Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] nie schodzi na najnizszą koronkę


phoe

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwny problem...

 

Przerzutka: SLX RD-M675

Kaseta: HG50 x10

Piasta: DT 350

 

Czyli bez jakiś większych filozofii...

 

Po wymienia koła i haków(przejście na sztywną oś 12x142mm) nie chce zrzucić na najniższa koronkę(11T), nawet pod wykręceniu linki, brakuje tego 1 mm, jak ręcznie zrzucę minimalnie jest źle, bo próbuje przeskoczyć na 13T.

 

Regulacja sprężyny czy +/- nic nie daje, brakuje tego 1 mm...

 

Jeździłem trochę ze źle ustawiona przerzutka, bo wtedy mi działało wszystko poza 11T, ale chciałem w końcu z tym porządek zrobić, myślałem że to kwestia przyciętej na styk linki, wymieniłem linkę i zonk.

To jest normalne żeby wymiana koła przesunęła aż ustawienie przerzutki o całą 1 koronkę że tak powiem?

 

Piasta DT 350, ma takie jakby 2 tuleje wystające, możliwe jest że mam je odwrotnie założone, stąd całe koło jest lekko w bok przesunięte? Da się je w ogóle stronami obrócić?

Jakbym miał koło znowu w bok przesunięte hamulca bym nie mógł ustawić, a z hamulcem problemów nie mam, krzywy hak też odpada, bo jest nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć zupełnie linkę, wykręć śrubę regulacyjną H i jeśli przerzutka nie ustawi się nad najmniejszą koronka lub nawet poza nią, to niestety może być problem. Sprawdź, czy ręką można odciągnąć przerzutkę na zewnątrz (jeśli tak, to może trzeba rozkręcić przerzutkę i przesmarować osie. Być może hak jest bardziej przesunięty do środka, a być może najmniejsza koronka jest bardziej na zewnątrz. Jeśli to drugie, to można próbować przesunąć piastę o 1mm na stroną przeciwną do napędu np. przekładając podkładki, ale wtedy by trzeba było przeciągnąć potem obręcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No +/- te 2 śruby co regulują zakres, nie wiem jak to nazwać, ale wiem jak ta regulacja działa i po prostu zakres w dół się tak jakby skończył i brakuje tego 1mm.

 

No ręka na siłę też nie pójdzie, śrubami zakres na sam dół ustawiłem i nic nie wyszło, brakuje trochę.

 

Jak łańcuch rozepnę i przerzutka swobodnie się może poruszać że tak powiem, to na "oko" widać że się ustawia pomiędzy 11T, a 13T, bliżej jej do 11T, niż do 13T, ale nad 11T to nie ma opcji że się ona równo ustawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A inne głupie pytanie, jak ruszam końcem wózka, to ma mieć prawo przerzutka luz 2mm na boki? Może przerzutka to już złom, ale ona nawet uderzenia nie dostała, a ma przejechane raptem z 2000km...

 

Śruby obie wykręciłem i zdaje się być ok.

 

edit:

Teraz to już zgłupiałem czego to jest wina, przerzutkę dokładnie potraktowałem WD40 i wyczyściłem, dół prawie idealnie łapie, ale łańcuch jednak podskakuje minimalnie na 11T, albo ta przerzutka jest krzywa/ma luzy, albo wina łańcucha, ale miernik pokazuje że jest ok, kaseta też jak chodzi o zęby to wygląda perfekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Masz na myśli 2mm jak ruszasz dołem wózka ? Jakby było 2cm, to bym się martwił, 2mm mają nowe, co niektóre.

 

Nie wykręcaj bezmyślnie wszystkiego bo siebie zmielisz przerzutkę razem ze szprychami jak będziesz miał pecha. Jeżeli jakiś mądry Japończyk wsadził tam te śrubki, to one tam mają być. Jak wykręcisz całkiem śrubę L to przy wrzucenia na 1 bieg kasety na 80% łasuch spanie za kasetę mieląc wszystko jak się patrzy.

 

Być może masz krzywy hak, to tez powoduje problemy przy skrajnych biegach, do wewnątrz w górnym zakresie, na zewnątrz w dolnym. Ustaw biegi tak by wózek był pionowo, śruby kółeczek w jednej, prostopadłej do podłoża linii ( bo w sumie zawsze są w 1 linii :D ) . Ustaw rower możliwie pionowo i sprawdź przerzutkę. Jak ma odchyły masz rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek no luzy ma minimalne, idealnie prosty w pionie to on też nie jest, ale wydaje mi się że on nigdy idealnie prosty nie był, a problem wystąpił po zmianie koła, wcześniej na 100% wózek też był lekko powiedzmy krzywy i wszystko działało.

 

Poza 11T nie ma obawy że łańcuch spadnie, bo przerzutce już zakresu brakuje w dół, byłem się teraz przejechać rowerem, ma ona jakiś ewidentnie ból z tym 11T, cała reszta chodzi dobrze.

 

Generalnie to należało by życzyć z góry powodzenia w regulacji x12 z tyłu, jak już to cudo wejdzie do sprzedaży. Bo coś minimalnie się skrzywi i będzie walka z wiatrakami, lub zakup nowej przerzutki za 1000zł...  :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zmiana koła nie powinna mieć nic do rzeczy, oczywiście lekka korekta baryłką będzie potrzebna ale to wszystko. Chyba że koło np nie siadło dobrze, albo ma dziwny bębenek, a DT raczej nie ma dziwnych. Zawsze możesz wstawić1mm podkładkę między ramę a piastę koła, Odchylisz przerzutkę i będzie ok. Tylko taką precyzyjną podkładkę ciężko będzie dostać chyba.

 

I naprostuj hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A taka jedna może trywialna sprawa przyszła mi do głowy, zmieniłeś piastę na DT350 a czy ona nie jest czasem na kasetę 10 i 11 rzędową? Mój Novatec 772 jest wlaśnie na kasety 10-11 rzędów i przy kasecie 10 rzędowej zakładasz na bębenek najpierw podkładkę a potem dajesz kasetę. Myślę, że to będzie główna przyczyna problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...