Skocz do zawartości

[rower] Przesiadka z HT na FS (AM)


namelessone

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich,

 

(uwaga poemat!)

 

Przymierzam się, żeby w 1/2 kwartale 2016 przesiąść się z HT na FS. Do tej pory jeździłem tylko XC, ale bardziej jara mnie intensywne pomykanie w górę i w dół (z przewagą na "w dół"), niż robienie setki kilometrów, a już tym bardziej setki kilometrów na czas (żadnych maratonów!). Do tego chciałbym zacząć jeździć bardziej technicznie i ogarnąć również niewielkie hopy, dropy, muldy, bandy i te sprawy. Bez szaleństwa (za stary jestem), ale też żeby adrenalinka była  ;)

 

Szukam, czytam, porównuję, sprawdzam konfiguracje, ceny i im bardziej w las tym gorzej. Chciałbym Was podpytać o parę rzeczy i byłbym wdzięczny za podpowiedzi / pomoc. Prosiłbym też, jeżeli gdzieś się mylę w moich przemyśleniach, żeby być bezlitosnym  ;) i pisać, że głupoty piszę (byle tylko dodawać dlaczego).

 

Priorytety:

* Budżet max ok 7k. Nie wykluczam sprzętu używanego (nawet się ku temu bardziej skłaniam), nie wykluczam składania (chociaż się na tym kompletnie nie znam). Jako że do tej pory śmigałem na niskobudżetowych rowerach XC (Gary Fisher Wahoo, Stevens S3), na pewno nie potrzebuje karbona z najnowszym Foxem na osprzęcie XTR. Interesuje mnie dobry stosunek jakości do ceny, dla mnie na pewno kosmiczną różnicą w komforcie będzie Sektor, nie muszę odrazu walić w Pike'a (choć fajnie by było).

* Celuję w 27,5" (26" odpada na 100%, 29" na 99%)

* Boję się przegiąć i wolałbym raczej coś AM 130-140mm niż Ęduro 160mm (jeżeli taki sprzęt ma sens w takiej opcji, to planuję jeżdzenie "na codzień" po Lasku Wolskim, jak do tej pory + wypad raz na miesiąc na jakiegoś singla, z możliwością zwiększenia częstotliwości)

 

No i teraz zaczynamy. Co do tej pory zdążyłem przejrzeć:

* Giant Trance 3/4 - fajna opcja, tylko nie mam pojecia jak wygląda sprawa z komponentami Gianta (i to mnie martwi - najbardziej piasty i obręcze)

* Kross Soil 1.0 - jak dla mnie osprzęt wygląda bardzo fajnie, nie ma tego problemu co w Giancie (piasty Shimano, obręcze nie-brandowe) + Polska myśl techniczna (patryjotyzm zakupowy FTW!)

* Canyon Spectral AL 5.0 - za######iaszczy na maxa jak dla mnie, tylko za drogi. Coś mi tu wygląda (ale może się mylę!) że gdyby zamiast Foxa wsadzić RS to ten rower kosztowałby kolo 6,5-7k. Czyli spora część ceny to tylko Fox. Pytanie przy okazji: albo ja coś źle sprawdzam, albo Foxy są dużo droższe od RS'ów. Czy jakość idzie za tym aż tak bardzo? Czytam, że kultura pracy niby lepsza, ale dla mnie kultura pracy Sektora czy Revelationa w stosunku do tego co mam teraz to i tak będzie niebo a ziemia. Więc wolę się skupić na tańszych w kupnie (i serwisie!) RS'ach, niż nawet lepiej pracujących ale 2x droższych Fox'ach. Ma sens?

* Commencal Meta V3/V4 - wygląda bosko, absolutnie (śmiejcie się!), ale za agresywny ten sprzęt (160/150mm).

* Rose (Granite Chief + Uncle Jimbo) + Radon - za drogo (używka by styknęła, ale jak na lekarstwo)

* Kross Moon - za agresywny (i cena)

 

Odrzucam topowe marki (Spec, Scott, itd.) bo naklejki na ramie + g*wniany osprzęt mnie nie interesuja, a 15k nie mam. Odrzucam Kellysa (może niesłusznie) + Meridę - uprzedzony jestem.

 

Pytanie: czy coś pominąłem? Czy jest jeszcze jakaś marka / model, na którą powinienem zwrócić uwagę? Jakieś komentarze co do tych co przejrzałem? Dobre / złe wnioski z mojej strony?

 

Przy okazji Fox / RS przychodzi mi na myśl bardzo podobne pytanie. Jak to jest z Shimano i SRAM. Czy to przypadkiem nie podobna historia? Shimano tańsze (kupno + serwis), SRAM droższe ale ciut lepsze w pracy? Jeżeli tak, to wolę opcję numer 1  :)

 

I ta zagwozdka z Fox/RS + Shimano/SRAM pcha mnie do pytania, czy może nie warto by było spróbować złożyć coś samemu? W tych "sklepowych" konfiguracjach zawsze coś mi nie pasuje (słusznie lub nie). Nigdy tego nie robiłem, ale mógłbym spróbować. Technicznie się nie martwię, bo jak coś to mogę zawsze skorzystać z serwisu. Boję się raczej o to, że kupię, albo nawet nie będę potrafił ocenić kompatybilności podzespołów. Żeby się nie wpakować w jakieś kiepskie, albo drogie rozwiązania. No i pytanie w ogóle jak z ceną? Dało by się złożyć FS AM za 5-7k? Nie wykluczam części używanych. Wiem, że mogę sobie to rozpisać, co zresztą penwie zrobię, ale pytanie czy warto w ogóle zaczynać (pomijając czy kompatybilnie sobie to rozpiszę w ogóle)?

 

Byłbym wdzięczny za każde (wnoszące coś do tematu) komentarze.

Napisano

Składanie odpada z przyczyn ekonomicznych. Zwyczajnie w tym czy trochę wyższym budżecie jest to nie opłacalne. 

 

W tych pieniądzach a w zasadzie musiał byś trochę dołożyć Trance nie ma właściwie konkurencji. Koła są słabe to fakt ale też do tego co piszesz na początek dadzą radę. Tu mowa oczywiście o opcji "nowy z salonu". Jak nie szukaj używki max z tego roku. Nawet Meta spokojnie może się trafić skoro tak bardzo Ci się podoba. 

 

Co do cen Fox'a czy RS'a to ten pierwszy zawsze był droższy tylko pytanie co z tego. na pewno jednak nie tyle co podałeś w tym Spectralu. 

 

W temacie, że 160mm to przegięcie. Owszem ale tylko z powodu 1 wypadu w miesiącu w docelowy teren dla tego typu sprzętu. 

 

 

Napisano

Bardzo ciężko Ci cokolwiek doradzić z tego powodu że każdy z tych rowerów jest bardzo różny.. nikt nie wie który Ci podejdzie. Najlepiej by było jakbyś na docelowym terenie je potestował, bo jak się okaże że przejedziesz po pobliskim lasem np Spectralem i załamiesz się że to pompuje i że nie ma blokady na kierce do zawiasu w ogóle waży 14kg? 

Napisano

@Beskid

A ile trzeba było by wydać, żeby ekonomicznie składanie się opłacało? Jak mówię, ramę (zresztą inne części też) mógłbym rozważyć używkę (o ile taka opcja ma sens, ale wydaje mi się że ma).

 

Co powiesz na temat tego Soila? Wiem, że go jeszcze nie ma, ale jakieś doświadczenie jeżeli chodzi o Krossa, albo spostrzeżenia co do geometrii / konfiguracji? Mi wygląda, że jest ciut lepsza od Tranc'a (przynajmniej piasty i obręcze).

 

@wojtas7

OK, tylko jaką mam szansę przetestować cokolwiek z tego prócz Tranca i Krossa? :) O ile to się w ogóle da.

 

@tobo

Wudebar! O tym nie pomyślałem!

Napisano

Tak ogólnie? Rozsądne wydaje mi się: 2x 130-140mm, przelozenia 2x10, fajnie by bylo miec osprzet na poziomie SLX, koła, kokpit, coś rozsądnego, sztyca zwykła. Nie wszystko musi być odrazu na tip-top, łatwo wymienialne / upgrade'owalne (sic!) części mogły by być z początku lekko budżetowe.

Napisano

Opcja zakupu gotowego roweru jest dużo rozsądniejsza, taki giant trance 3 to bardzo fajna opcja.

Trochę pojeździsz i wymienisz hamulce, bo to najsłabsza część tego roweru. Reszta wygląda bardzo dobrze.

Nie wiem dlaczego takie złe nastawienie do tych kół?

Napisano

@Beskid

A ile trzeba było by wydać, żeby ekonomicznie składanie się opłacało? Jak mówię, ramę (zresztą inne części też) mógłbym rozważyć używkę (o ile taka opcja ma sens, ale wydaje mi się że ma).

 

Co powiesz na temat tego Soila? Wiem, że go jeszcze nie ma, ale jakieś doświadczenie jeżeli chodzi o Krossa, albo spostrzeżenia co do geometrii / konfiguracji? Mi wygląda, że jest ciut lepsza od Tranc'a (przynajmniej piasty i obręcze).

 

Obecnie składanie fulli biorąc pod uwagę co i za ile jest na rynku jest zupełnie bez celowe. Koniec kropka. 

 

Co do Krossa to nic nie można powiedzieć. Nowa konstrukcja i trzeba poczekać na opinie. Nie wiadomo jakie rabaty i ile finalnie to wyjdzie. Co by jednak nie pisać to RVS to nie Maestro dlatego Trance 3 i tak wypada lepiej. Giant ma jakąś dziwną manierę wkładania syfu jak idzie o hamulce ale to jest do przeskoczenia poprzez wymianę. Za 8K masz Trance 2. W sumie rower już kompletny z myk mykiem. Napisałem, że koła słabsze ale to zależy od użytkowania. Do LW w Krk w sam raz. W góry do łomotu gorzej tyle, że na takie zastosowanie jest Regina.  

 

@erzurum tematy w tych kolach są dwa. Są naprawdę bardzo wąskie do UST choć sama obręcz pancerna. Tu można powiedzmy machnąć ręką ale jest drugi problem czyli padlina w postaci kulkowych piast Joytecha i co za tym idzie bębenek jest ujowy.  

Napisano

Dzięki Beskid. A pytanie: piszesz, że w używkach rozglądać się maksymalnie za (już) zeszłoroczną wersją. Rozumiem, że chodzi tu o to, żeby rama była "nowoczesna". Duże są różnice, np. w Trancach 2014/2015/2016?

Napisano

Przeglądałeś? 

 

http://bikemarkt.mtb-news.de/category/2-full-suspension

 

http://www.pinkbike.com/buysell/list/?category=2

 

Co do Mety AM V3 to fajna opcja o ile nie liczysz zbytnio gramów. Rama jest ciężkawa ale za to pancerna! W sam raz do tyrania dla cięższych rajderów.

Niestety gotowe rowery z tej serii są już na wyczerpaniu (chyba,że używka), a V4 Essential przekroczyłaby twój budżet.

 

Chociaż może napisz do http://horizonbikes.com.pl/. Może coś jeszcze się wala po magazine, może mają jakieś potestowe.

Napisano

Obecnie składanie fulli biorąc pod uwagę co i za ile jest na rynku jest zupełnie bez celowe. Koniec kropka. 

 

Beskid nie chcę rozpoczynać kolejnej odwiecznej dysputy "składać czy kupić" ale nie jest to takie oczywiste jak napisałeś. Mi się opłacało i to bardzo.

 

Zgodzę się jednak że to zabawa  nie dla każdego. potrzebna wiedza i duużo czasu.

Czy to zabawa dla autora tematu?

 

 

 Nigdy tego nie robiłem, ale mógłbym spróbować. Technicznie się nie martwię, bo jak coś to mogę zawsze skorzystać z serwisu. Boję się raczej o to, że kupię, albo nawet nie będę potrafił ocenić kompatybilności podzespołów. 

Bez obrazy ale chyba nie. Wyjdzie drożej i nie koniecznie lepiej.

Trzeba by zacząć od czegoś tańszego.

Napisano

@Ishi: dzięki! Do tej pory czaiłem się tylko na alledrogo i olx. Będę teraz obserwował też to co podesłałeś.

 

@Marcin: 179cm, przekrok 77-78, waga koło 80 (żona chyba schowała gdzieś wagę po świętach...). Do tej pory jeździłem na 17,5 i 18".

 

@Roonin: musiałbyś się bardziej postarać, żeby mnie obrazić ;) A serio, to czasu i cierpliwości mam w bród. Kasy nie, ale opcja ze składaniem to jak raty (a to powoduje, że budżet jest bardziej płynny). Wracając do pytania: ile trzeba by było (pi razy oko) wydać, żeby to miało sens? Nie mówię, że się odrazu zdecyduję, ale fajnie jest mieć taką opcję w głowie w razie czego.

 

Napisano

Problem u Cb polega na tym że nie chcesz 26 . 27,5 jest na tyle nowe , że na rynku ciężko o używki ( ramy , koła , amory ) , a jak są to kosztują nieodpowiednio :) W tej kasie to szukaj na allegro Speca Enduro Compa , Geniusa, Trance, Reigna . Masz szansę się zmieścić , ale raczej cały rower a nie składanie

 

http://allegro.pl/rower-scott-genius-730-27-5-deore-xt-fox-150mm-i5798574506.html

http://allegro.pl/scott-genius-750-27-5-2015-40-nowy-okazja-i5880231988.html

http://allegro.pl/nowy-specialized-enduro-comp-650b-2015-rozmiar-m-i5881366569.html

http://allegro.pl/giant-trance-2014-27-5-m-sztywna-os-obnizka-i5888751184.html

Napisano

Prawda jest taka, że 26 cali w AM/EN to już praktycznie trup. Pchanie się w stare geo nota bene z nim powiązane = problemy przy modach w przyszłości.

Napisano

, a jak są to kosztują nieodpowiednio 

Fakt. Za sao to że rama jest pod 27,7 kosztuje nieprzyzwoite pieniądze.

 

ishi

Z tym "starym geo" to chyba tak nie do końca. Jest sporo modeli na rynku gdzie wersję 26 w naturalny sposób zastąpiła wersja 27,5 bez żadnych istotnych zmian poza tymi które były potrzebne do upchnięcia większego koła. Mimo tego to w gruncie dalej te same ramy.

Napisano

Beskid nie chcę rozpoczynać kolejnej odwiecznej dysputy "składać czy kupić" ale nie jest to takie oczywiste jak napisałeś. Mi się opłacało i to bardzo.

 

Zgodzę się jednak że to zabawa  nie dla każdego. potrzebna wiedza i duużo czasu.

Czy to zabawa dla autora tematu?

 

Sprawa nie jest oczywista jak idzie o sztywnika ale tutaj wyrażnie rozchodzi mi się o najnowsze konstrukcje i koło 27,5". Nie ma możliwości by w kwocie tych 7-8K złożyć to co wypuści fabryka. A znowu jak mają być używane szpeje to też sens żaden jak minimalnie "przechodzone" AM/enduro tyle kosztują. Przykładem niech będzie ten Spec Enduro. Jestem zdania, że na Lasek Wolski taki Swag 10 czy 30 będzie nawet na wyrost. 

Napisano

Namelessone czy my już mielismy okazje rozmawiać?

 

Wpadnij na pw to pogadamy o Trance. Mam już na sklepie praktycznie pełną rozmiarówkę.

Cena ehhh kto by się nią przejmował ;). Będzie pan zadowolony.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...