Markovsky Napisano 24 Stycznia 2016 Napisano 24 Stycznia 2016 Dobry Mam w swoim rowerze korbę xr 178 : http://zdjecia.bikeworld.pl/produkty/medium/czesci_korby_suntour_xr_172_xr_178_f1f9d.jpg Mam pytanie co to za korba w sensie czy to jest ten "kwadrat" , octalink czy jakis inny i jak ją sciągnąć , oraz mam pytanie czy jest to korba rozbieralna, ponieważ chciałby w rowerze przerobić nieco napęd. Dzięki za pomoc
pawel2208 Napisano 24 Stycznia 2016 Napisano 24 Stycznia 2016 Kwadrat Rozumiem, że masz na myśli możliwość odkręcenia poszczególnych zębatek pisząc "rozbieralna"? Musisz zerknąć po zdjęciu osłony czy blaty są przykręcane lub nitowane.
Markovsky Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Napisano 24 Stycznia 2016 Dziękuję za szybką odpowiedź. Tak jest, chodzi mi o możliwość odkręcenia poszczególnych zębatek
Marcin9 Napisano 24 Stycznia 2016 Napisano 24 Stycznia 2016 Mam pytanie co to za korba w sensie czy to jest ten "kwadrat" , octalink czy jakis inny kwadrat i jak ją sciągnąć Do demontażu musisz użyć ściągacza np takiego http://allegro.pl/sciagacz-do-korb-na-kwadrat-bike-hand-yc-216-i5082978538.html czy jest to korba rozbieralna, ponieważ chciałby w rowerze przerobić nieco napęd. To zależy czy masz zębatki przykręcone czy przynitowane. Jeśli przynitowane to są nie wymienne
maniek56 Napisano 24 Stycznia 2016 Napisano 24 Stycznia 2016 W temacie ewentualnej wymiany znitowanych zębatek ,moja podpowiedż będzie archaiczna i nie do wykorzystania ,ale.Malowałem swojego crossa i umyśliłem sobie że dla lepszego efektu wizualnego pomaluję przednie zębatki na dwa kolory.Korba jakaś noname i zębatki znitowane .Roznitowałem je a po pomalowaniu,rozwierciłem otwory na nakrętki kominowe orginalne do korb ,z tym żę przyszlifowałem je na odpwiednią długość tak aby śruby które dokupiłem (chromowe z odpowiednim gwintem) ścisnęły wszystko do kupy na ramionach korby.Nie jest to może szczyt estetyki ale korba działa bez zastrzeżeń,Inną sprawą jest fakt że ja zakłagałem z powrotem te same zębatki .Nie wiem czy rozstaw otworów na korbie jest standardowy i czy w przyszłości będę mógł wymienić zębatki na nowe ,przeznaczone do korb z wymiennymi blatami.
Markovsky Napisano 25 Stycznia 2016 Autor Napisano 25 Stycznia 2016 No i fajnie Korba nitowana :/ Maniek mozna jakies zdjecia. Panowie,co radzicie kombiniwac cos z ta nitowana, czy dojechac aktualny naped i wtedy skoczyc na 1/2x10 ?
Piter233 Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Jak cię stać to dojedź i kup nową. Nie jest to jakiś super model ,a zabawa z nitami będzie kosztować cię więcej niż to warte (czasu też).
tobo Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Korba znitowana po roznitowaniu może nie być kompatybilna z standardowymi przykręcanymi tarczami. Zazwyczaj takie korby są też ciężkie, niezbyt finezyjne co do jakości wykonania i działania - wg mnie nie warto się bawić w coś takiego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.