Skocz do zawartości

[sztyca] Wymiana alu WCS na karbon


PiPoLiNiO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na co polecacie wymiane alu WCS? Moje wymagania to lekko, 27.2, karbon, 350mm, czarny mat, offset koło 15mm. 

 

Na allegro masa podrób, jedyne sensowne jakie znalazłem to Ritchey Superlogic ale cena zabija... Jest też Easton EC90, ale kurde sprzedawca ma mało komentarzy, więc pytanie czy za normalną cene nie idzie lewus z aliex :) Jako ostatnia jest FSA K-FORCE SB25.

 

Ktoś ma jakieś doświadczenia z którąś z nich? W ogóle czy naprawdę idzie poczuć jakąś różnicę między sztycą alu a karbonową (samą ramę mam z karbo)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie było zbyt wielu pomysłów. Padło na Easton ec90 z offsetem:)

 

W paru tematach widziałem wpisy o używaniu jakiejś pasty do carbonu przy montowaniu sztycy. Czy to jest konieczność?

 

PS. Jak by ktoś szukał to mam niemal nowego WCS 27.2 350mm czarny mat na sprzedaż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez pasty sztyca się osuwała a bałem się już mocniej dociskać. Przy aluminiowej nie miałem tego problemu. Zastosowałem jednocześnie pastę i zupełnie inny zacisk i jak ręką ujął, ale tak naprawdę nie wiem co pomogło, czy pasta, czy zacisk a może obie rzeczy na raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczność stosowania pasty to sporadyczna sytuacja. Dokręcac obejme zgodnie z sugerowana wartością i sprawdź czy się zsuwa. Jeśli nie - pasta zbędna. Z mojego doświadczenia wynika że problem dotyczy powiedzmy jednego roweru na 1000 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda kwestia zacisku? Bo też widziałem parę postów, że rowek ramy nie ma się niby pokrywać z rowkiem w zacisku.

 

Mam zacisk taki jaki był oryginalnie ktm, sruba przechodzi przez 2 małe "łódeczki". Mam kombinować i go odwracać? Pomijam, że będzie to wyglądać tragicznie, no ale czy to faktycznie robi różnicę?

 

Z budowy jest podobny do tego :

obejmab.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z mojego doświadczenia wynika że problem dotyczy powiedzmy jednego roweru na 1000 :-)

tu bym się nie zgodził zjawisko osuwania sztycy występuje znacznie częściej , niż podajesz .

Znam przynajmniej kilka rowerów ( carbon _carbon) gdzie występuje zjawisko osuwania się sztycy.

Mówię tutaj o dokręceniu momentem przewidzianym przez producenta.

Często problem można łatwo rozwiązać np. przyklejając kawałek cienkiej taśmy itp. na sztycę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeserwisowałem lub złożyłem przez 5 lat jakieś 10 tysięcy rowerów. Praktycznie każdy z nich wraca potem na serwis. Nasi klienci przychodzą z każdą pierdołą i sami nie rozwiązują ewentualnych problemów. Zjawisko osuwania sztycy było sporadyczne, z czego najbardziej upierdliwie uciążliwe w specyficznym rowerze, czasowym. W innym przypadku problem wynikał z wady obejmy masztu nakładanego na rurę ramy. Poza tym w moim byłym bajku był ten problem więc dorzucam go do statystyki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeserwisowałem lub złożyłem przez 5 lat jakieś 10 tysięcy rowerów. Praktycznie każdy z nich wraca potem na serwis.

 

Ile według statystyk miało carbonowe sztyce? :teehee:

Podaję przykłady, które miałem okazję zaobserwować.

Poza tym tyle rowerów, pewnie nie widziałem na oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile według statystyk miało carbonowe sztyce? :teehee:

Podaję przykłady, które miałem okazję zaobserwować.

Poza tym tyle rowerów, pewnie nie widziałem na oczy.

Ile? 50 procent, co najmniej. Karbonowe sztyce miały nawet niskie modele szos, a ich sprzedaż wynosiła 200-300 rocznie. Prawie wszystkie problematyczne przypadki "przechodzą" przez moje oczy bo ich rozwiązanie z reguły robi się razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam problem. Posmarowałem pastą do carbonu, i o ike nic się nie zsuwa, tak sztyca się kręci na boki pod naciskiem uda na siodełko...

 

Niech ktoś napisze tak na chłopski rozum o dokręcaniu zacisku. Nie mam klucza który wskazuje odpowiedni moment i raczej niewielu go posiada nie mając serwisu.

 

Nigdy nie uszkodziłem żadnego gwintu ani nic. No ale tu jest karbon + karbon. Pytanie czy jak dokręcacie zacisk to robicie to jak w każdym innym połączeniu czy jednak lżej? Bo np manetki mają tyle samo Nm co zacisk i zakręcam mocno, a potem zapominam.

 

Edit: Eh, sztyca obraca się nawet pomimo bardzo mocnego dokręcania. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest chyba problem w samej budowie sztycy ec90. Z tyłu ma wyplaszczenie na całej długości odcinka oznaczenia wysunięcia. Niby ma to zapobiegać "szczypaniu". To powoduje oczywiście, że nie jest w pełni okrągła. Nawet po średnio mocnym zaciśnięciu, sztyce ruszam na boki palcami dotykając siodełka. Dopiero mocne dokręcanie powoduje, że dopiero udami ruszam ją na bok, a na solidnym dokręcaniu jest ok. I teraz pytanie czy firmowy zacisk jest tak słabo zrobiony, czy po prostu ten Easton tak ma i można jeździć bez obawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz poruszać w jakiejkolwiek płaszczyźnie to nie jest normalne. Sztyca ma siedzieć nieruchomo, nie kiwać się, nie obracać, nie zsuwać. 

Ostatnio wymieniałem zacisk, zwykły alu, zwykła rama alu i sztyca też. Zacisk nie wyglądał na wadliwy, sztyca siedziała ciasno, wyglądało to jak należy. Dokręcałem śrubę na przysłowiową "pałę", bez rezultatu. Zacisk zmieniłem, sztyca znieruchomiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...