Skocz do zawartości

[Opony turystyczne] uniwersalne


skiba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do zakupu na nowy sezon i prośba o radę, które opony wybrać.

 

Rower - trekking/city ze sztywnym widelcem był zakupiony z oponami Schwalbe Spicer 28x1,35.

 

Oponki fajne na gładki asfalt i nic poza tym. W piachu się błyskawicznie kopią, słaba przyczepność na luźnym, na dziurach czuję wszystkie plomby i kości w nadgarstkach, stąd pomysł, żeby zmienić na coś grubszego i ew. z agresywniejszym bieżnikiem. Zakładam, że będę w 70% jeździł po asfalcie (miasto/wycieczki), ale zależy mi na tym, żeby opona dawała komfort na dziurach i w miarę dobrze zachowywała się na drogach gruntowych i piachu (jestem z Wielkopolski, a ta kraina piachem stoi). Dochodzą też okazjonalne wyprawy z sakwami po Polsce. Zależy mi raczej na oponie dobrej jakości, ale na drucie.

 

Myślałem generalnie o oponach Schwalbe, któryś model Marathonów w rozmiarze najlepiej 28x1,75.

 

I teraz do wyboru:

 

SCHWALBE OPONA MARATHON 28x1,75 GG REFLEX CR (5855282230) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.  -  bieżnik wydaje się trochę mało agresywny

opona SCHWALBE 28x1.75 MARATHON PLUS Odblask (5894542479) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.  - to samo, wg danych producenta ma dość wysokie opory toczenia

SCHWALBE OPONA MARATHON MONDIAL 28x1,6 RG DRUT CR (5855282644) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - ta mi najbardziej pasuje, ale jest max. w rozmiarze 28x1,6

SCHWALBE MARATHON PLUS TOUR 28x1.60 OPONA REFLEX (5600857011) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - bieżnik trochę zbyt agresywny, też rozmiar 28x1,6

 

Oprócz tego 2 Continentale i Panaracer - wydają się trochę mało agresywne

 

Opona Continental 28 x 1,75 47-622 Contact II (5840561690) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

OPONA CONTINENTAL TOURING PLUS 622 x 47! WROCŁAW (5481649589) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Nowa Opona Panaracer TOUR 700x42!!! (5082165479) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.  - ma dobre opinie - grubość max. 28x1,6

 

Pytania pomocnicze: 1,75 czy 1,6? Bieżnik agresywniejszy (Mondial), czy wystarczy np. Marathon Plus?

Schwalbe czy jednak brać coś tańszego?

 

Co z tego zestawu byście wybrali, ew. może są jakieś inne fajne opony, które by spełniały te wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem przez kilkaset kilometrów na Schwalbe Smart Sam 28x1.75. Kupiłem, je z tego samego powodu co Ty, miałem crossa ze sztywnym widłem z oponkami 35mm i chciałem sprawić, żeby mniej trzęsło poza asfaltem. Opory toczenia nie były duże, szczególnie po nabiciu odpowiedniego ciśnienia na asfalt, ale niestety różnica była wyraźnie odczuwalna. Z drugiej strony były na tyle elastyczne, że poza asfaltem można było zrobić sobie fajną amortyzację. Oponki uchodzą za nie do zajechania, ja po kilkuset kilometrach głównie na asfalcie nie zauważyłem oznak szybkiego znikania bieżnika. Generalnie rower z typowo asfaltowego stał się doskonałą maszynką do jazdy po leśnych drogach (Bielawa, Głuszyca, Walim).

 

Rowerek zmieniłem na MTB XC, bo stwierdziłem, że wciąż to nie to. Po roku trochę żałuję tej decyzji - tamte oponki bardzo dobrze dawały sobie radę, a nowy rower jest bardzo miękki i pewny, ale tęsknię za lekkim crossem ze sztywnym widłem.

 

Polecam jeszcze na przykład dużą oponę, nawet 2.0 lub 2.2 i sztywny wideł na przód. Aha! i upewnij się, że nowa opona wejdzie w ramę, moje 1.75 było na styk z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są Mondiale 1,75" ale zwijane.

 

Odnośnie piasku, to liczy się przede wszystkim szerokość i kształt opony. Agresywność bieżnika jest drugorzędna.

Im opona szersza i bardziej płaska, tym będzie sobie lepiej radziła. Miałem kiedyś Kenda Cross Supreme 35mm i całkiem nieźle sobie na piachu radziła. Potem miałem Ritchey MegaBite 38mm i o wiele gorzej było. Z nich przesiadłem się na wspomniane Smart Samy 1,75", ale mnie zawsze ciągnęło w teren. Różnica w jeździe po piachu zasadnicza.

 

Na drogach gruntowych moje M Racer dają radę jak się nie przegina, więc tutaj nie będzie problemu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale wykluczam płaski kształt ze względu na asfalt - zbyt duże opory. Poza tym te płaskie opony najczęściej mają też agresywny bieżnik. Moje doświadczenie jest takie, że zwykła okrągła stomilowska opona 1.75 w starym Diamancie po dziadku zachowuje się o niebo lepiej na piasku niż Schwalbe Spicer. Myślę, że ciśnienie ma też tu coś do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja także ją polecam po użytkowaniu przez 2 lata.

Oto moja opinia o niej.

 

http://poradyzbagazemprzezswiat.blogspot.com/2015/01/opony-dla-sakwiarza.html

 

Trochę nie do końca w moje potrzeby, w wątku poniżej kilka osób pisze, że na piachu tragedia.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/31460-opona-continental-travel-contact-175/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odradzam. Opona 1,75 jak na polskie warunki szlakowe po drogach gruntowych, leśnych, szutrowych czy kamienistych jest zbyt wąska zwłaszcza jak jeszcze rower obciążymi sakwami. Według mnie dopiero opony 1,9 do 2,1 dają radę przy czym jest to najlepszy kompromis między szybkością na asfalcie a komforcie jazdy terenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przerabiam ten sam temat to się wypowiem :)

Ja ostatecznie zdecydowałem się na schwalbe Energizer Plus Tour. Teoretycznie są one reklamowane jako opony do rowerów elektrycznych ale do typowego trekkinga też się nadają :)

Jeżeli natomiast chodzi o smart samy to ja ich używam jako opony jesienno/zimowe i w tej postaci całkiem dobrze się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dobry człowieku, jakbyś czytał w moich myślach. Właśnie znalazłem te oponki i się zastanawiałem. Tylko mi powiedz, czy bieżnik jest taki, jak tu http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/tour_plus  czy taki jak tu http://allegro.pl/schwalbe-energizer-plus-tour-28x1-75-opona-reflex-i5748830739.html ?

 

Miałeś okazję pojeździć? Jeśli tak, to jak działają na piasku i asfalcie?

Jedno co odstrasza,  to bardzo duża waga i nie wiem, jakie inne właściwości mają opony do rowerów elektrycznych.

 

Zastanawiam się jeszcze nad tym modelem.

 

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/silento

 

Ups, sorry, pierwsza część posta - proszę nie brać pod uwagę. Pytanie o opinię aktualne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mnie pytałeś to niestety jeszcze na nich nie jeździłem, dopiero co zamówiłem.

Jeździłem natomiast na silento. Mogę spokojnie powiedzieć, że są to całkiem przyzwoite opony. Na 5k km tylko jeden raz ją przebiłem (i to w dodatku bardziej z boku). Na asfalcie super, na leśnych ścieżkach OK, gorzej na piachu i w błocie. Po takim przebiegu są już trochę zjechane i wymieniam je właśnie na energizery. Wg statystyk na stronie schwalbe:

http://www.schwalbe.com/en/tour.html

prezentują się obiecująco. Chociaż jeszcze lepsze (chyba) byłyby te:

http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-cross.html

ale nie ma ich jeszcze w sprzedaży.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ich nie mam w ręce (będę je miał w przyszłym tygodniu). Przez ostatni miesiąc szukałem opon podobnych do Twoich i dlatego je zasugerowałem, jeździć na nich będę dopiero jak pogoda na to pozwoli - zakładam je do roweru na dłuższe wypady z sakwami.

Także napiszę szczerze - nie wiem jak będą się sprawować, ale z tego co podaje schwalbe to powinny być bardzo dobre :)

 

Jeżeli chodzi o wagę to napiszę Ci tak:

ostatnio jeżdżę na:

- schwalbe silento 1,6 waga 620g

- conti tour ride 1,75 waga 720g

- smart sam plus 1,6 waga 835g

i nie widzę różnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oponki fajne na gładki asfalt i nic poza tym. W piachu się błyskawicznie kopią, słaba przyczepność na luźnym, na dziurach czuję wszystkie plomby i kości w nadgarstkach, stąd pomysł, żeby zmienić na coś grubszego i ew. z agresywniejszym bieżnikiem. Zakładam, że będę w 70% jeździł po asfalcie (miasto/wycieczki), ale zależy mi na tym, żeby opona dawała komfort na dziurach i w miarę dobrze zachowywała się na drogach gruntowych i piachu (jestem z Wielkopolski, a ta kraina piachem stoi). Dochodzą też okazjonalne wyprawy z sakwami po Polsce. Zależy mi raczej na oponie dobrej jakości, ale na drucie.

 

Jeżeli oczekujesz komfortu pod sakwami, to opona o rozmiarze 2.0 lub więcej. Problem w tym, że taka szeroka opona może nie wejść w Twoją ramę. Generalnie musisz kupić najszersze co możesz włożyć. Semi slick, najlepiej taki, który jest łysy po środku a trochę agresywnego bieżnika na zewnątrz (nie mniej jednak Travel Contact, która tu padła, nie wzbudza mojego zaufania). Osobiście używam namiętnie Schwalbe Big Apple Plus 2.0. Pełen komfort. Niestety opona ciężka i wyraźnie wpływa na przyspieszanie. Na asfalcie sprawnością hamowania jest bardzo wysoka, bo powierzchnia kontaktu z podłożem duża. Niestety przeciętnie wypada na nawierzchniach, gdzie potrzebny jest bieżnik agresywny (np błoto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~70zł za sztukę

Może dlatego ta opona jest dedykowana do rowerów elektrycznych, bo sztuka waży kilo i potrzeba dodatkowego silnika żeby je rozpędzić ; -) Waga nawet jak na oponę trekking porażka. Zobacz jeszcze Schwalbe Hurrican, jakby waszly 29 x 2.0 to masz bajkę. Po asfalcie idzie jak przecinak , jak jest w miarę sucho to i w lesie można poszaleć, w piasku, tez daje radę. No i jest odporna na ścieranie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może dlatego ta opona jest dedykowana do rowerów elektrycznych, bo sztuka waży kilo i potrzeba dodatkowego silnika żeby je rozpędzić ; -) Waga nawet jak na oponę trekking porażka.

 

Opona Marathon Plus Tour 28x1,6 waga 940g

Opona Marathon 28 Green Guard 28x1,75 985g

Energizer Plus Tour 28x1,75 985g

więc mieści się w normie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Marathon Plus i Plus Tour w tym samym rozmiarze 1.75 ważą odpowiednio 1100 i 1050 g, czyli jeszcze sporo więcej. Też myślałem, że to jakaś duża waga, ale po prostu opony Schwalbe z wkładką Greenguard lub Smartguard tyle ważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@skiba,

w centrum rowerowym:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,schwalbe-opona-energizer-plus-tour-28x1-75-green-guard-reflex-drut-11100532-schwalbe,312002.html?_pli=5ccb1a

 

niestety teraz z tego co widzę są niedostępne. Oponę miałem już w ręce i prezentuje się OK. Solidna i  grubość bieżnika wydaj się idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie 

Schwalbe do elektryków znalazłem w rowertour.com 80+koszt przesyłki.

Podepnę się pod temat i poproszę o radę.

Mam podobny dylemat jak kolega.  Dojazdy do pracy i wyprawy z sakwami Puszcza Augustowska, suwalszczyzna i reszta Polski półn-wschodniej. Niestety max do mego trekkinga wchodzą mi oponki 28x1,75. Używałem dotąd Land Cruiser 28x1,75 SCHWALBE i dawały radę  ale trochę szybko w/g mnie się ścierają.

Myślałem też o tych elektrykach Schwalbe. Pancerne ale ciężkie. Wędrując zaś z sakwami z doświadczenia wiem iż każdy kilogram się liczy.

Mam też pytanko bo wiem, że wielu testowało na przodzie inny bieżnik i opona, a na tyle inny. Nie robiłem tego dotąd ale jak to się sprawdza i czym się kierować przy wyborze? Kolejne pytanie to lepiej 1,6 czy 1,75 jak inny rozmiar nie wchodzi?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...