Skocz do zawartości

[dobry cross] około 5000 zł


woma

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich uczestników forum, mam pytanie w związku z zakupem roweru, wybrałem między dwoma rowerami ale nie jestem przekonany co do marki Staiger (brak opinii) chociaż słyszałem, że robi bardzo dobre rowery. Jeżdżę średnio dużo (ok. 120 km tygodniowo głównie po drodze asfaltowej). Kwota jaką przeznaczam na rower to 5000 zł. Bardzo proszę o opinie doświadczonych kolegów na temat wybranych rowerów. 

1. http://www.staiger-fahrrad.de/produkte_detail_de,3171,24979,detail.html?css=staiger

2. http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/crosstrail/crosstrail-expert-disc

Pozdrawiam Staszek.

 

Napisano

Osprzętowo rzeczywiście wygrywa ale czy jakość ram jest na podobnym poziomie?

Napisano

Staiger ma testowaną i potrójnie cieniowaną ramę dobry olejowo powietrzny amortyzator RockShox Paragon  grupę XT dobrą wagę i modny kolor więc czego chcieć więcej od roweru za 5600 zł , jest to elegancki cross bardzo mi się podoba nawet znalazłem go w promocji za 5099 zł w pmrider . pl z amortyzatorem Suntour NRX-D air LO lockout , który też jest dobry wiem to bo też mam takie w swoich cross-ach http://pmrider.pl/produkt/staiger-utah/

Napisano

Dziękuję koledzy za odpowiedź, Na pewno  więcej atutów ma Staiger i rzeczywiście chyba go wybiorę (w tej cenie jest to najlepszy wybór). Mam jeszcze małe wątpliwości co do pozycji w czasie jazdy - ponieważ mam problemy z kręgosłupem i zależy mi na bardziej wyprostowanej pozycji. Szkoda tylko, że mają mało rozmiarów ram. Przy mojej wielkości nogi 80 cm wypada mi akurat po środku - pomiędzy 48 a 52 jak to wygląda z Waszego doświadczenia brać mniejszy czy większy. 

Napisano

Nie wiem ile masz wzrostu, ale jak tak do 1,8 m i chcesz bardziej wyprostowana pozycję to zdecydowanie rozmiar 48. Tam jest horyzontalnie 585 mm górnej rury, więc to nie jest jakiś szczególnie krótki cross.

  • Mod Team
Napisano

Rzuć jeszcze okiem na : http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-9.0-465097  i  http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-10.0-465116/wg_id-29

Pierwszy słabszy,ale tańszy i drugi porównywalny osprzętowo,ale nieco droższy.

Według mnie nawet osprzęt w tym słabszym jest w zupełności wystarczający jak na rower typu cross,a wygląda przy tym naprawdę dobrze ( kolor,wygląd przedniej tarczy ).

Mały minus za brak gładzonych spawów ( to jednak nie Merida ) i jedną nieschowaną w ramie linkę.

Poza tym sprzedaż wysyłkowa,więc dla tych którzy chcą kupić w sklepie stacjonarnym,odpada.

 

PS

Rozmiar 48 byłby dla Ciebie idealny ( przekrok 78 cm ,górna rura 57 cm ).

Tu na temat Staigera : http://www.forumrowerowe.org/topic/194309-opinia-staiger-velo-ai86/

Napisano

 

 

ponieważ mam problemy z kręgosłupem i zależy mi na bardziej wyprostowanej pozycji.
czym bardziej wyprostowana pozycja tym WIĘKSZE jest obciążenie na kręgosłup.

Spróbuj przejechać 50km na rowerze miejskim i szosowym.

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

Z drugiej strony - nie każdemu odpowiada mocno pochylona pozycja na szosie i zadzieranie głowy do góry ( nie polecane przy problemach z szyją ).

Oczywiście można mieć prostą kierownicę zamiast baranka,tylko to już będzie fitness ( na baranku jest za to kilka pozycji dla rąk ).

 

Poza tym ma być cross,na którym nie będzie tak wyprostowanej pozycji jak w niektórych mieszczuchach.

Napisano

Dziękuję jeszcze raz za wszystkie informacje, myślę że wyboru już dokonałem i będzie to Staiger Utah. Wybieram crossa ponieważ jeżdżę  dość dużo i czasami także po drogach przygodnych i nie chcę być zaskoczony. Co do pozycji za kierownicą to bardziej odpowiada mi jednak pozycja trekingowa więc muszę wybrać jakiś złoty środek ( może zmiana kierownicy). Dziękuję Kriss za linki z adresem stron, rzeczywiście ten drugi prezentuje się  ładnie może trochę słabszy ma amortyzator. Co do rozmiaru to posłucham Waszych sugestii i wezmę ten mniejszy. 

Napisano

Ładnie wygląda ale osprzętowo trochę słabo no i z wagą też nie ma szału. Po za tym carbon wytrzymałościowo mnie nie przekonuje.

Napisano

Wagą podawaną przez producenta bym się najmniej przejmował akurat, carbon ma inne zalety niż tylko wagę, zwłaszcza tłumienie drgań niejako "wbudowane w ramę" akurat może się w crossie przydać bardziej (moje zdanie) niż osprzęt XTR, ten Author ma też carbonową sztycę co w dłuższych trasach może się akurat nieźle sprawdzić. 

 

Choć nie powiem ten Staiger zabija specyfikacją ;) 

Napisano

Z karbonową ramą to jest tak jak w życiu, jedni wolą blondynki inni  brunetki ale tak naprawdę nie wiadomo dlaczego. nie wiem? Po prostu jakoś carbon mnie do końca w crosach nie przekonuje. Może dlatego, że nie miałem z nim żadnego doświadczenia. Gdybym używał ramy carbonowej to miałbym porównanie.

Napisano

Za te pieniądze wolałby kupić croosa Radon Scart Light 10.0 z hamulcami Shimano XT BR-M8000 tarcze Shimano SM-RT56 180/160mm napędem Shimano XT FC-T781 10-speed 48x36x26T przerzutkami Shimano XT FD-T780 Topswing 31,8mm
Shimano XT RD-T780-SGSL manetkami Shimano XT SL-M780, Direct Attach na kołach Mavika Crossride FTS-X 29" 6-bolt i znakomitym amortyzatorem Suntour NRX E RL Air taper oraz lekką ramą  co w całości mniej waży niż Author Synergy  i ma atest do 140 kg oraz 6 punktów w niemieckich testach na 6 możliwych http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/urban/cross/scart-light-cross/scart-light-100/

Napisano

@fotofx dzięki, kolejny fajny typ, jak widać samo dopłacanie za karbon niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem

 

@woma no właśnie mi takiego doświadczenia brakuje dlatego zapytałem ;) pewnie jest jakiś powód (i pewnie jest to brak wyścigów z użyciem takiego sprzętu) dla których karbon do crossów nie trafia

  • Mod Team
Napisano

Radon Scart Light był już wcześniej wymieniony :icon_exclaim:

Powtórzę się : moim zdaniem Scart Light 9 jest w zupełności wystarczający osprzętowo - to w końcu cross i nie musi mieć od razu hamulców XT,tym bardziej,że większość MTB ich nie posiada.

W dodatku wagowo między modelami 9 i 10 różnica jest nieznaczna ( 0,25 kg ),ale jak ktoś ma za dużo kasy i chce dopłacić niby do lepszego osprzętu ( hamulce,korba,zmieniarki,koła ) ponad 1200 zł to jego sprawa.

Poza tym nie ma się co brandzlować masą,bo np. Author podaje ją dla rozmiaru 20 ",a jeśli Radon podaje dla najmniejszego rozmiaru czyli 19 " ,to wyjdzie na to samo ( w praktyce Author może się nawet okazać lżejszy ).

 

Napisano

KrissDeValnor - racja jak drugi raz czytałem wątek to zwróciłem na to uwagę, wybacz.

 

Wydaje mi się, że z różnic pomiędzy Radonem 9 a 10 dosyć istotne będą manetki, Deore vs XT to ciągle spora różnica w przypadku manetek.

 

 

 

 

 

 

Napisano

Do Alyjen i do Krissa, Nie jestem człowiekiem, który często zmienia sprzęt więc jeżeli coś kupię to chciałbym aby trochę mi posłużyło. Tak czuję, że jest to ostatnia tak duża kasa którą mogę wydać na rower, potem może być ciężko.

Carbon nie wchodził w grę ponieważ jestem po operacji i nie ruszałem się przez kilka ładnych miesięcy, trochę ważę i stąd te obawy o wytrzymałość carbomu. Nowo zakupiony rower musi pomóc mi wrócić do dawnej formy. 

Napisano

Hej, trochę po czasie ale w tym budżecie co myślicie Authorach na carbonie? SYNERGY Author | Turystyczne, Rowery | Velo zafascynował mnie ten rower, jeszcze lata zanim aktualnego zajeżdżę ale zawsze warto poszerzyć wiedzę

 

 

Ja swego czasu odbyłem dłuższą jazdę próbną modelem Avion. Na żywo rama robi bardzo dobre wrażenie i jest naprawdę ładna. Trzeba tylko mieć na uwadze, że to są ramy w parzystych rozmiarach i dość krótkie, nawet jak na crossy. Tak więc nie każdemu podpasuje rozmiarówka. Pomijając ten aspekt to rower ogólnie zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Szkoda jedynie, że nie ma blokady amortyzatora z manetki na kierownicy. Generalnie to jeden z ledwie kilku crossów, który się czymś wyróżnia na tle konkurencji. Biorąc pod uwagę osprzęt i stosunkowo szerokie opony to wagi tych rowerów są OK. Obawy o wytrzymałość ramy kompletnie nie rozumiem. Przecież to nie jest jakaś anorektyczna szosa. Zresztą ta obecna rama to już jest druga generacja carbonowych crossów Authora.

 

54810fc9dbce4c7emed.jpg

Napisano

Trudno przekonać nieprzekonanego. Może kiedyś się dam namówić. Na razie zamówiłem Staigera, Po paru miesiącach jazdy postaram się coś na jego temat napisać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...