Mieteczek Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Witam Chciałbym się dowiedzieć coś o damperach, a mianowicie: 1.Czy do dampera powietrznego można założyć sprężynę, czy muszę kupić specjalny damper pod sprężynę. 2.Który damper jest bardziej odporny na uszkodzenia, który trzeba częście serwisować? 3.Czy warto używać sprężyny, dla osób z wagą poniżej 80kg. Dodam jeszcze, że aktualnie mam fox rp23 i nie odczuwam prawie żadnej różnicy między przełożeniami, stąd takie pytania.Rower głównie do zjazdów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 1. Niemożliwe. Wystarczy spojrzeć, jak montowane są sprężyny. 2. To tak nie działa. 3. To też tak nie działa, że warto-nie warto. Waga to też nie problem. Kwestia dobrania odpowiedniej sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 (edytowane) Rozumiem, chciałbym się dowiedzieć jeszcze czy w tym foxie rp23 rzeczywiście jest tak mało odczuwalna różnica między przełożeniami? I jak to jest z serwisem, jeżeli piszesz, że to tak nie działa to jak to działa? I jeszcze jaki modele sprężynowe są warte uwagi, i ewt sposoby dobierania całych damperów do ramy. Pytanie może banalne, ale naprawdę zależy mi na konkretnej odpowiedzi. Edytowane 16 Stycznia 2016 przez Mieteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Jakie przełożenia masz na myśli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Damper że sprężyną stalowa jest dwukrotnie mniej problematyczny niż powietrzny, ma jedną potencjalnie awaryjna rzecz, czyli tłumik, powietrzny oprócz tłumika jeszcze komorę powietrzna. To czy różnice w ustawieniu platformy da odczuwalne zależy od trzech rzeczy: preferencji producenta, ustawienia tłumienia i sprawności dampera. Niekiedy producent dobiera platformę tak że nie jest ona "sztywna" w pozycji trzy. Inny jest tak ustawiony że na trójce damper się blokuje. Ostatnia opcja braku różnic to awaria tłumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 (edytowane) Tutaj mamy problem muszę sprawdzić, jaki skok ma moja rama. @edit Z tego co wyczytałem, żeby wyliczyć przełożenie potrzebuje skok ramy, niestety w przypadku ramy Pivot mach 429 aluminium z 2011 nie znalazłem tej ramy nigdzie, a tym bardziej informacji o niej.Jest jakiś inny sposób? Edytowane 16 Stycznia 2016 przez Mieteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Znalezienie informacji o tej ramie zajęło mi 30 sekund. Lenistwo. A teraz zatrzymajmy się na moment. Kupiłeś ramę o skoku 100mm, drogą ramę dodajmy do tego, nie wiedząc jaki ma skok i do jakiej jazdy została stworzona, po czym planujesz pakować do niej sprężynowy damper, bo chcesz mieć rower "głównie do zjazdów"? Gdzie tu sens, gdzie logika? Jeszcze powiedz, że z przodu będzie dwupułka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 (edytowane) 30 sek. Jeżeli możesz podaj screena tej ramy.Jeżeli chodzi o ramę to złożyłem na niej cały rower i jestem bardzo zadowolony(gł.wypady w góry, w okolicy też mam możliwość korzystania z lasu w którym jest niekoniecznie dużo drzew, ale dużo nierówności ) .Chciałbym wymienić na sprężynę z 2 powodów po 1 ten fox nie działa tak jak bym tego oczekiwał(bardzo mało prawdopodobne, że tłumik ma awarię, gdyż na wiosnę przeszedł serwis), mam wrażenie, że przełożenia są bezużyteczne, kolejną sprawą jest fakt, że raz miałem okazję zasmakować jazdy na rowerku, ze sprężyną i byłem bardzo mile zaskoczony, dlatego chciałbym iść w tym kierunku.Jeżeli chodzi o amora to nie widze potrzeby do dwupółki. Jeżeli masz jakieś sugestie co byłoby dla mnie dobre, o czym powinienem pamiętać to bardzo chętnie posłucham Edytowane 16 Stycznia 2016 przez Mieteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Proszę: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/pivot-mach-429-suspension-frame-2011/rp-prod123443 oraz http://www.pivotcycles.com/wp-content/uploads/2014/08/2011_pivot_catalog.pdf Sugestie? 1. Nie wkładaj do ramy XC/TR sprężynowego dampera. 2. Serwisy traktuj z pewną dozą ostrożności. Przykład sprzed paru tygodni. Poszły mi uszczelki w zaciskach hamulców. Oddałem je do serwisu (co istotne, równocześnie dystrybutora na Polskę), oba wróciły z przepełnionymi układami. 3. Zastanów się, czy Twoje odczucia nie są związane z zakupem złej ramy - pod kątem zastosowania, a może i systemu zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 serio wyszukanie tego roweru zajęło tyle co wpisane nazwy w google http://www.pivotcycles.com/wp-content/uploads/2014/08/2011_pivot_catalog.pdf Miałem podobne odczucia co do rp23. Na 1 i 2 platforma wogóle nie działała albo jej nie wyczuwałem, na 3 było nieco lepiej a amor był co pol roku serwisowany. Co byś chciał osiągnąć montując damper sprężynowy? Pełną blokadę ma mało który jeśli wogole jakis ma, czułośc może i jest lepsza tylko trzeba sie zastanowic czy warto bo dampery tanie nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Oczekuję przynajmniej 2 trybów pracy to jedno. Proszę: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/pivot-mach-429-suspension-frame-2011/rp-prod123443 oraz http://www.pivotcycles.com/wp-content/uploads/2014/08/2011_pivot_catalog.pdf Sugestie? 1. Nie wkładaj do ramy XC/TR sprężynowego dampera. 2. Serwisy traktuj z pewną dozą ostrożności. Przykład sprzed paru tygodni. Poszły mi uszczelki w zaciskach hamulców. Oddałem je do serwisu (co istotne, równocześnie dystrybutora na Polskę), oba wróciły z przepełnionymi układami. 3. Zastanów się, czy Twoje odczucia nie są związane z zakupem złej ramy - pod kątem zastosowania, a może i systemu zawieszenia. Dlaczego nie warto wkładać do tej ramy sprężyny? Wiadomo typowy dh czy fr to nie jest i nie będzie to po 1, po 2 odczucia są raczej pozytywne co do ramy, jednak brakuje nieraz blokady i w porównaniu ze sprężyną nie wypada on najlepiej. Tak przynajmniej wynika z moich odczuć, bo już sporym czasie spędzonym na tym rowerku. Ewt. Słucham was jakie macie propozycje, ewt jakie ja mam wyjścia z tej sytuacji Edytowane 17 Stycznia 2016 przez Mieteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Możesz poddać amora tuningowi, działa to bardzo skutecznie, poprawia kulturę pracy i działanie jego regulacji. W Wlk. Brytanii jest taka firma, nazwy nie pamietam, ludzie sa zadowoleni. Ten damper nie jest "niereformowalny" to kwestia jego ustawienia. Miale dwa foxy rp23, ta sama rama, rożne roczniki i producent zmienił ustawienia tłumienia co bardzo wpływało na zachowanie zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.