Skocz do zawartości

[rower] Giant Anthem czy Giant Trance?


Ilia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

     Obydwa modele to tzw. full. Różnica jest taka, że jeden ma skoki zawieszenia 100/100 mm, a drugi 140/140 mm.  Na youtubie jest film, w którym gość porównuje te rowery, ale nie jestem tak biegły z angielskiego by go dokładnie zrozumieć. Jak dla mnie lepszy wydaje się Trance, bo skoki zawieszenia to 140/140,więc bardziej terenowy. Tak więc mam pytanie: po co ten Anthem 100/100. Po za tym widzę, że zaawansowani wybierają częściej Anthema, lub odrazu Reigna 160/160 (tym z kolei rzekomo ciężko jedzie się pod górę, a to ważne dla mnie).

Napisano

Budżet? Teren? Anthem dla większości jest bardziej uniwersalny bo to rower maratonowy z możliwością upgrade do wersji SX (czyli 120/100). Trance to rower Trial/AM z możliwościa upgrade do wersji SX (160/140) co czyni go już sprzętem do Enduro. 

  • Mod Team
Napisano

Anthem to rower do XC, mały skok, ale najlżejszy z tej trójki co wymieniłeś. Reign jest w dzieżki teren (Enduro), górskie szlaki, rąbanki itp. największy skok, ale najcięższy, dlatego na podjazdach będzie się sprawował najgorzej. Trance jest pośrodku (AM), rower w średnio wymagający teren, wagowo pośrodku. Najlepiej spisze się jako rower uniwersalny. Sam musisz sobie odpowiedzieć w jakim terenie najczęściej jeździsz i stosownie do tego wybrać rower.

Napisano

    Tak więc mam pytanie: po co ten Anthem 100/100. Po za tym widzę, że zaawansowani wybierają częściej Anthema, lub odrazu Reigna 160/160 (tym z kolei rzekomo ciężko jedzie się pod górę, a to ważne dla mnie).

 

Jeśli szukasz roweru do "wszystkiego" to najlepszy będzie Anthem.Można na nim jechać górskie wycieczki,maratony i jeździć do pracy.Reign to już wyspecjalizowana maszyna w teren i jazda na nim;np: po mieście będzie uciążliwa.

Napisano

Jak dla mnie lepszy wydaje się Trance, bo skoki zawieszenia to 140/140,więc bardziej terenowy. Tak więc mam pytanie: po co ten Anthem 100/100. Po za tym widzę, że zaawansowani wybierają częściej Anthema, lub odrazu Reigna 160/160 (tym z kolei rzekomo ciężko jedzie się pod górę, a to ważne dla mnie).

 

Trudno cokolwiek napisać nie wiedząc gdzie i co chcesz na fullu robić. Jak masz blisko w Kotlinę Kłodzką, czeskie Jeseniki to Anthem będzie zwyczajnie do kitu. Czyjekolwiek zaawansowanie nie ma tu nic do rzeczy. Pod teren docelowy wybiera się rodzaj fulla. 

Napisano

Ganiam Anthemem (jeszcze na 26 calowych kołach) po Beskidach i o ile nie masz ciągot do trudnym technicznych zjazdów - Anthem jako wycieczkowiec będzie komfortowy i pod górę i w dół. 

Napisano

 

 

No właśnie ciągnie mnie do tych zjazdów, ale z powodu kół jakie ma Giant chyba odpuszczę sobie tę markę.

A co jest nie tak z kołami gianta? Jeżdże na trancie 2015 i złego słowa nie mogę powiedzieć jeśli chodzi o wytrzmałość. 

Napisano

Kola Gianta sa calkowicie OK(mam w Trance 2 z 2015). Slabe to mozna powiedziec prawie o kazdych kolach z zestawu firmowego gdyz robia je na budzetowych piastach i obreczach no name przez co sa ciezkie. Tak zwane dobre kola kosztuje duzo kasy i trzeba je dokupywc osobno ;) Jakis limit minimu na dobre kola to pewnie okolice 1000zl.

Napisano

Po pierwsze jak się jest na kupnie Trance 2 za 8K a potem zakłada temat w kwocie 12K to się nie pisze o takich bzdetach tylko wyskakuje z kasy na konkretne koła i tematu nie ma. Pomijam zupełnie inne koła w modelu 1,5. 

 

Po drugie są w sezonie na sprzedaży nowe koła ściągnięte z Reginy a te są bardzo porządnie poskładane. 

 

Po trzecie kupuje całkiem inne koła

 

Po czwarte co do samych piast w Trance to są od Joytecha na kulkach a nie na maszynach z naprawdę gu....ym bębenkiem. Nie jest to absolutnie tożsame z faktem, że posypią się po paru km. 

Napisano

Jak zakładałem pierwszy temat to rozważałem te dwa, potem znalazłem temat o jego kołach i zrezygnowałem, jak mam go kupić, a potem latać po sklepach i coś poprawiać. Drugi temat założyłem, później jak przeczytałem wywód na temat różnicy w kołach i doszedłem to wniosku, że lepszy dla mnie będzie 29 er. I co najważniejsze drogi kolego to tą dwójkę przy Trance to chyba wyjąłeś z dupy, tak samo jak te 8 tysięcy na rower. A Trance 27,5 1 w 2015 kosztował równo 12999 zł i ja go mogę mieć za 12 tys. stąd w drugim temacie taki budżet. Po za tym podstawowe pytanie brzmiało jakie są różnice pomiędzy Anthem, a Trance i nawet jak jeden będzie kosztował milion i drugi to będą różnice. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

Napisano
 

Dziękuję bardzo, już miałem chrapkę na G Trance 2 Ltd, ale tak mi go obrzydziliście, że sobie odpuszczę. Tyle osób tym jeździ więc sprzęt pewnie w pytę, ale miałem właśnie duże ale do tych no name kół i to przeważyło szalę goryczy.  :down:

 

 

Jak widzisz dobrze skojarzyłem tą 2-kę Trance. Co do cen to bym Cię prosił byś albo dokładnie poszukał bo być może gadasz z jakimiś lipnymi sprzedawcami albo nie wypowiadał się tak stanowczo w tym temacie. Kupuje się tam gdzie jest największy rabat i 2-ka jest do dostania za okolice 8,5K a 1,5 za okolice 10,5K. Kolejna sprawa to 1-ka z ubiegłego roku, która już ma obie osie sztywne i karbonowe koła z zupełnie innymi piastami. Więc nie siej zamętu i nie wprowadzaj ludzi w błąd. 

Napisano

Jak nie wiesz co napisałem?? Ja post widzę i nikt go nie usunął. A z tym "luzowaniem" to jak do mnie to nie wiem o co się rozchodzi. Prostuję bzdety o tragicznych kołach. Potem ktoś nie świadomy się naczyta i wyrabia sobie opinię. Tyle w temacie. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...