Skocz do zawartości

[Plakietka] Jak przyczepić aluminium do ramy?


Rekomendowane odpowiedzi

Nawet klejem montażowym? Pytam jako laik od kleju :)

Wiedzę czerpię tylko z jakiś informacji znalezionych w internecie, ale nie dotyczących konkretnie roweru

Przed każdym sklejeniem dwóch różnych materiałów trzeba obie powierzchnie styku zmatowić czyli zarysować a następnie odtłuścić aby klej miał punkty zaczepienia.

Lakier i nalepki są śliskimi materiałami więc trzymanie będzie problematyczne.

Nity zrywalne to dobry sposób. Można także zastosować nitonakretki i śruby z łbem technicznym. M3 lub M4 powinny swobodnie wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie znakować rowery tabliczkami aluminiowymi. OK.

Jeśli cokolwiek, jakimkolwiek klejem nawet supermocnym przykleisz do ramy a pomiędzy będzie warstwa lakieru to jaki problem to usunąć? Zejdzie z lakierem ale zejdzie...

 

Jeśli przykleisz do gołej blachy to już gorzej ale też zejdzie...

 

Jaki mają mieć cel te tabliczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrody do aluminium  :laugh:

 

A tak całkiem serio to poza grawerowaniem (które przecież też da się usunąć) nie ma trwałego sposobu. Można użyć engrawera którym znakuje rower np. straż miejska, żeby oznakowanie było trwałe i - ponoć do odczytania nawet po zatarciu znaków. 

 

A pełniące funkcje estetyczne tabliczki z logiem przykleić na taśmie dwustronnej, to naprawdę pewne rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widoczne znaki zawsze się da usunąć, kwestia tylko czasu i nakładu pracy.

Engrawer ma to do siebie, że uderza w materiał w związku z tym zmienia jego strukturę dosyć głęboko - zaszpachlowanie, spiłowanie, zamalowanie grawerunku powoduje usunięcie tylko powierzchniowego rysunku.

 

Szkoda, że w rowerach nie przyjął się jakiś standard znakowania ram. Widząc, że coś jest kombinowane, wygląda inaczej już można by nabrać podejżenia

Choć swoją drogą, często cały osprzęt przewyższa wartość ramy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak uważam, abyśmy nie dali się zwariować. Nie wiem jaki cel ma mieć znakowanie? Jak przeciw kradzieży to i tak niewiele pomoże, a jak dla identyfikacji to imo nity czy klej przemysłowy np jak do bloków silnika faktycznie załatwią sprawę. A zerwać i tak zerwą...jak już baaardzo tego chcesz możesz ją przyspawać. Ale wizualia z tym zwiazane i ponowne poprawki lakiernicze mogą Cie zniechęcić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony w boju - Loctite 3455, niestety jest jak pisal kolega - wymog bezwzgledny - zmatowienie ramy, nie chcesz ruszac lakieru? Owszem, klej chwyci, ale jego wytrzymalaosc drastycznie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...