Skocz do zawartości

[2000-4000] 29er nowy/używany


matika

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jakiś czas temu zakupiłem Krossa A6 2007 na Rock Shock Torze, i bardzo go sobie chwalę, ale pora na zmiany( ps. za ile można sprzedać to cudo?, po serwisie,ładnie chodzi)

 

Szukam roweru na lekki teren/ szosa, mój wybór padł właśnie na rower mtb na kołach 29er, wydaje mi się że rower będzie szybki( troszkę pewnie gorzej ze zwinnością). Ja 178, 83 kg.

 

Interesuje mnie jak najkorzystniejszy stosunek jakość/cena. Fajnie jakby rower był dość lekki. Dość duży pułap cenowy, bo rozważam zakup roweru używanego.

 

Co wypada najkorzystniej cenowo?, nie ukrywam, że liczy się dla mnie również malowanie, ma być też ładny.

Czekam na okazję cenowe.

 

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Zgadzam się z @ seraph a propos cross'a.

Ładny : http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-9.0-465097  :icon_question:

Mały minus za brak gładzonych spawów i jedną linkę nie wpuszczoną w ramę ( ciekawe,że to częstsze rozwiązanie - rzadziej spotyka się wszystkie wpuszczone ).

Popatrzcie jak wygląda tarcza z przodu - dla mnie ideał :icon_cool:

Teraz euro niestety jest drogie, więc z przesyłką wyszłoby ok.4,6 k.

Napisano

Przełajówka odpada, cross też. Jeżdżę dość agresywnie, lubię wskoczyć zeskoczyć pofrunąć:)

Propozycja nówki górna granica, używki dolna.

Ten Radon to dobra propozycja? co ma w sobie że jest wart  ~4500 zł

Ten Canyon podoba mi się:) z tym, że ma trochę minusa za wagę, jest cięży  mojego obcego roweru( a swojego w dobrym stanie pewnie będę miał cieżko sprzedać za 1/5 tej ceny). No i te 27,5 kola jednak skłaniam się na te 29er.

Jako że jestem urodzonym handlowcem i szukam okazji.

Np jak kupowałem mojego Krossa A6, to płaciłem za niego 1800 nówka czarny na torze, lx z masa poniżej 12 kg.

Wtedy sam amor z tego co pamiętam kosztował 1200 jakby kupować osobno. Rower można było kupować rozbierać i sprzedawać na części i się zarabiało i ponoć ludzie tak robili.

Tak jak piszę lubię dokonywać korzystnych zakupów i o takie oferty proszę.

  • Mod Team
Napisano

Mówisz, że cross odpada, a potem o niego pytasz :icon_lol:

Zaintrygował Cię :icon_question:

Rower zbliżony osprzętowo do Radona pewnie można by taniej samemu złożyć, ale nie każdy chce się w to bawić.

Cenę taką, a nie inną zawdzięczamy słabemu złotemu lub mocnemu euro jak kto woli :laugh:

Domyślam się, że przeciętnie zarabiający obywatel Niemiec wyda powiedzmy pół wypłaty - niestety w Polsce wygląda to nieco inaczej ...

 

Pierwszy sensowny Grand Canyon, to według mnie model AL SL 6.9, tylko że z przesyłką to już 4,8 k ...

 

Zobacz : http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-1-xt-reba-stans-wyprzedaz-i5923027887.html

 

Jeśli lubisz agresywną jazdę, to może zastanów się jednak nad 27,5 ".

 

 

Napisano

Fajny ten Silverback Sola 1.

Co do malowania to przeciętny.

Marki w ogóle nie znam, trochę wyczytałem ze niemiecka.

A jakich ma konkurentów na podobnym osprzęcie? 

Napisano

No ze względu na te koła 27,5 odpada, ale też wydaje się być ok.

Czyli co ten  silverback sola 1 za 4299 na chwile obecna bezkonkurencyjny, jeżeli chodzi o rowery na kołach 29?

Napisano

Cena praktycznie ta sama.

Nie znam się ale to nie jest tak że te 2 blaty są lepsze.

Wydaje mi się że osprzęt też silverback lepiej wypada, na pewno koła z togo co widzę.

No i Romet trochę mnie to boli w oczy ta nazwa na ramie. Podejrzewam że teraz robią dobre rowery, ale romet robi słabę wrażenie na mnie no i chyba gorzej wypada osprzętowo od silverback

Napisano

 

 

Nie znam się ale to nie jest tak że te 2 blaty są lepsze.

 

Ani lepsze, ani gorsze tylko zależy od przeznaczenia. Napęd z korbą 3 blatową zawsze będzie miał szerszy zakres przełożeń niż z 2 blatową. Znajdzie się i bieg super lekki na "pionowe" podjazdy i bardzo ciężki na takie same zjazdy.

2 blaty to lżejsza korba i mniej machania manetkami, ale to zawsze w pewnym stopniu kompromis - zależnie od terenu, po którym będziesz jeździł rezygnuje się z tych najlżejszych biegów lub najcięższych. Dla kogoś objeżdżonego to żadna strata, bo świadomie rezygnuje z zębatki, z której nie korzysta.

Dla mnie osobiście napęd w Silverback byłby zbyt twardy - brakowałoby lekkich przełożeń. Zmieniłbym blaty w korbie na 22/36. Jeśli nie jesteś świadom i boisz się, że czegoś mogłoby brakować to weź 3-blat.

 

Romet wcale nie wypada gorzej - ma lepsze hamulce i to niektórzy stwierdzą, że znacznie, ale na moje oko gorsze (węższe) obręcze. To są porównywalne rowery zupełnie...

Napisano

W Silverbacku bez problemu można zmienić zębatki korby bez żadnej dopłaty - sam wybrałem 24 zęby zamiast 26. Zastanów się co jeszcze nie pasuje i zadzwoń, sklep naprawdę dba o klienta. Nie będziesz się potem martwił wymianami i sprzedażą zdjętych części.

Napisano

Jakoś ten silverback najbardziej mi podchodzi. Ta ram w rozmiarze M będzie odpowiednia dla mojego wzrostu, niestety kupowałbym przez net? (178 cm, ale nogi raczej krótsze jak na ten wzrost)

Jaka masz pozycje w tym silerbacku( bardziej stortowa czy wyprostowana)?

Co byście zmienili w tym silverback-u tak żeby dopłata nie była kosmiczna a zmiana znacząca.

Pozdrawiam

Napisano

Również mam 178 cm wzrostu, noga 85cm. Na razie nie miałem okazji zbyt dużo pojeździć (kupiłem rower miesiąc temu), ale w ciągu kilku przejażdżek byłem bardzo zadowolony z pozycji. Aż mnie ciągnęło do wjazdów i zjazdów z górek. Ale może to magia nowego zakupu ;-) Na razie jedyna zmiana o jakiej ewentualnie myślę to chwyty - są takie zwykłe gumowe, jak się zużyją to kupię jakieś skręcane.

  • Mod Team
Napisano

Sądzę, że ok.12 kg jest realna - niech @ apstryk się wypowie.

Ghost jest trochę za drogi - gość wymienia komponenty i podaje ich ceny ( oczywiście dochodzą koła i rama ), ale zapomina że rower jest używany.

Poza tym ten amorek na sztywnej osi można kupić za 1200 i to przy pierwszym strzale w google, a tylną przerzutkę X9 można kupić < 200 zł, a że dał 350 to jest jego problem.

Jeśli jesteś zainteresowany tym Ghostem, to się targuj :icon_exclaim:

Napisano

A ile według Ciebie jest warty? Ile ty byś zapłacić za takie rower?

Orientujesz się może czy jak podjadę do jakiegoś serwisu w miejscu zamieszkania tego klienta, to będą w stanie mi sprawdzić ile rowerek mniej więcej przyjechał

  • Mod Team
Napisano

Masz podane : cena do negocjacji - skoro tak podał, to zakłada że sprzeda taniej.

Ty powiesz 3600, on 3800 i obaj będziecie zadowoleni - to tylko hipotetyczny scenariusz ( moim zdaniem to do 3500 byłoby bardziej na miejscu, bo to rower używany ).

Przebiegu Ci nikt nie poda, ale ogólny stan techniczny w serwisie bedą w stanie ocenić.

Prawdopodobnie jest to rama z 2013 roku, więc teoretycznie może mieć 3 - 6 tysięcy km przebiegu, ale to tylko gdybanie, bo równie dobrze może mieć przebieg mniejszy lub większy, jednak prędzej to drugie.

http://www.fahrrad.de/ghost-se-2950-blackgreyred-341402.html

http://www.kolapesek.cz/kolo-ghost-se-2950-black-grey-red-2013-p200375/?vid=161811

http://www.rove.pl/rowery-kolekcje/rower-ghost-se-2950-black-grey-red-2013.html

Napisano

Przed chwilą zważyłem Silverbacka. Mam niestety tylko analogową wagę kuchenną o zakresie do 13 kg, wyszło 11,510g. Dla porównania zważyłem też Kross Level A6 2013 w rozmiarze S, katalogowo 13,03 kg - minimalnie zabrakło mi skali, a więc waga chyba jest w miarę dokładna. W artykule zamieszczonym na aukcji testowano wersję z korbą 42-32-24 , na aukcji jest 38-26, a ja mam 38-24 i jakieś moje stare pedały zamiast oryginalnych - może to jest przyczyna różnic? Nie jestem maniakiem wagowym, nie wiem jakie są różnice między tymi korbami.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...