DavidW Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Witam wszystkich. Mam taki problem. Posiadam koła shimano mt35, opony michelin wild grip:r tubeless ready, wentyle rubena i taśmę wtb. Wszystko założone ale przy pompowaniu powietrze ucieka bokami. Za nic nie mogę jej rozepchać by wskoczyła na rant obręczy. Kompresorem też nie idzie. Moczę wodą z płynem ale opona nawet się nie wypełnia powietrzem. Ma ktoś podobne doświadczenia? Jakiś pomysł?
lewocz Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 A jaki ten kompresor masz ? Przy takich problemach woda z mydłem na pewno może coś pomóc. Może nabojem spróbuj walnąć, a potem pompój pompka stacjonarną aż się uszczelni.
Marcin9 Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Jaki masz kompresor? Ja do uszczelnienia opon na tych kołach użyłem pompki co2
lewocz Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Zbankrutujesz na nabojach Może podjedź na stację. Nie ma złotego środka, w każdym razie trzeba zacząć od dobrego żródła powietrza.
Marcin9 Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Zbankrutujesz na nabojach Ja zużyłem aż 3szt na 2koła więc to raczej zbyt dużo nie jest. Według mnie to najprostszy sposób jeśli nie ma się dostępu do dobrego kompresora. Możesz też spróbować zrobić "kompresor" http://www.forumrowerowe.org/topic/133063-diy-dopalacz-napelniania-opony-tubeless-lub-zastepnik-kompresora/
DavidW Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Napisano 26 Stycznia 2016 Mleczko mam coffelatex ale jeszcze go nie lałem. Myślę że to wina opon bo jak są nałożone na obręcz to ranty schodzą do środka... Nie przylegają do ścianek. Kompresor obok w warsztacie z konkretnym dmuchnięciem. Mimo wszystko ucieka bokami.
Marcin9 Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Jakie masz mleczko? Trezado Kompresor obok w warsztacie z konkretnym dmuchnięciem. Mimo wszystko ucieka bokami. Spróbuj wlać trochę mleczka i wtedy uszczelniać
vpablov Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Możesz wywinąć oponę na drugą stronę i zostawić na jakiś czas. Ewentualnie wyjąć wkład zaworka i dmuchnąć.
DavidW Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Napisano 26 Stycznia 2016 Jutro podjadę do cyklotur po to mleczko. Najbardziej martwi mnie że opony bardzo łatwo wskakują na obręcz, mają spory luz. Chyba nie obejdzie się bez wymiany opon.
lewocz Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Może załóż te opony z dętkami i nabij na maxa. Niech się ułożą przez dzień, dwa.
DavidW Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Napisano 26 Stycznia 2016 Właśnie tak zrobię. Nabiję jakieś 4bary i może to coś pomoże.
BikerLight Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Jak opony mają spory luz to daj kolejną warstwę taśmy ewentualnie zwykłą opaskę na obręcz. No i płyn do naczyń w nielimitowanych ilościach
1415chris Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Pompka stacjonarna, troche pomyslynku i kazda opona zaskoczy. Zacznij od zalozenia opony z detka. Nabij powietrze, tak aby stopka opony wskoczyla w ranty. Spusc powietrze, wyciagnij detke ale tak aby jedna strona opony pozostala w rancie. Nalej plynu i zacznij układać druga strone opony w rancie. Moze uda sie zalozyc polowe obwodu, moze troche wiecej. Wtedy zacznij pompowac ale tak konkretnie.
Mod Team durnykot Napisano 26 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 26 Stycznia 2016 opony michelin wild grip:r tubeless ready Mam już drugi komplet tych opon, brat tez drugi i nigdy nie było problemów z założeniem. Wystarczy tylko posmarować ranty ( bardzo obficie) wodą z płynem do mycia naczyń (na wilgotną gąbkę nalewam płyn do mycia ). Pompuję zwykłą pompką stacjonarną.
DavidW Napisano 26 Stycznia 2016 Autor Napisano 26 Stycznia 2016 Próbowałem powyższych sposobów i nic... nawet nie drgnie... jestem w kropce
Tofi Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Takie głupie pytanie, ale w przypadkach gdy nic nie działa, trzeba wrócić do podstaw, wykręciłeś wentyl? Co prawda używam węższych laczków, ale też ranty mają pozycję wyjściową w kanale po środku i nie było problemów z wstrzeleniem, nawet przy użyciu pompki stacjonarnej.
MokryxD Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Spróbuj włożyć dętkę, nabić powiedzmy te 3 bary, żeby ranty dobrze osiadły. Spuść luft, zdejmij tylko jeden rant opony, wyjmij dętkę, wkręć wentlek, załóż rant uważając, żeby drugi nie spadł. Polej obficie mydlinami i strzał z kompresora na 99.9% załatwi sprawę, jak jeden rant pozostał na miejscu.
dran2 Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Wentyle do tubelesów mają wykręcane rdzenie, tak że zostaje sama tulejka wystającą z obręczy. Pozwala to znacznie zwiększyć "strzał" powietrza.
ishi Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Dużo zależy od obręczy ale gip'r advanced uszczelniał mi się całkiem elegancko na caffe. Jeżeli opona ma trochę mięsa po bokach to można też spróbować opasać oponę starą dętką - w fatach to pomaga.
Wooyek Napisano 27 Stycznia 2016 Napisano 27 Stycznia 2016 Jak opona jest zbyt luźna na obręczy i łatwo zsuwa się do środka, warto dać drugą (trzecią?) warstwę taśmy - pomoże. Poza tym przy pompowaniu dociskać oponę ręką przy wentylu.
Mod Team durnykot Napisano 27 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2016 Tak na marginesie- te koła są tubeless ready? Czy obręcz jest przystosowana pod TR?
Marcin9 Napisano 27 Stycznia 2016 Napisano 27 Stycznia 2016 @@durnykot, Prawdopodobnie nie ale mi udało się je uszczelnić bez większego problemu. Powietrze trzymają bardzo długo. Opony Schwalbe Racing Ralph 29x2,25 Mleczko taśma i wentyl od Trezado
DavidW Napisano 27 Stycznia 2016 Autor Napisano 27 Stycznia 2016 Opona zaskoczyła na patent z założoną dętką by ja docisnąć. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc☺
topol Napisano 29 Stycznia 2016 Napisano 29 Stycznia 2016 Wkleje sie w temat. Jak jest z uszczelnieniem nobby nic performance 650b,da się ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.