Skocz do zawartości

[Rama] Dartmoor Primal 2015

Smialek81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Z racji tego, że jestem nowicjuszem na tym forum z góry chciałbym prosić wszystkich o wyrozumiałość odnośnie braku wiedzy w niektórych tematach.

Jestem właśnie w trakcie budowy hardtaila który ma mi posłużyć do jazdy trail/allmountain. Wybór padł na ramę Dartmoor Primal 2015 (nie ukrywam, że z racji nie wysokiej ceny). Problem polega na tym, że nie wiem czy wybrać rozmiar M czy L?

Mam 182cm wzrostu i dość długie kończyny. W  tej chwili jężdżę na rowerku XC Bergamont o rozmiarze 20 cali (podsiodłowka 510mm) ze sztycą wyciągniętą na dobre kilkanaście centymetrów. Stąd moje obawy, że rama Primal 17'' (podsiodłowka 432mm) będzie trochę przymała. Z drugiej strony czytałem opinie na różnych forach, że rama Primala L jest dosyć duża i z racji docelowego przeznaczenia może być lekko za duża na moje gabaryty. Zwracam się zatem z pytanie do doświadczonych forumowiczy i włścicieli rowerków na bazie ramy Primal o sugestię i pomoc!

Napisano

17" będzie dla Ciebie raczej za mała. Sam się zastanawiam nad ramą Primal ; aktualnie pomykam na ramie XC 17" i w taki też rozmiar Primala strzelam, tyle że ja mam 175cm wzrostu. Przy Twoich ponad 180cm, nie pchałbym się w 17", bo Primal to już nie rama do XC, gdzie mniejszy rozmiar można potraktować czasami za plus.

Napisano

Mała rama do XC to plus? W grawitacji mała rama to plus, w XC nie bardzo.

Wracając do tematu... Może być troszkę przymała, chyba że dasz długi mostek i sztycę z offsetem.

Ja przy wzroście 178-9 (zależy na czym się mierzę) miałem Horneta 16" skonfigurowanego niby pod XC/Trail  i niby było ok, tylko że....

Miałem 7cm mostek i sztycę z offsetem no i wydaje mi się że Hornet ma (chyba) dłuższą górną rurę.

Gdyby to była inna rama to bym się na tak mały rozmiar nie odważył.

Teraz jeśli chodzi o sztywny rower mam Eccentrica 17,5 i o mniejszej ramie nawet nie ma co mówić a nawet 18 by nie zaszkodziła.