rlego Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 zastanawiam się nad udoskonaleniem "żonowego" Gianta Cypress SE http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=rowery&pid=1091 chodzi o wymianę opon / całych kół na bardziej terenowe. W obecnych stockach zjazdy na śćieżkę mniej utwardzoną / równą (mimo, że sporadyczne) wiążą się ze spadkiem komfortu i obawami o uszkodzenia. Żaden hardkor, rekreacyjne wypady, waga okolo 65kg (tylko ciszaaa). Jest możliwość i sens modyfikować?
Shiryu Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 A jak z trakcją? Bo jak nie jest źle, to niezbyt jest sens coś zmieniać. Te opony są stosunkowo szerokie, a pod tak lekkim jeźdźcem ryzyko dobicia opony do obręczy jest niewielkie. Zmiana kół w Twoim przypadku powinna się wiązać ze zmianą wolnobiegu na kasetę, a to dodatkowy koszt.
woojj Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 załóż smartsamy 1,75 i będzie git... wzrośnie komfort i przyczepność ;-)))
Roxorloops Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 Zobacz sobie też cx comp od schwalbe, fajne trekingowe oponki.
rlego Napisano 28 Stycznia 2016 Autor Napisano 28 Stycznia 2016 załóż smartsamy 1,75 i będzie git... wzrośnie komfort i przyczepność ;-))) cos w tym stylu? http://allegro.pl/schwalbe-smart-sam-pe-28x1-75-drutowa-opona-i5755492596.html
zekker Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 Tylko sprawdź czy wejdzie w ramę i widelec.
woojj Napisano 29 Stycznia 2016 Napisano 29 Stycznia 2016 cos w tym stylu? Schwalbe Smart Sam PE 28x1.75 drutowa opona (5755492596) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Dokładnie o te chodzi. Mam je w rowerze "roboczym" i muszę powiedzieć że jest to niezły kompromis między trakcją a lekkością jazdy oraz komfortem. Działa nieźle w każdych warunkach. Wejdzie na pewno do każdej ramy crossowej. Rower nabierze bardziej zadziornego charakteru i jazda po bezdrożach będzie o wiele bardziej komfortowa. Na szosie toczy się naprawdę dobrze.
zekker Napisano 29 Stycznia 2016 Napisano 29 Stycznia 2016 Wejdzie na pewno do każdej ramy crossowej. Bałbym się tak kategorycznych stwierdzeń. W moją ramę weszły, ale błotnik przestał się mieścić i musiałem trochę pokombinować. W starą ramę nie miały szans wejść.
rlego Napisano 2 Lutego 2016 Autor Napisano 2 Lutego 2016 z tym wejściem to było chyba zbyt optymistyczne Przód gra, tyl-góra również, ale tył dół ma luzu po bokach po 2-3 mm. Dziś spróbuję zniwelować lekkie bicie, popompować, poustawiać, ale jest trochę nerwowo. Za to odbiór wizualny bardzo pozytywny.
rlego Napisano 3 Lutego 2016 Autor Napisano 3 Lutego 2016 niestety po napompowaniu opona jest dokładnie tak szeroka, ile jest miejsca w ramie. Z smartsamow widze jeszcze 28x1.40 i 28x1.60. Sprawe zalatwiam wysylkowo, dlatego znowu prosze o sugestie.
woojj Napisano 3 Lutego 2016 Napisano 3 Lutego 2016 to jestem zdziwiony że wersja 1,75 nie mieści się w ramie crossowej... ja mam jakiegoś tam meridowskiego crossweya i 1,75 włazi z dużym zapasem po 7 mm na stronę... no cóż bierz wersję 1,6 w takim układzie.
zekker Napisano 3 Lutego 2016 Napisano 3 Lutego 2016 I na podstawie jednej ramy twierdziłeś, że każda przyjmie taką oponę?
woojj Napisano 3 Lutego 2016 Napisano 3 Lutego 2016 Nie... nie zdarzyło mi się żeby 1,75 nie weszło do współczesnego crossa-dlatego me zdziwienie (trochę się nazmieniałem w wielu markach). A klienci zmieniają nagminnie na szersze. Masę ludzi pakuje nawet z powodzeniem 29 ;-) Nie chce mi się wierzyć że giant takiego babola popełnił.
rlego Napisano 3 Lutego 2016 Autor Napisano 3 Lutego 2016 zdjecie slabe, ale scisk widac. 1.60 duzo zmieni?
woojj Napisano 3 Lutego 2016 Napisano 3 Lutego 2016 zmierz realną szerokość ramy w miejscu opony w milimetrach... 1,6 powinna mieć 42 mm. czyli 5 mm mniej niż 1,75 która u mnie ma 47 mm w najszerszym miejscu.
vdcmike Napisano 4 Lutego 2016 Napisano 4 Lutego 2016 Jeśli 1,75" dotyka do widełek ramy to odpuść 1,6 bo to tylko 3,8mm mniej czyli po 1,9mm na stronę. Tak więc delikany decentr koła czy nawet nieco krzywa opona i będzie obcierać.
dovectra Napisano 4 Lutego 2016 Napisano 4 Lutego 2016 balon sie zmniejsza i bieznik się cofa, 1,6 może wejdzie. pozdro
rlego Napisano 11 Lutego 2016 Autor Napisano 11 Lutego 2016 chyba jednak skieruje sie do 1.5. Co powiecie o Schwalbe CX Comp KevlarGuard SBC 28x1.50?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.