Skocz do zawartości

[fox float 32 ctd] Dziwna praca


karol24041998

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od początu roku 2016 używam amortyzatora FOX Float 32 CTD 130mm( od nowości). Po 10-15 godzinach jazdy zrobił się jakiś dziwny. Chodził jak drewno a jak spuścułem powietrze to dobijał bardzo szybko.(sag przed spuszczeniem powietrza był ok). Pomyślałem, że skoro FOX trzeba często serwisować to to zrobię. Wymieniłem olej i wyczyściłem wszytko( komory powietrznej nie ruszałem) serwis był ok ale nic to nie dało. Amortyzator o 3-4 cm ugina się przy użyciu niewuelkiej siły (serioniewielkiej) i po tym skoku nagle jakby ktoś trzymał lagi w środku jest odczucie większego tarcia. Podczas uginania na ''na sucho'' słychąc dziwny dźwięk, którego wcześniej nie było. Przypomina on dźwięk tarcia (jakby w dolnych lagach były szczotki ) i słychac go na całym skoku. Ktoś wie co może być nie tak? Dziękuję :D

Edytowane przez karol24041998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Wymieniłem olej i wyczyściłem wszytko( komory powietrznej nie ruszałem) serwis był ok ale nic to nie dało

Wymieniłeś olej gdzie? W dolnych lagach? 

Pozostała komora powietrzna ( wątpliwe,aby była powodem) oraz tłumik ( bardziej prawdopodobne). Stawiam na problemy z tłumikiem ( zapowietrzenie na przykład).

Czy dźwięki zmieniają się w zależności od położenia pokrętła CTD i tłumienia powrotu?

 

Ten amorek to FIT czy O/C?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to nie gąbeczka

2. olej wymieniłem w dolnych lagach i na gąbeczkach

3. to jest FIT

4. Nie rozkręcałem ani komory powietrznej ani tłumika

5. opisany problem ''działa'' w trybie trail w trybie descend tez chodzi inaczej, ale nie ma tego przeskoku o którym wspomniałem 

Myślisz, że po miesiącu użytkowania tłumik się zapowietrzył? Dodam że to rocznik 2013 Evolution, sprawdziłem na stronie Fox czy to ten z defektem, wyświetliła mi się informacja, że został naprawiony


NIe wiem, czy to coś da, ale pokrętło CTD nie siedzi do końca w sensie można nacisnąc jak guzik, wystaje o około 1mm. Kiedy amor jest na Climb to blokuje się dopiero po 2-3 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł się zapowietrzyć. Miałem podobnie ze swoim RS po serwisie, a wcześniej wszystko było ok. Kręciłeś pewnie lagami lub całym amorem na boki i do góry nogami :) Pouginaj nim trochę na najmniejszym tłumieniu tak żeby olej wypełnił wszystkie zakamarki tłumika, bo najprawdopodobniej on tak siorbie podczas przepływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że to pomoże? obejdzie się bez serwisu tłumika?


http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/CTD_Remote_conversion_proc.htm Teraz jaki patrze na zdjęcie nr2 przy pkt2. to ja mam O/C (na dolnej ladze napisane jest FIT) Czy to coś zmienia? Jak odpowietrzyć taki tłumik jak tam śruby nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zachowanie wskazuje na zbyt mało oleju w tłumiku, tłumik trzeba rozebrać w celu zweryfikowania stanu uszczelniaczy bo któryś popuścił olej, tłumiki O/C "odpowietrzają" się same (swoją drogą tłumiki te są badziewne), ale skoro masz napis FIT na ladze to nie jest to Open Cartridge.

 

Serwis FIT jest opisany na tej stronie: http://service.foxracingshox.com

Edytowane przez radomir82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby było za dużo lub/i występowała by u Ciebie migracja oleju z dolnych lag do sprężyny to może coś by się działo. Zbyt mała raczej nie powinna przeszkadzać, ale już brak oleju w komorze sprężyny może teoretyczne powodować tępą pracę. Kup pompkę otwórz sprężynę i sprawdź.

 

Skup się raczej na tłumiku jak koledzy radzą.

Edytowane przez Kowal1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik zrobiłem, mam o/c więc nie było problemu. Rozwiązało to część problemu. Sam tłumik pracuje dobrze/płynnie. Jednak istnieje duża różnica w pracy porównując do tej jak widelec był nowy a przypominam, że jeżdżę od miesiąca( około 25h)


Chodzi mi głównie o czułość, bo teraz bije po łapach jak recon, chyba że ustawię SAG, że dobija na krawężniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Aaa, jak tak rzekli w CultBikes, to na pewno tak jest.

Są znani z takich porad.

Poza tym mnie nie dziwi ,ze po 2h pracy w terenie amorek chodzi tępawo. Do dotarcia mu zostało jakieś 18h pracy w terenie. Przejechanie 20h w warunkach nie powodujących kompresji amorka przynajmniej w 50% ,to tak jakbyś w ogóle nie jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...