Skocz do zawartości

[rama] Amortyzator pod Xtc '06


tymek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam rower złożony na wspomnianej w temacie ramie i chciałbym wymienić amortyzator, ale nie mam pojęcia, które będą pasowały. Nie potrafię znaleźć w internecie informacji na temat średnicy główki ramy, dotarłem tylko do geometrii ramy. Czy jakiś ekspert jest mi w stanie pomóc? Jakiego wymiaru rury potrzebuję? Jakie stery pasują do tej ramy i jak rozpoznać jakie mam obecnie i które amortyzatory będą z nimi działać? Widzę różne rury o różnych, a nawet o zmiennej średnicy i się w tym wszystkim gubię.

post-110914-0-22571400-1453000701_thumb.jpg

Napisano

Potrzebujesz rurę prostą 1 1/8" ( nie tappered ) , skok (wg. specyfikacji fabrycznej) 80mm, długość rury musisz zmierzyć sam wg. foto z załącznika,  stery półzintegrowane (średnice zewnętrzną misek musisz zmierzyć i dobrać taką samą ).

post-114054-0-73682400-1453012186_thumb.jpg

Napisano

Jaki masz budżet na nowy amortyzator? 

Wiesz że dobrego nowego amortyzatora nie da się już kupić pod hamulce v-brek? Więc albo zmiana hamulców na tarczę albo będziesz musisz szukać paroletniej używki.

Napisano

Jaki masz budżet na nowy amortyzator?

Wiesz że dobrego nowego amortyzatora nie da się już kupić pod hamulce v-brek? Więc albo zmiana hamulców na tarczę albo będziesz musisz szukać paroletniej używki.

Za około 900 zł jest dostepny RST First. V - ki odchodzą do lamusa...
Napisano
Za około 900 zł jest dostepny RST First

Miałem ten amortyzator nie polecam. Po około pół roku padł tłumik.  Jeździłem głównie po asfalcie rzadko jeździłem w terenie. Przejechałem około 3000km.

Napisano

Miałem ten amortyzator nie polecam. Po około pół roku padł tłumik. Jeździłem głównie po asfalcie rzadko jeździłem w terenie. Przejechałem około 3000km.

Rozumiem ze tłumik jest wymienny... Nie miałem tego amora ale ludziska na forum ogólnie chwalą. Jak nie ten to zostaje szukanie Raidon a lub RS XC32... tylko że ich już w zasadzie nie ma na rynku. Używki to kiepski pomysł, a w sklepie jest ylko Suntour XCM z fabrycznym luzem
Napisano

 

 

Rozumiem ze tłumik jest wymienny...
Tak jest wymienny tylko ile on kosztuje? Ja miałem to szczęście że uznali gwarancji i wymienili.

Wiesz jak czasem rozszyfrowywany jest skrót RST? Rozbij Sobie Twarz :whistling: Coś w tym musi być... :whistling:

Napisano

Tak jest wymienny tylko ile on kosztuje? Ja miałem to szczęście że uznali gwarancji i wymienili.

Wiesz jak czasem rozszyfrowywany jest skrót RST? Rozbij Sobie Twarz :whistling: Coś w tym musi być... :whistling:

Ostatnio kupowałem tłumik do kumpla RS Dart 2 i kosztował 80 zł wiec to nie majątek... First to najwyższy model Rst pakowany do rowerów Authora za prawie 4 patyki wiec to nie może być aż taką padaka. Druga sprawa jest taka że autor nie ma za bardzo wyboru... piszesz ze po 3 tys km padł ci tłumik, to powiem Ci że taki Suntour XCM po takim dystansie nadaje się tylko na złom. Ostatnio miałem podobny dylemat jak autor tematu i skończyło się na nowym rowerze... ale gdybym miał wymieniać amor w starym rowerze to bym wrzucił stalowego sztywniaka od Surly bo amora za 200-300 zł to wyrzucanie kasy w błoto, a amor za klocka do roweru wartego 500 zł to pomyłka. Aha... najważniejsze... oryginalnie w rowerze autora jest amor o skoku 80mm a takich po vki nie dostanie. Amor 100mm zmieni geometrię ramy i juz tak fajnie nie będzie śmigać. Wiec zostaje przejście na tarcze, sztywny widelec lub nowy rower... niestety.
Napisano

Dzięki za pomoc panowie, powoli dochodziłem do tej charakterystyki, ale potwierdziliście, że dobrze szukałem. Myślałem głównie o używce, ale okazało się, że można też trafić na oldskulowe nówki. co myślicie o tych amorach? czy to w ogóle porównywalne oferty?

 

http://olx.pl/oferta/amortyzator-fox-80-rlt-CID767-IDdkj9l.html

http://allegro.pl/rock-shox-duke-sl-nowe-rura-23cm-1630g-i5912987884.html

 

No i jak kolega wyżej wspomniał, dobrze żeby amor miał 80 mm skoku. Ja jednak jakieś znalazłem. W opisie foxa wyraźnie widnieje 80 mm (widziałem też chyba 2 inne foxy pod vki na 80 mm), a sprzedawca tego duke'a nie wie ile ma, ale poprosiłem go o zmierzenie górnych goleni i mają one 9 cm - czyli na jaki skok to się przekłada, ktoś ma pojęcie?

Napisano

Pisząc że nie znajdziesz amora 80mm pod vki miałem na myśli nowe a nie "wyglądające jak nowe". Raczej bym za bardzo nie wierzył opisom na olx, tym bardziej ze zużycia amora za bardzo nie widać na zdjęciach... Ten Duke to też 80mm, dziwne tylko że oglądałem go 4 miesiące temu , jak stałem przed podobnym problemem jak ty, a do dziś nikt nie kupił takiego "rodzynka"?

Napisano

Rower biorę ze sobą do Portugalii, bo będę pół roku w regionie, w którym jest słabo z transportem publicznym. Nie wiem ile go będę katował dodatkowo, głównie będzie służył jako środek transportu. Plan jest taki żeby też trochę ostrzej pośmigać, bo będę miał na to czas, ale co z tego wyjdzie... nie wiem. Teraz rower stał 3 lata.

 

Generalnie dzisiaj go zawiozłem do pełnego przeglądu i radziłem się trochę pracowników serwisu w kwestii używanego amora. Mówili, że często do nich ludzie przychodzą z używkami z allegro czy olx 'żeby tylko zajrzeć na wszelki wypadek, bo pełny serwis był kilka miesięcy temu - tak napisał poprzedni właściciel'. Niestety często prawda okazuje się inna i taki zakup to jest loteria. Facet, który się zajmuje u nich amorami pokazał mi nawet kilka zdjęć rozebranych widelców, takich wiecie, 'na bieżąco serwisowanych'... jednym słowem: masakra.

 

Ja tam teraz mam RS Darta i nie działa w nim blokada + ugina się ledwie kilka cm. Umówiłem się z nimi tak, że w ramach ceny za pełny przegląd, zajrzą mi też do tego amora i zobaczą co się da z tym zrobić i za ile (rozbiorą tylko komorę z olejem). Jeśli nie będzie się nic dało zrobić, albo będzie to nieopłacalne, to wtedy będę się martwił i zastanawiał czy warto ryzykować z zakupem czegoś używanego (albo np. takiego przeleżanego duke'a), czy lepiej wziąć coś nowego od rst; ale jeżeli dadzą radę ogarnąć tego darta, to chyba nie warto już pakować kasy w ten rower... mimo, że ten dart to taki kloc, że trochę mnie boli jego obecność :D.

Napisano

Zawsze jakby co jest jeszcze opcja kupna nowego Suntour Raidon, wymiana przedniego koła i zakup hamulca tarczowego (mechaniczny) w 1000 możesz się zmieścić, a do tego rower będzie lepiej hamować.

Napisano

Powiem Ci, że powinieneś przemyśleć zakup sztywniaka. Jeżeli nie wykorzystujesz tego co oferuje amortyzator, to po wymianie odczujesz sporą, pozytywną różnicę. Będziesz miał lżejszy rower, szybszy na podjazdach, nie wydasz majątku i co również ważne, teraz są takie widelce, że prezentują się lepiej niż większość amortyzatorów.

Napisano

Powiem Ci, że powinieneś przemyśleć zakup sztywniaka. Jeżeli nie wykorzystujesz tego co oferuje amortyzator, to po wymianie odczujesz sporą, pozytywną różnicę. Będziesz miał lżejszy rower, szybszy na podjazdach, nie wydasz majątku i co również ważne, teraz są takie widelce, że prezentują się lepiej niż większość amortyzatorów.

 

Jak najbardziej jestem za! 400 zł i masz super cr -mo Surly.

Napisano

Powiem Ci, że powinieneś przemyśleć zakup sztywniaka. Jeżeli nie wykorzystujesz tego co oferuje amortyzator, to po wymianie odczujesz sporą, pozytywną różnicę. Będziesz miał lżejszy rower, szybszy na podjazdach, nie wydasz majątku i co również ważne, teraz są takie widelce, że prezentują się lepiej niż większość amortyzatorów.

 

Powoli dochodzę do tego, że to będzie jednak lepszy pomysł w przypadku, gdy darta nie da się ożywić, ale temat wróci dopiero jak zadzwonią z serwisu i będzie źle :P

Chyba wolałbym jednak tego uniknąć - tylko z jednej przyczyny - boję się, że rower zrobi się już trochę za mało wygodny i za bardzo sportowy, jak mostek i kiera pójdą kilka cm w dół, a w końcu ma służyć też albo przede wszystkim jako środek transportu na co dzień. Niby można kupić mostek z większym kątem, ale raz, że znowu kupić, a dwa - wiadomo... :D

Napisano
Teraz robią sztywniaki które są zamiennikami dla amor ów 26 o skoku 80 i 100mm wiec nic tu nie musi iść w dół .

O proszę, nawet nie wiedziałem, ale problem jednak się rozwiązał. Dostałem dzisiaj telefon z serwisu i okazało się, że górny tłumik i blokada są ok (widocznie zepsuło się samo pokrętło), a amor miał bardzo mało oleju i po zalaniu okazało się, że cieknie dołem. Na szczęście dolny tłumik to tylko 80 zł, a sam serwisant powiedział mi, że widelec jest w takim stanie, że jeszcze wiele kilometrów zrobi i mam nawet nie myśleć o kupowaniu czegoś używanego w jego miejsce, bo z ich doświadczenia wynika, że ryzyko wtopy jest duże. Poza tym, jak coś przebąknąłem, że i tak będę myślał za jakiś czas o nowym rowerze, bo tutaj cokolwiek trudno wymienić, to powiedział mi, że on też śmiga dalej na takiej samej ramie i mam taki rower z takim przebiegiem poszczególnych części, że jak się nie ścigam, to mam jeździć na nim tak długo jak się będzie dało. W sumie to sam nie mogę się doczekać, aż na niego wsiądę, bo rower stał nieużywany 3 lata ;-).

Napisano

 

 

Powiem Ci, że mądry serwisant. Zwykle próbują coś wcisnąć na siłę, trzymaj się go.

Zamierzam :-).

 

Dziękuję wszystkim za pomoc!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...