Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Czym się różnią te klamki między sobą?

Czy klamką M8000 można bezproblemowo zastąpić klamkę M785?

Mam osprzęt M785 i chciałbym wymienić klamki na te z dźwignią na dwa palce - do wyboru są właśnie M875 oraz te nowsze M8000, cena praktycznie porównywalna, M8000 występują w wersji "całe czarne", która mi się bardziej podoba.

Jeśli miały by wyjść jakieś dodatkowe problemy typu inne baryłki, nie kompatybilność z manetkami to kupię M785.

Edytowane przez skimir
Napisano

Same klamki są zamienne (zaciski M8000 poza drobnymi zmianami wizualnymi technicznie niczym się nie różnią od M785) stosowane przewody też są takie same. Jeżeli masz manetki na obejmę to będzie ok ale jeśli pod I-Spec A/B to do klamek M8000 nie będą pasowały bo w nich shimano zastosowało nowe I-Spec II .

Napisano

Manetki mam na obejmach.

Czyli spokojnie mogę brać M8000, z przewodem hamulcowym nie będzie problemu?

 

Czy koniecznie trzeba wymieniać oliwkę i wkład do przeowdu hamulcowego czy będzie szczelne jeśli zostawię starą oliwkę?

Napisano

Heh, ja bym wymienił z tego powodu, że teraz mam M785 w wersji "długiej"... Jak zacząłem szukać to wyszedł temat z tymi M8000.

Choć powiem, że co do wygladu to z jednej strony fajne bo całe czarne ale z drugiej, to ten czarny kolor jest z takim połyskiem jakby metalik. Czarny mat na M785 wygląda lepiej, tylko znów ta swiecąca pokrywka zbiorniczka :-)

 

Kwestia gustu...

Napisano

Musiałbym zobaczyć na żywo, ale na pierwszy rzut oka mi się podobają. Orientujesz się czy poza wyglądem i inną regulacją klamki, będą się czymś różniły od SLX M675?

Napisano

 

 

One nie do końca są czarne. takie raczej ciemno grafitowe.

 

Faktycznie, masz rację. Na niektórych zdjęciach to dobrze widać, ale i tak są o niebo ładniejsze, niż SLX-y 675, bo ten srebrny dekielek, wygląda tandetnie, jak przy rowerze z marketu.

 

Mam jeszcze pytanie, żeby je wymienić to trzeba spuścić stary olej i zalać nowym?


Przewód od M675 będzie pasował czy trzeba będzie coś jeszcze kombinować/wymieniać?

Napisano

No właśnie z powodu tego lakieru błyszczącego trochę tracą... Jakby m785 miały czarny dekielek to już byłoby wizualnie super.

 

Tak, przy wymianie musisz co najmniej dopełnić układ olejem i odpowietrzyć. W zasadzie będzie to wymiana płynu jeśli do dopowietrznika dołączysz strzykawkę i przelejesz układ nowym olejem.

Napisano

 

 

No właśnie z powodu tego lakieru błyszczącego trochę tracą... Jakby m785 miały czarny dekielek to już byłoby wizualnie super.

 

To już kwestia gustu, mi się podobają, matowe też by mi się podobały. Jakby moje SLXy były całe czarne to nawet bym nie myślał nad wymianą, ale ten srebrny dekiel kłuje mnie w oczy, tak samo srebrna dźwignia manetki. Manetka M8000 już ma ładny czarny kolor, ale jest na 11 rz.

Napisano

Podjechałem do sklepu i miałem obie w reku.

 

Powiem tak: nie wiem czemu ale w dotyku ta M8000 była jakoś mniej przekonywująca, jakby słabsze wykończenie, jakby większe ryzyko uszkodzenia lakieru - taka bardziej delikatna, choćby z powodu, że obejma kierownicy jest węższa, dodatkowo z jakąś plastikową wkładką. Sama dźwignia faktycznie różni się tym, że M875 jest gładka a M8000 ma takie wypustki niby zwiększające pewność chwytu.

W obu klamkach wykończenie dźwigni jest identyczne - czarny mat.

 

 

Napisano

 

 

Powiem tak: nie wiem czemu ale w dotyku ta M8000 była jakoś mniej przekonywująca, jakby słabsze wykończenie, jakby większe ryzyko uszkodzenia lakieru - taka bardziej delikatna, choćby z powodu, że obejma kierownicy jest węższa, dodatkowo z jakąś plastikową wkładką. Sama dźwignia faktycznie różni się tym, że M875 jest gładka a M8000 ma takie wypustki niby zwiększające pewność chwytu. W obu klamkach wykończenie dźwigni jest identyczne - czarny mat.

 

Kurde, już się napaliłem na te klamki, już mam zamawiać w poniedziałek, a tu co chwila jakiś nowy news. W takim razie nie kupuję kota w worku i pojadę do rowerowego je zobaczyć, dzięki.

Napisano

Tak najlepiej będzie. Może to moje subiektywne wrażenie, bo przyzwyczaiłem się do M785 i to z długimi "wajchami"...

Sam jeszcze myślę nad tematem :-)

Napisano

 

 

Sam jeszcze myślę nad tematem :-)

 

Ja już nie myślę, bo przed chwilą zamówiłem "w ciemno" M8000 :)

Oczywiście będę miał na sprzedaż moje SLX-y M675, ale najpierw muszą dotrzeć nowe i muszę je zaakceptować :)

  • Mod Team
Napisano

Ludziska, ale problemy macie... Za stare klamki dostaniecie może z pół ceny, także ponad 100plnów za inny kolorek dekielka? Nom, ale kto bogatemu zabroni, jak mawiają starzy górale.

Napisano

Klamki dotarły, są o niebo ładniejsze od SLX, nie mają zdejmowanego plastikowego dekielka, tylko są całe z amelinium, jeden odlew, więc odchodzi problem z uszczelką.

Ogólnie widać, że są porządniej wykonane niż moje SLX-y.

 

Jestem bardzo zadowolony. W weekend montaż i w las :D

 

 

Napisano

Klamki zamontowane, hamulce odpowietrzone. Działają tak samo jak SLX, lepiej trochę się trzyma samą klamkę podczas hamowania.

Są lżejsze i mniejsze od SLX. Mi się bardzo podobają :)

 

345g66r.jpg

 

2a7g0e9.jpg

Napisano

Też wymieniłem klameczki ale zostałem przy M785. W sumie wymieniałem nie z powodu designu tylko, że miałem M785 z długą dźwignią a chciałem te z dźwignią na dwa palce.

 

Komentować z mojej strony nie ma co bo korpus jest praktycznie identyczny z poprzednimi klamkami.

Jest dodatkowa śrubka "free stroke", tylko, że nie bardzo rozumiem co ona powoduje... ot, dźwignia jakby się przesuwa ale jakoś typowego "luzu roboczego" nie wyczuwam.

 

Co mnie zdziwiło. Otóż krótkie M785 są bardziej gumowate od wersji długiej. Trochę mi szkoda tego twardego działania starych klamek. Tam dzwignia płynnie się dawała wcisnąć do pewnego miejsca, gdzie był wyraźny, twardy opór. W krótkich M785, dzwignia dochodzi do punktu oporu ale ten opór jest bardziej sprężysty. Myślałem, że zostało trochę powietrza w układzie ale raczej nie.

Napisano

Nie wiem, może jeszcze trochę powietrza zostało. Choć w sumie odkręciłem stare klamki, wkręciłem nowe i dopompowałem od strony zaciskow oleju.

 

Te stare miały totalnie prosty mechanizm, te nowe pomiędzy tłoczkiem a kamką mają kilka elementów - może to powoduje inną charakterystyke.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...