cezarry Napisano 2 Lutego 2016 Napisano 2 Lutego 2016 Witam serdecznie, czasem jest tak, że najtrudniej znaleźć odpowiedź na najbardziej oczywiste pytania - za ignorancję z góry serdecznie przepraszam. Moja żona stała się właśnie właścicielką roweru zakupionego przez allegro (Romet Gazela 4.0, choć to raczej nie ma znaczenia). Rower oczywiście wysłany został w formacie skompresowanym, wymagającym złożenia. Pytanie jest bardzo proste - czy rower z pudełka wymaga tylko dokręcenia wszystkich elementów i jest gotowy do jazdy? Czy może należy jeszcze regulować biegi, smarować jakieś elementy lub odprawiać inne rowerowe czary? Nie mam dwóch lewych rąk i mam dostęp do podstawowych narzędzi. Czy bez specjalistycznej wiedzy powinienem zająć się tym sam, czy lepiej będzie oddać rower do serwisu? Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam, Cezary
alagor96 Napisano 2 Lutego 2016 Napisano 2 Lutego 2016 Pewnie trzeba będzie regulować, ale współczesne rowery nie są skomplikowane, jeżeli masz podstawowe narzędzia, głowę na karku i ewentualnie pomoc internetu, to poradzisz sobie sam.
BikerLight Napisano 2 Lutego 2016 Napisano 2 Lutego 2016 Nie mam dwóch lewych rąk i mam dostęp do podstawowych narzędzi. Będziesz potrzebował klucza płaskiego 15 by przykręcić pedały, lewy pedał ma lewy gwint. Gwinty pedałów trzeba posmarować smarem i dokręca się mocno, moment to 40Nm. Przednie koło będziesz musiał zamontować w widelcu co zajmuje jakieś trzydzieści sekund przy użyciu szybkozamykacza, następnie należy zapiąć hamulec. Trzeba jeszcze będzie przykręcić kierownicę do mostka, więc zestaw kluczy imbusowych mile widziany. Przydadzą się na pewno w przyszłości Wyłożyć się można w zasadzie tylko na pedałach, mnóstwo ludzi wkręca je na sucho i za słabo a później jest lament. I to w zasadzie wszystko
przmor Napisano 2 Lutego 2016 Napisano 2 Lutego 2016 Na 99,9% bedzie mial za mocno skrecone piasty co moze skutkowac zbyt szybkim ich zuzyciem i wiekszymi oporami toczenia. W trzech rowerach tak mialem oraz w dwoch kolach kupowanych oddzielnie wiec to chyba jakis nowy trend.
SovaLTD Napisano 2 Lutego 2016 Napisano 2 Lutego 2016 Pytanie jest bardzo proste - czy rower z pudełka wymaga tylko dokręcenia wszystkich elementów i jest gotowy do jazdy? Czy może należy jeszcze regulować biegi, smarować jakieś elementy lub odprawiać inne rowerowe czary? To wszystko zależy od producenta, czy konkretnego sklepu, który przygotowuje rowery do wysyłki. Wraz z rowerem powinieneś dostać instrukcję obsługi, a w niej powinien być dział poświęcony złożeniu roweru po wyjęciu z pudła. Warto ten dział przeczytać, bo jeśli nie miałeś nigdy do czynienia z taką sytuacją, to możesz tam znaleźć cenne uwagi i porady. Nie wiem jak to jest teraz z Rometami, bo miałem z nim do czynienia tylko za czasów PRL-u Generalnie rower powinien być gotowy do jazdy, więc wątpię aby trzeba było coś samemu regulować czy smarować. Możesz zwrócić uwagę na łańcuch, czy nie jest oblepiony fabrycznym smarem, jeśli jest to wytrzyj go dokładnie z zewnątrz (szmatkę zwilż jakimś odtłuszczaczem, tylko nie nie tak żeby z niej ciekło ) Sprawdź też koniecznie każdą możliwą śrubkę, często są dokręcane od niechcenia, więc niektóre mogą być luźne. Oczywiście nie ruszaj tych od regulacji, jeśli wszystko działa normalnie, bo tylko narobisz więcej szkody niż pożytku. Wszystkie inne dokręcaj z wyczuciem, żeby nie zerwać gwintu. Tak jak napisałem albo najpierw przytaj instrukcję, albo najlepiej sam za w czasu skontaktuj się ze sprzedawcą co i jak, przecież cię nie zje Możesz też oddać rower do pobliskiego sklepu, pewnie jak dobrze zagadasz to złożą ci go za "kilka zł" i wszytko posprawdzają.
eloo Napisano 3 Lutego 2016 Napisano 3 Lutego 2016 jesli chodzi o rometa to jeśli chcesz utrzymac gwarancje to w ciągu 7 dni trzeba udać się do autoryzowanego serwisu w celu przeglądu. Standardowa cena 60-100pln. Chyba ze wykupiles u sprzedawcy usluge przegladu zerowego. Wtedy powinno wystarczyc przykręcenie pedałów i włożenie przedniego koła, ewentualnie przy hamulcu tarczowym jego regulacja. Jeśli kupiles rometa bez przeglądu zerowego w niesprawdzonym sklepie to masz do sprawdzenia dokładnie wszystko w tym rowerze. Zaczynając od napięcia szprych i centryczności kół po śrubki od bidonu - czzy przypadkiem nie dokręcili ich za mocno i gniazda się nie kręcą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.