nickt Napisano 22 Sierpnia 2006 Napisano 22 Sierpnia 2006 Witam. Niedawno kupiłem rower Wheeler Buddy 03 i chciałbym wymienić w nim trochę części....no może nawet sporo. Pierwszy do wymiany poszedł amortyzator, zamiast RST Capa T6 chcę wstawić Suntour XCR-RL. Druga sprawa to wymiana hamulców i tu pojawia się kilka pytań. Chciałbym zmienić standardowe Hayes MX3 mechaniczne na hydrauliczne deore m535 z tym, że razem z dual controlem więc wymienić będę musiał również kasetę i łańcuch na 9 rzędowy bo standardowo mam kasetę Srama 8 rzędową. Pytanie brzmi czy nie będzie z tym problemu? Czy nie będę msuiał wymieniać piast?? Coi prawda zestaw hamulców deore ma tarcze center lock ale je bym sprzedał i kupił tradycyjne na 6 śrub i tu pojawia się drugie pytanie, czy mogę zmienić rozmiar tarczy na 180mm, mimo że kupię zestaw hamulcowy z tarczami 160mm, czy adaptery nie są przystosowane do 160 i nie będą dobrze działać na 180?? Nie znam się kompletnie na tarczówkach więc nie wiem jak to jest. Oczywiście do wymiany pójdzie też korba na Deore 530 razem z jakimś suportem na octalink. Myślę że po tych przeróbkach będzie to całkiem fajny rower:P Proszę o jakieś sugestie, ewentualnbe zmiany w konfiguracji, może polecicie mi jakieś tanie sklepy (mieszkam w Bydgoszczy i w sumie tanie jest www.centrumrowerowe.pl, więc pewnie tam będę kupował) Może pomożecie mi wybrać suport? Wszelka pomoc mile widziana, chcę zrobić sobie rowerek doskonały:)
wookie Napisano 22 Sierpnia 2006 Napisano 22 Sierpnia 2006 rowerowy.com - sklep Adapter pod 180 bedzie inny , ewetualnie dajesz podkladki i dluzsze sruby bo LX to mocowanie PM ( poszukaj w googlach badz w dziale hamulce poprostu ). Jesli piasta jest pod kasete 8 biegowa to i pod 9 biegowa rownierz. PS Jezdzisz drit / street czy co ? w tym wypadku dula control troche lipna sprawa , pomyslalem bym nad zakupem poprostu hamulcow Deore 535 przeciez osobne zestawy z samymi klamkami tez sa , ba nawet bez tarcz sprzedaja ( www.allegor.pl )
nickt Napisano 23 Sierpnia 2006 Autor Napisano 23 Sierpnia 2006 Dzięki za odpowiedzi. Jeżdże hmmm... głównie XC ale dlatego składam taki rower, bo kręci mnie trochę skakanie po murkach, schodach itd. Co do dual control to może zdecyduję się sprawdzić to rozwiązanie gdyż za ok 500 mogę kupić zestaw hamulców 535 z dual controlem, a klamki i manetki mam altusa więc i tak szły by do wymiany. Co do piasty to dzięki za odpowiedź. Fajnie że będzie pasować. Co do tarczy to chyba 160 wystarczy.... Natomiast mam jeszcze jedn problem, jak sprawdzić czy amortyzator będzie pasował, bo póki co mam jeszcze zamontowany ten RST Capa T6 i nie wiem na jakich jest sterach, czy to jest ta wersja gwintowana 1" czy 1 1/8". Cyz można to jakoś sprawdzić bez odkręcamnia całości?? Bo wolałbym żeby wymianę przeprowadził mi serwis, bo rower mam dopiero miesiąc i nie chciałbym żeby później sapali że sam grzebałem. Z tym, że nie wiem czy nastawiać się na wymianę sterów...
wookie Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 No sprawdz czy masz nakretke , ale watpie bo budyy ma 1 i 1/8" glowke i stery zwykle nie jakies skrecane. Specyfikacja na stronie producenta roweru ;]
Din Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Witam mam podobny problem... a wiec za niedlugo mam zamiar wymienic kilka czesci w moim rowerku (amorek,tylna piaste i korbe) i zastanawiam sie czy wszytko bedzie mi pasowac do starych komponentow.Moj rowerek to Giant Yukon z 2004 roku ( http://www.giant-bicycles.com/pl/030.000.0...004&model=10035 ) A czesci na jekie wyminiam to: - amorek: suntour axon drl '06 - piasta: Sram 7.0 lub Deore LX - Korba Alivio z gory mowie ze chcialbym uniknac jakis dodatkowych kosztow chyba ze jest to konieczne :/
Din Napisano 1 Listopada 2006 Napisano 1 Listopada 2006 Widze ze nikt nie jest mi w stanie pomoc.. trudno P.S Przepraszam za 2 posty pod rzad
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.