Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jestem początkujący chciałem zmienić heble z starych promaxów na the one lub oro k24 tera pytanie które maja większą siłę hamowania,które lepiej serwisować i jakie są plusy i minusy jazda raczej amatorska . Nie chcę żadnych shimano bo są na mineralny a ja jeżdżę też w zimę z góry dzięki za opinie pozdrawiam Mateusz

Napisano

Na Formulę sporo osób narzeka.

Ja mam The One i chwalę sobie.

Siła hamowania bardzo duża, odpowietrzanie trochę męczące, części zapasowe dosyć drogie ( uszczelki, tłoczki )

 

Jak napisałem - dużo osób rezygnuje z Formuli.

 

PS

Shimano na mrozi radzi sobie jakoś  :thumbsup:

Napisano

K24 to bardzo fajne hamulce, ale musiałyby mieć tyle co nic wiekowo na karku :)

Były produkowane wiele lat temu, więc ewentualne nówki leżaki mogą nieść ryzyko bycia skiśniętymi nawet jeśli są nowe.

Napisano

Osobiście wziąłbym RX'a.

 

Ten hamulec z ogłoszenia, to jakiś mało popularny hebel, nie widziałem tej marki jeszcze. Jakieś zmieszanie stylu Magury i Formuly  :thumbsup:

Napisano
Kiedyś byłem fanem Formuli... Miałem dwa komplety K18, The One i RO. 

Teraz mam Deore i SRAM-y Guide R. Mimo, że to hamulce o dwie-trzy półki tańsze od T1/RO, to do Formuli na pewno już nie wrócę.

 

Te hamulce są jak piękne Włoszki - seksowne, ale chimeryczne i nieprzewidywalne ;) 

 

Mają wprawdzie rewelacyjną modulację (to właśnie na The One nauczyłem się hamować jednym palcem) i bardzo dużą siłę, ale ciągłe ocieranie klocków, trudne do zidentyfikowania hałasy, "tłumienie powrotu" w klamkach i problemy z serwisem moim zdaniem je eliminują.

 

Nowe hamulce oferują równie dobre działanie już w modelach ze średniej półki, a przy tym dużo prościej się z nimi żyje.

Napisano

1. Nowy "gracz" na rynku tarczówek hydraulicznych.

2. Mam styczność jedynie z mechanicznymi. Montowałem dwa razy w ramach wymiany za zaciski mechaniczne innych producentów. 

3. Nabywca nie wrócił z reklamacją, więc muszą być przynajmniej znośne :) Były zamontowane w rowerach mtb używanych w mieście i hybrydach, więc raczej nie stoją przed nimi epickie wymagania i użycie.

4. Klocek wygląda trochę jak ten z Sainta albo nowego Guide od Srama choć gorzej jeśli jest dłuższy od nich - wtedy będzie trudniej coś dopasować na podmianę (do Srama Guide dorobiłem klocki z Shimano)


Sram Guide - dobre wrażenie, dużo producenckiego bełkotu ale.... mają standardową żywotność hebli Srama/Avida :)

Sram zapewniał o:

- długiej żywotności (chyba chodziło im o uszczelki)

- bezproblemowym odpowietrzaniu 

 

Byłem szczęśliwcem, któremu było dane zetknąć się z nowym produktem tej firmy (RSC). Wrażenie wizualne bardzo dobre. Pod palcem leżą również całkiem przyjemnie. Niestety:

- jak dla mnie regulacja odległości jest ciut za mała (zazwyczaj daje się odsuwać dźwignie bardzo daleko, tych - na styk dla mnie, przy niezbyt długich palcach i niezbyt wielkich łapach)

- jedna z dwóch dostępnych do pomacania sztuk rozkraczyła się po paru jazdach, nowe, zeszłoroczne; spuchły uszczelki w klamce, ta przestała płynnie i szybko się poruszać; wymiana tłoczka i odpowietrzanie.

- tłoczki różne dla wersji R i RSC (ze względu na obecność mechanizmu regulacji jałowego skoku klamki) - jeśli będzie Ci kiedykolwiek dane albo konieczne je serwisować możesz wziąć tylko tłoczek do R a nie z RSC, bo zabraknie kawałka :) Tłoczk z R wystarczy szlifnać i pasują co do długości do RSC (jakby co)

- przydatne nowe narzędzie do osadzania tłoczka, choć jest to możliwe (ciut bardziej upierdliwe) bez.

- odpowietrzanie jest zdecydowanie irytujące i  - jak dla mnie - czasochłonne, w porównaniu choćby do Shimano.

- regulacja jałowego skoku przestała lekko i płynnie działać po serwisie, mimo że jej montaż jest bardzo łatwy i został przeprowadzony zgodnie z zaleceniem producenta (ciężko to zrobić w inny albo dziwny sposóB).

 

To tyle oftopikowania. :) Mam nadzieję że zostanie to wybaczone przez właściciela tematu.

 

Co do K24 - moje dwa ma znajomy; jeden wymagał wymiany membrany w klamce i przysporzył przez to sporo stresu nowemu właścicielowi; obecnie (po 8 latach) już niedomagają, wymagałyby wymiany wszystkich uszczelek (zgodnie z typowym zachowaniem hamulców pracujących na DOTcie).


to co wybrać może formula rx lub c1??

 

a słyszeliście o tym wynalazku co możenie onim powiedzieć 

 Bengale halix x4

 

http://olx.pl/oferta/komplet-hamulców-bengale-halix-x4-avid-formule-kosy-CID767-IDdtiMN.html#7279b78a35

Sprzedawca nie zna poprawnej nazwy sprzedawanego przez siebie produktu, nie umie jej również poprawnie odpisać :)

Ciekawe produkty; hamulce na DOT i olej mineralny równolegle w ofercie a to wyjątkowość albo zupełna rzadkość. Bardzo szczegółowa informacja na temat produktów (np waga zacisków i klamek podana w opisie).

Napisano

Podepnę się autorowi pod temat.

 

tobo orientujesz się czy można dostać jakieś zamienniki uszczelek do K18/K24? Wiadomo, kupowanie oryginlanych mija się z celem.

 

Żeby nie było offtopu.

K24 mam, używam parę lat, ogólnie jestem zadowolony. W moim odczuciu problemy z ocieraniem klocków o tarczę są znaczne mniejsze niż w zmienionych głównie z tego powodu Juicy 3. Co nie zmienia faktu, że raczej nie zdecydowałbym się na zakup tak wiekowych hamulców i wybrał wszechobecnie polecane obecnie Shimano.

 

Napisano

Nigdy nie kupowałem żadnych zamienników. Raczej musiałbyś pytać o możliwość dorobienia (nie wydaje mi się że jakakolwiek firma w branży rowerowej robi i sprzedaje zamienniki uszczelek).

Trochę dziwne że miałeś problem z J3 co do ocierania - wg mnie to bardzo łatwe w ustawieniu i z dużym prześwitem między klockami a tarczą hamulce. Problem z ocieraniem jest gdy uszczelki uniemożliwiają swobodny ruch tłoczków i te "zawieszają się" przy tarczy w niewłaściwym dla nich położeniu. 

 

Napisano

Bardziej miałem na myśli czy da radę dokupić coś w specjalistycznym sklepie, znając rozmiary potrzebnych uszczelek. Coś jak w temacie o serwisie Reby, gdzie dokładnie podane są rozmiary. Ale pewnie uszczelki nietypowe, trzeba by dorabiać.

 

Jeśli chodzi o J3 problem wynikał dokładnie z tego co napisałeś. Pomimo usilnych starań tłoczki pracowały nierówno. Z tego co pamiętam nie tylko ja miałem takie problemy z tymi hamulcami. Jak ktoś trafił na dobry egzemplarz, jeździł i był zadowolony, inni narzekali.

Napisano

Co do uszczelek to nie pamiętam jak wyglądają te w K24 ale w wielu hamulcach uszczelki na tłoku podawczym w klamce nie mają w przekroju kształtu kwadratu ani koła.

Najprościej będzie wyjąć tłok i zobaczyć jak to wygląda. 

Napisano

to co możecie mi polecić o podobnej sile hamowania co the one lub K24 .Bo mam K 24 na oku z 2011 roku 2 lata temu po serwisie podobno beż wycieków i nie zapowietrzone klien może mi je dowieść do domu tak że mogę je zobaczyć na żywo

Napisano (edytowane)

heble muszą być używki bo mam 500zł status społeczny nie pozwala na więcej . przewody są ok 

 

po serwisie gościu mówił że uszczelki w zacisku wymienione i odpowietrzone na nowym płynie TRW

Edytowane przez simon1600
Napisano

Miałem na myśli cenę tych Formuli nad którymi się zastanawiasz. No i weź pod uwagę, że za 500 zł możesz już kupić nowe, ze sklepu, z gwarancją.

Napisano

@autor

Jeśli to są te na olx z Gliwic to jakieś składaki z dwóch różnych hamulców. Klamki szare, zaciski czarne...

 

Za 300 zł to bym odpuścił. Koledzy zaproponowali alternatywę.

Napisano

Nie jestem pewien czy SLX jest faktycznie tak odporny na temperatury rzędu minus 20 :)

Jest wielu (w tym ja) którym posikały się tańsze modele, mimo że nie były eksploatowane w zbyt niskich temperaturach. Inni jeżdżą i nie mają z nimi takich problemów, jeszcze innym klamki nawet nie puchną. 

Jestem pewien że użytkowników slx i wyżej jeżdżących rowerami z nimi zamontowanymi jest o wiele mniej niż posiadaczy zimówek z tanią hydrauliką Siemano. 

Ja na pewno nie zauważyłem zmiany pracy klamek w xtr'ach 980 ale odczułem ją przy obecnych hybrydach z zaciskami 785. A temperatura była o połowę wyższa - minus 10.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...