mdhlodz Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Cześć, dwa dni rower stal do góry nogami bo miał zajęte koła, pod rowerem i na rowerze byla ścieżka po oleju z amora. Amor to xc 30tk na sprezynie z tlumieniem odbicia. Wyciek z pod lewego pokrętła do regulacji twardości. Na podłodze były dwie krople troche większe niż moneta 5zł każda. Ale mniejsze niż banknot 10zł. Amor roczny, przebieg z 1000km max. Kupiony nowy. Przejmować się taką utratą smarowania czy dać na serwis na uzupełnienie. Pytam bo nie wiem ile.jest tam tego oleju i czy nie wypłynął cały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Lepiej to sprawdzić i brak uzupełnić niż go zatrzeć . Tu masz manual XC30 https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/_mBrCuCYT-SBL3DkZdhn2lNAAPVYm7Uc0L9SBOCIY_o/mtime:1440002679/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004936_rev_b_xc28_xc30.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdhlodz Napisano 1 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Dzieki, żeby uzupełnić olei wystarczy odkrecic ta gorna nakredne z imbusa w lewej goleni gdzie byl wyciek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Stycznia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 widocznie padł oring pod korkiem. Jak już się bierzesz za grzebanie, to weź zrób mu pełny serwis. Przejdź się do jakiegoś sklepu motocyklowego i kup olej do amortyzatorów 5W. Dużo go nie potrzebujesz bo łącznie z ilością wlaną do goleni z tłumikiem oraz do dolnych goleni w celu smarowania pójdzie Ci max 150 ml. Może w okazyjnej cenie kupisz 0,5 l oleju Castrol fork oil 5W - coś ok 20 - 25 zł a jak nie to zamów na allegro Repsol fork oil 5W - litrowe opakowanie z wysyłką można kupić już do 35 zł. Podejdzie też każdy inny olej o gęstości 5W. Lepkość w przypadku tłumika Turn Key nie ma najmniejszego znaczenia więc jak będziesz miał dobrą okazję to bierz każdy bo nie ma sensu wydawać 60 zł na opakowanie Silkolene czy Motula.Na łańcuch możesz dać jakiś smar stały typu ŁT 43 do którego dodasz trochę oleju do amorków tak aby uzyskać papkę. Możesz też kupić wazelinę techniczną(to w przypadku gdy nie masz smaru stałego a kupowanie dużego opakowania mija się z celem) którą wymieszaj z olejem(do amorków) do uzyskania konsystencji papki. Raczej bym skłaniał się do wazeliny technicznej, bo tą mieszanką śmiało można posmarować później i ślizgi i uszczelki z kurzowymi włącznie na gwintach kończąc.Dasz rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdhlodz Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Sam się boję za to wziąć, tylko czy warto robić alarm na serwisie. bo wyciekło może max pól kieliszka wódki. Znów oddam na serwis i boję sie że bedzie jak z mechanikami samochodowymi, nic nie zrobia , a kasę wezmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 2 Stycznia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 serwis jest łatwy, a jak się boisz to pisz do mnie na priv - da się to ogarnąć za flaszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdhlodz Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Dzieki. Jak sie zdecyduje napisze. Chodzi o to ze oddaje rower na serwis na kompletna zmianę napedu wiec przy okazji powiem zeby to zrobili. Uszczelka powinna trzymac, wiec beda potrzebne jakies elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Sam się boję za to wziąć, tylko czy warto robić alarm na serwisie. bo wyciekło może max pól kieliszka wódki. Znów oddam na serwis i boję sie że bedzie jak z mechanikami samochodowymi, nic nie zrobia , a kasę wezmą. To zapytaj co zamierzają w tym przypadku robić, jaką mają diagnozę problemu i co jeśli problem się nie rozwiąże przy doraźnych sposobach jego załatwienia. Jeśli po ich naprawie sytuacja się powtórzy to znaczy że majsterkowanie się nie powiodło albo nie zajęli się problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody891 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 (edytowane) Witam, od kilku dni jestem posiadaczem nowego roweru z amorem Rock Shox XC 30 z blokadą i na samym starcie mam z nim problem, bo zostawia wyraźne ślady oleju na górnych goleniach. Tu są zdjęcia http://zapodaj.net/216d6592496a2.jpg.html http://zapodaj.net/35051166c9689.jpg.html Dodam, że olej jak sie uzbiera na goleniach, to zaczyna spływać, czyż bym miał walnięte 2 uszczelki w nowym amorku ?? Lub jakieś inne opcje, uszczelka musi się ułożyć, dotrzeć ? Za duża ilość oleju w amorku ? Edytowane 3 Marca 2016 przez mlody891 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Albo za dużo albo naprawdę zarżnięte uszczelki. Ja bym otworzył, spuścił olej, wyczyścił i zalał od nowa tyle i trzeba, przy okazji obejrzał uszczelki.Czy tam na drugim zdjęciu 3cm od korony masz takie wgniecenie w ladze czy to brud? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody891 Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 Na ladze to bród, zajechane uszczelki w nowym amorku i to po 2 stronach od razu ? Jak na tą chwile to zrobiłem dopiero 15 km nie było czasu, ale muszę się gdzieś przejechać i możne się dotrze. Jeżeli nadal będą pierścienie się robiły z oleju na lagach to gwarancja chyba :/ a jak ustanie to zobacze czy jest olej w amorku i zaleje go na nowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody891 Napisano 7 Marca 2016 Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Pojeździłem trochę intensywniej po lesie i sytuacja tak wygląda w nowym amorku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 8 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Oleju jest zdecydowanie za dużo. Moim zdaniem całość do rozkręcenia i sprawdzenia czy producent nie przesadził z ilością oleju do smarowania goleni. Być może nie producent a sprzedawca/serwisant na przeglądzie zerowym. oleju do smarowania goleni powinno być od kilku do kilkunastu ml max w każdej goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlody891 Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Nie bawiłem się z tym, bo na rozbieraniu amora się nie znam jeszcze, więc amor pojechał na gwarancje, zobaczymy co powiedzą i zrobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.