RadiO Napisano 8 Lutego 2016 Napisano 8 Lutego 2016 Hej, dotychczas aktywnie czytałem forum, ale teraz sam potrzebuję porady Zamierzam zmienić aktualnie posiadane i lekko już zjechane opony Schwalbe Terra Cruiser (28x1.6) na coś nowszego. Jeżdzę głównie po utwardzonych nawierzchniach (asfalt, płyty, kostka) i leśnych ścieżkach. Podział powiedziałbym 70:30. Żadnego taplania się w błocie itp. Głównie wyjazdy jednodniowe do 100km, najczeście 30-40km dziennie.Zrobiłem selekcję i waham się pomiędzy dwoma modelami. Nie chcę już innych propozycji, za duży mętlik w głowie.Padło na:- http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial.html - w rozmiarze 28x.1.6- http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-cross.html - 28x1.5Problem w tym, że mało jest jeszcze opinii nt. Crossa. Na pewno wykonany jest z innej mieszanki (SpeedGrip), teoretycznie szybszej od Mondiala (Endurance).Cross ma niby o jeden punkt więcej w rankingu Schwalbe dot. oporów toczenia i przyczepności na asfalcie przy takich samych właściwościach terenowych. Teoretycznie więc oponka lepsza i do tego nieco lżejsza 560g vs 650g. Obie brałbym w wersji drutowanej.Co myślicie, w którą stronę iść?
dovectra Napisano 8 Lutego 2016 Napisano 8 Lutego 2016 patrżąc na bieżnik, cross się szybciej czyści, bo ma większy rozstaw klocków, po za tym różnice nieistotne.
Gość Napisano 8 Lutego 2016 Napisano 8 Lutego 2016 Na pewno wykonany jest z innej mieszanki (SpeedGrip), teoretycznie szybszej od Mondiala (Endurance). Mondial jest w 2 wersjach ten leszy jest z TravelStar. I porownujac tą wersje do Crossa, mozna sie zastanawiac, ktora lepsza. Cena chyba nie pozostawia złudzeń w tym wypadku ;-) Natomiast porównując "gorszego" Mondiala z Endurance do Crossa, to tanszy jest Modnial i jego bum kupił ;-) w tym momencie na alle różnica w cenie to ok 20pln na korzyść (ok 20%) Mondiala.
RadiO Napisano 8 Lutego 2016 Autor Napisano 8 Lutego 2016 cinol123 Masz rację Mondial jest w dwóch wersjach: - zwijana Travel Star ale to inna półka cenowa - drutowa Endurance i tu poziom cenowy jest podobny jak Crossa który wychodzi tylko w drucie zastanawiam się właśnie pomiędzy drutem Crossa a Mondiala (różnicę w cenie pomijam)
Gość Napisano 9 Lutego 2016 Napisano 9 Lutego 2016 Zawsze możesz być pierwszym który napisze parę słów o tym nowym modelu ;-). Mogę Ci tylko powiedzieć, że co do Mondiala, to ten jego bieżnik (pewnie tak samo jest w Crossie) jest dość wysoki, początkowo czułem pod tyłkiem przy jeździe po kostce jak pracował. Opona na pewno jest bardzo wytrzymała na ścieranie w porównaniu do tańszych schwalbe, np Trago. Użytkuje w podobnych warunkach jak Ty, tj głównie twarde trasy, jeżdżę na 1.4 dmuchniętym do 65PSI. Na pewno kupił bym ja raz jeszcze.
RadiO Napisano 5 Czerwca 2016 Autor Napisano 5 Czerwca 2016 No i kupiłem Mondiale 1.6, co prawda minęło już prawie 3 miesiące od tego czasu, ale był to dobry czas na zebranie kilku przemyśleń. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to fakt, że ciężko było je równo nałożyć na obręcz. Prawdę mówiąc do dzisiaj mają leciutke bicie promieniowe - widać przy kręceniu że pasek odblaskowy nie chodzi 'równo'. Co do meritum: -na asfalcie czy płytach betonowych bez zarzutu - na pewno opory toczenia są mniejsze niż na poprzednich terra cruiserach, do prędkości wg mnie daje 2-3km/h przy tym samym wysiłku -ubite ścieżki leśne czy polne - również można spokojnie pokonywać -drogi gruntowe utwardzone - no i tu mam pewne zastrzeżenia - generalnie jak trafia się taka, że tłucznia jest dużo i jest luźny to jest mały dramat - co chwilę czuć, że to przednia to tylna opona tańczy i jazda w SPD robi się nerwowa - wczoraj robiłem trasę 130km i po raz pierwszy po dwóch latach jeżdżenia w zatrzaskach zaliczyłem 'glebę' - prędkość mała więc bez dramatu. Nie wiem jak porównać zachowanie nowych gum do starszych ponieważ mam nową pompkę - ciśnienie daje na przód 4, na tył 4,5 bara (zalecane jest niby 3,5-6). Możliwe, że starych nie pompowałem tak mocno -w piachu to wiadomo - jak jest pod górkę to trzeba zejść i podprowadzić tutaj potrzeba czegoś grubszego. Generalnie do jazdy po asfalcie i ubity duktach polecam. Jak ktoś jeździ po tłuczniu czy piachu to nie tędy droga.
zekker Napisano 6 Czerwca 2016 Napisano 6 Czerwca 2016 Na luźnym tłuczniu, to i opony 2,25" potrafią tańczyć. Taki urok tej nawierzchni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.