Pablocjusz Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Witam,Nowy rower z zamontowanym zestawem Shimano M447.Podczas jazdy przy przy przechylaniu się w zakrętach czy też intensywniejszym pedałowaniu, które odchyla rower od pionu względem podłoża słyszę z przodu jak tarcze ocierają o klocki.Kiedy rower stoi na stojaku i podnoszę koło żeby nim zakręcić wtedy nic nie trze i wszystko jest w porządku.Opona ma lekkie boczne bicie ale nie sądzę, żeby to było przyczyną chyba, że się mylę?Rower nie ma sztywnej osi tylko szybkozamykacz.Podrzucicie jakieś porady? Thanks form the mountains czyli w wolnym tłumaczeniu dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 To wynik; - rozmiaru koła - prawdopodobnie słabego (mało sztywnego) amora - braku sztywnej ośki Innymi słowy trzeba z tym żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Dociagnij mocniej szybkozamykacz lub zmień na bolt-on - pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablocjusz Napisano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi. Myślałem, że to coś nienaturalnego i może negatywnie wpłynąć czy nawet uszkodzić hamulce ale jak tak to ok.Beskid po raz kolejny odpowiadasz mi na posta za co serdecznie dziękuje.Fajnie, że są osoby, które służą swoją wiedzą, radą, subiektywną opinią/oceną i bezinteresownie poświęcają swój czas.Mam nadzieję, że kiedyś też będę na tyle obyty żeby coś podpowiedzieć.Dzięki Panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek777 Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Jeszcze mała sugestia: sprawdz też czy tarcza jest prosta Kolega się ostatnio skarżył, a problemem była właśnie skrzywiona tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Proponuję jeszcze sprawdzić ewentualne luzy lozyskowania piasty i czy przerwy między klockami po obu stronach tarczy są takie same. Układ może być minimalnie wiotki i mniejszy prześwit po którejś ze stron może się przekladac na ocieranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 (edytowane) Nie chcę tutaj nikogo zdania podważać bo przyczyna może być różna , ale u mnie ocieranie w zakrętach było spowodowane tarczą. Miałem tarcze tektro i cały czas , nawet przy minimalnym przechyle tarło , przy RT-76 nie ma słychać nic a reszta została taka sama. Czyli tektro Auriga , amor zoom-a i oryginalne klocki tektro. Może to też powodować źle ustawiony hamulec czyli nierówne odległości z obu stron i tarcza się minimalnie odgina to trze. Edytowane 10 Lutego 2016 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbynioo Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Lekkie bicie jest wg mnie naturalne, np. juicy kumpla przy dociśnięciu dzwoniły jak owce na hali Jeśli jednak jest tarcie, to jak wyżej, sprawdź mocowania . Lub zmień amor Krzywa tarcza przy spojrzeniu z góry jest do stwierdzenia bez doktoratu, więc to wykluczam, Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 jak na początku miałem tarcze 160 (tektro) i oś na stożku to było cicho, po zmianie na 180 (magura storm) zaczęła obcierać przy mocniejszych skrętach ale po jakimś czasie posypała mi się piasta i zmieniłem na novateca na maszynach z zaciskiem bolt on i ot tego momentu przestała tarcza obcierać o klocki na zakrętach. Amor cały czas ten sam rst aerial air. Spróbuj wymienić zacisk bo to najtańsza opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablocjusz Napisano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Dzięki wszystkim. Sprawdzając piastę i tarczę, która okazała się prosta przy okazji wymieniłem ją z 160 na 180.Przewróciłem do góry nogami i po ustawieniu przedniego hamulca po kilku próbach oraz idealnej ciszy dla ucha i jeździe testowej stwierdzam, że problem rozwiązany.Swoją drogą nie sądziłem, że z ustawieniem przedniego hamulca pójdzie tak łatwo i że to nie jest wcale jakaś czarna magia.Dziś korzystając z ładnej pogody zrobiłem małą wycieczkę z piękną ciszą dla ucha.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.