Skocz do zawartości

[kseta hg62] własne zestopniowanie


chudeusz09

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Dwie kasety:

HG62 11-32 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32

HG62 11-36 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36

Pytanie następujące. Czy da się złożyć z tego 11-12-13-14-16-18-21-24-28-32 lub 11-12-13-14-15-18-21-24-28-32 ?

Teoretycznie tak, ale czy w praktyce nie upośledzi to pracy napędu względem oryginalnych kaset? Chodzi o dosyć ciasne zestopniowanie na dole. Druga kwestia to nity. Z tego co widzę to HG62 są całe nitowane (poza dwiema najmniejszymi koronkami). Czy rozmontowanie tego to jakaś grubsza sprawa i czy można złożyć kasetę z pojedynczych koronek, czy całość trzeba będzie nitować na nowo po złożeniu? Jeśli to istotne to przerzutka XT786 SGS.

Napisano

Metodami domowymi bez sensu z tą kotwicą, jeszcze jakbyś chciał dorównać wagą do kasety XX to takie zabiegi z np. XT (pięć razy tańsza od XX) miałyby uzasadnienie. Kupiłbym SLX, jest lżejszy o około 70-80 gram masy rotującej, a cena niewiele wyższa od Deore, to tak pomijając wymagania zestopniowania i nie pomijając chyba również.

 

 

Napisano

 

 

Teoretycznie tak, ale czy w praktyce nie upośledzi to pracy napędu względem oryginalnych kaset? Chodzi o dosyć ciasne zestopniowanie na dole. Druga kwestia to nity. Z tego co widzę to HG62 są całe nitowane (poza dwiema najmniejszymi koronkami). Czy rozmontowanie tego to jakaś grubsza sprawa i czy można złożyć kasetę z pojedynczych koronek, czy całość trzeba będzie nitować na nowo po złożeniu?

Co mogłoby się upośledzić?

 

Będzie trzeba roznitować. Jak dobrze pójdzie, to powinno się dać wsadzić z powrotem nity, żeby trochę usztywnić konstrukcję. Może być konieczność skrócenia ich.

Obecnie jeżdżę bez nitów, bo po zmianie zębatek nie dało się ich z powrotem wsadzić. Poprzednio przy przeróbkach nie było z tym problemu.

Nitować na nowo nie ma sensu.

 

Ja miałem ścięte łby nitów od strony koła. Od zewnątrz są dociśnięte koronkami, więc nie wypadną.

Na pewno trzeba się liczyć z możliwością szybszego wyrobienia bębenka, bo konstrukcja nie będzie tak sztywna jak znitowana, ale jakoś u siebie tego nie widzę. Grunt, żeby dobrze dokręcić kasetę.

Napisano

Co mogłoby się upośledzić? Nie wiem ;). Każda koronka ma jakieś nacięcia/wytłoczenia które być może powinny tworzyć z podobnymi z innych koronek np linię/łuk? Gdybam tylko. Chcę kupić nowy napęd i jak przez coś takiego ma to źle działać to wolę odpuścić. Rozumiem, że grzebałeś w konfiguracjach napędu i nie odbiło się to negatywnie na precyzji działania całego napędu? Możesz napisać jakie zestopniowanie składałeś i z jakimi podzespołami napędu to działało?

P.S. Te nity rozwiercałeś, wybijałeś czy jeszcze jakoś inaczej wyciągałeś?

Napisano

Jest tez kaseta tiagra 4600 12-30 pod 10rz ktora ma stopniowanie: (12-13-14-15-17-19-21-24-27-30) i 3 najmniejsze zebatki za luzem wiec mozna latwo sobie je konfigurowac. Nie jest idealnie to czego oczekujesz ale dosc blisko.

Napisano

Tego lepiej nie rozbierać. Trzeba się zająć tymi nitami w środku.

 

Pierwszej przeróbki za dobrze nie pamiętam, czy to było z 11-28 na 11-30, czy w drugą stronę z 11-34 na 11-30 lub 11-28. Na pewno byłą wymieniana największa koronka i w użyciu był pilnik.

Rok temu przerobienie 9rz 12-36 na 11-36, a dokładniej 12-14-16-18-21-24-28-32-36 na 11-13-15-18-21-24-28-32-36. Nie odczuwam problemów w działaniu, ale przeskok z 18 na 15 jednak jest nieco za duży. Jak pozbyto się nitów nie wiem, bo serwis to robił przy okazji wymiany całego napędu. Wiem, ze przez wymianę koronek nie dało się ich wsadzić, bo 15 nie była prawidłowo wyprofilowana, żeby się łby schowały.

Napisano

Dzięki piękne za informacje. Będą pomocne na przyszłość, bo zdecydowałem się nie kombinować i zamówiłem kasetę sram'a 1050, 11-12-13-15-17-19-22-25-28-32. Myślę, że wystarczająco uniwersalne do crossa. Raz jeszcze dziękuję.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...