jeansu Napisano 21 Stycznia 2016 Napisano 21 Stycznia 2016 Pomocy!chciałem wymienić stary suport na wiankach na nowy na łożyskach maszynowych jednak pojawił się problem z demontażem.proszę o pomoc w rozpoznaniu rodzaju suportu i instrukcji jak to ustrojstwo zdemontować - chodzi mi o stronę od blatów (lewa nie stanowiła problemu). Na chłopski rozum wygląda to tak jakby należało go wybić, ale sam już nie wiem. Jeśli chodzi o sam rower to niewiele wiem, nie znam producenta (ojciec kupił kiedyś samą ramę, do tego pomalowaną) i innych danych poza tym, że jest z lat 80' - aluminiowa z kompozytowym widelcem (z epoki), miała stery "Vantage" i suport, który wydaje się być oryginalny (jak na foto) na jednym ze zdjęć widać coś na zasadzie ogranicznika, połączonego z pokrywą suportu i mufę z wycięciem na ten "ząbek" mufa ma 68mm długości, średnicy otworu nie zmierzyłem (a rower póki co garażuje daleko ode mnie)może tyle wystarczy do diagnozy:)
dzanas Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Prawdopodobnie potrzebujesz takiego klucza - https://www.rowerystylowe.pl/images/klucz_hakowy_do_suportu_i_sterow_starego_typu/1/6410/600/600/0
ugupu Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Pomocy! chciałem wymienić stary suport na wiankach na nowy na łożyskach maszynowych jednak pojawił się problem z demontażem. proszę o pomoc w rozpoznaniu rodzaju suportu i instrukcji jak to ustrojstwo zdemontować - chodzi mi o stronę od blatów (lewa nie stanowiła problemu). Na chłopski rozum wygląda to tak jakby należało go wybić, ale sam już nie wiem. Jeśli chodzi o sam rower to niewiele wiem, nie znam producenta (ojciec kupił kiedyś samą ramę, do tego pomalowaną) i innych danych poza tym, że jest z lat 80' - aluminiowa z kompozytowym widelcem (z epoki), miała stery "Vantage" i suport, który wydaje się być oryginalny (jak na foto) na jednym ze zdjęć widać coś na zasadzie ogranicznika, połączonego z pokrywą suportu i mufę z wycięciem na ten "ząbek" mufa ma 68mm długości, średnicy otworu nie zmierzyłem (a rower póki co garażuje daleko ode mnie) może tyle wystarczy do diagnozy:) Odkręcić. Od strony tarcz miskę wykręca się w prawo (patrząc od strony tarcz), od strony przeciwnej wykręca się w lewo. Klucza nie potrzeba, wystarczy młotek i śrubokręt.
woojj Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 zmierz średnicę wykręconej miski jak ma 36 to jest włoch i odkręca się prawą stronę (od korby) do tyłu roweru. Jak ma mniej to raczej anglik i odkręca się do przodu roweru. Ja bym spróbował dobrze obstukać miskę.... użyć klucza hakowego jak nie ruszy - mały majzel i młotek. Rama na płasko i mufe podeprzeć na drewnie od spodu. Jest jeszcze możliwość że to supory francuski a wtedy odkręca sie jak włoski ;-))))
Garlock Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Dokładnie, potrzebujesz klucz hakowy. Jak nie chcesz kupować takiego, jak pokazał Dzanas, to w tych rowerowych z kawałka blachy które masz, powinno być wycięcie poda tą miskę. Pamiętaj, ze miska z prawej strony ma na 99% lewy gwint, czyli odkręcasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara. O oskrob farbę na połączeniu miska-mufa, bo ona działa trochę jak klej.
Mod Team Pixon Napisano 22 Stycznia 2016 Mod Team Napisano 22 Stycznia 2016 odkręca się do przodu roweru do tyłu roweru Zarówno kręcąc w prawo jak i w lewo będziesz kręcił albo do przodu roweru albo do tył... Dziwne te wasze rady.
woojj Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 byle skutecznie ;-) jedni widzą w prawo albo to drugie prawo ;-))) Apropos porad... na oporne miski pomaga wykonanie kilku nacięć kątówką miski i następnie naparzanie majzlem w powstałe rowki jak ciepłe.... albo dospawanie elementu do miski -żeby było za co złapać ;-) A tak z innej beczki... jak oś dobra i miski (bez wżerów) to może wyczyścić i posmarować. Przetrwa 4 suporty na maszynach.
jeansu Napisano 22 Stycznia 2016 Autor Napisano 22 Stycznia 2016 byle skutecznie ;-) jedni widzą w prawo albo to drugie prawo ;-))) Apropos porad... na oporne miski pomaga wykonanie kilku nacięć kątówką miski i następnie naparzanie majzlem w powstałe rowki jak ciepłe.... albo dospawanie elementu do miski -żeby było za co złapać ;-) A tak z innej beczki... jak oś dobra i miski (bez wżerów) to może wyczyścić i posmarować. Przetrwa 4 suporty na maszynach. Miski bardzo dobre, os za długa, jak nie dam rady zdjąć suportu poszukam krótszej osi i po problemie. Chce zmienić, bo jakby nie było na maszynówkach lepiej się jeździ i jest to lepsze rozwiązanie moim zdaniem. Co do suportu, oczywiście mam klucze hakowe i pierwsze co od nich zacząłem, jednak to nie jest rozwiązanie, zwróćcie uwagę na ostatnie zdjęcie, w mufie jest rowek, a w suporcie ząbek i klucz hakowy pozwala na ruch ok 2mm tylko w zakresie tego wycięcia w mufie. UWAGA sama muła nie jest gwintowana! jest w niej jakby wkład, który poza prawą stroną suportu trzyma jeszcze śruba od ślizgu linek przerzutek. ps. Odkręcona miska ma fi 36mm i skok gwintu taki jak w standardowych suportach na maszynówkach, ale to nie zmienia faktu, ze prawa strona na 99,9% jest wbita w mufę, albo w gwintowaną tuleję o której napisałem wyżej poniżej poglądowy rysunek
dzanas Napisano 25 Stycznia 2016 Napisano 25 Stycznia 2016 Tak, jak sobie nie poradzisz, to zabrać ramę do dobrego serwisu i niech się martwią
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.