Skocz do zawartości

[opony] Prośba o pomoc w doborze opon i dętek do szosy

mtbikerrr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

Najkrócej jak umiem.

Generalnie jeżdżę na MTB i tam ogarniam wszelkie potrzebne mi tematy. W tej chwili chciałbym dosiąść także szosy, bo trafiła mi się całkiem przyjemna w "spadku". W zeszłym sezonie na niej polatałem i bardzo mi się podobało. Problem polega na tym, że opony są już bardzo sparciałe (zrobiły swoje tysiące kilometrów w jueseju, a konkretnie w Colorado) i należy je koniecznie wymienić, bo to zaczyna być niebezpieczne, a nie chciałbym się wychrzanić przy 50km/h.

I teraz tak - na kołach znalazłem parametry takie: 28-622 700x28c. Na oponach szosowych nie znam się kom-plet-nie. Wiedza zerowa. Jak dobrać do roweru opony i dętki? Na jakie rozmiary mogę patrzeć? Najchętniej nic bym nie zmieniał, bo w zeszłym sezonie bardzo przyjemnie się na tym zestawie jeździło. Czy jest szansa zmieścić się w 100zł z jakimiś sensownymi oponami? W MTB mam Schwalbe Smart Sam, więc generalnie do jakości jestem przyzwyczajony :)

Ważę 100kg, jestem generalnie dużym jeźdzcem. Jazda będzie w 99% po asfalcie i ścieżkach rowerowych.

Pomożecie?

edytka:

Na ten moment wymyśliłem coś takiego, niestety sporo ponad budżet, ale z tego, co jest napisane na forum, wynika, że dla 100kg będzie wystarczająco wytrzymała:

http://allegro.pl/schwalbe-opona-marathon-28x1-1-700x28-gg-reflex-cr-i5628644827.html

Czy to będzie to, czego szukam?

I do tego:

http://allegro.pl/schwalbe-detka-sv15-700x18-28c-presta-105g-cr-i5475689394.html

Zrobiło się ponad 200zł, ale to w sumie kwestia bezpieczeństwa, więc...

Tylko pytanie, czy rozmiary są OK i czy w tej kasie kupię coś lepszego?

Napisano

Czy to nie jest tak, że 23 nie podejdzie pod niektóre obręcze? Jak to sprawdzić w moich?

Tak takie opony mogą nie pasować na niektóre obręcze. Masz jakieś oznaczenie na obręczach?

szerokosc-obreczy-a-opona.jpg

Napisano