AndrzejWiltucki Napisano 10 Stycznia 2016 Napisano 10 Stycznia 2016 Witam, nasze stowarzyszenie chce przygotować tabliczki z aluminium, które chcemy przyczepić trwale do ramy. Czy według Was klej np. Poxipol to dobre rozwiązanie? Pozdrawiam Cytuj
Classified Napisano 10 Stycznia 2016 Napisano 10 Stycznia 2016 Dwustronnie klejąca tasma samochodowa. Efekt murowany. Cytuj
AndrzejWiltucki Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Napisano 10 Stycznia 2016 Zależy nam również na trwałym oznakowaniu, aby przy ewentualnej kradzieży roweru nie udało się usunąć tabliczki Cytuj
turysta Napisano 10 Stycznia 2016 Napisano 10 Stycznia 2016 (edytowane) No to jedynie grawerowanie. Wszystko da się usunąć co się przyczepi. Edytowane 10 Stycznia 2016 przez turysta Cytuj
AndrzejWiltucki Napisano 10 Stycznia 2016 Autor Napisano 10 Stycznia 2016 Dzięki za odpowiedź. Myślisz, że nawet tak mocny klej? Jeżeli aluminium będzie cienkie to nie będzie za co zaczepić się Cytuj
phoe Napisano 10 Stycznia 2016 Napisano 10 Stycznia 2016 (edytowane) I tak przecież przyklejasz do lakieru, a nie do "aluminium", trudniejsze do usunięcia może być przyklejona naklejka, a następnie pomalowana lakierem bezbarwnym - o ile masz ramę pomalowaną lakierem bezbarwnym. Edytowane 10 Stycznia 2016 przez phoe Cytuj
Classified Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Możecie spróbowac nitowania nitami zrywalnymi. Cytuj
grande1970 Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Klej do pęknietych bloków silnika np cx 80 ale lakier do zdjęcia w miejscu klejenia Cytuj
AndrzejWiltucki Napisano 11 Stycznia 2016 Autor Napisano 11 Stycznia 2016 Dziękuję za kolejne propozycje Niestety zdjęcie lakieru nie wchodzi w grę Naklejka niestety będzie łatwa do zniszczenia, nawet jak ją pomalujemy lakierem bezbarwnym. Cytuj
skimir Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 W sumie to co chcesz osiągnąć? Każdy sposób przyklejenia czegokolwiek na lakierze będzie dosyć łatwy do usunięcia. Cytuj
AndrzejWiltucki Napisano 11 Stycznia 2016 Autor Napisano 11 Stycznia 2016 Nawet klejem montażowym? Pytam jako laik od kleju Wiedzę czerpię tylko z jakiś informacji znalezionych w internecie, ale nie dotyczących konkretnie roweru Cytuj
robertrobert1 Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Nawet klejem montażowym? Pytam jako laik od kleju Wiedzę czerpię tylko z jakiś informacji znalezionych w internecie, ale nie dotyczących konkretnie roweru Przed każdym sklejeniem dwóch różnych materiałów trzeba obie powierzchnie styku zmatowić czyli zarysować a następnie odtłuścić aby klej miał punkty zaczepienia. Lakier i nalepki są śliskimi materiałami więc trzymanie będzie problematyczne. Nity zrywalne to dobry sposób. Można także zastosować nitonakretki i śruby z łbem technicznym. M3 lub M4 powinny swobodnie wystarczyć. Cytuj
grande1970 Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 podałem ci nazwę najmocniejszego kleju ale żaden klej nie złapie na gładkiej powierzchni Cytuj
skimir Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Chcecie znakować rowery tabliczkami aluminiowymi. OK. Jeśli cokolwiek, jakimkolwiek klejem nawet supermocnym przykleisz do ramy a pomiędzy będzie warstwa lakieru to jaki problem to usunąć? Zejdzie z lakierem ale zejdzie... Jeśli przykleisz do gołej blachy to już gorzej ale też zejdzie... Jaki mają mieć cel te tabliczki? Cytuj
MikeSkywalker Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Elektrody do aluminium A tak całkiem serio to poza grawerowaniem (które przecież też da się usunąć) nie ma trwałego sposobu. Można użyć engrawera którym znakuje rower np. straż miejska, żeby oznakowanie było trwałe i - ponoć do odczytania nawet po zatarciu znaków. A pełniące funkcje estetyczne tabliczki z logiem przykleić na taśmie dwustronnej, to naprawdę pewne rozwiązanie. Cytuj
skimir Napisano 11 Stycznia 2016 Napisano 11 Stycznia 2016 Widoczne znaki zawsze się da usunąć, kwestia tylko czasu i nakładu pracy. Engrawer ma to do siebie, że uderza w materiał w związku z tym zmienia jego strukturę dosyć głęboko - zaszpachlowanie, spiłowanie, zamalowanie grawerunku powoduje usunięcie tylko powierzchniowego rysunku. Szkoda, że w rowerach nie przyjął się jakiś standard znakowania ram. Widząc, że coś jest kombinowane, wygląda inaczej już można by nabrać podejżenia Choć swoją drogą, często cały osprzęt przewyższa wartość ramy... Cytuj
Classified Napisano 12 Stycznia 2016 Napisano 12 Stycznia 2016 Ja tak uważam, abyśmy nie dali się zwariować. Nie wiem jaki cel ma mieć znakowanie? Jak przeciw kradzieży to i tak niewiele pomoże, a jak dla identyfikacji to imo nity czy klej przemysłowy np jak do bloków silnika faktycznie załatwią sprawę. A zerwać i tak zerwą...jak już baaardzo tego chcesz możesz ją przyspawać. Ale wizualia z tym zwiazane i ponowne poprawki lakiernicze mogą Cie zniechęcić. Cytuj
Gość Napisano 12 Stycznia 2016 Napisano 12 Stycznia 2016 Sprawdzony w boju - Loctite 3455, niestety jest jak pisal kolega - wymog bezwzgledny - zmatowienie ramy, nie chcesz ruszac lakieru? Owszem, klej chwyci, ale jego wytrzymalaosc drastycznie spada. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.