Skocz do zawartości

[Rower przełajowy] Pomoc przy zakupie roweru "uniwersalnego"


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

Na samym początku bardzo proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem w tym temacie amatorem i szukam pomocy przy odpowiednim wyborze roweru dla mnie. 
Przez wiele miesięcy oglądałem i czytałem różnego rodzaju informacje dot. modeli rowerów i mój wybór padł właśnie na rower przełajowy. 

 

Przechodząc do tematu, szukam dla siebie uniwersalnej maszyny, którą będę mógł wjechać wszędzie. Rower przede wszystkim ma służyć mi do tzw. dojazdów (dom/praca/szkoła), przede wszystkim do jazdy po mieście - po ścieżkach rowerowych (która jest z kostki brukowanej - równa/nierówna / płyty chodnikowe) oraz co jakiś czas trafiać będę na krawężniki mniejsze bądź większe, ale także do weekendowych wypadów poza miasto do lasu na tzw. ubite leśne ścieżki, drogi szutrowe itp. Rower musi być jednak wytrzymały i wygodny oraz nie był męczący podczas dojazdów i rekreacyjnych wypadów. Rowerem nie będę jeździć jak będzie padało więc nie patrze na kwestie braku możliwości montażu błotników. Nie będę brać udziału w maratonach.

 

Całe życie jeździłem na MTB, ale rzadko kiedy trafia się trudny teren wymagający szerokich kapci i amortyzatora, więc taki rower odpuszczam. Rower również muszę mieć gdzie chować, zarówno w szkole jak i w pracy więc z takim rowerem przełajowym który nie jest tak "olbrzymi" w porównaniu do MTB, nie byłoby problemu.

Na oku mam dwa rowery, z których jeden chciałbym kupić. W moim mieście mam autoryzowany sklep wraz z serwisem tych marek i właśnie tam mógłbym taki rower zakupić, także na innych markach się nie skupiałem i skupiać nie chce. Chciałbym wybrać jeden rower spośród tych wymienionych przeze mnie.
Dlaczego wybrałem akurat te rowery: Bardzo podoba mi się ich "sportowy design", posiadają aluminiową ramę z carbonowym widelcem, osprzęt OK.

MOJE TYPY ROWERÓW:
1) Specialized Crux E5: http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/crux/crux-e5    (jest to mój typ nr 1)

2) Cannondale CAADX Tiagra: http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-szosowe/cyclocross/caadx/caadx-tiagra



Moje wymiary:

Waga: aktualnie 65kg 

Wzrost: 180 cm

 


Pytania do Was:

- Jak oceniacie wymienione przeze mnie rowery, a przede wszystkim Specialized Crux E5 ?
- Jaki rozmiar ramy byłby dla mnie odpowiedni ? 54 czy 56 ?
- Jaki maksymalny rozmiar kół mógłbym zamontować do takiego roweru abym odczuł maksymalny komfort podczas jazdy po kostce brukowanej i ogólnej jazdy rekreacyjnej ?
- Czy założenie owijki na kierownice (która amortyzowałaby drgania podczas jazdy po kostce na scieżce rowerowej i innych drogach) odczuwałbym komfort podczas prowadzenia i trzymania kierownicy czy "strasznie by mna trzęsło" ? Jakie znacie metody na to, aby maksymalnie poprawić komfort, podczas trzymania kierownicy aby jej że tak powiem "nie wybijało". 

 

 

 

Z góry dziękuję za każda pomocną radę,
Pozdrawiam :)

  • Mod Team
Napisano

Jak koniecznie chcesz mieć "wszywkę" Szpec lub Canon to prysz bardzo...

 

Jak dla mnie zdecydowanie lepszą opcja jest taki London Road lub nawet taki ----> http://www.on-one.co.uk/i/q/CBPXLDNRIV/planet-x-london-road-sram-rival-11-bike

 

Do London'a wsadzisz opony 40c. To pozwala na jazdę na ciśnieniu rzędu 40-60PSI. No a to już czuc na nadgarstkach. Oczywiscie nie ma się co czarowac, że czeka Cię jakiś Magiczny Dywan

Komfortu, ale zawsze to przyjemniej niż 120PSI w oponie 25c...

 

Grubsza owijka, węglowa kiera... Dodatkowe punkciki podnoszace komfort, ale ponownie, nie bedzie to jak jazda na oponie 3 cale z ciśnieniem 5-7PSI w środku...

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

Kurtka watowa, ja to chyba nie rozumiem pobudek jakimi się współcześnie kierują ludzie, wybierając nowy rower.

Wyprostujmy trochę...
Rower ma służyć głównie do dojazdów dom/praca/szkoła i wypadów za miasto po ubitych ścieżkach leśnych, a celuje się w rower do jazdy sportowej na przełajowej pętli, na którym nie będzie się ścigać, trenować czy choćby jeździć półwyczynowo? 

Gdzie tu jest sens?

Jeśli miałbym wybierać tylko w tych dwóch markach, to spojrzałbym raczej w stronę Bad Boy'a czy Diverge/Sirrus, jeśli miałby to być Spec.

Napisano

Ten rower ma służyć jako "uniwersalny" do jazdy wszędzie i po wszystkim. Myślę, że po założeniu grubszej opony powinno jeździć się okej. 
Wyczytałem, że w rowerze Specialized Crux E5 widelce mają takie wymiary: szerokość widelca przód w miejscu opony = 60 mm; widelec tył = 55 mm. W takim bądź razie, jaki max rozmiar opon mógłbym w taki widelec włożyć ?

 

  • Mod Team
Napisano

Ja rozumiem, że ciulofonizacja społeczeństwa postepuje w tempie geometrycznym, ale czy naprawdę tak trudno przeglądnąć zakładki na stronie roweru?

 

  Cytat

 

TIRE CLEARANCE

Whether you're on paved roads or gravel, traction is key. The wider the tire, the larger its contact patch with the ground, which leads to more traction over all kinds of terrain. Bikes that have a wider tire clearance fit up to a 35mm tire at the front and rear (32mm with fenders) and add an extra level of versatility and confidence to your ride.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Ivan dzięki za komplement ale serio nic szerszego tam nie wejdzie ? Ja to myślałem że 700x40 by jeszcze dało rade.

Napisano

Ostatnio miałem pytanie bardzo podobne do tego, jakie tu padło:

"Czy do roweru szosowego Kross -jakiś tam model- mogę założyć oponę o szerokości 1,75"  bo nie wygodnie mi się jeździ" - coś w ten deseń.

 

Ręce opadają !

 

 

 

  W dniu 3.01.2016 o 21:57, Przelaj napisał:
w rowerze Specialized Crux E5 widelce mają takie wymiary: szerokość widelca przód w miejscu opony = 60 mm; widelec tył = 55 mm
 

 

Skoro producent (rozumiem, że te dane są z jego strony) podał takie wymiary, to w czym problem? Masz jak wół napisane - widelec tył = 55 mm, to opona o szerokości 40 mm powinna się jeszcze zmieścić. Standardowo opony/szytki są w rozmiarach 31-35 mm a rower przełajowy jest stworzony do taplania się w błocie.

 

Jak pojeździsz takim rowerem po błocku, to będziesz wiedział dlaczego max. szerokość opony z tyłu daje się 35 mm :D

 

Nie kaleczcie swoich rowerów już na samym początku. 

 

  • Mod Team
Napisano

Tył to i może ma 60mm:

 

Specialized%20Crux%20Elite%20X1-%20seat%

 

Przynajmniej przy górnym moście... Ciekawe jak koło mufy suportowej...

 

Ale przód to mi na 55 ni-hu-hu nie wygląda...

 

2016-specialized-crux-elite-x1-fork-cycl

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

Chociaż może, może...

 

IMG_9541_1-750x500.jpg

 

 

 

Napisano

Ja nie chce jeździć po błocie rowerem. Do takiego przełaja chciałbym założyc max rozmiar opon jaki się da i śmigać

  • Mod Team
Napisano

Ponownie pomijając zasadnośc kupowania słabiej wyposażonej "wszyswki" idź do sklepu i zobacz sam na własne oczyska ile tam wejdzie. Przód to przód, ale koniecznie obczaj rejon tyłu, a konkretniej mufy suportowej.

 

Bo to moze być największy showstopper...

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

Info prawdopodobnie dotyczy modelu z 2013 lub 2014r.

 

  Cytat

 

 

The Crux will handle a 40mm in front easily, a little snugger in the rear. If you're using wide rims (~24-25mm wide) or tires w/aggressive side knobs, then maybe 38 would be a safer bet. I've used 40mm Happy Mediums onVelocity A23 rims without problem

 

Napisano

U mnie w sklepie problem jest z tym że taki rower przełajowy mają pod zamówienie i na stanie w sklepie nie mają. Nie mam nawet jak się do byle jakiej przełajówki przymierzyc zeby ocenić "komfort jazdy z mojego punktu widzenia". Wymiary szerokość widelca przód w miejscu opony = 60 mm; widelec tył = 55 mm dotyczą Specialized Cruxa E5 ale rocznika 2015 r. Informacji nie mam ze strony oficjalnej a z jednego ze sklepów w Poznaniu bo wiem że mają taki model z ubiegłego roku i pytałem się o wymiary widelca.

  • Mod Team
Napisano

Wyprawa do Poznania za kilkadziesiąt złotych w zestawieniu z 6 klockami za rower to raczej mały wydatek. 

 

Obczaisz własnoocznie i przy okazji posadzisz tyłek, przymierzysz się...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

No dobra, w takim razie przejdźmy do mojego drugiego wyboru (może ten będzie lepszy...) a mianowicie rower przełajowy/cyclocross CANNONDALE CAADX Tiagra.

Oto co pisze na stronie producenta:

 

Niesamowicie wszechstronny rower przełajowy CAADX, zbudowany na bazie ramy SuperX, z widełkami SAVE i racingową geometrią. Z mocowaniami na błotniki i bagażnik oraz sylwetką skorygowaną podniesieniem kierownicy, jest rowerem, który bardzo łatwo można rozbudować do funkcji sportowego crossa.

PROFIL UŻYTKOWNIKA: 
Od zawodników przełajowych, trenujących również zimą, aż po codziennych rowerzystów, szukających uniwersalnego roweru o sportowym charakterze i o szerokich możliwościach.

 

Co o nim myślicie ? Może on będzie dla mnie bardziej wygodny niż ten Specialized Crux ? Czy orientujecie się, czy widelce są w nim bardziej pojemne niż w tym Specu ? 
Czytając informacje o tym rowerze, dowiedziałem się, że ponoć są one trochę większe w porównaniu do innych rowerów przełajowych. Czy mając 1,80 m wzrostu, byłaby dla mnie lepsza rama rozmiaru 54 czy 56 ? Bardziej zależy mi na wyprostowanej pozycji niż na takiej pochylonej.

 

Dokładne info o rowerze tutaj: http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-szosowe/cyclocross/caadx/caadx-tiagra



Na zagranicznej stronie EVANSCYCLES.COM znalazłem rower przełajowy Cannondale z kolekcji 2016 o jeden model wyższy od Tiagry, w cenie 719,99 funtów czyli na złotówki to wychodzi jakoś +- 4200 zł.
Czy ktoś z Was korzystał i zamawiał cokolwiek z tej strony ? Czy jest to pewniak strona i czy również rowery są na gwarancji, w przypadku Canona dożywotnia gwarancja na rame ? 
LINKhttp://www.evanscycles.com/products/cannondale/caadx-sora-disc-2016-cyclocross-bike-ec071034

 

Napisano

Na każdym rowerze mam "pochyloną w jakimś stopniu sylwetkę". Zastanawiam się, czy biorąc ramę 54, kiedy to Moja sylwetka będzie mniej nachylona w porównaniu do większej rozmiarowo ramy, wygodniej by mi się jeździło niż na ramie 56.


Ktoś zamawia może z tego sklepu EVANS CYCLES i orientuje się jak wygląda sprawa cła ?

  • Mod Team
Napisano

 

 

  W dniu 4.01.2016 o 22:03, Przelaj napisał:
wygląda sprawa cła ?

 

Cło w ramach UE nie obowiązuje. Evans to  sprawdzony i godny zaufania sklepik...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

To świetnie :)

Doradź mi jeszcze proszę jeżeli oczywiście możesz, czy rozmiar ramy 54 będzie dla mnie odpowiedni ? Z tego co udało mi się wyczytać to optymalny rozmiar ramy w rowerze przełajowym dla wzrostu 1,80 m to 54. Ktoś gdzieś też napisał, że rama powinna być rozmiarowo mniejsza niż w rowerze szosowym (czyli jak miałem na rowerze szosowym ramę 56 to na przełajówce 54 powinno być okej). 

Jest to dla mnie ważne bo bardzo poważnie zastanawiam się nad kupnem tego roweru, bo cena wg mnie jest dość przyzwoita:
http://www.evanscycles.com/products/cannondale/caadx-sora-disc-2016-cyclocross-bike-ec071034#features

  • Mod Team
Napisano

czytam i mam dwie wątpliwości
- czy Kolega na pewno chce kupić rower, nie to żebym węszył wszędzie cichociemnych czy a-paczy ale jednak...
- czy Kolega na pewno potrzebuje przełaja
bo to, że rower wygląda ładnie na foto w radaviście, dodaje 20+ do lifestylu i jest obecnie trędy to jedno, a jazda wyczynowym przełajem z sztywnym krótkim ogonem, nisko położoną kierą i każdym kamieniem odczuwanym na dłoniach to drugie. Czy do jazdy po mieście też wybrałbyś półzawodową szosę? 
Jeżeli potrzebujesz wszędołaza, dla przyjemności, pod szersze opony szukaj czegoś z wysoką sterówką, dłuższym ogonem, dobrym materiałem. No i miejscem na opony ;) Ale opony wszystkiego za Ciebie nie załatwią.

A co do geo  - przy 176cm siadam na 55cm, więc Ty spokojnie bierz dłuższy rower-szczególnie, że raczej będziesz potrzebował stabilności niż narwanego charta

Napisano

- tak, chce kupić rower i chce żeby był to rower przełajowy, dlaczego ? Chce jeździć przede wszystkim po mieście: ścieżce rowerowej z kostki brukowanej a poza tym po twardych nawierzchniach rownych/nierównych z możliwością zjechania do lasu. MTB/Crossa bym nie wykorzystał do takiej jazdy, przede wszystkim amortyzator i te szerokie kapcie w przypadku mtb, poza tym, rower chce mieć gdzie chować zarówno w garażu jak i w pracy/uczelni.
- uparłem się na tego cannondale CAADX ponieważ jak piszę na stronie producenta

Z mocowaniami na błotniki i bagażnik oraz sylwetką skorygowaną podniesieniem kierownicy, jest rowerem, który bardzo łatwo można rozbudować do funkcji sportowego crossa. 

PROFIL UŻYTKOWNIKA

Od zawodników przełajowych, trenujących również zimą, aż po codziennych rowerzystów, szukających uniwersalnego roweru o sportowym charakterze i o szerokich możliwościach.

 

Myślę również że oponę 700x38 lub 700x40 da radę zamontować przy takim rowerze i wtedy jazda sprawiała by mi przyjemność a jazda po kostce brukowanej przy odpowiednim ciśnieniu opon nie dawałaby po sobie aż tak znać.

 

Rama 56 serio nie będzie za duża na mnie ? Zdania są tutaj bardzo podzielone :/

 

 

 

Napisano

Osoba mająca rower przełajowy Cannondale Caadx Tiagra napisała mi przed chwilą coś takiego odnośnie opon "Jeśli chodzi o opony to max. 42-45mm." Także 700x40 dało by radę zamontować :)
Mi pokazuje się możliwośc wysyłki do Polski. Szkoda tylko, że tak droga jest przesyłka, bo aż 50 funtów...

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.