Skocz do zawartości

[Epicon] stukanie przy poruszaniu przód-tył na zacisnietym hamplu


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w tym sezonie zaczynam chyba 4 sezon użytkowania epicona. I zauważyłem pewien problem, tzn. wcześniej pewnie też byl, ale myslałem, ze to przez luz na sterach, ale stery wymienilem, luz zniknal, a problem pozostał. Chodzi o wyczuwalne i słyszalne stukanie podczas poruszania rowerem przód-tył na zacisnietym przednim hamulcu.

Jak przyłożę dłoń do prawej goleni, tam gdzie goleń wchodzi do dolnej lagi i poruszam rowerem, to czuć pod ręką nawet to stukanie. Co do luzu to raczej go nie ma, a jak już to jest minimalny, na granicy pomyłki luzu z przemieszaniem się goleni góra-dół co powoduje ruch pod palcem który przykładam na łączeniu, tak, że w sumie nie wiem czy to nie jest bardziej to minimalne przemieszczanie się goleni góra-dół a nie luz.

Czytałem, że epicony mają minimalny fabryczny luz- ale co ze stukaniem? Czy może być ono spowodowane tym fabrycznym luzem? Dodam, ze najbardziej słyszalne jest, kiedy amor nie jest w ogóle obciążony, tzn ruszam tylko lekutko przód tył, nie wciskając kiery w dół.

Wiem, że demonem sztywności to epicon nie jest i w sumie już 4-ty sezon będzie latał a totalnie go nie oszczędzam (maratony, ciezki teren, kamury, korzenie itd). W tamtym sezonie przeszedł serwis.

Także może się wypowiedzieć ktoś kto ma epicona czy ma coś podobnego?

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

okazało się że tłumik stukał bo się coś tam odkręciło w nim

Też miałem ten problem ale poluzowało się górne mocowanie w koronie to na klucz 27. Znaczy się cały tłumik klekotał.

Może na początek sprawdzić czy wszystko jest dokręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki luz może oczywiście wynikać z wielu rzeczy (piasta, śruby tarczy, śruby zacisku, klocki, stery...), ale najbardziej oczywistą możliwość, czyli luzy na ślizgach, też wypadałoby dopuścić ;)

 

Żeby to sprawdzić, najlepiej wcisnąć palec między górną goleń a podkowę dolnych goleni (koło uszczelki) i wtedy poruszać rowerem bez uginania widelca - zgniatanie palca niestety kwalifikuje ślizgi/dolne golenie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, jakiś minimalny luz może i jest (palec nie jest zgniatany, ale jakieś tam minimalne przesuwanie może i czuć, nie wiem, to już działa tak, że sam doszukuję się tego luzu wszędzie, no ale powiedzmy, że faktycznie jest :D ). Ale totalnie nie wyczuwalny w czasie jazdy. Jedynie przy dłuższym, gwałtowniejszym hamowaniu na asfalcie lubi zawibrować w końcowej fazie hamowania, ale to może być równie dobrze wina hamulców/tarczy. Może się odważę i rozbebeszę tego amora, moze rzeczywiście to stukanie to coś w tym stylu tego co koledzy wyżej pisali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

w tym sezonie zaczynam chyba 4 sezon użytkowania epicona. I zauważyłem pewien problem, tzn. wcześniej pewnie też byl, ale myslałem, ze to przez luz na sterach, ale stery wymienilem, luz zniknal, a problem pozostał. Chodzi o wyczuwalne i słyszalne stukanie podczas poruszania rowerem przód-tył na zacisnietym przednim hamulcu.

Jak przyłożę dłoń do prawej goleni, tam gdzie goleń wchodzi do dolnej lagi i poruszam rowerem, to czuć pod ręką nawet to stukanie. Co do luzu to raczej go nie ma, a jak już to jest minimalny, na granicy pomyłki luzu z przemieszaniem się goleni góra-dół co powoduje ruch pod palcem który przykładam na łączeniu, tak, że w sumie nie wiem czy to nie jest bardziej to minimalne przemieszczanie się goleni góra-dół a nie luz.

Czytałem, że epicony mają minimalny fabryczny luz- ale co ze stukaniem? Czy może być ono spowodowane tym fabrycznym luzem? Dodam, ze najbardziej słyszalne jest, kiedy amor nie jest w ogóle obciążony, tzn ruszam tylko lekutko przód tył, nie wciskając kiery w dół.

Wiem, że demonem sztywności to epicon nie jest i w sumie już 4-ty sezon będzie latał a totalnie go nie oszczędzam (maratony, ciezki teren, kamury, korzenie itd). W tamtym sezonie przeszedł serwis.

Także może się wypowiedzieć ktoś kto ma epicona czy ma coś podobnego?

 

Pozdrówka

 

Witam. Odświeżę temat.

domin34 czy udało Ci się znaleźć przyczynę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To weź odkręć sam tłumik bez ściągania amorka z roweru i powtórz to samo co robiłeś na początku i będziesz wiedział czy to tłumik czy nie. 

Często się zdarza że wyrabiają się złączki plastikowe do sprężyn negatywnych, i potem to powoduje strzelanie lub strzykanie amorka ponieważ sprężyna wtedy jest luźna i lata jak szmata  :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...