Skocz do zawartości

[piasta] WH MT55 - cichy bębenek, opinia o tych kołach


Meche1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Na początek: Roweru używam do lekkiej turystyki po górach Beskid i Bieszczady, z racji małego doświadczenia nie jest on katowany.

 

1. Kupiłem rower z kołami WH MT55 26er, chciałem się coś o nich dowiedzieć, bo w internecie tylko same oferty, jakie dokładnie są tam założone piasty?

2. Zauważyłem że bębenek bardzo cicho cyka, one tak mają czy zaczyna dawać oznaki zużycia? Na jakich łożyskach zmontowane są piasty i jak wygląda ich serwisowanie?

 

Pozdrawiam, Michał

Napisano

Koła Shimano więc są na łożyskach kulkowych. Opinia taka, że trzeba było ich nie kupować. Co do serwisu wpisać w szukajkę "serwis piast na kulkach". 

Napisano

Nie było wyboru, były z rowerem (Dartmoor Primal). Beskid możesz się jeszcze coś wypowiedzieć odnośnie tego bębenka, bo to mnie interesuje

Napisano

Dokładnie to raczej nikt Ci nie powie, bo piasty w kołach systemowych Shimano różnią się wizualnie od piast sprzedawanych w detalu. Piasty w kołach za cenę 450-500 zł to sprzęt klasy acera/altus/alivio. 

Koło przód z osią 15 mm = specyficzne konusy.


Bębenek serwisowalny, niezalecane przez Shimano jego rozbieranie = element jednorazowy. Jeśli nie serwisowałeś takich piast to sekcja bębenka może być dosyć trudna. 

Napisano

Piasta z przodu na oś 9mm. Co do serwisowania to mam bardzo małe doświadczenie, bo to pierwszy lepszy rower. Zastanawiam się czy jest opcja dokupienia tego bębenka, pewnie największa trudność to dostępność.

Napisano

Objawem zużycia bębenka jest jego głośna praca "na luzie", czyli gdy koło się kręci ale nie pedałujesz. Najłatwiej stwierdzić to na stojaku serwisowym, gdy siedzi się przy rowerze a nie na nim w czasie jazdy. Dodatkowo w takiej sytuacji jeśli zakręcisz kołem i złapiesz ramę, najlepiej za rurkę tylnego trójkąta, to poczujesz wibracje albo chrobotanie. 

Piasta potrzebuje serwisu jeśli jeździłeś w mokrych warunkach lub często się w takich poruszasz.

Napisano

Bębenek jest częścią zamienną, jednak najpierw w razie konieczności lepiej go otwierać niż wymieniać. Są tam dwa rzędy małych kulek, bębenek nie jest zbyt dobrze uszczelniony. 

Bębenki Shimano oferuje różne, do niektórych kół/piast takie same do kilku modeli. Ważne jest jak wygląda element którym bębenek osadzony jest w korpusie piasty.

Napisano

Czyli skupię się na serwisie piast, bo wcześniejszy właściciel mocno używał roweru sądząc po śladach zużycia na innych podzespołach. Myślę, że dam sobie radę, najzwyklejsze rowery pokroju Rometa z lat 2000 się robiło więc i nowa technologia jest do okiełznania ;) pewnie dużo to się nie zmieniło. Mam całą zimę na przygotowanie roweru do wiosny.

Dziękuję za pomoc, jak by ktoś jeszcze szczegółowo chciał się wypowiedzcie na temat kół MT55 to chętnie poczytam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...