Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wiadomo że to rower do rasowego XC. Rozumiem że coś mnie ominęło i w Warszawie mamy rasowe XC? :-) Bo chyba nie jesteś uczestnikiem pucharu Polski w XC? 

 

Nie jeżdżę na rowerze po Warszawie. Obecnie nawet tam nie mieszkam.

Napisano

a nawet gdybyś mieszkał, to co z tego, w Warszawie terenów do jazdy na tym rowerze pewnie całe mnóstwo więc nie rozumiem uwagi Wojtasa.

Piękny rower, pojeździłoby się :)|

Ile waży?

Napisano

a nawet gdybyś mieszkał, to co z tego, w Warszawie terenów do jazdy na tym rowerze pewnie całe mnóstwo więc nie rozumiem uwagi Wojtasa.

Piękny rower, pojeździłoby się :)|

Ile waży?

 

9,8kg bez dętek. Wymienię jeszcze opony na RoRo LS, będzie 9,55kg.

Napisano

Nie wiem czy warto na LS, trzeba mega uważać na papierowe boki, tym bardziej bez dętek jeżdżąc.

 

No co ty, inne opony są za ciężkie. Przecież ten rower i tak nie będzie używany zgodnie z przeznaczeniem, a cięższe opony uniemożliwią brandzlowanie się właściciela niską wagą :-) W sumie niech założy Furious Fredy i jara się złamaniem 9kg o ile naleje mało mleka.

Napisano

Stać go to kupił, nie wiem czemu sporo osób ma problem z tym że ktoś kupił drogi rower... full XC do jazdy po lesie się jak najbardziej już nadaje, jak ma 30k zł i to dla niego nie problem, to tym bardziej dla ciebie to problem nie powinien być.

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy warto na LS, trzeba mega uważać na papierowe boki, tym bardziej bez dętek jeżdżąc.

 

Jeżdżę na takich oponach od kilku lat w różnych maratonach, nie jest tak źle.

 

No co ty, inne opony są za ciężkie. Przecież ten rower i tak nie będzie używany zgodnie z przeznaczeniem, a cięższe opony uniemożliwią brandzlowanie się właściciela niską wagą :-) W sumie niech założy Furious Fredy i jara się złamaniem 9kg o ile naleje mało mleka.

 

Ty musisz strasznie cierpieć z powodu niskich zarobków. Zmień prace na lepiej płatną np. otwórz gabinet wróżb bo tak świetnie idzie ci fantazjowanie na temat tego z jakim przeznaczeniem będzie ktoś inny jeździł na swoim rowerze. LOL

Edytowane przez Cona78
Napisano

Nie wiem czy przyszedłeś tutaj chwalić się sprzętem czy co będziesz do niego wkładał ale to jest temat o sramie eagle 12rz. a nie gadanie o zbędnych 200 gramach na dętkach.. 

 

Przeczytaj jeszcze raz ostatnie dwie strony. To nie ja pytam o wagę roweru, swoje pretensje kierujesz pod zły adres.

Napisano (edytowane)

A nadal czekamy na wrażenia z jazdy jak to faktycznie działa.

 

Pierwsze wrażenia już są bez jazdy. Napęd chodzi wyraźnie bardziej miękko i ciszej niż 11s z grupy X1. Biegi wbijają się z tą samą prędkością.

 

Lipa tylko jak ktoś kasetę zjedzie, bo nowa to 1800zł jakoś. ;)

 

Niestety tak. Trzeba bardzo pilnować wyciągnięcia łańcucha. To zresztą jest wada wszystkich jednoczęściowych kaset Sram, tyle że taka 10-42 XG1175 kosztuje z 600zł.

 

Ja tam jestem bardziej ciekaw jak będzie się sprawować zębatka N/W z tymi rekinimi zębami. Będzie spadać czy nie...

 

W drugim rowerze mam 11s z owalem HCC 32T i przez rok łańcuch spadł mi jeden raz podczas maratonu i to nawet nie na zjeździe. W zasadzie to sam nie wiem z jakiego powodu. Sprężyna przerzutki jest tak mocna że wózek ledwo drgnie. Do 12s od razu włożę owal AbsoluteBlack 34. Niestety nie robią 36 ale to się powinno zmienić.

Edytowane przez Cona78
Napisano (edytowane)
W drugim rowerze mam 11s z owalem HCC 32T i przez rok łańcuch spadł mi jeden raz podczas maratonu i to nawet nie na zjeździe.

 

Ale Eagle ma zupełnie inny kształt zębów niż cokolwiek co jest produkowane z N/W i ciekawi mnie tylko czy ten mniej pełny kształt zęba jakoś negatywnie wpływa na trzymanie łańcucha.

 

X01_Chainring%20tooth%20profile.jpg

 

Z tego co czytałem to koronki 11s X-Sync nie specjalnie mocno przytrzymywały łańcuch. Przynajmniej w porównaniu do zębatek mniejszych manufaktur.

Edytowane przez ishi
Napisano

"10-42 XG1175 kosztuje z 600zł." - to i tak jest sporo, bo 11-42 XT to 300zł, a SLX z 250zł pewnie(nie chce mi się sprawdzać)

 

Za większy zakres i niższą wagę trzeba zapłacić. 11-46 XT kosztuje 350zł i waży 120g więcej niż SRAM.

Napisano (edytowane)

XG1175 jest praktycznie nie do dostania bo to jest kaseta oemowa. Pozostaje 1150 cieżkie jak kowadło (czyli jak M8000) albo 1180 za jeszcze więcej cebulionów.

Edytowane przez ishi
Napisano (edytowane)

10T to większy zakres, ale gorsze stopniowanie, coś za coś bym powiedział. Shimano po prostu kasety tak jak SRAM nie wycina, a już widziałem fotki tych kaset z urwanym zębem...

Niech to EAGLE będzie do dostania za 1200zł po mega rabacie u znajomego, a po miesiącu ząb się w nierozbieralnej kasecie komuś ułamie... ciężko będzie z uznaniem tego za wadę podlegająca reklamacji.

 

A bębenek XD vs ameliniowy bębenek pod Shimano to 5g różnicy na piaście? No wiem 5g, to zawsze 5g zysku. ;)

Edytowane przez phoe
Napisano

 

 

Można kupić tutaj SRAM GX XG-1175 11 Speed Cassette - gambacicli.com
 

 

...i to jest chyba jedyne miejsce w sieci gdzie chwala sie ze maja je na magazynie (wiem, bo pisałem do nich jakis czas temu) :]

 

W zasadzie miałem juz ją kupować ale trafiła się na pinku ledwoużywana 1180 w dobrym pieniądzu.

Napisano

Co do kaset SRAM'a...

http://fcdn.mtbr.com/attachments/sram/351799d1208102367-broken-pg-990-cassette-cassette.jpg
http://fcdn.mtbr.com/attachments/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/1031668d1448643392-cog-bent-broken-off-x01-cassette-pics-inside-img_2979.jpg

Oczywiście że mógł ktoś coś dziwnego z nimi robić, ale jednak Shimano aż tak nie pękają, bo mają więcej po prostu stali, stad są też cięższe.

Napisano (edytowane)

Inna rozkmina Cona78 to taka czy łańcuszek 12s zagada z prawilnym N/W 9-11s. Mam pewne obawy.

 

EDIT;

 

Choć jak teraz patrzę to zarówno AB jak i Garbaruk podają kompatybilnosć 9-12s. Ciekawe tylko ile takich napędów zajechali w testach. Pewnie żadnego :]

 

http://garbaruk.com/single-oval/oval-spiderless-mount/gxp-melon.html

https://absoluteblack.cc/sram-oval.html

Edytowane przez ishi
Napisano

10T to większy zakres, ale gorsze stopniowanie, coś za coś bym powiedział. Shimano po prostu kasety tak jak SRAM nie wycina, a już widziałem fotki tych kaset z urwanym zębem...

 

Gorsze stopniowanie tylko na najmniejszej koronce, której używa się nie do kadencyjnej jazdy ale do dokręcania na zjazdach.

 

 

Co do kaset SRAM'a...

 

http://fcdn.mtbr.com/attachments/sram/351799d1208102367-broken-pg-990-cassette-cassette.jpg

http://fcdn.mtbr.com/attachments/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/1031668d1448643392-cog-bent-broken-off-x01-cassette-pics-inside-img_2979.jpg

 

Oczywiście że mógł ktoś coś dziwnego z nimi robić, ale jednak Shimano aż tak nie pękają, bo mają więcej po prostu stali, stad są też cięższe.

 

Tak, Shimano trwalsze, choć i mi urwało zęba w tarczy 38T M8000 przy zakleszczeniu łańcucha w przedniej przerzutce.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...