Skocz do zawartości

[Opony] pomoc w wyborze opon pod maratony 29r


bartek001

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej 

 

Przyszedł moment ze czas wymienić moje opony które kończą żywot po przejechaniu 1,5 sezonu wyścigowego

 

Continental X KING 29x2.2 Racesport 550 g to miałem na tyle i przodzie

 

​Ogólnie byłem zadowolony z tych opon w wersji z dętkami schwalbe extralight - większość maratonów w których startowałem to wyścigi typu Skandia - Mazowia itp bez typowo górskich wyścigów po ostrych kamieniach 

Ogólna przyczepność w piachu oraz w lekkim błocie jak dla mnie rewelacja lecz na twardych prostych odcinkach wolna.

​Podobno słabo się uszczelniają przy mleku ( Opinnia z internetu )

 

Czego szukam - 

Waga podobna do X-Kingów czyli 550 - 600g

Chce przesiąść się na mleko wiec aby dobrze trzymały i uszczelniały się

Aby spisywały sie podobnie do X-kingów w piachu oraz błocie - lecz żeby były trochę szybsze na twardych szutrach (wiadomo nie ma ideałów )

Chciał bym aby opona podczas szybkich podjazdów nie traciła trakcji ( podjazdy 100 - 150 metrowe gdzie można szarpnąć i urwać konkurentów ( tego boje sie przy MAxxis Ikon )

 

​Moje typy :

Maxxis IKON 29x2.2 120 TPI eXC/3C/EXO 580 g ( ogólny faworyt )

 

MAXXIS ARDENT RACE 29x2.2  680g ( im wiecej czytam tym bardziej sie przekonuje do niej )

 

Geax Saguaro 29x2.0 Kevlar 620 g ( chyba za wąska ) 

 

Geax Saguaro 29x2.2 kevlar 690 g ( Cieżka ale dobre opinie )

 

Continental X KING 29x2.2 Racesport 550 g ( również brana pod uwagę )

 

Nie wykluczam innej opony napędowej oraz innej na przodzie.

 

Jaki komplet byście polecili z tego dwie identyczne lub jakis miks ? Wszelkie opinnie na temat każdej opony oraz spisywania sie w różnych warunkach będą pomocne przy wyborze nowego zestawu na kolejny sezon.

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano

"gdzie można szarpnąć i urwać konkurentów" wiesz co, raczej to nie zależy od opon a od Twojej siły w nogach, przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Ja osobiście brałbym z tych co wymieniłeś Saguaro. Chodź sam jeżdżę na AKA i uważam jąza najlepszą oponę.

Napisano

Ja bym brał Ikony. Na twoje potrzeby będzie bardzo dobra. Jeździłem na nich pół sezonu, w tym wyścigi w górach i było bardzo dobrze.

Napisano
"gdzie można szarpnąć i urwać konkurentów" wiesz co, raczej to nie zależy od opon a od Twojej siły w nogach, przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Na pewno kolego masz tu racje odnośnie siły w nogach. Nie jestem zawodnikiem który bije się o zwycięstwa. Ale mam wole walki i jadać w kilku osobowej grupie czasami na krótkim sztywnym podjeździe lubię szarpnąć aby zgubić kilka osób. I nie chciał bym wtedy stracić przyczepności przez zły dobór opony. Dlatego napisałem ze boje sie uślizgów w Maxxis Ikon bo wydaje mi sie ze ma delikatniejszy bieżnik niż X-king  

MokryxD 

A jak zachowywały sie w mokrych warunkach ? ( nie pytam o warunki kiedy leje przez tydzień i wjeżdżamy w glinę :P )

Używałes z detkami czy z mlekiem ?

Napisano

Większość czasu na mleku, choć po rozerwaniu boku na PP XC jechała Wisłę na dętce.

Nie wiem czy kojarzysz wyścig BM w Jeleniej Górze. W każdym razie po jakiś 15h opadów deszczu przed samym startem i braku jakiś cudownych umiejętności technicznhch bezproblemowo przejechałem. Sam się dziwiłem, kiedy na błotnistym podjeździe ciągle jechałem mimo śmiesznie małego bieżnika. Na płynących zjazdach było stresująco. Nie jest to typowa guma na mokre warunki, ale ja byłem z niej zadowolony.

Dużo bardziej przewidywalna od Vittoria Peyote.

Napisano

Ja przesiadłem się z dętkowych X-King na mleczone Hutchinson Python 2.0 i byłem bardzo zadowolony ze zmiany. Opony mało znane, ale świetnie się uszczelniają i mają moim zdaniem naprawdę dobry bieżnik. Czułem się na nich dużo pewniej niż na xking, a są szybsze. Też jeżdzę Mazovia i PB. W oponach nie upatrywałbym drogi do zwycięstwa ;-)

Napisano

 

 

W oponach nie upatrywałbym drogi do zwycięstwa ;-)

 

Źle to zabrzmiało nie upatruje w oponach drogi do zwycięstwa bo nie jestem na tyle mocny aby walczyć o pudło ale nie chciał bym mocno stracic przez zły bieznik opony :P

 

Dzieki za podpowiedz poczytam o tej oponie. Fajnie ze dobrze sie uszczelnia na mleku  

Napisano

Specialized Fastrak - zmieniłem z Ardent Race i Ikon i średnią na następnej Mazovii miałem wyższą o 1 km/h, wyraźnie łatwiej było mi utrzymać koło na szutrach.

Napisano

 

 

Specialized Fastrak

Boje sie troche tej opony kolega na tym kupił rower scotta i ciagle łapał kapcie jakos nie przemawia do mnie ale słyszałem dobre opinnie.

A jakie odczucia w terenie na Ardent i Ikon ?

Ardent na przedzie Ikon na tyle ?  

Napisano

Continental X KING 29x2.2 Racesport 550 g ( również brana pod uwagę )


Dobrze się uszczelnia pod mlekiem. Oczywiście nie jest to opona przystosowana pod ten system ale każdą oponę da się ujarzmić. W starym rowerze takie miałem i udało się względnie łatwo (przynajmniej łatwiej aniżeli Race King w wersji Supersonic która była totalnym sitem). W mojej opinii opona jest bardzo szybka i ma najlepszy stosunek cena/waga/przyczepność pośród opon  "niegórskich" z oferty Continental.
Napisano

To jeszcze uwaga do tych moich Hutchinsonów Python... Cały sezon treningów + kilka maratonów (w tym Góra Kalwaria, gdzie chyba kilkadziesiąt osób przebiło opony) + dojazdy do roboty i bez kapcia. Na zimę wrzuciłem Hutchinson Toro i też są fajne.

Niestety teraz Hutchinson wypuścił Python2, które są cięższe od jedynki (ważą 740g). Nie wiem jak się sprawują, ale wyglądają podobnie.

 

Boje sie troche tej opony kolega na tym kupił rower scotta i ciagle łapał kapcie jakos nie przemawia do mnie ale słyszałem dobre opinnie.

A jakie odczucia w terenie na Ardent i Ikon ?

Ardent na przedzie Ikon na tyle ?  

 


Tutaj: http://www.sportmania.com.pl/czesci_rowerowe/opony_tires/mtb/2_opony_50_hutchinson_python_29x210_rr_ts_tl,p862736536 dwa pythony jedynki za 149 PLN. Waga 640g/szt. Brałbym...

 

Napisano

 

 

Continental X KING 29x2.2 Racesport 550 g ( również brana pod uwagę ) Dobrze się uszczelnia pod mlekiem. Oczywiście nie jest to opona przystosowana pod ten system ale każdą oponę da się ujarzmić. W starym rowerze takie miałem i udało się względnie łatwo (przynajmniej łatwiej aniżeli Race King w wersji Supersonic która była totalnym sitem). W mojej opinii opona jest bardzo szybka i ma najlepszy stosunek cena/waga/przyczepność pośród opon  "niegórskich" z oferty Continental.

 

Ogolnie jestem zadowolony z tych opon i nic do nich nie mam ale wydaje mi sie ze maja bardzo cienkie boki i bał bym sie rozciecia przy jezdzie na mleku :( Nie próbowałem ich uszczelniac na mleko jeszcze.

 

Musze porownac na zywo jeszcze te Maxxisy Ikona i Arden z X-Kingami bo tylko zdjęcia widziałem w necie i wydaje mi sie ze bieznik maja mniejszy niz moje używane X kingi

 

 

 

Tutaj: 2 opony -50% HUTCHINSON PYTHON 29x2,10 RR TS TL Tubeless Ready / Race Riposte - MTB - Opony / Tires - Części rowerowe - sportmania dwa pythony jedynki za 149 PLN. Waga 640g/szt. Brałbym...

 

Widziałem i mocno sie zastanawiam. Ile mleka potrzeba dla pewnosci dobrego uszczelnienia oraz uszczelnienia w momencie przebicia ? 50 ml - 70ml - 100ml Ile lejecie ? 

Napisano

Boje sie troche tej opony kolega na tym kupił rower scotta i ciagle łapał kapcie jakos nie przemawia do mnie ale słyszałem dobre opinnie.

A jakie odczucia w terenie na Ardent i Ikon ?

Ardent na przedzie Ikon na tyle ?  

 

Tak, Maxxis w takiej konfiguracji.

Fastrak 2.0 na obręczy 25 mm wew. wersja S-Works przód i Control tył, tubeless, obskoczył Skrzyczne od strony Żywca bez kapcia.

 

 

Na łatwe trasy Ardent czy Ardent Race to przerost formy nad treścią, będzie tylko spowalniać i mają dość wysoką masę.

 

Zgadzam się z powyższym.

Napisano

 

 

Na łatwe trasy Ardent czy Ardent Race to przerost formy nad treścią, będzie tylko spowalniać i mają dość wysoką masę.

 

Czyli uważacie ze Ikon zupełnie powinien wystarczyć ?  chciał bym sie zamknac w okolicy 650 g razem z mlekiem juz albo nawet mniej

Napisano

Witaj

Nie wiem jak cenowo się zapatrujesz, od siebie polecam XR2 od Bontragera- bardzo trwała, Tubless Ready, 660g

Bontrager XR2

lub lżejsza wersja

Bontrager XR2 Team Issue

 

z przymusu używam w Enduro na tyle i szczerze daje rade- mam wersje drutowaną, tą najtańszą. Toczą się ekstra, bardzo lepka mieszanka gumy- świetnie trzyma.

Cena nie mała, ale warto, bo opony trwałe i przemyślane.

Napisano

To jeszcze uwaga do tych moich Hutchinsonów Python... Cały sezon treningów + kilka maratonów (w tym Góra Kalwaria, gdzie chyba kilkadziesiąt osób przebiło opony) + dojazdy do roboty i bez kapcia. Na zimę wrzuciłem Hutchinson Toro i też są fajne.

Niestety teraz Hutchinson wypuścił Python2, które są cięższe od jedynki (ważą 740g). Nie wiem jak się sprawują, ale wyglądają podobnie.

 

 

Tutaj: http://www.sportmania.com.pl/czesci_rowerowe/opony_tires/mtb/2_opony_50_hutchinson_python_29x210_rr_ts_tl,p862736536 dwa pythony jedynki za 149 PLN. Waga 640g/szt. Brałbym...

 

 

Bez dwóch zdań , brać i nie marudzić :)

 

75 zł za oponę o cenie katalogowej dokładnie 75$ jest dobrym wyborem. Mamy dokładny odpowiednik Conti Protection Black Chili. Czyli wersja Hardskin Race Ripost Tubeless.

 

Do 29er to widełki bedą w granicy 70-120 ml mleka na sztukę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...