Skocz do zawartości

[Epicon] stukanie przy poruszaniu przód-tył na zacisnietym hamplu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

w tym sezonie zaczynam chyba 4 sezon użytkowania epicona. I zauważyłem pewien problem, tzn. wcześniej pewnie też byl, ale myslałem, ze to przez luz na sterach, ale stery wymienilem, luz zniknal, a problem pozostał. Chodzi o wyczuwalne i słyszalne stukanie podczas poruszania rowerem przód-tył na zacisnietym przednim hamulcu.

Jak przyłożę dłoń do prawej goleni, tam gdzie goleń wchodzi do dolnej lagi i poruszam rowerem, to czuć pod ręką nawet to stukanie. Co do luzu to raczej go nie ma, a jak już to jest minimalny, na granicy pomyłki luzu z przemieszaniem się goleni góra-dół co powoduje ruch pod palcem który przykładam na łączeniu, tak, że w sumie nie wiem czy to nie jest bardziej to minimalne przemieszczanie się goleni góra-dół a nie luz.

Czytałem, że epicony mają minimalny fabryczny luz- ale co ze stukaniem? Czy może być ono spowodowane tym fabrycznym luzem? Dodam, ze najbardziej słyszalne jest, kiedy amor nie jest w ogóle obciążony, tzn ruszam tylko lekutko przód tył, nie wciskając kiery w dół.

Wiem, że demonem sztywności to epicon nie jest i w sumie już 4-ty sezon będzie latał a totalnie go nie oszczędzam (maratony, ciezki teren, kamury, korzenie itd). W tamtym sezonie przeszedł serwis.

Także może się wypowiedzieć ktoś kto ma epicona czy ma coś podobnego?

 

Pozdrówka

Napisano

Jak masz zaciśnięty hamulec to klocki się przemieszczają na tarczy podczas uginania, przez co jest taki odgłos. Sam myślałem że mam coś z amorem, ale jednak jest to wina przemieszczania. Chyba że się mylę, to mnie poprawcie

Napisano

Nie, klocki to co innego. Czuję to stukanie jak przyłożę dłoń do lagi.

Napisano

Z mojej wiedzy to autor tematu ma już luzy na slizgach. Niestety jest to nie wymienne. Trzeba pomyśleć o wymianie całych dolnych lagów. Gdybyś chciał zrobić konkretny remoncik swojemu amorkowi to pisz na PW

Napisano

Ja bardzo dawno temu ten problem miałem, okazało się że tłumik stukał bo się coś tam odkręciło w nim. Nie pamiętam co, ale pamiętam że tłumik od epicona jest prosty jak cep w budowie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

okazało się że tłumik stukał bo się coś tam odkręciło w nim

Też miałem ten problem ale poluzowało się górne mocowanie w koronie to na klucz 27. Znaczy się cały tłumik klekotał.

Może na początek sprawdzić czy wszystko jest dokręcone.

Napisano

Taki luz może oczywiście wynikać z wielu rzeczy (piasta, śruby tarczy, śruby zacisku, klocki, stery...), ale najbardziej oczywistą możliwość, czyli luzy na ślizgach, też wypadałoby dopuścić ;)

 

Żeby to sprawdzić, najlepiej wcisnąć palec między górną goleń a podkowę dolnych goleni (koło uszczelki) i wtedy poruszać rowerem bez uginania widelca - zgniatanie palca niestety kwalifikuje ślizgi/dolne golenie do wymiany.

Napisano

Rzeczywiście, jakiś minimalny luz może i jest (palec nie jest zgniatany, ale jakieś tam minimalne przesuwanie może i czuć, nie wiem, to już działa tak, że sam doszukuję się tego luzu wszędzie, no ale powiedzmy, że faktycznie jest :D ). Ale totalnie nie wyczuwalny w czasie jazdy. Jedynie przy dłuższym, gwałtowniejszym hamowaniu na asfalcie lubi zawibrować w końcowej fazie hamowania, ale to może być równie dobrze wina hamulców/tarczy. Może się odważę i rozbebeszę tego amora, moze rzeczywiście to stukanie to coś w tym stylu tego co koledzy wyżej pisali. 

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Witam,

w tym sezonie zaczynam chyba 4 sezon użytkowania epicona. I zauważyłem pewien problem, tzn. wcześniej pewnie też byl, ale myslałem, ze to przez luz na sterach, ale stery wymienilem, luz zniknal, a problem pozostał. Chodzi o wyczuwalne i słyszalne stukanie podczas poruszania rowerem przód-tył na zacisnietym przednim hamulcu.

Jak przyłożę dłoń do prawej goleni, tam gdzie goleń wchodzi do dolnej lagi i poruszam rowerem, to czuć pod ręką nawet to stukanie. Co do luzu to raczej go nie ma, a jak już to jest minimalny, na granicy pomyłki luzu z przemieszaniem się goleni góra-dół co powoduje ruch pod palcem który przykładam na łączeniu, tak, że w sumie nie wiem czy to nie jest bardziej to minimalne przemieszczanie się goleni góra-dół a nie luz.

Czytałem, że epicony mają minimalny fabryczny luz- ale co ze stukaniem? Czy może być ono spowodowane tym fabrycznym luzem? Dodam, ze najbardziej słyszalne jest, kiedy amor nie jest w ogóle obciążony, tzn ruszam tylko lekutko przód tył, nie wciskając kiery w dół.

Wiem, że demonem sztywności to epicon nie jest i w sumie już 4-ty sezon będzie latał a totalnie go nie oszczędzam (maratony, ciezki teren, kamury, korzenie itd). W tamtym sezonie przeszedł serwis.

Także może się wypowiedzieć ktoś kto ma epicona czy ma coś podobnego?

 

Pozdrówka

 

Witam. Odświeżę temat.

domin34 czy udało Ci się znaleźć przyczynę ?

 

Napisano

Raczej nie. Mam podobny objaw i to nie klocki. Zastanawiam się czy rozbierać amora i sprawdzać tłumik. Tak jak pisał domin34, jak się przyłoży rękę do prawej goleni to czuć pod ręką takie jakby przeskakiwanie.

Napisano

To weź odkręć sam tłumik bez ściągania amorka z roweru i powtórz to samo co robiłeś na początku i będziesz wiedział czy to tłumik czy nie. 

Często się zdarza że wyrabiają się złączki plastikowe do sprężyn negatywnych, i potem to powoduje strzelanie lub strzykanie amorka ponieważ sprężyna wtedy jest luźna i lata jak szmata  :laugh:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...