Pawlos88 Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 Dumam sobie nad złożeniem przed nachodzącym sezonem, fajnych, mocnych i relatywnie lekkich kół do śmigania w terenie do 26" hardtaila. Nie są jednak przeznaczone stricte do ścigania, to nie będzie rower startowy. Myślę, że chciałbym się oprzeć na piastach DT 350 i szprychach DT Competition, w związku z tym zastanawiam się czy i obręczy nie wybrać z tej stajni(chociażby dlatego, że można wszystko zamówić w jednym miejscu(dt4you) i od razu mieć złożone do kupy ) Początkowo myślałem nad XM401, jest szersza i lżejsza od konkurencyjnych Maviców XM, ale waga XR 331 też trochę kusi. Pytanie czy te ostatnie nie są przesadnie papierowe, lubię mieć koła "z zapasem" wytrzymałości, by nie zawracać sobie głowy częstym centrowaniem, nawet kosztem paru gram. Opinie użytkowników jak zwykle mile widziane.
dawid Napisano 8 Stycznia 2016 Napisano 8 Stycznia 2016 Xr331 to faktycznie plastelina w porownaniu do xm401 Dt competition to dosc ciezkie szprychy do takiego zestawu, lepsza opcja to dt comp race lub pillar tb2016. Wydaje mi sie ze dt4you nie zlozy Ci kol, to jest dystrybutor dt i raczej w skladanie kol sie nie bawia W moim sklepie moge Ci takie kola zaproponowac + male sugestie co jeszcze zmienic
vpablov Napisano 8 Stycznia 2016 Napisano 8 Stycznia 2016 to nie będzie rower startowy. Nie masz co się zastanawiać, bierz XM 401, większy zapas bezpieczeństwa + opona lepiej się układa. Do tego polecam koła od pana powyżej
Pawlos88 Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Napisano 8 Stycznia 2016 Xr331 to faktycznie plastelina w porownaniu do xm401 Dt competition to dosc ciezkie szprychy do takiego zestawu, lepsza opcja to dt comp race lub pillar tb2016. Wydaje mi sie ze dt4you nie zlozy Ci kol, to jest dystrybutor dt i raczej w skladanie kol sie nie bawia W moim sklepie moge Ci takie kola zaproponowac + male sugestie co jeszcze zmienic Xr331 to faktycznie plastelina w porownaniu do xm401 Dt competition to dosc ciezkie szprychy do takiego zestawu, lepsza opcja to dt comp race lub pillar tb2016. Wydaje mi sie ze dt4you nie zlozy Ci kol, to jest dystrybutor dt i raczej w skladanie kol sie nie bawia W moim sklepie moge Ci takie kola zaproponowac + male sugestie co jeszcze zmienic Rzeczywiście, dt4you kół nie składa, pomyliłem z serwisem dt swiss w obornikach, myślałem, że to jedna firma. Dzięki za propozycje jakby co to się odezwę. Generalnie skłaniam się ku xm401, właśnie dlatego, że wolę mieć zapas. A jak wypadają te obręcze w praktyce, w porównaniu do xm 818 od mavica?
dawid Napisano 8 Stycznia 2016 Napisano 8 Stycznia 2016 mavic jest wezszy o prawie 4mm i będzie cięższy. Mavic sprytnie opisuje ich wagę jako 405gramów, tylko zapomina się im doliczyć wagi "uchwytów" pod nypel które też swoje ważą i z tego co pamiętam ich waga wynosi 450gramów/sztukę Na mavicu łatwiej będzie zrobić system bezdętkowy, ale myślę ze DT będzie sztywniejsze (do DT trzeba będzie doliczyć jeszcze wagę taśmy uszczelniającej, ale to maks 10gramów/koło)
MartinH Napisano 8 Stycznia 2016 Napisano 8 Stycznia 2016 Ja mam XM401, zresztą składane u Dawida Moje są ze szprychami DT Comp bo akurat Pillarów nie było, ale w rozmiarze 27,5 na piastach 350 cały zestaw wyszedł ok. 1700 g co jak na tak pancerne koła jest chyba dobrym wynikiem. Moje mają zrobione ponad 2500 km, prawie całość w terenie, po samych Beskidach zrobione ok. 1000 km. Jakoś szczególnie ich nie oszczędzam, na niskim ciśnieniu i mleku idą po kamieniach/korzeniach aż miło, zdarzyło mi się nawet kilka razy dobić tył bez konsekwencji Jeśli nie jest to rower startowy to nawet bym nie patrzył na XR331, a 2,5 mm więcej na szerokości odczujesz na plus, np. zakładając oponę 2,25
MokryxD Napisano 8 Stycznia 2016 Napisano 8 Stycznia 2016 Ścigam się na XR331 i sobie chwalę. Ale nie patrząc na każdy gram i wynik bez wahania brałbym coś szerszego. W twoim wypadku brałbym XM401.
panbartol Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Witam. Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie. Chciałbym zapytać o opinie ludzi, którzy mają OWE koła, obręcze. Zastanawiam się nad kupnem i też mam dylemat między Tymi dwoma egzemplarzami xr331 i xm401... hmmm Moja waga 87 kg. Różne rodzaje terenu będą pokonywać; asfaltowy dojazd do pracy, treningowo w lesie, górki, pagórki i kilkanaście wyścigów mtb w okolicy. Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi
shiler Napisano 13 Kwietnia 2016 Napisano 13 Kwietnia 2016 Ja posiadam XM401 29 er + DT350 + Pillar TB2016. Ważę podobnie jak Ty. Koła składał kolega Dawid. Cały zeszły rok przelatałem na nich i zero problemów. Po roku praktycznie proste jak od nowości a zdarzało mi się dobić tylne koło.
HarveyDent Napisano 16 Kwietnia 2016 Napisano 16 Kwietnia 2016 Mi Dawid poskładał zestaw DT XM401 + Novatec 77x + DT Competition Race + DT Squorx i jak na razie po 500 km dość ostrej wyrypki zero problemów. Ważę ~80 kg
vpablov Napisano 16 Kwietnia 2016 Napisano 16 Kwietnia 2016 Zastanawiam się nad kupnem i też mam dylemat między Tymi dwoma egzemplarzami xr331 i xm401.. bierz xm 401 waga trochę większa ale masz margines bezpieczeństwa, do tego opona lepiej się układa 22,5mm wew & 20mm. Sam mam 401 i polecam.
MartinH Napisano 16 Kwietnia 2016 Napisano 16 Kwietnia 2016 Patrząc na obecny trend i nowe Cresty jak i fabryczne koła DT XR1501 jest tendencja do powiększania szerokości obręczy i sam osobiście nie kupiłbym nic poniżej 22-23 mm wewnątrz (XC). XR331 to fajna obręcz, ale dla kogoś kto liczy każdy gram i startuje w zawodach. Ciekaw jestem jak by te obręcze wyglądały po sezonie w Beskidach. Tym bardziej jeśli mają być bezdętki i niskie ciśnienia to musisz się liczyć z dobiciami, tutaj XM401 wygra z XR331
panbartol Napisano 18 Kwietnia 2016 Napisano 18 Kwietnia 2016 Wielkie dzięki za wszelkie opinie, uwagi. Skłaniam się zdecydowanie ku xm401. Teraz pozostaje lekką niewiadomą piasty. Strasznie zajarałem się na 350 od DT, trochę to pieniążków wychodzi, niestety Kolega Dawid zaproponował mi Novatec D771 i D772SB jako alternatywa. Ktoś na nich śmiga, mógłby rzucić kilka słów?? Z góry dzieki
podobnoja Napisano 18 Kwietnia 2016 Napisano 18 Kwietnia 2016 Co myślicie o konkrecyjnej ofercie ZTR Arch EX? Sam zastanawiam się nad kołami i początkowo byłem skłony ku XR331 lub Ztr crest. Jednak moja waga podobnie jak kolegi troche wyklucza obręcze i wytypowałem xm401 oraz Ztr Arch EX. Jednak nadal mi chodzi po głowie Crest. Piasty ma już chyba wybrane: novatec d772sb oraz d771.
HarveyDent Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Kolega Dawid zaproponował mi Novatec D771 i D772SB jako alternatywa. Ktoś na nich śmiga, mógłby rzucić kilka słów?? Mam w wersjach pod sztywne osie, ładnie cyka, zero problemów. Serwisowanie nie będzie tak łatwe jak w DT, ale do zrobienia samodzielnie.
dawid Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Odwrotnie, serwisowanie jest latwiejsze niz w dt. Wszystkie lozyska w novatecu latwo sie wymienia
HarveyDent Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Hmmm, a rozbierałeś to jakimś "domowym sposobem " ? Wstępnie tylko oglądałem przednią piastę i w środku pomiędzy łożyskami jest tulejka która automatycznie ogranicza dostęp wybijakiem typu "kawałek drewienka" Oczywiście nie zgłębiałem tematu bliżej bo nie czas na wymianę, ale bez specjalistycznego ściągacza będzie chyba ciężko. Masz jakieś doświadczenia w tym temacie ?
dawid Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 przypuszczam ze ta tulejka jest na gumowych oringach, po podwazeniu jej odsloni kawalek lozyska tak zeby mozna bylo je wybic. Aczkolwiek sam faktycznie będę do tego używał młotka bezwładnościowego jeśli bede musiał je wymieniac
panbartol Napisano 26 Kwietnia 2016 Napisano 26 Kwietnia 2016 Dzień dobry. Dziękuję wszystkim za porady, opinie. Mój wybór padł na XM401 na Novatecu D771 i 772sb ze względu na ograniczony budżet. Mam nadzieję, że zestaw spełni moje oczekiwania, choć przejście na bez-dętki jest trochę wyzwaniem dla mnie. Myślę, że jest już czas na to. Dużo się naczytałem, wysłuchałem rad. Pozdrawiam.
MartinH Napisano 26 Kwietnia 2016 Napisano 26 Kwietnia 2016 Ja z początku też myślałem, że bezdętki to będzie wyzwanie, ale teraz nie wyobrażam sobie abym wrócił do dętek. Podstawa to dobre opony, koniecznie Tubeless Ready, wtedy wlewasz mleko tylko aby sobie pływało w środku i w razie czego zakleiło dziurę XM401 dobry wybór, mega pancerna obręcz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.