maczet190399 Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Posiadam obecnie hamulce na przodzie i tyle BR-M615 z okładzinami metalicznymi. Czy warto wymieniać je na SLX lub XT ?? Gdzie ewentualnie wyższy model zamontować ? Na przodzie czy tyle ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Jeśli chodzi o hamowanie to podstawą jest przedni hamulec. Wiec lepszy dajemy na przód. Co do zmiany na lepsze to tylko wtedy jeśli nie masz co robić z kasą lub nie jest wystarczająca moc hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Chcesz kupic hamulec tylko na jedno koło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Ważę dość sporo wiec stąd pomysł aby wymienić hamulec na cos lepszego. Tylni hamulec jest OK. Koło się blokuje i trzeba uważać aby nie zedrzeć opony. Natomaist przód trochę gorzej, ale generalnie hamuje i nie przepuszcza. Chciałem poprawic efektywność hamowania i myslałem o przodzie. Tylko widzę, ze standardowo nowe hamulce maja okładziny żywiczne a moje obecne sa metaliczne. Czy bedzie oddzywalna roznica w zmianie hamowania na inhy hamulec BRM785R F03c w porównaniu z moimi obecnymi na okładzinach metalicznych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Czy bedzie oddzywalna roznica w zmianie hamowania na inhy hamulec BRM785R Różnica będzie ale niewielka bo to są bliźniacze konstrukcje - XT ma trochę więcej regulacji i w zacisku ma ceramiczne tłoczki. Jeżeli uważasz że masz za mało mocy w hamulcu to spróbuj wyczyścić tarczę i przejedź ją drobnym papierem ściernym zgodnie z ruchem tarczy, przetrzyj klocki na papierze ściernym na płaskiej powierzchni zgodnie z ruchem tarczy. Jeżeli nie będzie różnicy to kup większą tarcze i klocki metaliki - będzie to mniejszy koszt niż kupowanie nowego hampla a powinno podnieść moc hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Warto wymienić że względu na lepsze tloczki i mniej awaryjne uszczelki w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Tobo jeśli ja miałbym wymienić hamulce z tego powodu co wymieniłeś to tylko wtedy kiedy z obecnymi by się coś stało. Do autora tematu przemyśl sobie jeszcze raz czy obecne wystarczają, zrób to co koledzy pisali a jak będzie Ci mało to wtedy poczym następujące kroki i wymień hamulec. Wydać pieniądze jest zawsze łatwo pytanie czy zawsze trzeba je wydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Sprawne mają wartość, posikane nie. Autor zapytał czy coś może zyskać, lepsza bezawaryjnosc. A co do działania to korzyści z wymiany dyskusyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Warto wymienić że względu na lepsze tloczki i mniej awaryjne uszczelki w zacisku. Zgodnie z tym tokiem rozumowania, może lepiej poczekać do awarii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Zgodnie z tokiem rozumowania - jaką wartość odsprzedaży mają zlane hamulce? Autor zapytał co zyska wymieniając. Nieawaryjność. Inwestowanie w obiekt sprzedaży to mniej lub bardziej ekonomiczne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Zrobienie/robienie "złej prasy" hydraulikom Deore to niezły absurd tego forum. Tak wiem mogą sobie siknąć zimą tylko ja tu na ten przykład nie widzę takiego tematu. Było pytanie o siłę bo niby nie blokują przedniego koła. A mają blokować?? Bo mi się jednak wydaje, że hamowanie tyłem a przodem to dwie inne sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Siknąć krytycznie to chyba nie zdarza im się tak często, ale jakaś forma miniwycieku może być. W tej chwili jeżdżę w nieco egzotycznej konfiguracji hydraulik + vbrake i miałem problem z Deore, nie bardzo chciał się dotrzeć. Wcześniej hebel przeleżał jakieś dwa miesiące w szafce nieużywany, no i musiał też swoje odleżeć w sklepie. Coś musiało klocki zanieczyścić, w niewielkim stopniu ale jednak, a pilnowałem się żeby ich palcami nie upaprać. Dokupiłem niedawno drugą Deorkę na tył, i tym razem pierwszą rzeczą którą zrobiłem było wyjęcie klocków w celu inspekcji - jeden z nich miał coś tłustego, prawdopodobnie olej na zewnętrznej stronie. Niewiele ale jednak, dostrzec to było ciężko ale pod palcem blaszka była lekko tłusta w jednym miejscu. Sam zacisk i tłoczki z kolei suche, na tyle na ile mogłem stwierdzić "palcując"... I w tym miejscu pozwolę sobie nieco ryzykownie zrzucić małą bombę - ponoć to samo trapi SLX, XT i XTR, przynajmniej jeśli wierzyć temu wątkowi na znanym zapewne wielu zagranicznym forum, zwróćcie uwagę na post #149 http://forums.mtbr.com/brake-time/xt-xtr-brakes-get-squeal-power-loss-after-sitting-idle-6-8-weeks-902792-6.html Osobiście jestem w stanie w to uwierzyć, tak długo jak hamulce są używane minimalna ilość oleju dostającego się na klocki nie ma znaczenia, heble leżakujące w pudełku czy w długo nieużywanym rowerze mogą już upaprać klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Jak masz z przodu 160mm tarcze i widelec ma sztywna oś to możesz tarcze wymienić na 180mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Panowie dziękuje za Wasze cenne opinie. Obecnie mam tarczę 180 mm i amor nie przyjmie większej. Chyba podaruje sobie na razie zakup tej XT i zrobię na początek przegląd tego hamulca. Natomiast jak będę składał nowy rower to zakupie XT. Rożnica w porównaniu do Deore pewno jest taka jak z między Deore via Alivio. Na początku nie widać różnicy w działaniu. Korzyść wychodzi dopiero po czasie kiedy sprzęt Deore / XT dalej chodzi dobrze i w przypadku wywrotki nie ulega szybkiego uszkodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Zrobienie/robienie "złej prasy" hydraulikom Deore to niezły absurd tego forum. Tak wiem mogą sobie siknąć zimą tylko ja tu na ten przykład nie widzę takiego tematu. Było pytanie o siłę bo niby nie blokują przedniego koła. A mają blokować?? Bo mi się jednak wydaje, że hamowanie tyłem a przodem to dwie inne sprawy.Mogę je polecać tak jak resztę niższych modeli. Może to poprawi jakość :-D Dzis dwa rowery z deorkami, w jednym zawieszone tloczki w tylnym zacisku (a rower użyty tyle razy co palców w jednej dłoni); w drugim klamki "betong" że skokiem jak to w piosence: "mniej niż zero". Bajki za 16 tysięcy, właściciele (jeżdżąc tylko w mieście) wg mnie mają prawo oczekiwac w tym przypadku nienagannego działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 (edytowane) Ja mogę potwierdzić że 615 szału nie robią, jest mega problem żeby tłoczki równo pracowały i to od samego początku, ja i kumpel mamy to samo w obu hamulcach. Siła hamowania też taka se, na dodatek są one mega nie pewne, lubią np przez chwile dużo słabiej hamować, po czym po chwili siła hamowania wraca, nie wiem czego to jest kwestia - mowa o suchych warunkach. Ja pomiędzy 395, a 615 naprawdę różnicy nie widzę jakieś znaczącej różnicy na +, może trochę mocniej hamują, ale to jest bardzo mała różnica. Edytowane 11 Lutego 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Rożnica w porównaniu do Deore pewno jest taka jak z między Deore via Alivio. Na początku nie widać różnicy w działaniu. Korzyść wychodzi dopiero po czasie kiedy sprzęt Deore / XT dalej chodzi dobrze i w przypadku wywrotki nie ulega szybkiego uszkodzenia. W skład grupy wchodzą różne elementy i nie wszystkie należy traktować na zasadzie wyższa grupa = lepszy. Na pewno hamulce czy manetki XT to fajna sprawa, ale przykładowo liczenie na większą trwałość łańcucha czy kasety to już absurd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 maczet190399 jakich tarcz hamulcowych używasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 SLX Deore SM-RT64 160mm i 180 mm CenterLock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.