Skocz do zawartości

[opona] Schwalbe Rapid Rob - problem ze zdjęciem z obręczy


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Jestem tu nowy, więc jeśli piszę coś nie tak, proszę proszę o wyrozumiałość i poprawienie mnie.

 

Mam bardzo palący problem i potrzebuję Waszej pomocy, drodzy forumowicze.

 

W czym rzecz? Otóż sprawiłem sobie nową zabawkę - Kross'a Level R6 '16. W porównaniu do poprzednich giełdowych, czy bazarowych rowerów, jest to dla mnie kosmos. I również z kosmicznym problemem się spotkałem.

Rower stoi na 27,5" kołach - feldze WTB ST i19 i oponie Schwalbe Rapid Rob. Po wyjęciu roweru z kartonu zauważyłem, że tylna opona jest założona odwrotnie. Myślę sobie - osoba montująca w fabryce miała prawo się pomylić, ale w końcu opony i dętki wymieniało się od dziecka, więc nic prostszego. No i się przeliczyłem... Opona nie chce zejść, nie ma nawet mowy o wsunięciu między nią, a obręcz łyżki do opon. Przy próbie odciągnięcia opony do wewnątrz obręczy szczelina nie powiększa się nawet o milimetr. Wygląda to tak, jakby były ze sobą dodatkowo sklejone. Po wielu próbach zacząłem wpychać nawet łyżkę na siłę (niech się dzieje wola Nieba - myślę...) i nic, ten sam efekt. Poddałem się. Nie chcę zniszczyć opony i obręczy (gdyby mi nie zależało, to już dawno w ruch poszłyby płaskie wkrętaki).

 

Oczywiście mógłbym odesłać koło do sprzedawcy, bo ma też autoryzowany serwis Kross'a, ale to wiąże się z kolejnym tygodniem oczekiwania (a wyobrażacie sobie chyba, jak bardzo palę się, by przejechać te pierwsze metry moim nowym cackiem).

 

 

Czy możecie mi doradzić, co zrobić? Jak ściągnąć tę nieszczęsną oponę?

 

P.S.

Dla testu postanowiłem wykonać tę operację na przednim kole - problem jest dokładnie taki sam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz jak złapałem kapcia na tej oponie to też się zdziwiłem.

Bardzo ciężko jest ją ściągnąć. Ściągnij normalnie tylko użyj więcej siły.

Nie przejmuj się jeżeli ci się nie ułoży (nawet z patentami które w powyższym filmiku są), u mnie dopiero po przejechaniu większej ilości km się ułożyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, tyle tylko, że opona tylna na 99% ma być założona właśnie odwrotnie. Raczej dotyczy to każdego rodzaju bieżnika, że FRONT REAR to oznaczenia dla opony przedniej. W napędowej zakłada się oponę odwrotnie dla uzyskania o wiele lepszej trakcji. Oczywiście dotyczy to tej konkretnie firmy i opon MTB, u innych producentów po prostu nie wiem jak jest, a tu jest właśnie tak jak piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, tu masz instrukcję:

http://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_tread

 

 

 

Many MTB tires are marked with a "Front" and a "Rear" arrow. The "Front" arrow indicates the recommended rolling direction for the front wheel and respectively the "Rear" arrow is the direction for the rear wheel.

 

 

Jest dokładnie tak, jak napisałem. Strzałki to nie oznaczenie kierunków przodu i tyłu tylko kierunków kręcenia przedniego i tylnego koła. Przednie ma się kręcić zgodnie ze strzałką Front, tylne zgodnie ze strzałką Rear.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, cervandes ma rację - nawet na stronie głównej jest o tym informacja - "Driving and braking forces operate in different directions so this is why certain tires are fitted in opposite rolling directions when used as front and rear tires". Wielkie dzięki!

 

Pozostałym również dziękuję, rady odnośnie zdjęcia tej opony przydadzą się w przyszłość, bo "kapeć" jest nieunikniony. :-)

 

P.S.

Posty pablo102425 i Marcin9 odbieram jako żart, gdyż wstawione przez nich filmiki to elementarna wiedza (uwierzcie mi, że ta cholera naprawdę ciasno się trzyma, nie chciałem nic uszkodzić),a chyba nie chcieli mnie obrazić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@TheJW,Nie, nie chciałem Cie obrazić. 

 Uwierz że ta wiedza nie jest tak elementarna już wiele razy widziałem temat dotyczący wymiany opony/dętki.

Nigdy nie spotkałem się z oponą która ciasno siedzi po spuszczeniu powietrza więc nie spuszczone powietrze to mogła być najprostsza przyczyna tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...