skimir Napisano 11 Lutego 2016 Napisano 11 Lutego 2016 (edytowane) Witam Czym się różnią te klamki między sobą? Czy klamką M8000 można bezproblemowo zastąpić klamkę M785? Mam osprzęt M785 i chciałbym wymienić klamki na te z dźwignią na dwa palce - do wyboru są właśnie M875 oraz te nowsze M8000, cena praktycznie porównywalna, M8000 występują w wersji "całe czarne", która mi się bardziej podoba. Jeśli miały by wyjść jakieś dodatkowe problemy typu inne baryłki, nie kompatybilność z manetkami to kupię M785. Edytowane 11 Lutego 2016 przez skimir Cytuj
gtb Napisano 11 Lutego 2016 Napisano 11 Lutego 2016 Same klamki są zamienne (zaciski M8000 poza drobnymi zmianami wizualnymi technicznie niczym się nie różnią od M785) stosowane przewody też są takie same. Jeżeli masz manetki na obejmę to będzie ok ale jeśli pod I-Spec A/B to do klamek M8000 nie będą pasowały bo w nich shimano zastosowało nowe I-Spec II . Cytuj
skimir Napisano 11 Lutego 2016 Autor Napisano 11 Lutego 2016 Manetki mam na obejmach. Czyli spokojnie mogę brać M8000, z przewodem hamulcowym nie będzie problemu? Czy koniecznie trzeba wymieniać oliwkę i wkład do przeowdu hamulcowego czy będzie szczelne jeśli zostawię starą oliwkę? Cytuj
SovaLTD Napisano 11 Lutego 2016 Napisano 11 Lutego 2016 M8000 występują w wersji "całe czarne", która mi się bardziej podoba. No powiem tobie, że kozacko wyglądają te klamki, aż mi smaka narobiłeś na zmianę Cytuj
skimir Napisano 11 Lutego 2016 Autor Napisano 11 Lutego 2016 Heh, ja bym wymienił z tego powodu, że teraz mam M785 w wersji "długiej"... Jak zacząłem szukać to wyszedł temat z tymi M8000. Choć powiem, że co do wygladu to z jednej strony fajne bo całe czarne ale z drugiej, to ten czarny kolor jest z takim połyskiem jakby metalik. Czarny mat na M785 wygląda lepiej, tylko znów ta swiecąca pokrywka zbiorniczka :-) Kwestia gustu... Cytuj
SovaLTD Napisano 11 Lutego 2016 Napisano 11 Lutego 2016 Musiałbym zobaczyć na żywo, ale na pierwszy rzut oka mi się podobają. Orientujesz się czy poza wyglądem i inną regulacją klamki, będą się czymś różniły od SLX M675? Cytuj
tobo Napisano 11 Lutego 2016 Napisano 11 Lutego 2016 Dźwignie mają "perforacje", zagłębienia na powierzchni stycznej z palcami. Cytuj
Lumperator Napisano 12 Lutego 2016 Napisano 12 Lutego 2016 One nie do końca są czarne. takie raczej ciemno grafitowe. Cytuj
SovaLTD Napisano 12 Lutego 2016 Napisano 12 Lutego 2016 One nie do końca są czarne. takie raczej ciemno grafitowe. Faktycznie, masz rację. Na niektórych zdjęciach to dobrze widać, ale i tak są o niebo ładniejsze, niż SLX-y 675, bo ten srebrny dekielek, wygląda tandetnie, jak przy rowerze z marketu. Mam jeszcze pytanie, żeby je wymienić to trzeba spuścić stary olej i zalać nowym? Przewód od M675 będzie pasował czy trzeba będzie coś jeszcze kombinować/wymieniać? Cytuj
skimir Napisano 12 Lutego 2016 Autor Napisano 12 Lutego 2016 No właśnie z powodu tego lakieru błyszczącego trochę tracą... Jakby m785 miały czarny dekielek to już byłoby wizualnie super. Tak, przy wymianie musisz co najmniej dopełnić układ olejem i odpowietrzyć. W zasadzie będzie to wymiana płynu jeśli do dopowietrznika dołączysz strzykawkę i przelejesz układ nowym olejem. Cytuj
SovaLTD Napisano 12 Lutego 2016 Napisano 12 Lutego 2016 No właśnie z powodu tego lakieru błyszczącego trochę tracą... Jakby m785 miały czarny dekielek to już byłoby wizualnie super. To już kwestia gustu, mi się podobają, matowe też by mi się podobały. Jakby moje SLXy były całe czarne to nawet bym nie myślał nad wymianą, ale ten srebrny dekiel kłuje mnie w oczy, tak samo srebrna dźwignia manetki. Manetka M8000 już ma ładny czarny kolor, ale jest na 11 rz. Cytuj
skimir Napisano 13 Lutego 2016 Autor Napisano 13 Lutego 2016 Podjechałem do sklepu i miałem obie w reku. Powiem tak: nie wiem czemu ale w dotyku ta M8000 była jakoś mniej przekonywująca, jakby słabsze wykończenie, jakby większe ryzyko uszkodzenia lakieru - taka bardziej delikatna, choćby z powodu, że obejma kierownicy jest węższa, dodatkowo z jakąś plastikową wkładką. Sama dźwignia faktycznie różni się tym, że M875 jest gładka a M8000 ma takie wypustki niby zwiększające pewność chwytu. W obu klamkach wykończenie dźwigni jest identyczne - czarny mat. Cytuj
SovaLTD Napisano 13 Lutego 2016 Napisano 13 Lutego 2016 Powiem tak: nie wiem czemu ale w dotyku ta M8000 była jakoś mniej przekonywująca, jakby słabsze wykończenie, jakby większe ryzyko uszkodzenia lakieru - taka bardziej delikatna, choćby z powodu, że obejma kierownicy jest węższa, dodatkowo z jakąś plastikową wkładką. Sama dźwignia faktycznie różni się tym, że M875 jest gładka a M8000 ma takie wypustki niby zwiększające pewność chwytu. W obu klamkach wykończenie dźwigni jest identyczne - czarny mat. Kurde, już się napaliłem na te klamki, już mam zamawiać w poniedziałek, a tu co chwila jakiś nowy news. W takim razie nie kupuję kota w worku i pojadę do rowerowego je zobaczyć, dzięki. Cytuj
skimir Napisano 13 Lutego 2016 Autor Napisano 13 Lutego 2016 Tak najlepiej będzie. Może to moje subiektywne wrażenie, bo przyzwyczaiłem się do M785 i to z długimi "wajchami"... Sam jeszcze myślę nad tematem :-) Cytuj
SovaLTD Napisano 15 Lutego 2016 Napisano 15 Lutego 2016 Sam jeszcze myślę nad tematem :-) Ja już nie myślę, bo przed chwilą zamówiłem "w ciemno" M8000 Oczywiście będę miał na sprzedaż moje SLX-y M675, ale najpierw muszą dotrzeć nowe i muszę je zaakceptować Cytuj
PiPoLiNiO Napisano 17 Lutego 2016 Napisano 17 Lutego 2016 Ehh, widzę, że nie tylko ja mam podobny problem ze srebrnym deklem w xt. Też myślę, nad wymianą samych klamek od M8000. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 17 Lutego 2016 Mod Team Napisano 17 Lutego 2016 Ludziska, ale problemy macie... Za stare klamki dostaniecie może z pół ceny, także ponad 100plnów za inny kolorek dekielka? Nom, ale kto bogatemu zabroni, jak mawiają starzy górale. Cytuj
SovaLTD Napisano 18 Lutego 2016 Napisano 18 Lutego 2016 Klamki dotarły, są o niebo ładniejsze od SLX, nie mają zdejmowanego plastikowego dekielka, tylko są całe z amelinium, jeden odlew, więc odchodzi problem z uszczelką. Ogólnie widać, że są porządniej wykonane niż moje SLX-y. Jestem bardzo zadowolony. W weekend montaż i w las Cytuj
SovaLTD Napisano 21 Lutego 2016 Napisano 21 Lutego 2016 Klamki zamontowane, hamulce odpowietrzone. Działają tak samo jak SLX, lepiej trochę się trzyma samą klamkę podczas hamowania. Są lżejsze i mniejsze od SLX. Mi się bardzo podobają Cytuj
skimir Napisano 21 Lutego 2016 Autor Napisano 21 Lutego 2016 Też wymieniłem klameczki ale zostałem przy M785. W sumie wymieniałem nie z powodu designu tylko, że miałem M785 z długą dźwignią a chciałem te z dźwignią na dwa palce. Komentować z mojej strony nie ma co bo korpus jest praktycznie identyczny z poprzednimi klamkami. Jest dodatkowa śrubka "free stroke", tylko, że nie bardzo rozumiem co ona powoduje... ot, dźwignia jakby się przesuwa ale jakoś typowego "luzu roboczego" nie wyczuwam. Co mnie zdziwiło. Otóż krótkie M785 są bardziej gumowate od wersji długiej. Trochę mi szkoda tego twardego działania starych klamek. Tam dzwignia płynnie się dawała wcisnąć do pewnego miejsca, gdzie był wyraźny, twardy opór. W krótkich M785, dzwignia dochodzi do punktu oporu ale ten opór jest bardziej sprężysty. Myślałem, że zostało trochę powietrza w układzie ale raczej nie. Cytuj
skimir Napisano 21 Lutego 2016 Autor Napisano 21 Lutego 2016 Nie wiem, może jeszcze trochę powietrza zostało. Choć w sumie odkręciłem stare klamki, wkręciłem nowe i dopompowałem od strony zaciskow oleju. Te stare miały totalnie prosty mechanizm, te nowe pomiędzy tłoczkiem a kamką mają kilka elementów - może to powoduje inną charakterystyke. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 21 Lutego 2016 Mod Team Napisano 21 Lutego 2016 W starych nie miałeś Servo Wave, w nowych masz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.