skrzynia Napisano 25 Sierpnia 2006 Napisano 25 Sierpnia 2006 Postanowiłem nieco odświeżyć mocno używane rogi Tune Plan był taki, aby w żadnym wypadku nie ograniczać ich użyteczności i wytrzymałości, czyli obeszło się bez dodatkowego cieniowania ścianek, wiercenia itp. Na początek pozbyłem się częściowo wytartej anody za pomocą papierów ściernych o gradacji 240 oraz 400. Następnie je dociąłem na 100mm, a krawędzie wyrównałem pilnikiem i zaokrągliłem. Na koniec wypolerowałem je pastą polerską aż do uzyskania odpowiedniego wyglądu Seryjne śrubki zostały wymienione na aluminiowe TA-Specialites. Dzięki tym zabiegom uzyskałem wagę niższą niż seryjne Post Modern (Smica, Boplight itp), przy czym RH-1 nawet po docięciu są dłuższe, i mają większą średnicę dzięki czemu są IMO wygodniejsze
Iron Napisano 25 Sierpnia 2006 Napisano 25 Sierpnia 2006 jakiej pasty uzyles ? polerowales recznie czy wiertarka ? tak wypolerowane rogi nie trzeba zabezpieczyc zadnym lakierem, zeby zapobiec utlenianiu ?
skrzynia Napisano 25 Sierpnia 2006 Autor Napisano 25 Sierpnia 2006 Pasta nazywa się wolfcraft i jest do kupienia w Castoramie. Polerowałem ręcznie - efekt jest zadowalający. Nie będe ich zabezpieczał - w marcu tak samo polerowałem korby w ostrym kole i do dziś wyglądają OK
mabu Napisano 25 Sierpnia 2006 Napisano 25 Sierpnia 2006 A ja mam pytanie odnośnie takiej pasty.Ile coś takiego kosztuje, bo zastanawiałem się nad zmianą wyglądu mojej korby..
skrzynia Napisano 26 Sierpnia 2006 Autor Napisano 26 Sierpnia 2006 Nie pamietam dokładnie, koło 10-15zł. Starcza na długo, ja jak na razie zużyłem jakieś 5%
Bartez23 Napisano 26 Sierpnia 2006 Napisano 26 Sierpnia 2006 Wystarczy zwykła pasta polerska np. Automax ... Pozdro.
Mod Team Odi Napisano 27 Sierpnia 2006 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2006 Całkiem ładnie to wyszło chociaż obcinać takie różki to profanacja Z doświadczenia wiem, że rogi trzeba dokręcać dosyć mocno żeby się nie obracały i dlatego trochę obawiałbym się alu śrub. Jeździłeś już na nich?
skrzynia Napisano 27 Sierpnia 2006 Autor Napisano 27 Sierpnia 2006 Tak, ale na razie zaledwie jakieś ~200km czyli tyle co nic Alu śrubki dobrej klasy (czyli nie no-name) wytrzymają sporo, nawet więcej niż myślałem, mam je też w korbach ( TA-Specialites), przerzutkach, a nawet w Magurach (Pro-Bolty - wyjątkowo mocne, przejeździłem z nimi 4500km) Oczywiście są miejsca, gdzie ze względów bezpieczeństwa nie należy ich montować (mostek, sztyca, obejma podsiodłowa, tarcze hamulcowe itp). Zawodowy team Cannondale'a używa takich wprawdzie do mocowania tarcz hamulcowych, ale razem z tytanowymi - 3 aluminiowe, 3 tytanowe.
Mod Team Odi Napisano 27 Sierpnia 2006 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2006 No nieźle A ile takie śrubki kosztują? Kupowałeś na Light-Bike?
skrzynia Napisano 27 Sierpnia 2006 Autor Napisano 27 Sierpnia 2006 Tak, ale cen nie pamiętam, bo zamawiałem razem z kumplami spory zestaw, żeby rozłozyć koszty przesyłki za pobraniem na kilka osób TA-Specialites przywiózł znajomy sprzedawca z za granicy
Mod Team Lookas 46 Napisano 27 Sierpnia 2006 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2006 Odi na light bike sa pro-bolty a nie TA btw jest jakas roznica pomiedzy TA, a pro-bolt ?
skrzynia Napisano 27 Sierpnia 2006 Autor Napisano 27 Sierpnia 2006 Pro-Bolt do korb są minimalnie cięższe (choć różnica jest symboliczna, jakiś ~1g ) i kosztują jakieś 2 razy więcej niż płaciłem za TA. TA mają też moim zdaniem ładniejszą anodę, a jesli chodzi o wytrzymałość trudno ocenić, które są lepsze.
skrzynia Napisano 13 Listopada 2006 Autor Napisano 13 Listopada 2006 Część II Sama polerka nie do końca się sprawdziła - rogi zrobiły się matowe. Wypolerowałem je ponownie i nałożyłem 3 warstwy lakieru bezbarwnego. Teraz jest super Śruby aluminiowe są w tym miejscu wystarczające więc założyłem takie na stałe. Niestety musiałem zmienić korki, a właściwie to korek - jeden zgubiłem podczas gleby Obecne są z korka, są mocno wciśnięte więc nie powinno być z nimi problemów
Mod Team Lookas 46 Napisano 13 Listopada 2006 Mod Team Napisano 13 Listopada 2006 Czy nie lepiej byłoby oddać rogi pod anode... Lub samemu się pobawić Zabezpieczyłeś czymś korki ? Jak sprawują się w deszczu/śniegu ? Ps. troche przytyły od części pierwszej
skrzynia Napisano 13 Listopada 2006 Autor Napisano 13 Listopada 2006 O anodowaniu pomyślę jeśli lakier się nie sprawdzi Jeśli chodzi o jazdę, to jeszcze ich nie założyłem bo te śrubki to Extralite na torx'a T30 którego chwilowo nie mam... No i Hawk zimuje przypięty do trenażera
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.