Skocz do zawartości

[damper] Fox rp23 a sprężyna


Mieteczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym się dowiedzieć coś o damperach, a mianowicie:

 

1.Czy do dampera powietrznego można założyć sprężynę, czy muszę kupić specjalny damper pod sprężynę.

2.Który damper jest bardziej odporny na uszkodzenia, który trzeba częście serwisować?

3.Czy warto używać sprężyny, dla osób z wagą poniżej 80kg.

 

Dodam jeszcze, że aktualnie mam fox rp23 i nie odczuwam prawie żadnej różnicy między przełożeniami, stąd takie pytania.Rower głównie do zjazdów.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, chciałbym się dowiedzieć jeszcze czy w tym foxie rp23 rzeczywiście jest tak mało odczuwalna różnica między przełożeniami?

I jak to jest z serwisem, jeżeli piszesz, że to tak nie działa to jak to działa?

I jeszcze jaki modele sprężynowe są warte uwagi, i ewt sposoby dobierania całych damperów do ramy.

 

Pytanie może banalne, ale naprawdę zależy mi na konkretnej odpowiedzi.

 

 

Edytowane przez Mieteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damper że sprężyną stalowa jest dwukrotnie mniej problematyczny niż powietrzny, ma jedną potencjalnie awaryjna rzecz, czyli tłumik, powietrzny oprócz tłumika jeszcze komorę powietrzna.

To czy różnice w ustawieniu platformy da odczuwalne zależy od trzech rzeczy: preferencji producenta, ustawienia tłumienia i sprawności dampera. Niekiedy producent dobiera platformę tak że nie jest ona "sztywna" w pozycji trzy. Inny jest tak ustawiony że na trójce damper się blokuje. Ostatnia opcja braku różnic to awaria tłumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mamy problem muszę sprawdzić, jaki skok ma moja rama.

 

@edit

Z tego co wyczytałem, żeby wyliczyć przełożenie potrzebuje skok ramy, niestety w przypadku ramy Pivot mach 429 aluminium z 2011 nie znalazłem tej ramy nigdzie, a tym bardziej informacji o niej.Jest jakiś inny sposób?

 

Edytowane przez Mieteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezienie informacji o tej ramie zajęło mi 30 sekund. Lenistwo.

 

A teraz zatrzymajmy się na moment. Kupiłeś ramę o skoku 100mm, drogą ramę dodajmy do tego, nie wiedząc jaki ma skok i do jakiej jazdy została stworzona, po czym planujesz pakować do niej sprężynowy damper, bo chcesz mieć rower "głównie do zjazdów"? Gdzie tu sens, gdzie logika? Jeszcze powiedz, że z przodu będzie dwupułka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 sek. Jeżeli możesz podaj screena tej ramy.Jeżeli chodzi o ramę to złożyłem na niej cały rower i jestem bardzo zadowolony(gł.wypady w góry, w okolicy też mam możliwość korzystania z lasu w którym jest niekoniecznie dużo drzew, ale dużo nierówności ) .Chciałbym wymienić na sprężynę z 2 powodów po 1 ten fox nie działa tak jak bym tego oczekiwał(bardzo mało prawdopodobne, że tłumik ma awarię, gdyż na wiosnę przeszedł serwis), mam wrażenie, że przełożenia są bezużyteczne, kolejną sprawą jest fakt, że raz miałem okazję zasmakować jazdy na rowerku, ze sprężyną i byłem bardzo mile zaskoczony, dlatego chciałbym iść w tym kierunku.Jeżeli chodzi o amora to nie widze potrzeby do dwupółki.

 

Jeżeli masz jakieś sugestie co byłoby dla mnie dobre, o czym powinienem pamiętać to bardzo chętnie posłucham

 

 

Edytowane przez Mieteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/pivot-mach-429-suspension-frame-2011/rp-prod123443 oraz http://www.pivotcycles.com/wp-content/uploads/2014/08/2011_pivot_catalog.pdf

 

Sugestie?

1. Nie wkładaj do ramy XC/TR sprężynowego dampera. 

2. Serwisy traktuj z pewną dozą ostrożności. Przykład sprzed paru tygodni. Poszły mi uszczelki w zaciskach hamulców. Oddałem je do serwisu (co istotne, równocześnie dystrybutora na Polskę), oba wróciły z przepełnionymi układami. 

3. Zastanów się, czy Twoje odczucia nie są związane z zakupem złej ramy - pod kątem zastosowania, a może i systemu zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serio wyszukanie tego roweru zajęło tyle co wpisane nazwy w google  http://www.pivotcycles.com/wp-content/uploads/2014/08/2011_pivot_catalog.pdf

Miałem podobne odczucia co do rp23. Na 1 i 2 platforma wogóle nie działała albo jej nie wyczuwałem, na 3 było nieco lepiej a amor był co pol roku serwisowany. Co byś chciał osiągnąć montując damper sprężynowy? Pełną blokadę ma mało który jeśli wogole jakis ma, czułośc może i jest lepsza tylko trzeba sie zastanowic czy warto bo dampery tanie nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekuję przynajmniej 2 trybów pracy to jedno.

 

Proszę: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/pivot-mach-429-suspension-frame-2011/rp-prod123443 oraz http://www.pivotcycles.com/wp-content/uploads/2014/08/2011_pivot_catalog.pdf

 

Sugestie?

1. Nie wkładaj do ramy XC/TR sprężynowego dampera. 

2. Serwisy traktuj z pewną dozą ostrożności. Przykład sprzed paru tygodni. Poszły mi uszczelki w zaciskach hamulców. Oddałem je do serwisu (co istotne, równocześnie dystrybutora na Polskę), oba wróciły z przepełnionymi układami. 

3. Zastanów się, czy Twoje odczucia nie są związane z zakupem złej ramy - pod kątem zastosowania, a może i systemu zawieszenia.

Dlaczego nie warto wkładać do tej ramy sprężyny?

Wiadomo typowy dh czy fr to nie jest i nie będzie to po 1, po 2 odczucia są raczej pozytywne co do ramy, jednak brakuje nieraz blokady i w porównaniu ze sprężyną nie wypada on najlepiej.

Tak przynajmniej wynika z moich odczuć, bo już sporym czasie spędzonym na tym rowerku.

Ewt. Słucham was jakie macie propozycje, ewt jakie ja mam wyjścia z tej sytuacji ;)

 

 

Edytowane przez Mieteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poddać amora tuningowi, działa to bardzo skutecznie, poprawia kulturę pracy i działanie jego regulacji. W Wlk. Brytanii jest taka firma, nazwy nie pamietam, ludzie sa zadowoleni.

Ten damper nie jest "niereformowalny" to kwestia jego ustawienia.

Miale dwa foxy rp23, ta sama rama, rożne roczniki i producent zmienił ustawienia tłumienia co bardzo wpływało na zachowanie zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...