Skocz do zawartości

[Tuning] RH-1 na warsztacie :)


skrzynia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Postanowiłem nieco odświeżyć mocno używane rogi Tune :rolleyes:

 

 

tuneprzedjj9.jpg

 

 

 

Plan był taki, aby w żadnym wypadku nie ograniczać ich użyteczności i wytrzymałości, czyli obeszło się bez dodatkowego cieniowania ścianek, wiercenia itp.

Na początek pozbyłem się częściowo wytartej anody za pomocą papierów ściernych o gradacji 240 oraz 400. Następnie je dociąłem na 100mm, a krawędzie wyrównałem pilnikiem i zaokrągliłem. Na koniec wypolerowałem je pastą polerską aż do uzyskania odpowiedniego wyglądu :D Seryjne śrubki zostały wymienione na aluminiowe TA-Specialites.

Dzięki tym zabiegom uzyskałem wagę niższą niż seryjne Post Modern (Smica, Boplight itp), przy czym RH-1 nawet po docięciu są dłuższe, i mają większą średnicę dzięki czemu są IMO wygodniejsze ;)

 

 

tuneta55gin9.jpg

Napisano

jakiej pasty uzyles ? polerowales recznie czy wiertarka ?

tak wypolerowane rogi nie trzeba zabezpieczyc zadnym lakierem, zeby zapobiec utlenianiu ?

Napisano

Pasta nazywa się wolfcraft i jest do kupienia w Castoramie. Polerowałem ręcznie - efekt jest zadowalający. Nie będe ich zabezpieczał - w marcu tak samo polerowałem korby w ostrym kole i do dziś wyglądają OK :)

Napisano

A ja mam pytanie odnośnie takiej pasty.Ile coś takiego kosztuje, bo zastanawiałem się nad zmianą wyglądu mojej korby..

  • Mod Team
Napisano

Całkiem ładnie to wyszło chociaż obcinać takie różki to profanacja ;) Z doświadczenia wiem, że rogi trzeba dokręcać dosyć mocno żeby się nie obracały i dlatego trochę obawiałbym się alu śrub. Jeździłeś już na nich?

Napisano

Tak, ale na razie zaledwie jakieś ~200km czyli tyle co nic ;) Alu śrubki dobrej klasy (czyli nie no-name) wytrzymają sporo, nawet więcej niż myślałem, mam je też w korbach ( TA-Specialites), przerzutkach, a nawet w Magurach (Pro-Bolty - wyjątkowo mocne, przejeździłem z nimi 4500km) Oczywiście są miejsca, gdzie ze względów bezpieczeństwa nie należy ich montować (mostek, sztyca, obejma podsiodłowa, tarcze hamulcowe itp). Zawodowy team Cannondale'a używa takich wprawdzie do mocowania tarcz hamulcowych, ale razem z tytanowymi - 3 aluminiowe, 3 tytanowe.

Napisano

Tak, ale cen nie pamiętam, bo zamawiałem razem z kumplami spory zestaw, żeby rozłozyć koszty przesyłki za pobraniem na kilka osób ;) TA-Specialites przywiózł znajomy sprzedawca z za granicy ;)

Napisano

Pro-Bolt do korb są minimalnie cięższe (choć różnica jest symboliczna, jakiś ~1g ;)) i kosztują jakieś 2 razy więcej niż płaciłem za TA. TA mają też moim zdaniem ładniejszą anodę, a jesli chodzi o wytrzymałość trudno ocenić, które są lepsze.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Część II

 

Sama polerka nie do końca się sprawdziła - rogi zrobiły się matowe. Wypolerowałem je ponownie i nałożyłem 3 warstwy lakieru bezbarwnego. Teraz jest super :P Śruby aluminiowe są w tym miejscu wystarczające więc założyłem takie na stałe. Niestety musiałem zmienić korki, a właściwie to korek - jeden zgubiłem podczas gleby :) Obecne są z korka, są mocno wciśnięte więc nie powinno być z nimi problemów :P

 

tuneextralitegv7.jpg

  • Mod Team
Napisano

Czy nie lepiej byłoby oddać rogi pod anode... Lub samemu się pobawić :)

Zabezpieczyłeś czymś korki ? Jak sprawują się w deszczu/śniegu ?

Ps. troche przytyły od części pierwszej :P

Napisano

O anodowaniu pomyślę jeśli lakier się nie sprawdzi :P Jeśli chodzi o jazdę, to jeszcze ich nie założyłem bo te śrubki to Extralite na torx'a T30 którego chwilowo nie mam... No i Hawk zimuje przypięty do trenażera :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...