Skocz do zawartości

[9559 g] Kinesis Maxlight Sync 650B by Lumperator


Lumperator

Rekomendowane odpowiedzi

Wraz z nowym rokiem nadszedł czas na nowy projekt rowerowy z tytanową ramą Kinesis Maxlight Sync  650B.  Docelowo miała być Reba 120mm, ale nabyłem w dobrej okazji SIDa WC 100mm. Myślę o poniesieniu skoku do 110mm co powinno dać zadowalający kompromis. Ma to być rower do lasu czyli ścieżki, bezdroża, jakieś górki, błota, kamienie, knieje i któremu niestraszny będzie przelot asfaltem czy szutrem. Długo zastanawiałem się nas wyborem opon. Padło poraz kolejny na sprawdzone w 26er Maxxis Crossmark (wersja 120tpi, 2.1). Koła DT na sztywnych osiach poskładane przez Dawida.. Obecnie rower jest w fazie projektu "niejezdnego". Mam lekki mętlik z napędem - 2x10 czy 1x11 :/ Nabyłem przerzutkę  i kasete XTR pod 10s oraz  korbę 39/26 srama, ale zatrzymałem się z dalszymi inwestycjami, bo wciąż świeci mi lampka z tym 1x11 (XT). Nie jestem pewien czy warto zamienić szeroki zakres przełożeń jaki daje 2x10 na jeden blat.  Z innych rzeczy pozostają jeszcze do kupienia hamulce, kiera, może dłuższy mostek, inne siedzisko, łańcuch.

 

Mam nadzieję, że wyjdzie z tego relatywnie lekki i mocny hardtail. Chciałbym nie przekroczyć wagi ok 9.6kg, a najlepiej przycisnąć jeszcze w dół :)

 

 

25cf681cff0626a7.jpg

 

 

Wstępna rozpiska tego co już jest (niektóre wagi z pamięci +- 5g)

 

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 0
Brake Front: (Hamulce przód) - 0
Brake Rear: (Hamulec tył) - 0

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - 0

Brake Disc: (Tarcze hamulcowe) -  XTR RT98 CL, 160/160mm ... (246g)
Cables: (Pancerze i linki) - 0

Cassette: (Kaseta) - XTR M980 11-36 ... (268g)
Chain: (Łancuch) - 0
Crankset: (Korby) -   Truvativ XX 39/26, Q-168, suport PF30 ... (651g + 90g)
Derlr Front: (Przerzutka przednia) - 0
Derlr Rear:   (Przerzutka tylna) -   XTR 985 SGS ... (178g)
Fork: (Widelec) - SID XX WC 100mm + manetka Xloc ... (1546g)
Frame: (Rama) - Kinesis MaxLight Sync Ti 27.5 ... (1651g)
Grips: (Chwyty) - 0
Handlebar: (Kierownica) - 0
Headset: (Stery) - Edge Design tapered ... (92g)
Pedals: (Pedały) - Time Atac XS Carbon ... (338g)
Seat: (Siodło) - Specialized Toupe+ Expert ... (202g)
Seatpost: (Sztyca) - KCNC Ti Pro Lite 8000, 31.8, 400mm ... (172g)
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Gub Bike 6061, 34.6 ... (15g)
Shifters: (Manetki) - 0
Skewers: (Zaciski kół) - RS Maxle 15mm + DT Swiss 12mm ... (142g)
Spacers: (Podkladki pod mostek) - 2x5mm no name alloy ... (6g)
Starnut: (Gwiazdka) - Rock Shox Expander ... (22g)
Stem: (Mostek) - Easton EA90 +Ti bolt, 80mm, 0 degree ... (112g)
Tire Front: (Opona przednia) - Maxxis Crossmark Exception ... (514g)

Tire Rear: (Opona tylna) - Maxxis Crossmark Exception ... (528g)
Top Cup: (Grzybek) - Edge Design + śruba alu ... (12g)
Tubes: (Dętki) - Maxxis Ultralight 26" presta ;) ... (255g)
Wheelset: (Koła) - DT XR331, DT350S CL, DT Competition, taśmy ... (1480g)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bardzo fajnie. No i korba XXa pasuje idealnie kolorystycznie.
Co do napędu 1x11 to sam stoję przed takim dylematem. Wydaje mi się, że po małych hopkach i po płaskim napęd 1xXX w shimano spokojnie wystarczy. Jezeli ma być cięższy teren to zostaje jedynie SRAM z racji szerszego zakresu, ale to już generuje kolejne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka powodów, które mnie lekko zniechęcają, pomimo ogromnych zalet jakie mógłbym mieć ;)

Musiałbym zakupić opony Tubeless Ready, które w przypadku Crossmarków są cieższe o ok 100g. 

Nie mogłbym szybko zmienić sobie opon, tak jak ma to miejsce z dętkami.

Czyszczenie strupa po starym mleczku też chyba nie nalezy do przyjemnych czynności.

 

Nie mówię nie. Jeśli dałoby się przerobić obecny set na bezdętki, to mogę spróbować. Opony wyjątkowo opornie wchodzą na obręcz. Dawno się tak nie umęczyłem ;) Te same Crossmarki na 26er mogę założyć bez łyżek raz dwa. Tutaj konkretny opór i baaaardzo ciasne spasowanie po założeniu. Może to dobrze wróży na opcję z mleczkiem (?).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Musiałbym zakupić opony Tubeless Ready, które w przypadku Crossmarków są cieższe o ok 100g.
  tutaj niekoniecznie potrzebne są opony tubeless, np Schwalbe  performance można uszczelnić bez większego problemu.

Mleczko oprócz szeregu zalet, wymaga większej dbałości (dolanie mleka co 2 - 3 m-ce, czyszczenie, wyższy koszt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez dłuższy czas zastanawiałem się nad mleczkiem, ale 2500 km z jednym kapciem gdzie musiałem dopompować to zaleta niebywała, poza tym opona pracuje zdecydowanie lepiej niż z dętką, masz niższe ciśnienie i dobicie nie równa się kapeć ;) Teraz już nigdy nie wrócę do dętek :)

Opona bez TR, jeśli wcześniej pracowała z dętką i ułożyła się, powinna się uszczelnić, może nie tak dobrze jak TR, ale w końcu się uda.

Mleczko owszem jest droższe, dolać trzeba co 4-5 miesięcy (Trezado), bez niezapowiedzianych awarii 250 ml powinno wystarczyć na sezon, kosztowo tyle co 2 dobre dętki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również czasami przechodzą myśli o mleczku, ale jest tylko jeden istotny problem - przed każdym wyścigiem (a w sezonie mam ich zwykle co tydzień, max co 2tyg) zmieniam opony - z treningowych na "lepsze", nowe lub prawie z lepszym bieżnikiem. Potem to one stają się treningowe, kupuję nowe itd.

Z mleczkiem chyba nie ma szans tak działać. A nie stać mnie na kupowanie kompletu opon raz na miesiąc, aby stale mieć wysoki bieżnik :)

Mowa o Schwalbe RoRo - to moje ulubione opony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również czasami przechodzą myśli o mleczku, ale jest tylko jeden istotny problem - przed każdym wyścigiem (a w sezonie mam ich zwykle co tydzień, max co 2tyg) zmieniam opony - z treningowych na "lepsze", nowe lub prawie z lepszym bieżnikiem. Potem to one stają się treningowe, kupuję nowe itd. Z mleczkiem chyba nie ma szans tak działać.

jest rozwiązanie, drugi komplet kół :icon_confused:

Edytowane przez vpablov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzą manetki 2x10 XTR (204g) oraz hamulce XTR 9020 (514g). Hample absolutnie pierwsza klasa jeśli chodzi o wykonanie. Odcień tego połysku pasuje idealnie do ramy. Ergonomia chwytu jednym palcem bajeczna. Mam tylko wrażenie, że klamki pracują  z lekkim oporem. Model 975 chodzi jak po maśle. Efekt servo? 

 

Niebawem przybędzie kiera Syntace Vector Carbon High10 740mm, 8st. Jak będzie coś nie tak, to spróbuję z prostą kierą Kinesis Strut (750mm, 6.5st). Nie chce mocniejszego podgięcia w tył niż 8 stopni. Dość mały wybór jest wśród takich kierownic. Prawie wszyscy uparli się na 9.

 

Na foto prawdziwa biżuteria, trailowe XTR 9020.

 

c2427a78029f944d.jpg

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dochodzą manetki 2x10 XTR (204g) oraz hamulce XTR 9020 (514g). Absolutnie pierwsza klasa jeśli chodzi o wykonanie.
i tu się nie mogę zgodzić.... manetki xtr  ... to masakra. Śmiem twierdzić że tak tandetnie wykonanych manetek z pod logo xtr nie widziałem jeszcze. Ale takie czasy. Płać i płacz. Fajnie to ino z zewnątrz ....mechanizm to tandeta. 

Taka teraz nomenklatura....... tandeta goni tandetę.... niestety. Ale ja z tych co uważają że xtr 8 biegowy z lat 93 to najlepsze co u shimano się udało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuję, że miałem na myśli hamulce. Co do manetek być może masz rację. Z zewnątrz wyglądają zupełnie okey. Przede wszystkim są o wiele lepiej spasowane niż w 970, gdzie o zgrozo widac było prześwity, a plastik uginał się pod palcami. Tutaj takich jazd nie ma. Ja wiem, że teraz wszystko leci na łeb, a klienta próbuje się mamić designem.  Chciałbym zobaczyć jakość szaraków w najnowszych wypustach, ale chyba już się tego nie doczekam. Shimano uczyniło z marki XTR masówkę za grubszą kasę. Nie powinno byc kompromisów. W najnowszym roczniku powinni całkowicie zrezygnować z korby trójblatowej, wypuścić inne bębenki i dać kasety 10-xx. Widoicznie jednak księgowi w S widzą to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuję, że miałem na myśli hamulce. Co do manetek być może masz rację. Z zewnątrz wyglądają zupełnie okey. Przede wszystkim są o wiele lepiej spasowane niż w 970, gdzie o zgrozo widac było prześwity, a plastik uginał się pod palcami. Tutaj takich jazd nie ma. Ja wiem, że teraz wszystko leci na łeb, a klienta próbuje się mamić designem. Chciałbym zobaczyć jakość szaraków w najnowszych wypustach, ale chyba już się tego nie doczekam. Shimano uczyniło z marki XTR masówkę za grubszą kasę. Nie powinno byc kompromisów. W najnowszym roczniku powinni całkowicie zrezygnować z korby trójblatowej, wypuścić inne bębenki i dać kasety 10-xx. Widoicznie jednak księgowi w S widzą to inaczej.

Mam nadzieję że twoje heble będą lepsze niż moje. Raz padła klamka, raz zacisk. Tandetaaaaa.... :)

Raz miałem 97o i teraz te i dla mnie bida. Ani lekkie ani mocne. Ani ergonomiczne.

Dlaczego powinni pogonic z oferty trojtarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się jeszcze nie mogę wypowiedzieć na temat tych hamulców. Trochę mnie zaniepokoiłeś. Dotychczas byłem w przekonaniu, że model trailowy zatrzyma moje 60 kilka kg bez gadania. Strach pomysleć jak w takim razie hamuje model XC (czy w ogóle hamuje? :P ). Moje stare 975 nie są za mocne, ale źle nie jest. Mam w nich okładziny metaliczne i po krótkim rozgrzaniu bez problemu podrzucają tylne koło do góry. Może nie jest to siekiera, że lekko wciskam i śmierć w oczach, ale nie narzekam. Od nowych 9020 oczekiwałbym bardziej zdecydowanego działania. Jeśli nie będzie lepiej to serio nie wiem za co oni sobie każą płacić tyle siana.

Ergonomia to sprawa czysto subiektywna. Mi te klamki lepiej leżą pod palcami niż obłe 975. Przyjemnie mi się naciska na klamki w Avidach, lubię ich prosty profil.

 

Odnośnie Twojego pytania.

Nie rozumiem idei trójtarczu 11s w XTR. Okey, XTR dla wszystkich. Nie trzeba być prosem ani super ambitnym amatorem aby mieć coś dobrego i lekkiego. Ludzie płacą, czemu im tego nie dać. W porządku. Ale na serio jest popyt w grupie XTR na trójtarcz? Chciałbym poznac target odbiorców tego konkretnego przypadku. 

 

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi wykrakałeś tobo z tymi hamplami. Zainstalowałem próbnie w starym rowerze i chyba jest jajo. Hamulce niby krótko używane, ale okazało się, że, prawy tłok w przednim zacisku nie ma ochoty do pracy. Przytrzymałem lewy płaskim śrubokrętem, podpompowałem i wylazł. Oczyściłem oba, dałem ciut smaru, ale niewiele to pomogło. Nie jestem w stanie tego ustawić aby nie ocierało o tarczę. Hamuje słabiej niż poczciwy 975. Z tylnym hamulcem nie a zadnego problemu. Nie wiem czy warto coś w tym dłubać czy nie lepiej zwrócić sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem niechęć do trojtarczy jeśli widziałbys że z jego powodu Shimano obcina jakość / ilość opcji która preferujesz. Albo zaprzestaje ich produkcji i znowu przywraca do łask trzy rzędy.

Ale tak? :-)

Jeśli tłoczek muli to możesz spróbować rozbiórki zacisku. Czyszczenie, składanie i test.

Ja próbowałem tego parokrotnie; tloczki wyglądały dobrze, uszczelki pięknie a i tak nie działało to jak trzeba.

Ja zapytałbym sprzedawcy co on na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydowałem się na zwrot hamulców, sprzedawca nie robił problemów. Myślę co tu innego załadować. Cały czas ciągnie mnie do Shimano. Teraz mi świeci XTR 985 lub XT 8000. Nie ukrywam, że wolałbym mieć zestaw o niższej wadze. Czy XTRy 985 z metalikami i tarczą 180 to wystarczająca opcja na moje 63kg? Nie chcę spowalniaczy, chcę hamulce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...