Skocz do zawartości

[obręcze]DT Swiss XM 401 i XR331 - opinie


Pawlos88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dumam sobie nad złożeniem przed nachodzącym sezonem, fajnych, mocnych i relatywnie lekkich kół do śmigania w terenie do 26" hardtaila. Nie są jednak przeznaczone stricte do ścigania, to nie będzie rower startowy.

 

Myślę, że chciałbym się oprzeć na piastach DT 350 i szprychach DT Competition, w związku z tym zastanawiam się czy i obręczy nie wybrać z tej stajni(chociażby dlatego, że można wszystko zamówić w jednym miejscu(dt4you) i od razu mieć złożone do kupy :) )

 

Początkowo myślałem nad XM401, jest szersza i lżejsza od konkurencyjnych Maviców XM, ale waga XR 331 też trochę kusi. Pytanie czy te ostatnie nie są przesadnie papierowe, lubię mieć koła "z zapasem" wytrzymałości, by nie zawracać sobie głowy częstym centrowaniem, nawet kosztem paru gram.

Opinie użytkowników jak zwykle mile widziane.

 

 

Napisano

Xr331 to faktycznie plastelina w porownaniu do xm401

Dt competition to dosc ciezkie szprychy do takiego zestawu, lepsza opcja to dt comp race lub pillar tb2016.

 

Wydaje mi sie ze dt4you nie zlozy Ci kol, to jest dystrybutor dt i raczej w skladanie kol sie nie bawia

 

W moim sklepie moge Ci takie kola zaproponowac + male sugestie co jeszcze zmienic :)

Napisano
to nie będzie rower startowy.

Nie masz co się zastanawiać, bierz  XM 401, większy zapas bezpieczeństwa + opona lepiej się układa.

Do tego polecam koła od pana powyżej :thumbsup:

Napisano

Xr331 to faktycznie plastelina w porownaniu do xm401

Dt competition to dosc ciezkie szprychy do takiego zestawu, lepsza opcja to dt comp race lub pillar tb2016.

Wydaje mi sie ze dt4you nie zlozy Ci kol, to jest dystrybutor dt i raczej w skladanie kol sie nie bawia

W moim sklepie moge Ci takie kola zaproponowac + male sugestie co jeszcze zmienic :)

Xr331 to faktycznie plastelina w porownaniu do xm401

Dt competition to dosc ciezkie szprychy do takiego zestawu, lepsza opcja to dt comp race lub pillar tb2016.

Wydaje mi sie ze dt4you nie zlozy Ci kol, to jest dystrybutor dt i raczej w skladanie kol sie nie bawia

W moim sklepie moge Ci takie kola zaproponowac + male sugestie co jeszcze zmienic :)

Rzeczywiście, dt4you kół nie składa, pomyliłem z serwisem dt swiss w obornikach, myślałem, że to jedna firma.

Dzięki za propozycje jakby co to się odezwę.

 

Generalnie skłaniam się ku xm401, właśnie dlatego, że wolę mieć zapas.

A jak wypadają te obręcze w praktyce, w porównaniu do xm 818 od mavica?

Napisano

mavic jest wezszy o prawie 4mm i będzie cięższy.

Mavic sprytnie opisuje ich wagę jako 405gramów, tylko zapomina się im doliczyć wagi "uchwytów" pod nypel które też swoje ważą i z tego co pamiętam ich waga wynosi 450gramów/sztukę

 

Na mavicu łatwiej będzie zrobić system bezdętkowy, ale myślę ze DT będzie sztywniejsze

 

(do DT trzeba będzie doliczyć jeszcze wagę taśmy uszczelniającej, ale to maks 10gramów/koło)

Napisano

Ja mam XM401, zresztą składane u Dawida :) Moje są ze szprychami DT Comp bo akurat Pillarów nie było, ale w rozmiarze 27,5 na piastach 350 cały zestaw wyszedł ok. 1700 g co jak na tak pancerne koła jest chyba dobrym wynikiem. Moje mają zrobione ponad 2500 km, prawie całość w terenie, po samych Beskidach zrobione ok. 1000 km. Jakoś szczególnie ich nie oszczędzam, na niskim ciśnieniu i mleku idą po kamieniach/korzeniach aż miło, zdarzyło mi się nawet kilka razy dobić tył bez konsekwencji :)

Jeśli nie jest to rower startowy to nawet bym nie patrzył na XR331, a 2,5 mm więcej na szerokości odczujesz na plus, np. zakładając oponę 2,25 :)

Napisano

Ścigam się na XR331 i sobie chwalę. Ale nie patrząc na każdy gram i wynik bez wahania brałbym coś szerszego.

W twoim wypadku brałbym XM401.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam.

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie.

Chciałbym zapytać o opinie ludzi, którzy mają OWE koła, obręcze.

Zastanawiam się nad kupnem i też mam dylemat między Tymi dwoma egzemplarzami xr331 i xm401... hmmm

Moja waga 87 kg. Różne rodzaje terenu będą pokonywać; asfaltowy dojazd do pracy, treningowo w lesie, górki, pagórki i kilkanaście wyścigów mtb w okolicy.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi :)

Napisano

Ja posiadam XM401 29 er + DT350 + Pillar TB2016. Ważę podobnie jak Ty. Koła składał kolega Dawid. Cały zeszły rok przelatałem na nich i zero problemów. Po roku praktycznie proste jak od nowości a zdarzało mi się dobić tylne koło.

Napisano

 

 

Zastanawiam się nad kupnem i też mam dylemat między Tymi dwoma egzemplarzami xr331 i xm401..

bierz xm 401 waga trochę większa ale masz margines bezpieczeństwa, do tego opona lepiej się układa 22,5mm wew & 20mm.

Sam mam 401 i polecam.

Napisano

Patrząc na obecny trend i nowe Cresty jak i fabryczne koła DT XR1501 jest tendencja do powiększania szerokości obręczy i sam osobiście nie kupiłbym nic poniżej 22-23 mm wewnątrz (XC). XR331 to fajna obręcz, ale dla kogoś kto liczy każdy gram i startuje w zawodach. Ciekaw jestem jak by te obręcze wyglądały po sezonie w Beskidach. Tym bardziej jeśli mają być bezdętki i niskie ciśnienia to musisz się liczyć z dobiciami, tutaj XM401 wygra z XR331 ;)

Napisano

Wielkie dzięki za wszelkie opinie, uwagi.

Skłaniam się zdecydowanie ku xm401. Teraz pozostaje lekką niewiadomą piasty. Strasznie zajarałem się na 350 od DT, trochę to pieniążków wychodzi, niestety :(

Kolega Dawid zaproponował mi Novatec  D771 i D772SB jako alternatywa.

Ktoś na nich śmiga, mógłby rzucić kilka słów??

Z góry dzieki  :icon_wink:  :icon_wink:

Napisano

Co myślicie o konkrecyjnej ofercie ZTR Arch EX? Sam zastanawiam się nad kołami i początkowo byłem skłony ku XR331 lub Ztr crest. Jednak moja waga podobnie jak kolegi troche wyklucza obręcze i wytypowałem xm401 oraz Ztr Arch EX. Jednak nadal mi chodzi po głowie Crest. 

 

Piasty ma już chyba wybrane: novatec d772sb oraz d771. 

Napisano

 

 

Kolega Dawid zaproponował mi Novatec  D771 i D772SB jako alternatywa. Ktoś na nich śmiga, mógłby rzucić kilka słów??

Mam w wersjach pod sztywne osie, ładnie cyka, zero problemów. Serwisowanie nie będzie tak łatwe jak w DT, ale do zrobienia samodzielnie.

 

Napisano

Hmmm, a rozbierałeś to jakimś "domowym sposobem " ?

Wstępnie tylko oglądałem przednią piastę i w środku pomiędzy łożyskami jest tulejka która automatycznie ogranicza dostęp wybijakiem typu "kawałek drewienka"

Oczywiście nie zgłębiałem tematu bliżej bo nie czas na wymianę, ale bez specjalistycznego ściągacza będzie chyba ciężko. 

Masz jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Napisano

przypuszczam ze ta tulejka jest na gumowych oringach, po podwazeniu jej odsloni kawalek lozyska tak zeby mozna bylo je wybic.

Aczkolwiek sam faktycznie będę do tego używał młotka bezwładnościowego jeśli bede musiał je wymieniac

Napisano

Dzień dobry.

Dziękuję wszystkim za porady, opinie. Mój wybór padł na XM401 na Novatecu D771 i 772sb ze względu na ograniczony budżet. Mam nadzieję, że zestaw spełni moje oczekiwania, choć przejście na bez-dętki jest trochę wyzwaniem dla mnie. Myślę, że jest już czas na to. Dużo się naczytałem, wysłuchałem rad. Pozdrawiam.

Napisano

Ja z początku też myślałem, że bezdętki to będzie wyzwanie, ale teraz nie wyobrażam sobie abym wrócił do dętek. Podstawa to dobre opony, koniecznie Tubeless Ready, wtedy wlewasz mleko tylko aby sobie pływało w środku i w razie czego zakleiło dziurę ;)

 

XM401 dobry wybór, mega pancerna obręcz :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...