skiba Napisano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Witam, przymierzam się do zakupu na nowy sezon i prośba o radę, które opony wybrać. Rower - trekking/city ze sztywnym widelcem był zakupiony z oponami Schwalbe Spicer 28x1,35. Oponki fajne na gładki asfalt i nic poza tym. W piachu się błyskawicznie kopią, słaba przyczepność na luźnym, na dziurach czuję wszystkie plomby i kości w nadgarstkach, stąd pomysł, żeby zmienić na coś grubszego i ew. z agresywniejszym bieżnikiem. Zakładam, że będę w 70% jeździł po asfalcie (miasto/wycieczki), ale zależy mi na tym, żeby opona dawała komfort na dziurach i w miarę dobrze zachowywała się na drogach gruntowych i piachu (jestem z Wielkopolski, a ta kraina piachem stoi). Dochodzą też okazjonalne wyprawy z sakwami po Polsce. Zależy mi raczej na oponie dobrej jakości, ale na drucie. Myślałem generalnie o oponach Schwalbe, któryś model Marathonów w rozmiarze najlepiej 28x1,75. I teraz do wyboru: SCHWALBE OPONA MARATHON 28x1,75 GG REFLEX CR (5855282230) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - bieżnik wydaje się trochę mało agresywny opona SCHWALBE 28x1.75 MARATHON PLUS Odblask (5894542479) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - to samo, wg danych producenta ma dość wysokie opory toczenia SCHWALBE OPONA MARATHON MONDIAL 28x1,6 RG DRUT CR (5855282644) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - ta mi najbardziej pasuje, ale jest max. w rozmiarze 28x1,6 SCHWALBE MARATHON PLUS TOUR 28x1.60 OPONA REFLEX (5600857011) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - bieżnik trochę zbyt agresywny, też rozmiar 28x1,6 Oprócz tego 2 Continentale i Panaracer - wydają się trochę mało agresywne Opona Continental 28 x 1,75 47-622 Contact II (5840561690) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. OPONA CONTINENTAL TOURING PLUS 622 x 47! WROCŁAW (5481649589) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Nowa Opona Panaracer TOUR 700x42!!! (5082165479) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - ma dobre opinie - grubość max. 28x1,6 Pytania pomocnicze: 1,75 czy 1,6? Bieżnik agresywniejszy (Mondial), czy wystarczy np. Marathon Plus? Schwalbe czy jednak brać coś tańszego? Co z tego zestawu byście wybrali, ew. może są jakieś inne fajne opony, które by spełniały te wymagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Zobacz jeszcze continental travel contact. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieloiksiasty Napisano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Jeździłem przez kilkaset kilometrów na Schwalbe Smart Sam 28x1.75. Kupiłem, je z tego samego powodu co Ty, miałem crossa ze sztywnym widłem z oponkami 35mm i chciałem sprawić, żeby mniej trzęsło poza asfaltem. Opory toczenia nie były duże, szczególnie po nabiciu odpowiedniego ciśnienia na asfalt, ale niestety różnica była wyraźnie odczuwalna. Z drugiej strony były na tyle elastyczne, że poza asfaltem można było zrobić sobie fajną amortyzację. Oponki uchodzą za nie do zajechania, ja po kilkuset kilometrach głównie na asfalcie nie zauważyłem oznak szybkiego znikania bieżnika. Generalnie rower z typowo asfaltowego stał się doskonałą maszynką do jazdy po leśnych drogach (Bielawa, Głuszyca, Walim). Rowerek zmieniłem na MTB XC, bo stwierdziłem, że wciąż to nie to. Po roku trochę żałuję tej decyzji - tamte oponki bardzo dobrze dawały sobie radę, a nowy rower jest bardzo miękki i pewny, ale tęsknię za lekkim crossem ze sztywnym widłem. Polecam jeszcze na przykład dużą oponę, nawet 2.0 lub 2.2 i sztywny wideł na przód. Aha! i upewnij się, że nowa opona wejdzie w ramę, moje 1.75 było na styk z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Ciekawa propozycja, ale chyba to jednak opona bardziej terenowa niż szukam. Dzięki za tą poradę z ramą - muszę to faktycznie sprawdzić przed zakupem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Są Mondiale 1,75" ale zwijane. Odnośnie piasku, to liczy się przede wszystkim szerokość i kształt opony. Agresywność bieżnika jest drugorzędna. Im opona szersza i bardziej płaska, tym będzie sobie lepiej radziła. Miałem kiedyś Kenda Cross Supreme 35mm i całkiem nieźle sobie na piachu radziła. Potem miałem Ritchey MegaBite 38mm i o wiele gorzej było. Z nich przesiadłem się na wspomniane Smart Samy 1,75", ale mnie zawsze ciągnęło w teren. Różnica w jeździe po piachu zasadnicza. Na drogach gruntowych moje M Racer dają radę jak się nie przegina, więc tutaj nie będzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Masz rację, ale wykluczam płaski kształt ze względu na asfalt - zbyt duże opory. Poza tym te płaskie opony najczęściej mają też agresywny bieżnik. Moje doświadczenie jest takie, że zwykła okrągła stomilowska opona 1.75 w starym Diamancie po dziadku zachowuje się o niebo lepiej na piasku niż Schwalbe Spicer. Myślę, że ciśnienie ma też tu coś do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Myślę, że ciśnienie ma też tu coś do rzeczy Zdecydowanie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Zobacz jeszcze continental travel contact. I ja także ją polecam po użytkowaniu przez 2 lata. Oto moja opinia o niej. http://poradyzbagazemprzezswiat.blogspot.com/2015/01/opony-dla-sakwiarza.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Również polecam smart samy 28x1,75". Opory na asfalcie niewielkie przy odpowiednim ciśnieniu, a i w terenie i na piasku opona radzi sobie bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 I ja także ją polecam po użytkowaniu przez 2 lata. Oto moja opinia o niej. http://poradyzbagazemprzezswiat.blogspot.com/2015/01/opony-dla-sakwiarza.html Trochę nie do końca w moje potrzeby, w wątku poniżej kilka osób pisze, że na piachu tragedia. http://www.forumrowerowe.org/topic/31460-opona-continental-travel-contact-175/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 A ja odradzam. Opona 1,75 jak na polskie warunki szlakowe po drogach gruntowych, leśnych, szutrowych czy kamienistych jest zbyt wąska zwłaszcza jak jeszcze rower obciążymi sakwami. Według mnie dopiero opony 1,9 do 2,1 dają radę przy czym jest to najlepszy kompromis między szybkością na asfalcie a komforcie jazdy terenowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weland Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Właśnie przerabiam ten sam temat to się wypowiem Ja ostatecznie zdecydowałem się na schwalbe Energizer Plus Tour. Teoretycznie są one reklamowane jako opony do rowerów elektrycznych ale do typowego trekkinga też się nadają Jeżeli natomiast chodzi o smart samy to ja ich używam jako opony jesienno/zimowe i w tej postaci całkiem dobrze się sprawują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 O dobry człowieku, jakbyś czytał w moich myślach. Właśnie znalazłem te oponki i się zastanawiałem. Tylko mi powiedz, czy bieżnik jest taki, jak tu http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/tour_plus czy taki jak tu http://allegro.pl/schwalbe-energizer-plus-tour-28x1-75-opona-reflex-i5748830739.html ? Miałeś okazję pojeździć? Jeśli tak, to jak działają na piasku i asfalcie? Jedno co odstrasza, to bardzo duża waga i nie wiem, jakie inne właściwości mają opony do rowerów elektrycznych. Zastanawiam się jeszcze nad tym modelem. http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/silento Ups, sorry, pierwsza część posta - proszę nie brać pod uwagę. Pytanie o opinię aktualne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weland Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 jeżeli mnie pytałeś to niestety jeszcze na nich nie jeździłem, dopiero co zamówiłem. Jeździłem natomiast na silento. Mogę spokojnie powiedzieć, że są to całkiem przyzwoite opony. Na 5k km tylko jeden raz ją przebiłem (i to w dodatku bardziej z boku). Na asfalcie super, na leśnych ścieżkach OK, gorzej na piachu i w błocie. Po takim przebiegu są już trochę zjechane i wymieniam je właśnie na energizery. Wg statystyk na stronie schwalbe: http://www.schwalbe.com/en/tour.html prezentują się obiecująco. Chociaż jeszcze lepsze (chyba) byłyby te: http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-cross.html ale nie ma ich jeszcze w sprzedaży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Mam jakiś problem z cytowaniem twoich postów. Masz rację wyglądają jeszcze lepiej i wagowo rządzą, ale są tylko 28x1.5 Raczej biorę Energizery. Już je widziałeś na żywo, jakieś odczucia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weland Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Jeszcze ich nie mam w ręce (będę je miał w przyszłym tygodniu). Przez ostatni miesiąc szukałem opon podobnych do Twoich i dlatego je zasugerowałem, jeździć na nich będę dopiero jak pogoda na to pozwoli - zakładam je do roweru na dłuższe wypady z sakwami. Także napiszę szczerze - nie wiem jak będą się sprawować, ale z tego co podaje schwalbe to powinny być bardzo dobre Jeżeli chodzi o wagę to napiszę Ci tak: ostatnio jeżdżę na: - schwalbe silento 1,6 waga 620g - conti tour ride 1,75 waga 720g - smart sam plus 1,6 waga 835g i nie widzę różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Ok, jeszcze raz dzięki. Ile za nie dałeś, jeśli można wiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Oponki fajne na gładki asfalt i nic poza tym. W piachu się błyskawicznie kopią, słaba przyczepność na luźnym, na dziurach czuję wszystkie plomby i kości w nadgarstkach, stąd pomysł, żeby zmienić na coś grubszego i ew. z agresywniejszym bieżnikiem. Zakładam, że będę w 70% jeździł po asfalcie (miasto/wycieczki), ale zależy mi na tym, żeby opona dawała komfort na dziurach i w miarę dobrze zachowywała się na drogach gruntowych i piachu (jestem z Wielkopolski, a ta kraina piachem stoi). Dochodzą też okazjonalne wyprawy z sakwami po Polsce. Zależy mi raczej na oponie dobrej jakości, ale na drucie. Jeżeli oczekujesz komfortu pod sakwami, to opona o rozmiarze 2.0 lub więcej. Problem w tym, że taka szeroka opona może nie wejść w Twoją ramę. Generalnie musisz kupić najszersze co możesz włożyć. Semi slick, najlepiej taki, który jest łysy po środku a trochę agresywnego bieżnika na zewnątrz (nie mniej jednak Travel Contact, która tu padła, nie wzbudza mojego zaufania). Osobiście używam namiętnie Schwalbe Big Apple Plus 2.0. Pełen komfort. Niestety opona ciężka i wyraźnie wpływa na przyspieszanie. Na asfalcie sprawnością hamowania jest bardzo wysoka, bo powierzchnia kontaktu z podłożem duża. Niestety przeciętnie wypada na nawierzchniach, gdzie potrzebny jest bieżnik agresywny (np błoto). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weland Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Ok, jeszcze raz dzięki. Ile za nie dałeś, jeśli można wiedzieć? ~70zł za sztukę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 ~70zł za sztukę Może dlatego ta opona jest dedykowana do rowerów elektrycznych, bo sztuka waży kilo i potrzeba dodatkowego silnika żeby je rozpędzić ; -) Waga nawet jak na oponę trekking porażka. Zobacz jeszcze Schwalbe Hurrican, jakby waszly 29 x 2.0 to masz bajkę. Po asfalcie idzie jak przecinak , jak jest w miarę sucho to i w lesie można poszaleć, w piasku, tez daje radę. No i jest odporna na ścieranie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weland Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Może dlatego ta opona jest dedykowana do rowerów elektrycznych, bo sztuka waży kilo i potrzeba dodatkowego silnika żeby je rozpędzić ; -) Waga nawet jak na oponę trekking porażka. Opona Marathon Plus Tour 28x1,6 waga 940g Opona Marathon 28 Green Guard 28x1,75 985g Energizer Plus Tour 28x1,75 985g więc mieści się w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Dokładnie, Marathon Plus i Plus Tour w tym samym rozmiarze 1.75 ważą odpowiednio 1100 i 1050 g, czyli jeszcze sporo więcej. Też myślałem, że to jakaś duża waga, ale po prostu opony Schwalbe z wkładką Greenguard lub Smartguard tyle ważą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skiba Napisano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 ~70zł za sztukę Można wiedzieć, gdzie kupiłeś w tej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weland Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 @@skiba, w centrum rowerowym: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,schwalbe-opona-energizer-plus-tour-28x1-75-green-guard-reflex-drut-11100532-schwalbe,312002.html?_pli=5ccb1a niestety teraz z tego co widzę są niedostępne. Oponę miałem już w ręce i prezentuje się OK. Solidna i grubość bieżnika wydaj się idealna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tank Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Witajcie Schwalbe do elektryków znalazłem w rowertour.com 80+koszt przesyłki. Podepnę się pod temat i poproszę o radę. Mam podobny dylemat jak kolega. Dojazdy do pracy i wyprawy z sakwami Puszcza Augustowska, suwalszczyzna i reszta Polski półn-wschodniej. Niestety max do mego trekkinga wchodzą mi oponki 28x1,75. Używałem dotąd Land Cruiser 28x1,75 SCHWALBE i dawały radę ale trochę szybko w/g mnie się ścierają. Myślałem też o tych elektrykach Schwalbe. Pancerne ale ciężkie. Wędrując zaś z sakwami z doświadczenia wiem iż każdy kilogram się liczy. Mam też pytanko bo wiem, że wielu testowało na przodzie inny bieżnik i opona, a na tyle inny. Nie robiłem tego dotąd ale jak to się sprawdza i czym się kierować przy wyborze? Kolejne pytanie to lepiej 1,6 czy 1,75 jak inny rozmiar nie wchodzi? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.