegro.pl/rower-romet-rambler-r-line-5-0-29-2014-wyprzedaz-i5960997505.html (tu masz geometrię http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/romet/31368/rambler_29er_r_line_5_0/2 ) dostępna jest akurat rama 20".

Jest jeszcze Unibike Expert http://www.expertbike.pl/unibike-expert-29-2015-p-559.html z powietrznym Raidonem i hamulcami SLX.

Edytowane przez gtb
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam. Mam taki sam problem jak w temacie. Czy wie ktoś z doświadczenia czy odczuję różnicę w jeździe na recon silver a rebą? Poza wagą czy jest duża różnica w tłumieniu nierówności? Już lada dzień pojawi się kross w sprzedaży, a ja ciągle się zastanawiam czy może jednak dopłacić te 750zł. do cube. Wszędzie są plusy i minusy więc proszę o pomoc. W grę wchodzą tylko te dwa rowery.

Napisano

Nie rozumiem sensu porównywania osprzętu w dwóch skrajnie różnych rowerach. Jaki będziesz mieć pożytek z Reby jak rama będzie za krótka i będą cię boleć plecy? Ten Kross to rower dla ściganta...

Napisano (edytowane)

Mam tego krossa od 2 tygodni. mam 180 cm wzrostu, wziąłem ramę L i na pewno nie był to błąd. Na pierwszy wyjeździe byłem prawie 3 godz. i ani razu nie musiałem prostować pleców. do tej pory przez 5 lat jeździłem na romecie rx500 i na wyścigach mtb po godzinie bolał mnie krzyż, chciaż rama jest 21". być może to zasługa innej geometrii krossa. po tym wyjeździe mogę stwierdzić jedno - side swing z przodu to rewelacja. Poza tym są dwie sztywne osie. a recon to tylko trochę cięższa wersja reby. najsłabszym ogniwem są hamulce. Ja bym brał - co zresztą zrobiłem - krossa.

Edytowane przez NoMo
Napisano

Dzięki, za pomoc w podjęciu decyzji. Czekam na krossa w rozmiarze S już od kilku miesięcy, więc szukałem czegoś w podobnych pieniądzach. Z tego co piszesz to warto poczekać jeszcze parę dni. Mam tylko nadzieję, że przy wzroście 171 to będzie właściwy rozmiar ramy.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...