Moorzyn Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Cześć właśnie serwisuję swojego widła. Mam dwa główne problemy. Pierwszy, gąbki miałem przyklejone do dolnych lag. Musiałem je delikatnie oderwać. A takie coś zostało wewnątrz: Poza tym, czy na trzpieniu sprężyny może zostawać taka warstwa oleju? : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Z gąbkami to chyba warto było by dać nowe, a resztki starych gąbek wyskrobać, przykleiły się bo być może ktoś umył dolne lagi rozpuszczalnikiem i wsadził gąbki zanim wyparował. Jeżeli uda Ci się je umyć to nie będzie tragedii jak je założysz. Umyj je wygniatając w oleju do amortyzatorów, kilka razy zmieniając olej. A popychacz od sprężyny będzie taki mokry, bo tam nie ma uszczelnienia, a sprężyna jest smarowana tym samym olejem co dół lagi, więc to bez znaczenia. Edytowane 28 Grudnia 2015 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 O ile pamiętam to w dnie górnej goleni jest zainstalowany plastikowy pierścień, "denko" z oringiem - zatrzymuje on olej z górnej goleni. Przepuszczenie oleju przez ten oring jest awarią, olej przedostaje się do dolnej goleni, zależnie od stopnia uszkodzenia oringa szybciej lub wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Gąbki bezwzględnie do wymiany. O-ring który się znajduje w uszczelnieniu również do wymiany, bo oleju na trzpieniu jest za dużo ( jeśli zdjęcie dobrze to oddaje ) Poza tym jakiegoś jasnego koloru ten olej na trzpieniu. Kurzowe uszczelki w jakim stanie ? Puszczają olej/ brud ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Jak pogrzebiesz na forum to ktoś miał podobny problem z gąbkami, chyba napisał tam czym to najlepiej oczyścić. Ja bym nic nie skrobał bo uszkodzisz powłokę, chemicznie pewnie będzie najlepiej, i to raczej też niczym super żrącym. Co do oringu, jeżeli przedmówcy mają rację to wyjmij go i idź do sklepu, zapłacisz 30 gr, znając życie gdybyś chciał kupić taki oring w sklepie z częściami do RS to byś zapłacił krocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Kurzowe wyglądają okej, jak wyciągnąłem to było nawet czysto (zdjęcia wyśle później).Zapomniałem wspomnieć, że sprężyny jeszcze nie wyciągnąłem, bo zapomniałem o szczypcach segera - muszę się doposażyć. Olej na trzpieniu jest po prostu brudny.Czy dobrym pomysłem byłoby nasmarowanie sprężyny parktoolem polylube? I czy do dolnych oraz gąbek na pewno będzie dobry oryginalny pit stop, ale 10w? (Czytałem, że może być, ale chcę się upewnić) Edit. Ktoś orientuje się jaki wymiar ma ten oring? Albo gdzie znajdę rozmiary? @RafalSBK Kojarzysz jak mógł nazywać się ten temat albo jaki amor? Bo nie mogę znaleźć :/ Edytowane 28 Grudnia 2015 przez Moorzyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Czy dobrym pomysłem byłoby nasmarowanie sprężyny parktoolem polylube? I czy do dolnych oraz gąbek na pewno będzie dobry oryginalny pit stop, ale 10w? (Czytałem, że może być, ale chcę się upewnić) Na sprężynę możesz spokojnie dać ŁT'ka jakiegoś, a ten olej 10W jak najbardziej może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Kurzowe wyglądają okej, jak wyciągnąłem to było nawet czysto (zdjęcia wyśle później). Zapomniałem wspomnieć, że sprężyny jeszcze nie wyciągnąłem, bo zapomniałem o szczypcach segera - muszę się doposażyć. Olej na trzpieniu jest po prostu brudny. Czy dobrym pomysłem byłoby nasmarowanie sprężyny parktoolem polylube? I czy do dolnych oraz gąbek na pewno będzie dobry oryginalny pit stop, ale 10w? (Czytałem, że może być, ale chcę się upewnić) Edit. Ktoś orientuje się jaki wymiar ma ten oring? Albo gdzie znajdę rozmiary? @RafalSBK Kojarzysz jak mógł nazywać się ten temat albo jaki amor? Bo nie mogę znaleźć :/ https://www.sram.com/rockshox/products/recon-gold-rl Tutaj masz stronkę z "papierami" do RS, co prawda widzę że jest to na rok 2016 ale może znajdzie się coś dla starszych roczników, szukaj dokumentów typu "Spare Parts" A tutaj wątek z podobnym problemem z gąbkami, napisz do autora czym to usunął http://www.forumrowerowe.org/topic/192256-amortyzator-duke-odprysk-na-goleni/ Edytowane 28 Grudnia 2015 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) ŁT'ka jakiegoś Pytam o parktoola, bo akurat mam @skom25 Dzięki, właśnie to przekopuję Edytowane 28 Grudnia 2015 przez Moorzyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 No to śmiało możesz możesz dać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Z gabkami,bo jest to stary typ= szeroki, to porzadnie wymyj, wysciskaj w reczniku papierowym, aby byly w miare suche a przy okazji czystsze i jesli nie masz nowych, nie bedziesz mial szybko, to obroc je na druga strone, sezon jeszcze posluza. Sorry, teraz patrze, ze sa obstrzepione na zewnatrz, nie wewnatrz, wiec nie specjalnie obrocenie cos da. Edytowane 28 Grudnia 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Raczej kupię nowe Poza tym, na zdjęciu są jeszcze brudne, po umyciu są nawet ok Edytowane 28 Grudnia 2015 przez Moorzyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Gąbeczki kosztują 5-8zł za sztukę, jak już robisz serwis to zrób go porządnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Te nowe waskie to idzie luzem kupic - tak z innej beczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Tak, w paczce po 20szt (11 4310 697 000), pojedynczo do kupienia w dobrym warsztacie albo na ebaju, tyle że się może nie oplacać http://www.ebay.pl/itm/Foam-Ring-32-mm-Reba-Pike-11-4310-697-000-H-5mm-/361429754108?hash=item5426e460fc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Panowie, robić coś z tymi rysami? Te u góry są dość głębokie, ale podłużne, żadnych śladów na uszczelkach. Ta niżej jest bardziej płytka i mniej wyczuwalna. Edytowane 29 Grudnia 2015 przez Moorzyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Tutaj ponownie posłużę się moją forumową wiedzą chociaż sam nigdy tego nie robiłem. Czytałem kiedyś że takie miejsce warto przejechać drobnym wodnym papierem ściernym. Ale to niech wypowie się ktoś kto to robił. Co do miejsca samych rys i "inwazyjności", wydaje mi się że uszczelki po dolnej rysie jeżdżą powiedzmy przez 80% czasu jazdy, natomiast po górnych z racji miejsca, nie wiem 1%? To już praktycznie sfera "dobicia" amortyzatora więc chyba często się to nie zdarza. Może dlatego uszczelki są OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Jak rysa jest słabo wyczuwalna to nie ruszaj (ta dolna) te przy koronie nie ruszaj- nie mają znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 A tutaj wątek z podobnym problemem z gąbkami, napisz do autora czym to usunął http://www.forumrowerowe.org/topic/192256-amortyzator-duke-odprysk-na-goleni/ Rozmawialiśmy z kolegą na pw już na ten temat. W moim przypadku resztki gąbki zeszły przy okazji usuwania kamienia z lagi przy pomocy gorącej wody i kwasku cytrynowego. Myślę, że można spróbować. Taki roztwór nie uszkodzi ślizgów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 W końcu skończyłem serwisować mojego recona. Tylko teraz jest jeden mały problem... nie nasmarowałem uszczelek kurzowych... totalnie suche nie są, bo przy zakladaniu pewnie gdzieś resztki z rąk zostały, ale czy może tak na razie być? Za jakieś dwa- trzy miesiące pewnie będę go otwierał jeszcze raz, żeby wymienić te gąbki (teraz niestety nigdzie ich nie mogłem kupić), to przy okazji dam smaru. Teraz przemyślenia dla potomnych. Parktool polylube do uszczelek nadaje się dobrze, ale do smarowania trzpienia sprężyny tak średnio. Nie jest zbyt śliski, ale gdy pomieszałem go trochę z olejem rock shox 10w, to wyszło bardzo fajnie, nie spływa z trzpienia jak sam olej, a daje lepszy poślizg niż sam smar. Resztki gąbki całkiem dobrze schodzą, gdy użyje się kwasku cytrynowego (patrz post kolegi wyżej). Do zatkania otworu w ladze dolnej idealnie nadaje się buteleczka po rohloffie Co do tego oleju, który wychodził po wciśnięciu sprężyny. Oring za to odpowiedzialny był w super stanie, tylko ktoś kto serwisował go przede mną smarował oringi i całą sprężynę tylko olejem i nie był szczelny. Teraz, gdy dałem parktoola jest dobrze, nic nie cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Oring z reguły wygląda że jest w świetnym stanie. Tak jak np uszczelki zacisków hamulców Shimano, które nie mają śladów deformacji czy uszkodzeń. Mimo tego zacisk cieknie. Jeśli potestowałeś ruszając popychaczem i nic nie wychodziło to o niczym nie świadczy. Co innego gdy widelec pracuje, ugina się "dynamicznie" a na uszczelki działają różne siły. Żeby sprawdzić szczelność musisz rozebrać widelec po jakimś czasie użytkowania i sprawdzić co się tam dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Nooo, to i tak będę rozzbierał niedługo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 31 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 No to trochę lipa jeśli uszczelki suche. Raczej nikt Ci nie zagwarantuje że nic się nie stanie. Co do gąbek, to jak tak patrzę na fotki, to częsć wewnętrzna, stykająca się z lagami jest nieuszkodzona, zewnętrzne uszkodzenia nie powinne mieć żadnego wpływu na działanie gąbek, także po co wymieniać? Ja bym zostawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Możliwe, że będę miał je okazje kupić w miarę tanio, więc nie zaszkodzi. Ale rzeczywiście, wewnętrzna część nie jest uszkodzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.