MikeSkywalker Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Może część osób pamięta że jakiś czas temu szukałem taniego samochodu będącego kompromisem między codzienną jazdą a weekendowymi wyjazdami z rowerem. Plany się jednak pozmieniały Obecnie rozglądam się za samochodem patrząc na niego głównie pod kątem weekendowych wyjazdów z rowerami. Jakie są wymagania? Możliwość zapakowania do środka 3-4 rowerów (najlepiej w całości) razem z załogą. Na tyle duża przestrzeń po wyjęciu siedzeń żeby na materacu mogły spać dwie osoby. Rozsądny kompromis pomiędzy gabarytami samochodu i przestrzenią w środku. Bezawaryjność. Plan pierwszy zakłada minivana, ale wybór jest spory. Wielka trójka Sharan/Alhambra/Galaxy spełnia wymagania ale ponoć jest awaryjna. Jest jeszcze Challenger, Espace czy jakieś Citroeny. Vito/Transporter ale w zakładanym budżecie jego zakup jest praktycznie niemożliwy. Kombivan w wersji long. Transit czy coś podobnego. Najlepiej jakby samochód miał 3 siedzenia z przodu bądź 3 rzędy pojedynczych siedzeń (wtedy układ wygląda 3+0+0 lub 2+1+1) Zakładany budżet: myślę że najlepiej jeśli zamknąłbym się z zakupem w kwocie 10-12 tysięcy złotych ale jak nieznacznie przekroczę to trudno. Opinie nt. konkretnych modeli/silników/samochodów typowo pod rower mile widziane Bardzo chętnie dowiem się również czy utrzymywanie samochodu tylko po to aby korzystać z niego do wyjazdów rowerowych 2-3 razy w miesiącu na weekendzie i do niezbyt częstej jazdy po mieście i okolicy kiedy zajdzie potrzeba ma sens.
zadra1965 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Renault Master 2.5 D z lat 2000-2003 ze zwykłym dieslem bez turbo , powolny , ale typowy wół roboczy, prosta konstrukcja , uzytkuje takiego i nie mam wiekszych zastrzezeń . Jest sporo wersji nadwozia i wnętrza.
Mozgala Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 VW Transporter T4 lub T5 w wersji z długa budą konfiguracja foteli 2+3, do środka wchodzi 5 osób + pięć rowerów w całości z przedmij kołami + bagaże. Temat sprawdzony w praktyce na busach VW T4-T5, idealne na rodzinne wyjazdy z rowerami, wszystko ładujesz do środka i normalnie zasuwasz nie martwiąc się o to że coś zgubisz albo pobrudzisz na długiej trasie. bez problemu zostawiasz samochód na parkingu, wszystko zamknięte w środku. Do wymienionych vanów nie zmieścisz rowerów w całości. Będziesz musiał demontować koła (oba !). Osobiście używałem VW T4 z silnikiem 2,5 TDI w wersji long(już sprzedany). Obecnie używam T5 z silnikiem 2,5 TDI też przedłużona buda (Najlepszy silnik do tego typu samochodu). Bus ma natrzaskane ponad 300 tyś km w tej chwili, przy zachowaniu wszystkich przeglądów i niedawnej wymianie rozrządu dociągnie do 400 tyś. Silnik nie do zajechania. Konfiguracja 2+3+3 z tym ze ostatni rząd siedzeń można wyjąc i wtedy wejdzie 5 rowerów w całości. można tez wymontować oba rzędy siedzeń albo jeździć z wszystkimi co tam akurat jest potrzebne.
MikeSkywalker Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 A jak wygląda sprawa z zakupem T4? Od paru osób słyszałem że trzeba się nastawić na naprawdę długie szukanie a zadbane sztuki kosztują bliżej 20 niż 10 tysięcy. A wersji long pewnie też jest mniej Co do vanów to rowery wchodzą w całości - sprawdzone. A zostawiając dwa boczne fotele 3/4 spokojnie wchodzą w całości obok - ale to wyczytałem na forum. Niemniej jednak koledzy mają takowe także z przymiarką nie będzie problemu. O ile warto iść w ten typ samochodów.
dovectra Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 z T4 jest problem, bo faktycznie trzeba się naszukać. Ale to sprzęty na ok 1 milion km. sharan może?
MikeSkywalker Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 Tak jak pisałem - któryś z tych vanów spełnia wymagania tylko kolega przy swoim sporo dłubie.
Mozgala Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 A jak wygląda sprawa z zakupem T4? Od paru osób słyszałem że trzeba się nastawić na naprawdę długie szukanie a zadbane sztuki kosztują bliżej 20 niż 10 tysięcy. A wersji long pewnie też jest mniej Powiedział bym że awet pod 30. Tu masz pierwszy lepszy z brzegu w wersji długiej: http://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Caravelle-T4-TDI/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:25200_47_,pwn:110,ccn:2200,dmg:false/pg:vipcar/221013774.html
talento259 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Może celuj coś typu Fiat Doblo z nieśmiertelnym JTD?
zadra1965 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Autor niech nie łudzi się - VW T4 w dobrym stanie a jeszcze w wersji osobowej nie kupi nawet za 20 tyś zł , T5 to jeszcze sporo wiecej. W tych pieniądzach niech szuka Renault Master, Opel Movano, Renault Trafic lub Hundai H1 lub H2.
dovectra Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 o to też rozwiązanie , szerokie to to, ale 4 rowery plus 4 zawodników to nie pomieści... 3 może... ps. multipla?
MikeSkywalker Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 Jedno z ostatnich "odkryć" to właśnie Doblo Maxi Są pojemne, (podejrzanie) tanie no i JTD. Wersja 7-osobowa byłaby optymalna ale martwi mnie fakt że trzeci rząd siedzeń nie jest dzielony więc opcja z siedzeniami w układzie 2+1+1 odpada. Multipla jest spoko ale według mnie trochę za krótka przez co i materac nie wejdzie i rower po długości. Autor niech nie łudzi się - VW T4 w dobrym stanie a jeszcze w wersji osobowej nie kupi nawet za 20 tyś zł Kiedyś plan był prosty - T4 i święto. Ale jak troszkę poczytałem to doszedłem właśnie do takich argumentów i odpuściłem.
Sobek82 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-vito-diesel-5-osobowy-sprowadzony-zarejestrowany-w-pl-stan-dobry-ID6yglEX.htmlz Twojej okolicy
dovectra Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 fiat scudo, citroen jumpy, był jeszcze taki sam peugeot i lancia, oczywiście 1,9 td
grande1970 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 scudo powinno spełnić oczekiwania bo ma 3 miejsca z przodu i 3 z tyłu
MikeSkywalker Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 z Twojej okolicy Vito z 1998? Zdecydowanie odpada. Owszem, fajny sprzęt ale jak dowiedziałem się jak szybko lecą blachy w Mercedesach to podziękowałem. W aucie 17 letnim nie ma możliwości żeby karoseria była w dobrym stanie. Choć ciągle nie wykluczam jakiegoś młodszego egzemplarza. Scudo? Wygląda nieźle. Muszę przyznać że myślałem nad takim Berlingo z 3 miejscami z przodu i proszę, jest coś podobnego w dodatku w wersji osobowej. Dzięki, poczytam!
dr_dave Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Mam espace 4 i ciezko by bylo 3 rowery do kabiny. Beda zniszczenia w tapicerce. A jak będą ubłocone to juz masakra. Opcją jest bagażnik na hak.
GREEQ Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 No a jakiś z wielkiej trójki tylko w benzynie? Bo diesle mają nakulane kilometrów dlatego trzeba grzebać, a z benzynowym motorem nie są w cenie bo każdy patrzy za TDI
talento259 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 http://www.motodiesel.pl/silniki.html - polecam do poczytania o silnikach. Jakie warianty diesli, dwumas, zmienna geo turbiny, dpf itp.
MikeSkywalker Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 No a jakiś z wielkiej trójki tylko w benzynie? Wielka trójka bardzo mi pasuje bo spełnia wszystkie wymagania a do tego popularność tych samochodów na pewno jakoś przekłada się na tanią eksploatację. Z tego co wiem w grę wchodzi jedynie benzyna w wersji 2.3, ewentualnie z gazem. Ale akurat w przypadku tych trzech modeli nie tylko o silnik się rozchodzi, z blachą i całą resztą pierdół też ponoć są problemy. Jak jest z ładownością ciężko powiedzieć, chyba najlepiej będzie sprawdzić samemu. Bo słyszałem już dwie wersje - że do środka wchodzą 4 osoby plus: 4 rowery w całości/4 rowery ze zdjętymi kołami. Która wersja jest bliższa prawdzie ciężko stwierdzić. Jeden wchodzi na pewno
rzezniol Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Będziesz miał trudno znaleźć samochodzik który spełni twoje wymagania ... Pod względem gabarytów i kosztów eksploatacji bardzo fajnie wpisuje się tu VW T4 z nieśmiertelnym pięciocylindrowym wolnossącym 2,4D. Silnik, który po pierwszym milionie dopiero się dociera ... ale "uchowane" sztuki znacząco przekraczają budżet. Do dużych typowych vanów, w których w zakładanym budżecie jest już co wybierać raczej nie zmieścisz swobodnie 4 rowerów i 4 ludzi ... Mam cytrynę C8 - bliźniacze modele Peugeot 807, Lancia Phedra, Fiat Ulysse, jestem w stanie sobie w tym aucie wyobrazić 3 rowery i 3 pasażerów ... przy 4`rech rowerach i 4`rech pasażerach trzeba się już będzie raczej pogłówkować jak to upakować. Teoretycznie od klapy do przednich siedzeń jest 2 metry i jakiś metr z groszem miedzy nadkolami, podłoga płaska ... słowem jest opcja spania . Typowa konfiguracja siedzeń to 2+3+2 ... nie licząc przednich to pozostałe 5 są pełnowymiarowymi fotelami montowanymi osobno. Inne wersje to 2+2+2 (4 tylne osobne) lub 2+3+3 gdzie tylne 3 to pełna ławka. W tej opcji dobrym wyborem jest 2`litrowa benzynka, która swobodnie akceptuje LPG ... z butla pod samochodem. Jednak ze względu na utrudniony dostęp do silnika niestety część koszów serwisu może być wyższa jak u konkurencji - jeszcze do tego nie podchodziłem ale podobno nie da się zrobić rozrządu bez opuszczenia silnika z nadwozia co znacząco podraża tą operację jeżeli nie zrobisz tego sam. Pozdrawiam
Duratec Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Do berlingo II ładuję 3x mtb bez przednich kół. Część bagaży do boxa. Na upartego bez homosiów 4, także do starszego, tańszego, wydłużonego doblo powinno wchodzi bez problemu. Sam się rozglądam od kilku lat za t4 i oj, ciężki temat. Można dostać benzynę 2.8l (przeróbka na lpg i spalanie 11-12l) w wskazanym budżecie, jednak trzeba porządnie pojeździć po komisach.
eloo Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 miałem firmowy t4 i na co dzień to mordęga. Głośny i niewygodny. Zastanów się w jakiej postaci rowery mają się mieścić w środku. Kiedyś na wyjazd w góry pożyczyłem od ojca citroena c5 kombi i skompresowałem tam 4 rowery, 4 osoby i bagaże. Miejsca każdy miał tyle co normalnie. Wszystko zmieściło się w kufrze i na jednym położonym fotelu. Rowery miały zdjęte koła i odkręcone od mostków kierownice. Złożenie tego na miejscu zajęło mniej niż 10minut.
rzezniol Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 Można dostać benzynę 2.8l (przeróbka na lpg i spalanie 11-12l) Z tym spalaniem gdybasz czy mówisz poważnie ? Bo jak dla mnie ... wieloletniego użytkownika LPG w rożnych samochodach z różnymi silnikami ...i ten wynik jest bardziej niż nieprawdopodobny. @@eloo, 4 rowery, 4 osoby i położone jedno siedzenie 10 min to chyba się rozciągały i wyginały po podróży osoby tylnej kanapy po wyjściu z samochodu ... a gdzie tam ten sprzęt rozplątać wypakować i poskładać. Pozdro
dovectra Napisano 26 Stycznia 2016 Napisano 26 Stycznia 2016 http://www.motodiesel.pl/silniki.html - polecam do poczytania o silnikach. Jakie warianty diesli, dwumas, zmienna geo turbiny, dpf itp. nie oszukujmy się w dieslach przodują żabojady z PSA i niemiaszki z VV g. Reszta ma o nich technologie i silniki, ewentualnie swoje mniej lub bardziej udane konstrukcje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.