karol24041998 Napisano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, od początu roku 2016 używam amortyzatora FOX Float 32 CTD 130mm( od nowości). Po 10-15 godzinach jazdy zrobił się jakiś dziwny. Chodził jak drewno a jak spuścułem powietrze to dobijał bardzo szybko.(sag przed spuszczeniem powietrza był ok). Pomyślałem, że skoro FOX trzeba często serwisować to to zrobię. Wymieniłem olej i wyczyściłem wszytko( komory powietrznej nie ruszałem) serwis był ok ale nic to nie dało. Amortyzator o 3-4 cm ugina się przy użyciu niewuelkiej siły (serioniewielkiej) i po tym skoku nagle jakby ktoś trzymał lagi w środku jest odczucie większego tarcia. Podczas uginania na ''na sucho'' słychąc dziwny dźwięk, którego wcześniej nie było. Przypomina on dźwięk tarcia (jakby w dolnych lagach były szczotki ) i słychac go na całym skoku. Ktoś wie co może być nie tak? Dziękuję Edytowane 30 Stycznia 2016 przez karol24041998 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 nie zaliczyłeś dzwona? objawy jak przy skrzywieniu lag..poza tym popraw ten skok, trochę hardkorowo mieć 1300mm skoku (To jest jakieś 1,3 metra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 30 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 * Skok 130mm Nie wywaliłem się jeździłem po nierównościach tylko, ewentualnie krawężnik ale watpie aby kilkucentymetrowy krawężnik znbiszczył amora za 2 k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 no raczej nie. a nie obluzowało ci się coś i nie wpadło do środka? np gąbeczka olejowa, czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Stycznia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 Wymieniłem olej i wyczyściłem wszytko( komory powietrznej nie ruszałem) serwis był ok ale nic to nie dało Wymieniłeś olej gdzie? W dolnych lagach? Pozostała komora powietrzna ( wątpliwe,aby była powodem) oraz tłumik ( bardziej prawdopodobne). Stawiam na problemy z tłumikiem ( zapowietrzenie na przykład). Czy dźwięki zmieniają się w zależności od położenia pokrętła CTD i tłumienia powrotu? Ten amorek to FIT czy O/C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 30 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 1. to nie gąbeczka 2. olej wymieniłem w dolnych lagach i na gąbeczkach 3. to jest FIT 4. Nie rozkręcałem ani komory powietrznej ani tłumika 5. opisany problem ''działa'' w trybie trail w trybie descend tez chodzi inaczej, ale nie ma tego przeskoku o którym wspomniałem Myślisz, że po miesiącu użytkowania tłumik się zapowietrzył? Dodam że to rocznik 2013 Evolution, sprawdziłem na stronie Fox czy to ten z defektem, wyświetliła mi się informacja, że został naprawiony NIe wiem, czy to coś da, ale pokrętło CTD nie siedzi do końca w sensie można nacisnąc jak guzik, wystaje o około 1mm. Kiedy amor jest na Climb to blokuje się dopiero po 2-3 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Mógł się zapowietrzyć. Miałem podobnie ze swoim RS po serwisie, a wcześniej wszystko było ok. Kręciłeś pewnie lagami lub całym amorem na boki i do góry nogami Pouginaj nim trochę na najmniejszym tłumieniu tak żeby olej wypełnił wszystkie zakamarki tłumika, bo najprawdopodobniej on tak siorbie podczas przepływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Myślisz, że to pomoże? obejdzie się bez serwisu tłumika? http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/CTD_Remote_conversion_proc.htm Teraz jaki patrze na zdjęcie nr2 przy pkt2. to ja mam O/C (na dolnej ladze napisane jest FIT) Czy to coś zmienia? Jak odpowietrzyć taki tłumik jak tam śruby nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 (edytowane) Takie zachowanie wskazuje na zbyt mało oleju w tłumiku, tłumik trzeba rozebrać w celu zweryfikowania stanu uszczelniaczy bo któryś popuścił olej, tłumiki O/C "odpowietrzają" się same (swoją drogą tłumiki te są badziewne), ale skoro masz napis FIT na ladze to nie jest to Open Cartridge. Serwis FIT jest opisany na tej stronie: http://service.foxracingshox.com Edytowane 31 Stycznia 2016 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 a czy przyczyną może być mała ilość fox fluid w komorze powietrznej? Często zmieniałem sag bo sam nie wiedziałem który jest najlepszy, a że nie mam pompoki do amortyzatora za każdym razem wylatywało trochę fluidu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 (edytowane) Jakby było za dużo lub/i występowała by u Ciebie migracja oleju z dolnych lag do sprężyny to może coś by się działo. Zbyt mała raczej nie powinna przeszkadzać, ale już brak oleju w komorze sprężyny może teoretyczne powodować tępą pracę. Kup pompkę otwórz sprężynę i sprawdź. Skup się raczej na tłumiku jak koledzy radzą. Edytowane 2 Lutego 2016 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Nie. Zawsze możesz zdjąć dolne golenie i sprawdzić sam tłumik, uginając go przez cały skok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Tłumik zrobiłem, mam o/c więc nie było problemu. Rozwiązało to część problemu. Sam tłumik pracuje dobrze/płynnie. Jednak istnieje duża różnica w pracy porównując do tej jak widelec był nowy a przypominam, że jeżdżę od miesiąca( około 25h) Chodzi mi głównie o czułość, bo teraz bije po łapach jak recon, chyba że ustawię SAG, że dobija na krawężniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Wypuść powietrze, wykręć korek i sprawdź czy masz olej smarujący na tłoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Wszystko zrobiłem, odpowietrzyłem tłumik, sprawdziłem komorę powietrzną, wymieniłem olej i nic nie pomogło. Chodzi jak widelec za 100zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Lutego 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Jaki olej wlałeś do tłumika? Regulacje działają? przypominam, że jeżdżę od miesiąca( około 25h) Ile z tych godzin to teren? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Regulacje działają, wlałem Motorex 10W. Ale na oryginalnym FOXa też źle chodził Może 2 godziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 4 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Dzwoniłem dzisiAaj do cultbikes i powiedzieli, że jeżeleli wlanie neowego oleju do tłumika nie pomogło, to nic się nie da zrobić i trzeba kupić nowy tłumik. Temat uważam za zamknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Aaa, jak tak rzekli w CultBikes, to na pewno tak jest. Są znani z takich porad. Poza tym mnie nie dziwi ,ze po 2h pracy w terenie amorek chodzi tępawo. Do dotarcia mu zostało jakieś 18h pracy w terenie. Przejechanie 20h w warunkach nie powodujących kompresji amorka przynajmniej w 50% ,to tak jakbyś w ogóle nie jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrnobody Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Fajna porada, nie działa kup Pan nowy.........jakie to odkrywcze........:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol24041998 Napisano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Powiedzieli, że tych tłumików o/c się nie da naprawić. Jak wymiana oleju nie pomoże to nic. A czy to może być wina ciasnych tuleji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.