hulajnogaA Napisano 19 Stycznia 2016 Napisano 19 Stycznia 2016 Czy ktoś się orientuje z jakim momentem dokręcić 6 śrubek. Tarcza XT na aluminiowym pająku. Nie wiem też jak użyć tych podwójnych podkładek które są w zestawie z tarczami ?
hulajnogaA Napisano 19 Stycznia 2016 Autor Napisano 19 Stycznia 2016 Dzięki wielkie ! Kurcze moja tarcza była w oryginalnym opakowaniu ale instrukcji nie było. Te 4Nm to bardzo słabo jest.
MMMAAACCC7 Napisano 20 Stycznia 2016 Napisano 20 Stycznia 2016 6 Nm x 6 śrub i już masz 36Nm. Dodaj do tego punkt podparcia całej tarczy i już wytrzyma dużo więcej niż myślisz
hulajnogaA Napisano 20 Stycznia 2016 Autor Napisano 20 Stycznia 2016 Zakup klucza dynamometrycznego sprawia że człowiek zaczyna mieć wątpliwości, których wcześniej nie miał
tobo Napisano 20 Stycznia 2016 Napisano 20 Stycznia 2016 To pozbądź się wątpliwości i dokręcaj wg uznania. Nigdy nie używałem przy montażu tarczy klucza dynamometrycznego a tarcz przykrecilem setki, bez szkody dla śrub.
hulajnogaA Napisano 20 Stycznia 2016 Autor Napisano 20 Stycznia 2016 wg uznania Właśnie moje "uznanie" w 100% przypadków oznaczało zbyt mocne dokręcenie. Wszystko jest kwestią praktyki, której mi akurat brakuje.
tobo Napisano 20 Stycznia 2016 Napisano 20 Stycznia 2016 Śruby tarcz obracają się przy dokręcaniu tylko do pewnego momentu, łatwo wyczuwalnego.
MMMAAACCC7 Napisano 20 Stycznia 2016 Napisano 20 Stycznia 2016 kup sobie torxa z marketu, wytrzymują akurat maxymalnie 5 Nm jak się przekręci to przekroczyłeś barierę 5Nm
tobo Napisano 20 Stycznia 2016 Napisano 20 Stycznia 2016 Zrobiłem dziś mały eksperyment dla zaspokojenia ciekawości. Dokręciłem śruby tarczy korzystając z klucza dynamometrycznego, "ciągnąc" do tego samego momentu w którym czuje że śruba jest dokręcona zwykłym kluczem, do wspomnianego wcześniej dosyć mocno wyczuwalnego punktu oporu. Klucz dynamometryczny "tryknął" przy 5 Nm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.