Pazuzu Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Witam Posiadam rower Author Kinetic z 2010. Jeżdzę około 500-900 km na rok, w temperaturach powyżej 10'C. 80% to drogi asfaltowe, ubite szlaki leśne ; 20% spore wzniesienia, pagórki, bez zjazdów w których przez 20 min trzeba trzymać wciśnięty hamulec. Hamulce Tektro M530 Klamkomanetki Alivio ST-M410 Hamulce z tyłu przestały odbijać, ramiona chodzą niesymetrycznie, plastikowe elementy wokół pivota zaczynają się sypać. Objawy dotyczą tylko hamulca tylnego. Ale dla "wizualności" wymieniałbym przód i tył. Co do siły hamowania w większości nie miałem zastrzeżeń. Zastanawiałem się na hamulcami : - Avid SD 7 - Avid SD 5 - Shimano XT BR-T780 Na ten teraz pozostaję przy SD 5 powinni mi wystarczyć, zakładam że i tak są lepsze niż te obecne Tektro. Problem jest z klamkami. Obecnie mam klamkomanetki, czyli musiałbym kupić nowe klamki i nowe manetki. Klamki brałbym również Avid FR-5. Cała operacja jest problematyczna z racji tego że ciężko teraz dostać nowe manetki Alivio, lub coś ciekawego na 8 zębatek. W związku z tymi zakupami mam do Was kilka pytań: 1. Czy wybór SD5 jest dobry, jak te hamulce się odnoszą do moich obecnych? Czy dopłacić do SD 7 lub XT? 2. Czy wymieniać odrazu linki i pancerze? Obecne mam od 4 lat, nie wyglądają na zniszczone. Jeśli wymieniać to czy zestaw "UNEX SLEEK" będzie wystarczający? 3. Czy odczuję różnicę wartą wydanych pieniędzy (uwzględniając nowe klamki, oraz nowe manetki), przy wymianie klamek na FR-5? Ogólnie planuję w przeciągu 1,5 roku zmodernizować trochę rower, więc mam zamiar w niego zainwestować. Oczywiście w ramach rozsądku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Do takiej jazdy jak mówisz spokojnie wystarczą hamulce typu Shimano M590 Deore. Miałem, używałem. Dobre i niezawodne, spora moc na fabrycznych klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pazuzu Napisano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Dziękuję za odpowiedź, jednak nie rozjaśnia ona pytań zadanych w pierwszym poście. Hamulce o których piszesz ciężko znaleźć, dodam że sd5 kupowałbym za 130 zł (komplet). Prosiłbym o odpowiedzi które nawiązują do moich pytań. Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Miałem SD5, z dobrymi klockami świetnie dawały sobie radę, żadnych problemów + klamki FR5 też miałem i wszystko ok, też bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 1. Czy wybór SD5 jest dobry, jak te hamulce się odnoszą do moich obecnych? Czy dopłacić do SD 7 lub XT? 2. Czy wymieniać odrazu linki i pancerze? Obecne mam od 4 lat, nie wyglądają na zniszczone. Jeśli wymieniać to czy zestaw "UNEX SLEEK" będzie wystarczający? 3. Czy odczuję różnicę wartą wydanych pieniędzy (uwzględniając nowe klamki, oraz nowe manetki), przy wymianie klamek na FR-5? 1. Sądzę, że SD5 spokojnie wystarczą. Nie ma sensu kupować droższego zestawu tylko dla wagi. 2. Jak najbardziej wymienić. Nie koniecznie na ten z wysokiej półki, ale wymienić. 3. Nie odczujesz. Chyba, że podświadomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 1. Czy wybór SD5 jest dobry, jak te hamulce się odnoszą do moich obecnych? Czy dopłacić do SD 7 lub XT? 2. Czy wymieniać odrazu linki i pancerze? Obecne mam od 4 lat, nie wyglądają na zniszczone. Jeśli wymieniać to czy zestaw "UNEX SLEEK" będzie wystarczający? 3. Czy odczuję różnicę wartą wydanych pieniędzy (uwzględniając nowe klamki, oraz nowe manetki), przy wymianie klamek na FR-5? Ogólnie planuję w przeciągu 1,5 roku zmodernizować trochę rower, więc mam zamiar w niego zainwestować. Oczywiście w ramach rozsądku. 1. Będą lepsze tym bardziej że te które masz obecnie są uszkodzone. SD 5 to przyzwoite heble, choć Avid oszczędził na nich i od jakiegoś czasu daje tam sprężyny z SD3. SD7 mają wewnętrzne niezależne od piwotów ślizgi, fajniejszą faję i są lżejsze. Xt nie znam. 2. Tak, najlepiej na takie z szlifowaną linką. Pancerz im sztywniejszy tym lepszy. 3. FR5 będą sztywniejsze od Alivio, ale nie na tyle by usprawiedliwić wymianę całych klamkomanetek. Jeśli manetki straciły precyzję - wtedy tak, wymieniaj i przejdź od razu na 10s Edit: Zapomniałem dodać - FR5 nieco inaczej ciągną linkę i działają nieco ostrzej niż klamki Alivio, takie przynajmniej miałem wrażenie gdy na nie przeszedłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pazuzu Napisano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Dzięki wszystkim za odpowiedzi:) Na ten teraz zostaje przy SD 5 + nowe linki i pancerze. Dalej zastanawiam się nad klamkami. Kupno nowych manetek na 3x8 to nie problem, bo taki system w zupełności mi wystarcza i jeszcze spokojnie przez kilka lat dostanę nowe części. Więc kupno tych manetek, można powiedzieć, wydłuży żywotność mojego zestawu 3x8, tym bardziej że to właśnie z manetkami na 3x8 jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlod123 Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Weź pod uwagę budowę Twoich piwotów. Sam ostatnio chciałem założyć SD5. Od strony ramy piwoty miały około 6-7 mm zgrubienie umożliwiające ich odkręcenie. Okazało się, że SD5 opierały się na tym zgrubieniu, a w rezultacie bolec blokujący sprężynę wchodził w ramę tylko na jakieś pół mm Obawiam się, że nie zapewnia to bezpiecznego oparcia dla hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.