RadiO Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Hej, dotychczas aktywnie czytałem forum, ale teraz sam potrzebuję porady Zamierzam zmienić aktualnie posiadane i lekko już zjechane opony Schwalbe Terra Cruiser (28x1.6) na coś nowszego. Jeżdzę głównie po utwardzonych nawierzchniach (asfalt, płyty, kostka) i leśnych ścieżkach. Podział powiedziałbym 70:30. Żadnego taplania się w błocie itp. Głównie wyjazdy jednodniowe do 100km, najczeście 30-40km dziennie.Zrobiłem selekcję i waham się pomiędzy dwoma modelami. Nie chcę już innych propozycji, za duży mętlik w głowie.Padło na:- http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial.html - w rozmiarze 28x.1.6- http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-cross.html - 28x1.5Problem w tym, że mało jest jeszcze opinii nt. Crossa. Na pewno wykonany jest z innej mieszanki (SpeedGrip), teoretycznie szybszej od Mondiala (Endurance).Cross ma niby o jeden punkt więcej w rankingu Schwalbe dot. oporów toczenia i przyczepności na asfalcie przy takich samych właściwościach terenowych. Teoretycznie więc oponka lepsza i do tego nieco lżejsza 560g vs 650g. Obie brałbym w wersji drutowanej.Co myślicie, w którą stronę iść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 patrżąc na bieżnik, cross się szybciej czyści, bo ma większy rozstaw klocków, po za tym różnice nieistotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Na pewno wykonany jest z innej mieszanki (SpeedGrip), teoretycznie szybszej od Mondiala (Endurance). Mondial jest w 2 wersjach ten leszy jest z TravelStar. I porownujac tą wersje do Crossa, mozna sie zastanawiac, ktora lepsza. Cena chyba nie pozostawia złudzeń w tym wypadku ;-) Natomiast porównując "gorszego" Mondiala z Endurance do Crossa, to tanszy jest Modnial i jego bum kupił ;-) w tym momencie na alle różnica w cenie to ok 20pln na korzyść (ok 20%) Mondiala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadiO Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 cinol123 Masz rację Mondial jest w dwóch wersjach: - zwijana Travel Star ale to inna półka cenowa - drutowa Endurance i tu poziom cenowy jest podobny jak Crossa który wychodzi tylko w drucie zastanawiam się właśnie pomiędzy drutem Crossa a Mondiala (różnicę w cenie pomijam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Zawsze możesz być pierwszym który napisze parę słów o tym nowym modelu ;-). Mogę Ci tylko powiedzieć, że co do Mondiala, to ten jego bieżnik (pewnie tak samo jest w Crossie) jest dość wysoki, początkowo czułem pod tyłkiem przy jeździe po kostce jak pracował. Opona na pewno jest bardzo wytrzymała na ścieranie w porównaniu do tańszych schwalbe, np Trago. Użytkuje w podobnych warunkach jak Ty, tj głównie twarde trasy, jeżdżę na 1.4 dmuchniętym do 65PSI. Na pewno kupił bym ja raz jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadiO Napisano 5 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 No i kupiłem Mondiale 1.6, co prawda minęło już prawie 3 miesiące od tego czasu, ale był to dobry czas na zebranie kilku przemyśleń. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to fakt, że ciężko było je równo nałożyć na obręcz. Prawdę mówiąc do dzisiaj mają leciutke bicie promieniowe - widać przy kręceniu że pasek odblaskowy nie chodzi 'równo'. Co do meritum: -na asfalcie czy płytach betonowych bez zarzutu - na pewno opory toczenia są mniejsze niż na poprzednich terra cruiserach, do prędkości wg mnie daje 2-3km/h przy tym samym wysiłku -ubite ścieżki leśne czy polne - również można spokojnie pokonywać -drogi gruntowe utwardzone - no i tu mam pewne zastrzeżenia - generalnie jak trafia się taka, że tłucznia jest dużo i jest luźny to jest mały dramat - co chwilę czuć, że to przednia to tylna opona tańczy i jazda w SPD robi się nerwowa - wczoraj robiłem trasę 130km i po raz pierwszy po dwóch latach jeżdżenia w zatrzaskach zaliczyłem 'glebę' - prędkość mała więc bez dramatu. Nie wiem jak porównać zachowanie nowych gum do starszych ponieważ mam nową pompkę - ciśnienie daje na przód 4, na tył 4,5 bara (zalecane jest niby 3,5-6). Możliwe, że starych nie pompowałem tak mocno -w piachu to wiadomo - jak jest pod górkę to trzeba zejść i podprowadzić tutaj potrzeba czegoś grubszego. Generalnie do jazdy po asfalcie i ubity duktach polecam. Jak ktoś jeździ po tłuczniu czy piachu to nie tędy droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Na luźnym tłuczniu, to i opony 2,25" potrafią tańczyć. Taki urok tej nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.