Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od kwietnia wchodzi kolejna, budżetowa odsłona 1x11 marki SRAM pod nazwą NX:

 

http://www.bikeradar.com/mtb/news/article/sram-nx-drivetrain-46357/

 

http://www.bikerumor.com/2016/02/11/sram-nx-brings-a-complete-1x11-drivetrain-group-under-400-non-xd-cassette/

 

Najbardziej kontrowersyjna jest kaseta. Nie wymaga specjalnego bębenka, ale przez to rozpiętość 11-42. Do tego grubo ponad pół kilo metalu.

 

Co na to fani jednoblatu? 

 

Napisano

Z mojego punktu widzenia fajne jest to, że korba może mieć od 26 do 40T, czyli lepiej niż XT. Jednak po uwzględnieniu ogólnej masy napędu, ilość argumentów za rezygnacją z dwublatu spada.

 

Napęd chyba tylko dla zagorzałych fanów i dla... producentów, którzy będą mogli zaoferować tańsze rowery na jednoblacie.

 

Co ciekawe, nie ma wersji dwublatowej, jak np. w GX.

Napisano

Raczej nie :P

NX 89 ojro

XT 109 ojro

(ceny katalogowe)

 

Ciekawe jakie ceny będą na Allegro, najtańsza XT 11-40 to 265zł = 60EUR   a 11-42 to 294zl = 67EUR więc grubo poniżej 109.

Napisano

Ciekawe - skoro da się wyprodukować taka grupę tak tanio w porównaniu do wyższych to jak kiepski musi być materiał :)

 

Bezpośredni koszt wyprodukowania pełnej grupy Shimano XTR to 32 dolary :) Ale do tego dochodzą koszty stałe, marketingowe itp.

Napisano

Bezpośredni koszt wyprodukowania pełnej grupy Shimano XTR to 32 dolary :) Ale do tego dochodzą koszty stałe, marketingowe itp.

Skąd takie informacje?
Napisano

Zbicie tak mocno cen może skopać sklepy, które zaopatrzyły się w większe ilości towaru we wcześniejszych cenach. Dobre posunięcie dla klientów, niezbyt lojalne wobec współpracujących dystrybutorów i sklepów. 

Jeśli ktoś zamawia na kilkaset tysięcy to nowe ceny mogą pochłonąć zakładany zysk i skopać sprzedającego. Nie wiem czy w takiej sytuacji można "zbuntować" się i nie zapłacić tyle ile było ustalone.

Napisano

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to w niedługim czasie należy spodziewać się obniżek napędu od shimano.

 

Jeśli tak to fantastycznie bo miałem właśnie w planach zakup nowego napędu. To znaczy, że poczekam z dwa tygodnie i może jednak kupię tą nową grupę XT:) jak cena spadnie w porównaniu z tym co jest teraz :)

Napisano

Ciekawe - skoro da się wyprodukować taka grupę tak tanio w porównaniu do wyższych to jak kiepski musi być materiał :)

A czemu ma być kiepski? Przecież wyższa grupa nie ma nic wspólnego z trwałością, a wręcz jest mniej trwała z założenia (lajtowanie, itp.)

Napisano

Jak kaseta podejdzie pod standardowy bębenek to już duży plus i chyba jedyny. Czy waga jest wadą?? Nie koniecznie bo może być trwalsza. 

 

Co do cen to sorki ale Sram już na tym co ma mógłby zejść a nie tworzyć nowych grup. Po co i na co skoro GX rozpanoszył się dość mocno w rowerach za budżetowe pieniądze. Z Shimano i tak przegra tym bardziej jak wypuszczą grupę 11 SLX'a. Pytanie tylko kiedy to zrobią. Jak zwykle będą wciskać na siłę to do nowych rowerów bo indywidulanie kupować całość to trzeba mieć nie po kolei w głowie. 

Napisano (edytowane)

Fajna grupa ale z kasetą od XT :P

 

No własnie, jak wygląda łączenie komponentów obu marek? Dajmy np. korba SRAM X5, przerzutka i manetki X9, łańcuch i kaseta SLX/XT?

Edytowane przez pawel2208

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...