superuser Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 Witam, W związku z tym, że jakiś czas temu skradziono mi rower zjazdowy Intense M1 postanowiłem zakupić nowy rower. Zjazdówki już nie kupię bo po pierwsze nie jeżdżę już tyle co kiedyś a po drugie nie mam już z kim. Rozglądam się za czymś bardziej uniwersalnym, tj. enduro. Czasami na pewno wyskoczę w góry pozjeżdżać (wiadomo, już bez latania) ale większość jazdy będzie rekreacyjna po lasach, za miasto, w weekendy jakieś mniejsze górki. Mam możliwość zakupu fabrycznie nowego Haibike'a Q FS RX 27.5 w cenie 7 tys. zł. Poniżej specyfikacja: http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,72511,16848,detail.html Prośba o jakieś opinie, czy warto, co sądzicie o osprzęcie. Z góry dziękuję.
dran2 Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 69 stopni, Revelation i 40t na blacie to nie enduro
Galvatron Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 W tej cenie masz do wyboru masę dobrego sprzętu - Giant Reign, Canyon Strive, Santa Cruz Nomad i Bronson, Specialized Enduro 27,5"/29", Niner WFO 9, BMC Trailfox i wiele, wiele innych.
superuser Napisano 28 Stycznia 2016 Autor Napisano 28 Stycznia 2016 A dlaczego revelation nie nadaje się? Giant Reign - ponad 8tys, Santa Cruz 21tys, Specialized enduro 13tys zł... Gdzie te rowery można kupić w cenie do 7tys?
Galvatron Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 Przepraszam. Zasugerowałem się ceną z linku (3500 euro). W tej cenie najlepszy będzie tegoroczny Giant Trance 3 lub któryś z tych rowerów: http://www.1enduro.pl/rowery-enduro-do-8000-zl-prezentacja/
dran2 Napisano 28 Stycznia 2016 Napisano 28 Stycznia 2016 A dlaczego revelation nie nadaje się? Za 7k ujdzie, też się zasugerowałen ceną ze strony. Ale 69 stopni w główce to już bardzo 10 lat temu. Teraz to standard w XC.
superuser Napisano 29 Stycznia 2016 Autor Napisano 29 Stycznia 2016 Przejrzałem rowerki z "Rowery enduro do 8000 zł - prezentacja : 1Enduro". Rzeczywiście zgodzę się z tym, że ramy mają lepszą geometrię, ale niestety porównując osprzęt to jest kolosalna różnica! Teraz pojawia się pytanie, lepiej mieć 69st, ale nieporównywalnie lepszy osprzęt czy dobre kąty i cała reszta słaba - może poza commencalem, który ma marcoka z przodu. Generalnie porównując prace Revelation z takim Sektorem czy Suntour to wg mnie jakby porównać mondeo do poloneza.. Chyba, że się mylę to proszę poprawcie mnie? A jeszcze ciekawi mnie ten damper sterowany komputerem. Z tego co czytałem w necie to wspólny projekt Lapierre, Giant i Haibike. Ma ktoś jakieś opinie jak to się sprawuje? Recenzje w necie to nawet zachwalają (do normalnego użytku, do zawodów już nie).
dran2 Napisano 29 Stycznia 2016 Napisano 29 Stycznia 2016 http://www.1enduro.pl/5-warunkow-zaistosci-roweru/Punkt 2.
superuser Napisano 29 Stycznia 2016 Autor Napisano 29 Stycznia 2016 A orientuje się ktoś, gdzie w okolicach Wrocławia można się przejechać takim Commencalem?
beskid Napisano 29 Stycznia 2016 Napisano 29 Stycznia 2016 Jeśli zastosowanie ma być takie jak w pierwszym poście czyli w sumie lekki teren to oferta jest dobra. Ale jeśli to "czasami wyskoczę w góry" przekształci się w coś więcej to już jestem na nie. Innymi słowy Commencal z jednak sporym skokiem nie specjalnie nadaje się na pagórki. Przemyśl czego potrzebujesz by to enduro miało sens.
dran2 Napisano 29 Stycznia 2016 Napisano 29 Stycznia 2016 Haibike ma taki sam skok jak Commencial tylko kąty jak XC. Nie będzie dzięki temu dużo lepiej jeździł po lasach tylko gorzej w górach. Z tym że faktycznie może typowe enduro głównie do lasu to przerost formy nad treścią?
ishi Napisano 29 Stycznia 2016 Napisano 29 Stycznia 2016 porównując prace Revelation z takim Sektorem czy Suntour to wg mnie jakby porównać mondeo do poloneza.. Chyba, że się mylę to proszę poprawcie mnie? Nie mylisz się Revelation nadaje się do AM/EN (bez ostrego latania) pod warunkiem, że jesteś lekkim jeźdźcem (laga 32mm).
superuser Napisano 1 Lutego 2016 Autor Napisano 1 Lutego 2016 Waże 64kg, także lagi 32mm wystarczą. Btw. w zjazdówce miałem 170mm skoku i w zupełności mi to wystarczało do latania. Co do commencala to nigdzie w mojej okolicy nie można się takim przejechać Także odpada, bo nie kupię roweru w ciemno..
dran2 Napisano 1 Lutego 2016 Napisano 1 Lutego 2016 nigdzie w mojej okolicy nie można się takim przejechać A na Haibiku możesz się w twojej okolicy przejechać po górach? Bo przejażdżka po parkingu pod sklepem na rowerze górskim powie ci tyle co nic.
superuser Napisano 1 Lutego 2016 Autor Napisano 1 Lutego 2016 powie niewiele, ale i tak znacznie więcej, niż oglądanie roweru na zdjęciu.
superuser Napisano 4 Lutego 2016 Autor Napisano 4 Lutego 2016 Jako że nic ciekawego na miejscu we Wro nie było (ok, był romet, ale rometa nie kupie) to zakupiłem tego Haibika. Wydaje mi się, że taki all mountain spełni moje oczekiwania. Pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Gdy jadę po płaskim i pedałuje to komputer automatycznie blokuje damper. Wystarczy, ze podczas takiej jazdy (max 37kmh) najadę przednim kołem na krawężnik to zanim tylne koło dotknie tego krawężnika to komputer zdąży odblokować damper. Działa to bardzo płynnie. Również jestem zaskoczony ładną pracą przedniego amortyzatora. W zjazdówce miałem 888VF i ten Revelation chodzi równie płynnie.
ishi Napisano 4 Lutego 2016 Napisano 4 Lutego 2016 Dopiero zauważyłem że tam jest serwo na damperze. Właśnie sam buduje sobie taki system do Mety. Możesz mi powiedzieć co jest napisane na serwie ? To jest może to samo co Lapierre Relay? Ehh żebym mógł to pomacać... zwłaszcza zastanawiam się jak wygląda mechanika serwa bo z tym mam teraz największy problem. Serwo Relay wygląda bardzo kompaktowo. Ciekawe jak oni rozwiązali 3- stopniowe pozycjonowanie pokrętła RS. Czy przełączanie trybu jest sekwencyjne lockout > platform > open czy może z dowolnej pozycji bezpośrednio na docelową?
superuser Napisano 4 Lutego 2016 Autor Napisano 4 Lutego 2016 Na serwie nic konkretnego nie ma. Zrobiłem zdjęcie, jeżeli Ci to w czymś pomoże. Tak, to jest dokładnie to samo co Lapierre Relay. Mechanika jest dosyć prosta, do silniczka jest zamontowany "bolec" w kształcie imbusa, który po prostu kręci regulacją z dosyć zawrotną prędkością (zmiana nastaw dampera może się odbywać do 200 razy na minutę). Zmiana nastaw jest sekwencyjna, tj. Lock - Medium - Open - Auto. Np. jeżeli jest potrzeba przejść z medium do lock to trzeba przejść całą sekwencję, czyli Medium - Open - Auto - Lock. Auto to właśnie tryb automatyczny, który posiada 5 poziomów czułości. Jeżeli budujesz coś takiego we własnym zakresie, to spójrz proszę na manual serwisowy, być może Ci to w czymś pomoże. Poniżej załączniki: Service manual: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/j6BVfstbnhlwgK91PHVToJKzk03YBflq9rLNMcFZa0E/mtime:1372788145/sites/default/files/techdocs/gen0000000004235_rev_a_2013_monarch_rt3_relay_service_manual.pdf
ishi Napisano 4 Lutego 2016 Napisano 4 Lutego 2016 Dzięki. Trochę mi się rozjaśniło. Wygląda na zwykłe chamskie liniowe serwo i dlatego takie małe jest Ja trochę inne założenia zrobiłem. Rozumiem, że w tym Relay nie ma jakiejś awaryjnej (mechanicznej) opcji zmiany trybu przy usterki lub braku prądu?
superuser Napisano 4 Lutego 2016 Autor Napisano 4 Lutego 2016 Trochę Cię wprowadziłem w błąd jednak:) Zmiana jest sekwencyjna, ale można zmieniać nastawy w obu kierunkach. Nie trzeba przelatywać całej sekwencji. Co do prądu, jest akumulator, który starcza na 25h jazdy i dodatkowo wskaźnik naładowania, także można sobie odpowiednio wcześniej go naładować. W przypadku usterki to jedyna opcja to odkręcić silniczek imbusem i zmienić nastawę również imbusem:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.